تسلا

فراخوان تسلا مدل X به خاطر مشکل فرمان الکتریکی

جدیدترین فراخوان تسلا شامل حال حدود ۱۵ هزار دستگاه شاسی‌بلند مدل X می‌شود. احتمالاً این خودروها با از دست رفتن سیستم کمکی فرمان روبرو می‌شوند که نتیجه آن سخت‌تر شدن فرمان دادن به خودرو و افزایش ریسک تصادف می‌باشد.

NHTSA می‌گوید مشکل یاد شده به پیچ‌های آلومینیومی‌ای مربوط می‌شود که موتور دستیار دنده فرمان الکتریکی را به غلاف دنده متصل می‌کند. احتمال دارد این پیچ و مهره‌ها به مرور زمان خورده شده و بشکنند.

اگر این اتفاق رخ دهد دستیار فرمان الکتریکی برخی نمونه‌های تسلا مدل X به‌طور کامل از کار خواهد افتاد.

NHTSA خاطرنشان می‌سازد هنوز گزارشی درباره حادثه یا تلفات مرتبط با این مشکل دریافت نشده است. این فراخوان شامل ۱۴۱۹۳ دستگاه مدل X در آمریکا و ۸۴۳ دستگاه در کانادا می‌باشد و همگی هم در سال ۲۰۱۶ تولید شده‌اند.

مالکان تسلا نباید نگران باشند زیرا این خودروساز اقدامات لازم برای تعویض قطعات موردنیاز را انجام خواهد داد و حتی اگر خود فرمان الکتریکی آسیب دیده باشد آن را تعویض خواهد نمود.

تسلا مدل X درست همانند مدل ۳ و مدل S زیر ذره‌بین تحقیقات NHTSA قرار دارد زیرا به عقیده کارشناسان این موسسه، حداقل ۵۰۰ هزار دستگاه محصول تسلا احتمالاً به خاطر شتاب گیری ناگهانی و ناخواسته باید فراخوان شوند.

در این گزارش ادعا شده است که محصولات تسلا نسبت به دیگر خودروهای حاضر در مسیر شتاب گیری ناگهانی و ناخواسته‌ای دارند و به همین خاطر تمامی خودروهای مدل S، مدل X و مدل ۳ تولید شده از سال ۲۰۱۳ تاکنون باید فراخوان شوند.

۲۰۱۶ Tesla Model X P90D

البته تسلا گفته که این ادعاها نادرست بوده و داده‌ها نشان داده که هر خودرو در واقع به صورتی که طراحی شده عمل کرده است. در بیانیه تسلا آمده است:

به عبارت دیگر خودرو فقط و فقط زمانی شتاب می‌گیرد که راننده چنین کاری را انجام دهد. کاهش سرعت و توقف نیز با گرفتن ترمز توسط راننده انجام خواهد شد.

اگرچه از دست رفتن دستیار فرمان الکتریکی خیلی جدی به نظر نمی‌رسد اما قطعاً مالکان از تجربه چنین چیزی در زمان تردد در جاده‌هایی تنگ و خطرناک خوششان نخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    نخستین فراخوان تسلا را هم دیدیم…..
    .
    اونم تنها ۱۵ هزار دستگاه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      تسلا هم فراخوان زیاد داشته.حالا اینکه قبلا پدال مطلب این فراخوان هارو نذاشته دلیل بر نداشتن فراخوان این شرکت نیست. بهتره یه سرچ کنید متوجه فراخوان ها در بخش های مختلف این شرکت میشید!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        ((تسلا هم فراخوان زیاد داشته…!!!! ))
        بعد از آن ۱۴ هزار دستگاه Model S سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ که بدلیل ایربگ های معیوب Takata فراخوان شدن ، این نخستین باری هست که تسلا فراخوان این چنینی داره و از این حیث بهتر از تمامی خودروسازان کنونی هست .
        ( هیچ کدام از مشکلاتی که بدلیل مونتاژ سریع در تعداد بسیار اندک بوجود تاکنون بوجود اومدن منجر به فراخوان نشدن و مالکان با مراجعه به نمایندگی مشکلشون حل شده )

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          شما یه سرچ ساده بکن خودت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (804 ديدگاه)

          شما هم یک سرچ ساده کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    دیروز نسخه Long range Plus مدل S و X هم در سایت تسلا قرار گرفت که توسط بروزرسانی نرم افزاری بُرد Model S از ۵۹۷ به ۶۲۴ و بُرد Model X هم از ۵۵۶ به ۵۶۲ کیلومتر افزایش یافته…..!!!
    .
    به علاوه رینگ های آیرودینامیک جدید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      نسخه مخصوص چین بردش چقدر بود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        تنها تفاوت نسخه آمریکایی و چینی در منو نرم افزاری ماشین هست….در قدرت و اندازه باتری هیچ تفاوتی وجود نداره .

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا