تسلا

فراخوان محصولات تسلا به خاطر فعال شدن ناخواسته کروز کنترل

روزهای دشوار تسلا در چین ادامه دارد زیرا این خودروساز آمریکایی مجبور به فراخوان بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه از محصولات خود در این کشور پهناور کرده است. دلیل این کار مشکل عملکرد کروز کنترل است.

رگلاتور تنظیم بازار چین می‌گوید در برخی محصولات تسلا کروز کنترل می‌تواند به‌صورت ناخواسته و زمانی که راننده دنده را تعویض کرده فعال شود. اگر این اتفاق رخ دهد خودرو به‌صورت ناگهانی و اتفاقی شتاب گرفته و این امر ریسک تصادف را در پی خواهد داشت.

فراخوان موردبحث شامل ۳۵۶۶۵ دستگاه تسلا مدل ۳ وارداتی و ۲۴۹۸۵۵ دستگاه تسلا مدل ۳ و Y تولید کشور چین است. البته مالکان این خودروها نیازی به حضور در نمایندگی‌های تسلا ندارند زیرا این شرکت گفته می‌تواند با استفاده از به‌روزرسانی از راه دور مشکل را حل کند. این برند روز شنبه به خاطر این فراخوان از مشتریان خود عذرخواهی کرد.

این برند گفته است:

ما به خاطر مشکلاتی که این امر می‌تواند برای مالکان به وجود آورد عذرخواهی می‌کنیم. در همین اثنا تسلا به‌طور دقیق قوانین ملی چین را دنبال کرده و حفاظت ایمنی محصولات خود را بهبود بخشیده و تجربه سواری امنی را برای مشتریان خود فراهم خواهد کرد.

کشور چین دومین بازار بزرگ تسلا بوده و البته در ماه‌های اخیر به یک چالش برای این برند تبدیل شده است. محصولات تسلا اخیراً از حضور در برخی مکان‌های نظامی و دولتی منع شده‌اند که دلیل آن نگرانی‌ها درباره جاسوسی می‌باشد. همچنین مشکلاتی نیز درباره ترمز محصولات تسلا وجود داشته که منجر به گسترش اخبار منفی درباره تسلا شده است.

ظاهراً آمار فروش تسلا از ۱۸ هزار دستگاه می به ۹۸۰۰ دستگاه در آوریل کاهش یافته و مشخص نیست که این فراخوان چه تأثیری روی آمار فروش ماه‌های آتی تسلا خواهد گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    بجا پوشش اخبار پلید و درگ تایمز چه خوب واقعا! 👏 چندتا لینک فراخوان هم می فرستم حتما اگه چیزی اضافی می کنه!!!

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. نوید محمد

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      پس لینکات چی شد؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        👍👍👌👌🤣🤣🤣😂😂😂🤫🤫🤫

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. new RAMIN

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ((روزهای دشوار تسلا در چین ادامه دارد زیرا این خودروساز آمریکایی مجبور به فراخوان بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه از محصولات خود در این کشور پهناور کرده است. دلیل این کار مشکل عملکرد کروز کنترل است.))

    یا خدا😂😂 تقریبا همه چیزی که تو این 10 ماه فروخت رو فراخوان داد🤣

    ((فراخوان موردبحث شامل ۳۵۶۶۵ دستگاه تسلا مدل ۳ وارداتی و ۲۴۹۸۵۵ دستگاه تسلا مدل ۳ و Y تولید کشور چین است. ))

    حتی نسخه وارداتیش هم مشکل داره!!🤣🤣🤣🤣

    ((ظاهراً آمار فروش تسلا از ۱۸ هزار دستگاه می به ۹۸۰۰ دستگاه در آوریل کاهش یافته و مشخص نیست که این فراخوان چه تأثیری روی آمار فروش ماه‌های آتی تسلا خواهد گذاشت.))

    تاثیر زیادی نخواهد داشت! فقط مردم به جای خرید اسباب بازی مدل3 با هزاران مشکل و میزان پیمایش کم،میرن سراغ خرید byd و nio ! (فعلا امار فروش byd بیشتر از تسلاس)

    بعد یه سری دانشمند دیروز میگن تسلا سالار الکتریکی هاس و تراز اول جهانه…
    بعد چینی ها اسباب بازی…

    حالا خوبه سالار هست و تراز اول هست که این همه مشکل داره.
    اگه نبود خدا رحم میکرد چی میشد🤣

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Ninja

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      رامین جان مگه خودت تسلا دوست نبودیو اسم ترکیبی از چانگان تسلا زده بودی

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. new RAMIN

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اون برای 7 ماه پیش بود که صنعت خودرو سازی چین زیاد انچنان در برقی ها پیشرفت نکرده بود !! یه byd هان بود و یه سانگ. Nio هم ES8و ES6
        بقیه تکلیفشان مشخص نبود!!

        اما الان دیگه انواع ماشین های الکتریکی چینی اومدم که بهتر از تسلا هستن

        خودرو الکتریکی هواوی ، zeekr 001 , nio et7 , x peng p7, و… خب درباره تسلا بی تفاوت شدم.

        البته تسلا رکورد بزنه من تعریف میکنم ازش. ولی وقتی میاید میگید این کمپانی بهترینه و تراز اول دنیاس. بعدش این همه مشکلات داره… تو کتم نمیره.

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Ninja

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          اها
          متوجه شدم الان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Aryan🥋🥋🥋judo

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (574 ديدگاه)

          آقارامین ناراحت نشو ولی من فک میکنم شما بهنرخ روز نون میخوری اگر طرفدار یه برند هستی بایدهمیشه طرفدارش بمونی چه در سختی اون برند و چه در آسانی نه اینکه هر موقع اون برند سقوط کرد بری طرفدار یه برند دیگه بشی این کار میشه خیانت به اون برند

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          قشنگ مشخصه مثل یه مدگرا رفتار میکنی، تسلا چون فراخوان میده پس آشغاله برم سراغ بی وای دی!😂 یا مثلا بعد تسلا طرفدار تایکان شد! قشنگ معلومه چه شخصیت جالبی داری!😂😂😂😂
          💩تو روحت!😂⁦🇺🇸⁩

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. RezaRs

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      سطخ سایت به کجا تنزل پیدا کرد …

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. میثم

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      ببین رامین یه چیزی رو واقعا دوستانه و برادرانه بهت میگم.
      من خودم تویوتا و لکسوس رو خیلی دوست دارم و قبلا تعصب روشون داشتم و این تعصب باعث شده بود در برابر تسلا موضع بگیرم. چون یه جورایی نمیتونستم بپذیرم یه شرکت نوپا چنین عملکردی داشته باشه که بتونه حتی تویوتا رو به چالش بکشه.
      اما بعد از مدتی با خودم فکر کردم که آخه یعنی چی؟ این تعصب یعنی چی؟ حالا تویوتا رو دوست داری اوکی. ولی که چی بشه بخوای بخاطر علاقه ت یه چیز دیگه رو بکوبونی؟ واقعیتش همین فکرا بود که منو به یه مسیر جدیدی کشوند. یه نگاه کردم دیدم این تعصب به اشکال دیگه تو بخشهای دیگه زندگیم هم وجود داره. در یک کلام بخوام بگم اینکه مغز من واقعا بسته و خشک بود. بعد تصمیم گرفتم که ذهنمو باز کنم و جور دیگه ای به قضایا نگاه کنم. تصمیم گرفتم به افکارم انعطاف بیشتری بدم. این رویکرد جدید کم کم یه مسیرهای جدیدی تو ذهنم ایجاد کرد. پذیرش خیلی مسائل برام راحتتر شد. تعصب کم کم جاشو داد به واقع بینی. البته نه بطور کامل ولی همینجور ادامه داره و روز به روز داره بهتر میشه. الان به جایی رسیدم که در مورد تسلا و دستاورداش گهگاهی مطالعه میکنم و خیلی خوشم اومده و شاید باور نکنی ولی همش دارم با خودم میگم واقعا آدم چه تواناییهایی داره. چه کارایی میتونه بکنه. یه وقتایی از خودم سوال میکنم: یعنی منم میتونم از تواناییهام در این حد استفاده کنم؟ منم میتونم تغییرات بزرگی ایجاد بکنم؟ حداقل از زندگی شخصیم شروع کنم. میتونم از همینجایی که هستم استارت یه زندگی جدید و دلخواهمو بزنم؟ همینطور کم کم اومدم جلوتر و اون زمزمه های فکری الان تبدیل شدن به این: ممکنه که بشه. اگه تونستم چی؟ اگه زندگی دلخواهمو ساختم چی؟ امتحانش که ضرری نداره. تلاشمو میکنم. بازم اومدم جلوتر و الان برای زندگیم برنامه چیدم و استارت هم زدم. قدم اولو برداشتم و هرچند خیلی کند ولی حداقل میدونم باید چکار کنم و کم کم قویتر میشم.
      واقعا باید ذهنو باز کرد. دست از مقایسه های منفی برداشت و هر پیشرفتی رو تحسین کرد. حالا چه تویوتا، چه تسلا، چه چینیها و …
      من که اینطوری خیلی حس و حالم بهتره.
      چینیها هم خیلی خوب دارن پیش میرن. همین دیروز تو یوتوب یه مقایسه تست تصادف دیدم بین یه ماشین چینی و یه ماشین هوندا. هردو در یک سگمنت (کراس اوور کامپکت) و این دوتا رو با هم شاخ به شاخ کردن و محصول چینی آسیب کمتری دید.
      ختم کلام اینکه باید ذهنمونو باز کنیم و دست از تعصب برداریم و تمرکزمون فقط رو پیشرفت ها باشه و اینها باید بهمون روحیه و انگیزه بده و باعث بشه باورهای درستی در ذهنمون ایجاد بشه.
      باور کن یه وقتهایی احساس میکنم خدا حتی با یه مقاله تو سایت پدال در مورد یه ماشین میخواد مسیرو بهم نشون بده. این پیشرفتها رو نشونم بده بهم بگه تو هم میتونی زندگیتو تغییر بدی. فقط باید ذهنیت قوی برای خودمون بسازیم و استارت بزنیم. باقیشو خود خدا بهمون نشون میده.
      یه نگاه به استارت همین تسلا بنداز. ببین از کجا شروع کرد و تو این مدت کم به کجا رسید؟
      کلی مصاحبه ازش دیدم که سوال پرسیدن که چجوری تسلیم نشدی و ادامه دادی با وجود اینکه کلی مشکلات سر راهت بود؟ جوابشو نمیدم خودت یه سرچ کن دیدت خیلی عوض میشه.
      من نمی خوام ازش بت بسازم یا از کس دیگه. ولی به این نتیجه رسیدم که نگاه آدم فقط باید روی تواناییها و پیشرفت ها باشه و اگه کسی رو دید که تو این مسیره نه تنها ناامیدش نکنه، بلکه تشویقش هم بکنه و از اون مهمتر برای خودش یه باور قوی بسازه که منم میتونم. منم توانایی دارم. منم باید زندگیمو بسازم.
      پیشرفت چینیها رو میبینی نباید مسخره کنی که کپی کارن و کیفیت ندارن و موتور 1.5 که دیگه این حرفا رو نداره و … ذهنیتی که در مسیر پیشرفته با دیدن همین چینیها پیشرفتها رو میبینه و ایرادات رو مسائلی برای قویتر شدن اونها.
      خلاصه ببخشید سرتو درد آوردم. گفتم همیشه زدیم به تیپ و تاپ همدیگه ولی از این به بعد یه جور دیگه پیش بریم و باور کن تغییر از همینجا میتونه اتفاق بیافته به شرطی که ادامه دار باشه.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        منم یه مدت خیلی تعصبی رفتار میکردم اما دیگه فهمیدم واقعاً خز شده و دیگه گذاشتمش کنار،تعصب حاصل افکار خرابه که هی بدتر روح و روان رو اذیت میکنه….

        موافقم 2
        مخالفم 0
    4. مک وال

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      چین بخاطر تحریم های آمریکا داره اقدام متقابل میکنه و محصولات آمریکا رو سخت گیری میکنه. به همین خاطر فروش کم شده.
      ولی فکر کنم در زمینه ماشینهای برقی، سرعت رشد چین بالا باشه، همونطور که تو ساخت گوشی اینو نشون داد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مازیار

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    اوائل ورودم به این سایت (حدود دو سال قبل) می دیدم که بعضی دوستان می گفتن فلان کاربر متعصب باعث میشه از اون برند دلزده بشیم . راستش قبول این حرف خیلی برام راحت نبود چون تجربه زیادی نبود اما الان خیلی خوب درک میکنم . در مقابل دوستانی مثل المیراژ و جاناتان تسلا که با اطلاعات فنی مفید و خیلی مهمتر از اون لحن ادبیاتی متین و موقر اشتراک گذاری میکنن و واقعا برای شخص من علاقه ایجاد کردن دوستانی هم هستن که با جانبداری کورکورانه و همچنین ادبیاتی کاملا کنایه آمیز دقیقا اثر منفی در دیدگاه مخاطب ایجاد میکنن و این یک دوگانگی آشکار هست به ظاهر طرفدار یک برند و در عمل تخریب اون برند

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      دقیقا منم داشت حالم از تویوتا بهم میخورد.
      مهم ترین مشکلم هم با اونایی بود که برای بالا بردن تویوتا کره ای هارو میکوبن .
      دومین مشکلم با مردم که با گذاشتن اسم حضرت روی لندکروز.قیمت مدل صفر ۲۰۱۶ رو به ۲برابر یه سری ۷ صفر ۲۰۱۷ رسوندن.
      کلن ایرانی ها معتقدن هرچیزی قدیمیش خوبه.
      مثلا تسلا چون جدیده بده.
      هالا اون مردم آمریکا و ارو پا هم که خودرو هایی مثل سری ۳ رو بیخیال شدن و برای تسلا مدل ۳ صف بستن نمیفهمن اینا میدونن تسلا بده.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  4. RezaRs

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    مدل s چین نرفته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Elmiraj

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    مشکلی که تنها با یک آپدیت نرم افزاری از راه دور حل شد و هیچ ماشینی را مجبور به مراجعه به نمایندگی ها نکرد…!!!

    شکاف هنوز بسیار گسترده ست و خیلی طول می‌کشه تا بقیه به این جایگاه برسن…

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. RezaRs

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      حس باحالیه حاجی تقریبا مث حس منه وقتی گیر کردم تو کامپیوتر اعصابم خورده چنتا مشت زدم به میز و کیبورد و زنگ میزنم یکی با any desk میاد مشکلو حل میکنه
      من البته این مشکل رو تایید نمی کنم و ایکاش از اول نبود ولی خب عیب نرم افزاری پیش میاد حتی برا جنگنده های فوق تکنولوژیکی مثل f22 که مدل s و مدل ۳ و این رفقا قطره کوچکی از علم محسوب میشند نسبت به f22 به دوستان توصیه میکنم راجع این شاهکار لاکهید مارتین تحقیق کنند

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        المیراژ شنیدم تسلا داره رو باتریهای نانو کار میکنه که ابعادشون از 4680 خیلی کوچکتره.
        درسته؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. rezars pc

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          چرا به من ریپلای زدی داییی

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Elmiraj

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          ژانویه امثال تسلا برای بار دوم با تیم تحقیقاتی پروفسور Jeff dahn قرارداد ۵ ساله امضا کرد ، این تیم واقع در دانشگاه دالاهاسی که بهترین در حوضه لیتیم یون هستن ، با همراهی تیم مهندسان باتری تسلا و Maxwell (شرکت تابعه تسلا ، فعال در حوضه ابر خازن ) یک تیم واحد تشکیل دادن که طراحی و توسعه نسل چهارم باتری های تسلا را تا سال ۲۰۲۴ به اتمام می‌رسانند .
          در خصوص اینکه نسل چهارم باتری های تسلا از چه تکنولوژی ای بهره خواهند برد اطلاع چندانی
          در دست نیست اما این نسل هم همانند ۴۶۸۰ بر پایه الکترولیت مایع خواهند بود و تسلا هرگز به سمت الکترولیت جامد ( solid state ) نخواهد رفت ، بنابر شایعاتی این سلول ها چگالی بیش از ۵۰۰ وات بر کیلوگرم خواهند داشت ، که باعث خواهند شد در هواپیما های الکتریکی هم مورد استفاده قرار گیرند .
          .
          (( توجه داشته باشین نسل سوم باتری های تسلا موسوم به ۴۶۸۰ که توسعه آن ها توسط تیم پروفسور Jeff dahn و تیم باتری تسلا بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در جریان بود هنوز در هیچ خودروی خیابانی تسلا مورد استفاده قرار نگرفتن…
          این سلول ها چگالی ۳۸۰ وات بر کیلوگرم را دارن و نخستین باتری هایی هستن که تونستن ۱۵ هزار چرخه شارژ -دشارژ را که در دنیای واقعی معادل بیش از یک میلیون مایل هست را دوام بیارن .
          Semi , CyberTruck , Model y و Roadster نخستین تسلا هایی خواهند بود که بین ۵ تا ۹ ماه آینده به این سلول های پیشرفته مجهز خواهند شد ))

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      بله اون هایی که سهامشو خریدن و به هیچ وجه حاظر به فروش نیستن از این شکاف عمیق با خبر هستن.

      با تشکر از شما بابت اطلاعاتی که همیشه در اختیار ما قرار میدی.
      چون به طور تخصصی در مورد تسلا تحقیق میکنی اطلاعاتت از همه افراد ساید حتی مدیر محترم بیشتره.

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      سایبر تراک کی میاد ؟ تجربه سواری رو باهاش داشتم و دیروز گفتم فقط اینو اضافه کنم ترمز گیریش خیلی قوی بود و منو شگفت زده کرد و حد اکثر سرعتش چقدره ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. میثم

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    اشتب شد رضا جان
    2 تا اکانت داری؟
    این چه وضعشه پسر جان 😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      بلد نبودم با pc بیارم اکانتو

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. شاعر

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    قابل توجه دوستی که از فراخوان تسلا بسیار مشعوف بود
    فراخوان لزوما چیز بدی نیست!
    وقتی یه شرکت فراخوان میده یعنی پذیرفته محصولش نقص داشته و خودش رو ملزم به رفع عیب میدونه چون برای مشتری ارزش قائلند
    امیدوارم کمپانی های ساکن بلاد کمونیست هم مشتری مداری رو از غربی ها یاد بگیرند!
    خدا ما رو هم از شر ویران خودرو و سایپا محفوظ بدارد.
    انشالله…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اصلا فراخوان یه امر عادیه چه ایرانفرغون چه رولز رویس .

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا فراخوان یه چیز عادی شده تازه توی کشورهای اروپایی یه نقطه مثبته چون برای مشتری ارزش قائلن و مشتری هم خیالش راحته که اون شرکت خدمات خوبی داره….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. Saman

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (181 ديدگاه)

    تسلا فراخوانشم مثل تولیداتش کلاس بالاست رفع مشکل از راه دور.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی مشکل خنده داریه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا