تسلا

طناب‌کشی جالب مدل یک دوم تسلا سایبرتراک با فورد F-150

تسلا سایبرتراک بدون شک خودرویی بسیار جنجالی به شمار می‌رود. این خودرو با طراحی اغراق‌آمیز خود، کاملاً نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کند. هرچند انتقاد طراحان و مشتریانی که به دنبال محصولی زیبا هستند را به دنبال دارد.

حال قبل از ورود رسمی این تراک توانمند الکتریکی به بازار، در گوشه و کنار دنیا عده‌ای دست به کار شده و نسخه‌های دست‌ساز مشابه سایبرتراک را تولید کرده‌اند. جالب‌ترین نسخه که توانایی‌های شگفتی نیز دارد، یک نسخه مینی با مقیاس یک‌دوم از سایبرتراک است.

این خودرو توسط جیمز هابسون از کانال یوتیوبی معروف Hacksmith و تیم او ساخته شده است. هرچند ورود به این خودرو باید از سقف آن و نه درب‌های کناری صورت پذیرد.

احتمالاً در ملاقات نخست با این مینی سایبرتراک که ابعادی شبیه ماشین‌های اسباب‌بازی دارد، آن را دست کم خواهید گرفت. بدنه این مدل از ورق بسیار مقاوم استیل ضدزنگ ۳ میلی‌متری ساخته شده و در ویدئو نیز شاهد مقاومت آن در برابر ضربه پتک خواهید بود. نکته جالب‌تر استفاده از سه موتور الکتریکی برای پیشرانه است که گشتاوری ۸۵۰ نیوتن متری دارد که فراتر از انتظار است.

شگفتی واقعی شروع رقابت طناب‌کشی بین این خودرو و تعدادی خودروی معروف است. ابتدا این خودرو به سراغ یک شورولت اسپارک با موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری می‌رود و طوری آن را می‌کشد که قسمت نگه‌دارنده قلاب بکسل شورلت نیز از جا کنده می‌شود.

رقیب بعدی یک پولاریس است که برای آفرود استفاده می‌شود. این خودرو با انتقال نیرو به هر چهار چرخ هم نمی‌تواند کوچکترین مقاومتی در برابر بچه تسلا نشان دهد. سرانجام طناب‌کشی به مرحله غول آخر می‌رسد. جایی که یک فورد F-150 فول سایز در انتظار این وروجک برقی است. طبیعی است که با وجود وزن بسیار کم ۴۵۰ کیلوگرمی سایبرتراک، در اینجا فورد برنده باشد اما اگر با تعدادی وزنه و سنگین کردن سایبرتراک کوچولو، تعادل را به رقابت برگردانیم نتیجه چه خواهد شد. برای این کار تقریباً ۷۰۰ کیلوگرم وزنه به این خودرو اضافه شد و طناب‌کشی مجدد آغاز شد.

خوب نمی‌خواهیم نتیجه این رقابت جذاب را لو دهیم. با دیدن این ویدئو، ما که یکی از این خودروهای سایبرتراک نصفه نیمه را آرزو کردیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ?????
    نمیدونم واقعاً قرنتینه دیوونم کرده و به چشمم باحال اومده یا واقعاً جالبو باحاله .
    همیشه از این چالش طناب کشی بدم میومد و مسخره بوده اما این یکی جالب بود .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Nissan

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    از کجا معلوم این جاروبرقی ۴۵۰ کیلو هست یا مثلا ۲۰۰۰ اسب نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این خودرو با طراحی اغراق‌آمیز خود، کاملاً نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کند ??? ( جوک بود دیگه نه )
    تو این ویدیو چیزی به جز مسخره بازی ندیدم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mahdi

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    چند سوال
    سایر تراک اصلی چرا طناب کشی رو از فورد برد؟
    تقلب کرد ؟
    ایا فورد الکتریکی بود؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mahdi

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      کسی جواب میده لطفا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        جواب سوال اولی اینه که اگه داخل اینترنت سرچ کنید متوجه میشید که پیروزی در مسابقه طناب کشی هیچ ارتباطی به ارزش یه ماشین نداره. (بیشتر به خاطر وزن بالاتر برنده شد)
        جواب سوال دوم اینه که اون F-150 از مدل های پایین رده بوده و فکر کنم دیفرانسیل عقب. ولی اگه مدل F-150 Raptor بود نتیجه عوض میشد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          از رپتور خیلی خوشم میاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. s.h

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (712 ديدگاه)

    دوستان دقت کنید جلوی این ماشین رو تو لحظه ای که داره مسابقه میده نشون نمیده چند بار نگاه کردم گفتم شاید صفحه جا نداشته ولی اون اولش رو که نشون میده صفحه جا داره و مثلا چیزی جلوش وصل نیست ولی بعد از اون از نصف به این ور رو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارشیا

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    احمقانه هیچ دلیلی برای این مسابقه نمی بینم????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    خودش به کنار ، حتی بچه هاشم خطر ناکن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      ???خوندید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. reza

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      میشه لطفا جواب بدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. reza

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (155 ديدگاه)

    سلام.ببخشید چگالی انرژی باتری های جدید تسلا که قراره معرفی بشن چه قدره؟(دو برابر باتری های فعلی مدل 3 و y؟،چون این دو مدل نسبت به مدل s و x از باتری های جدیدتر و بهتری استفاده میکنند.در سال 2017 که رودستر رونمایی شد بردش 1000 کیلومتر اعلام شد،این برد 1000 کیلومتری مربوط به باتری های اون موقع بود یا باتری های پروژه مخفی تسلا،چون در سال 2017 هنوز این باتری ها ساخته نشده بودند و تسلا هم اینو نمیدونست که این باتری ها به این زودی ها تولید انبوه میشن و اون موقع تسلا حتی شرکت maxwell رو هم نخریده بود و فکر کنم اون موقع اصلا کار روی پروژه باتری تسلا شروع نشده بود،من فکر میکنم اگر شایعات درست باشند و مدل s plaid با باتری 120kwh برد 804 کیلومتری داشته باشه پس رودستر با باتری 200kwh باید برد 1340 کیلومتری داشته باشه؟!)
    همچنین در شش سال پیش موتور مدل s با قدرت 270kw یا 362 اسب بخاری و وزن 32kg تولید میشد که تقریبا برابر با 8.4kw بر کیلوگرم است و قطعا تا الان خیلی بهتر شده،همچنین با توجه به اینکه این الکتروموتور القایی بوده و موتورهای جدید تسلا مگنتی هستند احتمالا بازده و قدرت اونها خیلی بهتر شده و از وزنش هم مقدار زیادی کم شده و اگر موتورهای تسلا رو با الکتروموتورهای شرکت های دیگه مقایسه کنیم میبینیم موتورهای تسلا هم کارایی بالایی نسبت به وزن دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amin

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    یعنی میرسه روزی که من هم بتونم یه سایبر تراک داشته باشم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا