تسلا

فروش کل سهام پاناسونیک در تسلا

یکی از قدیمی‌ترین همکاران تسلا یعنی پاناسونیک تمامی سهام خود در این شرکت را با قیمت حدود ۴۰۰ میلیارد ین (۳.۶ میلیارد دلار) به فروش رسانده است.

این شرکت کمپانی به خاطر کاهش تکیه خود به تسلا و افزایش سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها اقدام به چنین کاری کرده است. پاناسونیک یکی از تأمین‌کنندگان باتری تسلا بوده و بخشی از کسب‌وکارش به این خودروساز آمریکایی وابسته است.

البته فروش سهام پاناسونیک تأثیری روی تأمین باتری تسلا نخواهد داشت.

پاناسونیک در سال ۲۰۱۰ میزان ۱.۴ میلیون سهم تسلا با قیمت کل ۳۰.۱ میلیون دلار خریداری کرده بود. البته از آن زمان تاکنون ارزش سهام تسلا به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و از ۲۱.۱۵ دلار زمان خرید توسط پاناسونیک به ۶۷۹ دلار در روزهای اخیر رسیده است. همین موضوع باعث شده ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین باشد. البته نگرانی‌هایی درباره ادامه‌دار بودن یا نبودن افزایش ارزش سهام تسلا وجود دارد.

هیدکی یاسودا یکی از تحلیل گران بازار گفته است:

بازار داغ رمز ارزها شاید باعث شده بود قیمت سهام تسلا بالاتر از ارزش واقعی‌اش باشد و این زمان خوبی برای فروش سهام این شرکت می‌باشد.

اگرچه پاناسونیک در ابتدا پشتیبانی مالی از تسلا را پیشنهاد کرده بود اما مدیران دو شرکت در طول این سال‌ها وارد معاملات دیگری هم شده‌اند و تسلا با شرکت‌های دیگری همچون LG Chem و CATL نیز قرارداد تأمین باتری امضا کرده است. پاناسونیک نیز با دیگر خودروسازان همچون تویوتا همکاری داشته است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    آنالیز dragtimes و که برا پیش از تحویل tesla plaid هست و انتظار می ره از سایت تخصصی خودرو داشته باشیم امروز! برا کسایی که علاقه به بحث اصالت دارن یا تبادل اطلاعات فنییی خیلی واجبه. بگذریم که با سوپر اسپورت های پروفرمنس سنجیده! شما یک بخش هم با هم سگمنتاش اضافی کنید از m5 تا cls 63 amg و پورش توربو S و … چرا که در اصل این سدان هست برای استفاده روزانه.

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. بهزاد

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2412 ديدگاه)

      اصالت تو 400 متر خلاصه نمیشه.
      اگر شرکتی احساس میکنه دارای دانش فنی فرازمینی هست بیاد تو عالم واقعی motorsport عرض اندام کنه و حداقل یک کاپ تو ویترینش بزاره.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Silent

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        موتور اسپورت خروجی ش شده بعد سال ها حضور و صرف نیرو کار و گرون فروشی و آزمایش خطا ماشین های سوپر اسپورتی که سر سبدش بشه sf90 که به گرد پای سدان 4 در پلید هم نمی رسه. هدف چی بود؟ که بگه اگه بخوام می تونم!

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. بهزاد

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          فکر نمیکنم نتیجه ی این مسابقات در ذهن شما بگنجه چون در دنیای شما ماشین تو 400 متر خلاصه میشه نه چیز دیگه ای!
          شما و اسامی دیگرت هنوز درکی از اقتصاد صنعتی ندارید و با کلمات سخیف مثل گرون فروشی میخواهید مثلا ارزش کار دیگران رو پایین بیارید.
          نظرات شما با ترس و نفرت آمیخته شده و هر زمان اخباری بر علیه تسلا گزارش میشه یا پیشرفت دیگران ترس از ریختن کاخ رویاها بالا رفته و مسبب نفرت روزافزون از رقبا میشه.
          مثلا نادانهایی 5 سال پیش میگفتن چند سال دیگه تسلا 10 میلیون خودرو در سال خواهد فروخت و سایر سازندگان با نرم افزار تسلا کار خواهند کرد و باطری های تسلا جهان رو قبضه میکنه و سهامش 2 تریلیونی میشه و ده ها جفنگ دیگه و همین موارد از تسلا کعبه ای ساختن که هر فرد و شرکتی جلوش قد علم کنه یا مانع اهدافش بشه دشمن تلقی خواهد شد.
          تا دیر نشده خاک ریز رو عوض کنید!

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. Silent

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (625 ديدگاه)

          همین چنتا پست قبلی بود فکر کنم بنز و پورش سر سری سیاه و صورتی شون که رکورد دست کی باشه اسپویلر و کیت کم و زیاد کردن که چی بشه مثلا؟ بخوان ماشینی که 70 هزار دلار هم نیست و 210 هزار تا بفروشن؟ راستی قیمت بلیک سری چنده!؟ ماشینی که باش 4 تا کلیپ تبلیغاتی می شه ساخت و تمام به درد هیچ قشری نمی خوره ! به جا این مسخره بازیا چرا تا حالا هزینه ای صرف توسعه دانش الکتریکی نکرده بودن چون همشون یک 4 چرخ بودن با تم همای مختلف بظاهر. البته وقتی کل سایت و که نگاه کردم کفش کتونی فراری پوشش داده شده ولی تکنولوژی باطری تسلا خیر می شه همین 😂

          موافقم 2
          مخالفم 7
        3. بهزاد

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          اینجا پنجاه بار گفتیم تسلا باتری ساز نیست و تمام باتری های مورد استفاده از سه شرکت پاناسونیک و LGو catl میاد.
          اون هایی که میگن تسلا باتری میسازه مثل شما کلا تو یک جهان دیگری سیر میکنند که ما بهش میگیم هپروت.
          موتور برقی و باتری خیلی وقته توسعه پیدا کرده و نهایت پیشرفتی که تا ده سال دیگه بوجود بیاد باتری حالت جامده و چیز دیگری نخواهیم دید.
          البته فیلتر هپا ساخت بوش که قیمتش زیر 5 دلاره هم جزو نوآوری های تسلا به شمار میاد و همینطور دستگیره های در کانسپت بنز f500 سال 2003 هم جزو اختراعات تسلاست.
          اون بنده خدا گل میزنه و یه چیزهایی میگه ، شما که چیزیت نیست و مصرف کننده نیستی چرا دچار توهمات شدید؟

          موافقم 7
          مخالفم 2
        4. Silent

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (625 ديدگاه)

          همین لینک یوتیوب و چک کن لطفا ببین باطری توسط تسلا چه سمتی می ره الکی تعصب نداشته باشید. چند تا کامنت پایین تر

          موافقم 3
          مخالفم 5
      2. Elmiraj

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        تجربه دهه ها حضور مرسدس در موتور اسپرت چرا باعث نشد سدان ۱۴۰ هزار دلاریش تو لاگونا سکا از model 3 پنجاه هزار دلاری سریعتر باشه….!؟!؟
        (تایم ۱:۲۹:۰۹ اس plaid هم که جای خود داره)
        .
        .
        ((نظرات شما با ترس و نفرت آمیخته شده و هر زمان اخباری بر علیه تسلا گزارش میشه یا پیشرفت دیگران ترس از ریختن کاخ رویاها بالا رفته و مسبب نفرت روزافزون از رقبا میشه))
        این خبر نه اینکه یه ذره هم به ضرر تسلا نیست بلکه اوضاع بد پاناسونیک را نشون میده که مجبور به فروش سهامش در تسلا شده…
        تمامی اخبار بد تسلا هم شده چهار مترسک مجازی که توسط چند تا کمپانی به ظاهر رقیب اجیر شدن .
        .

        ((مثلا نادانهایی ۵ سال پیش میگفتن چند سال دیگه تسلا ۱۰ میلیون خودرو در سال خواهد فروخت و سایر سازندگان با نرم افزار تسلا کار خواهند کرد و باطری های تسلا جهان رو قبضه میکنه و سهامش ۲ تریلیونی میشه و ده ها جفنگ دیگه و همین موارد از تسلا کعبه ای ساختن که هر فرد و شرکتی جلوش قد علم کنه یا مانع اهدافش بشه دشمن تلقی خواهد شد.
        تا دیر نشده خاک ریز رو عوض کنید!))
        نادان اون کسیه که از ناچاری به حرفهای ماه پنج ماه پیش میگه ۵ سال پیش…!!! کسی که فکر می‌کنه عقل کل تشریف داره و از کارشناسان تاپ وال استریت بهتر می‌دونه…
        .
        ((اینجا پنجاه بار گفتیم تسلا باتری ساز نیست و تمام باتری های مورد استفاده از سه شرکت پاناسونیک و LGو catl میاد.
        اون هایی که میگن تسلا باتری میسازه مثل شما کلا تو یک جهان دیگری سیر میکنند که ما بهش میگیم هپروت ))
        هر سه سلول ۱۸۶۵۰ و ۲۱۷۰ و ۴۶۸۰ جدید تماما توسط تیم باتری تسلا طراحی و توسعه یافتن و امثال پاناسونیک و LG و CATL تنها تامین کننده این سلول ها هستن و دیگر هیچ… ( شما لوگوی این سه تامین کننده را رو هر کدام از سلولهای مورد استفاده ماشین های تسلا دیدین خبرشو به من بدین )
        .
        ((البته فیلتر هپا ساخت بوش که قیمتش زیر ۵ دلاره هم جزو نوآوری های تسلا به شمار میاد و همینطور دستگیره های در کانسپت بنز f500 سال ۲۰۰۳ هم جزو اختراعات تسلاست))
        بالا بری پایین بیای بکارگیری فیلتر HEPA و دستگیر های auto-pop up از جمله نوآوری های تسلا هستن که فعلا در مرسدس و تا چند وقت دیگه در دیگر کمپانی ها هم خواهیم دید…
        .
        .
        در ضمن متوهم کسیه که بدون مدرک و لینکی واسه خودش داستان می‌بافه…

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. Silent

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (625 ديدگاه)

          https://www.youtube.com/watch?v=7LQdEjyHIpk کلیپ جدید پلید و!! الان متوجه شدم چرا بایستی ماسک پلید و می داد بیرون تا کل خیلی ا رو بخوابونه 😂 سدان 4 درش اینه ببین روزی که بخواد سوپراسپرت بده چه شود. در اصل بیشتر مشتاق مدل 25 هزار دلاریش با باطری جدید هستم که دیگه بازار و درو بکنه که خدمات به بشریت محسوب می شه وگرنه از این سری صورتی و خالخالی نورنبرگ مگه آبی گرم شده سال هاست همین بساطه. پدال درگ تایمز ترجمش کار 1 ساعته ها عزیز برسون.

          موافقم 1
          مخالفم 5
        2. akrh78

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          دیگه هیدکی یاسودا به چه زبونی بگه حبابه
          میخوان تا نریخته بفروشن بره بعد جناب الویراژ میگن اوضاع پاناسونیک خرابه 🤣
          با ورود بقیه شرکت ها دیگه دوره هایپ شدن تسلا تمومه
          کم کم خواهیم دید که مردم و تامین کننده ها به سمت های دیگه میرن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. MOS

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          (((این خبر نه اینکه یه ذره هم به ضرر تسلا نیست بلکه اوضاع بد پاناسونیک را نشون میده که مجبور به فروش سهامش در تسلا شده…)))

          فروش سهام تسلا توسط پاناسونیک بخاطر جمع کردن سرمایه برای خرید شرکت Blue Yonder بوده چه ربطی به اوضاع بد داره؟

          Panasonic said earlier this year it would buy the shares of U.S. supply-chain software company Blue Yonder (NWMUTJ.UL) that it does not already own, in a $7.1 billion deal.

          دیگران رو متهم میکنی به زدن حرف های بی منبع ولی خودت از همه بدتری!

          موافقم 6
          مخالفم 1
        4. بهزاد

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          قرار نبود اینجارو لینک باران کنیم!
          اما به هر ترتیب مجبوریم چیزی را که بارها اثبات کردیم دوباره ثابت کنیم و حداقل دوستان *** بیشتر آشنا بشوند.
          https://laptrinhx.com/news/panasonic-president-shares-insights-on-tesla-s-4680-battery-cell-production-plans-NbKmvQA/
          ببین پاناسونیک تامین کننده ی مواد اولیه نیست و یک باتری سازه اینو روزی صد بار بنویس تا یادت بمونه ، باتری سازه باتری سازه باتری سازه و…
          به عبارت دیگه پاناسونیک خودش مواد اولیه را میخره و روش ها و امکاناتی که داره باتری های مختلف میسازه.
          در لینک بالا مشاهده میکنید پاناسونیک بر همه ی چالش های ساخت باتری 4680 غلبه کرده و با ساخت نمونه های اولیه و آزمایش در ژاپن قراره تو آمریکا و تاسیساتش اونو بسازه و تحویل تسلا بده.
          تو متن خبرنگار از مدیر پاناسونیک سوال میکنه که تسلا به دنبال ساخت خط تولید باتری خودشه و ایشان جواب میده ما نگرانی از طرف تسلا به عنوان رقیب نداریم واین سوال برای 2021 بوده.
          اون عکس هایی که شما روی باتری ها میبینی با نشان تسلا نوعی قرارداده و این مورد در ساخت رایجه ، مثلا بنز نمیاد رینگ های خودشو بسازه و پیمانکار سازنده ی اون بعد از ساخت نشان بنز رو وسط رینگ میزنه یا در بسیاری از قطعات الکترونیکی شرکت های تولید کننده OEM در آخر نشان برند مورد نظر را رو قطعات حک میکنند.
          بنده برای 101 مین بار میگم اطلاعات شما از صنعت و اقتصاد تقریبا نزدیک صفره و نتنها چیزی را نمیتونی اضافه کنی بلکه مشغول اشاعه ی جفنگ از انواع مختلفش هستید

          موافقم 2
          مخالفم 1
        5. Elmiraj

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3105 ديدگاه)

          این بیانیه برای ۵ ماه قبله که رئیس وقت پاناسونیک اظهار داشت که ما آماده تولید سلول‌های ۴۶۸۰ تسلا با مواد اولیه داخلی هستیم و از این بابت نگرانی ای نداریم که در آینده تسلا با کارخانه های باتری خودش برای ما تهدیدی ایجاد کنه…( یعنی ما دانش باتری خودی و کسب کار های دیگری هم داریم )
          او میگه که تولید نمونه های اولیه سلول های ۴۶۸۰ تسلا با وجود چالش های فراوان تولید ، در آمریکا در جریانه و ما با وجود تلاش تسلا برای گسترش داخلی سازی باتری ها همچنان بزرگترین شریک آنها خواهیم بود از این بابت نگرانی نداریم…
          .
          .
          .
          بله همه می‌دونن که از قبل تأسیس تسلا هم پاناسونیک باتری ساز بوده و انواع و اقسام باتری را طراحی کرده ، ساخته و به فروش رسانده .
          ولی این هیچ ربطی به این نداره که سلول های ۱۸۶۵۰ و ۲۱۷۰ و ۴۶۸۰ هر سه توسط تیم باتری تسلا طراحی و توسعه یافتن و پاناسونیک و LG و CATL تنها تامین کننده این سلول ها برای تسلا هستن و هیچ نقشی در طراحی این سلول ها نداشته و ندارن ،،، دلیل درج نشدن نام این سه کمپانی هم بخاطر تأمین کننده بودن آنهاست .
          .
          .
          (( دفعه بعدی که خواستی لینک بدی سعی کنی لینکی را انتخاب کنی که یه سر سوزن به موضوع بحث ربط داشته باشه ، استاد مطلع از صنعت و اقتصاد…!!! ))

          موافقم 1
          مخالفم 2
        6. بهزاد

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          برای دوستانی که علاقه مند به اخبار دنیای ev car هستند عارضم؛
          متاسفانه عده ای مهندس مکتب نرفته با فرافکنی سعی در انحراف جریان علمی و صنعتی این رویداد هستند و حتی از چیزی که دارن میگن ذره ای مطلع نیستند.
          این اعدادی که برای باتری های لیتیوم عنوان میشه مثل 4680 اشاره به اندازه ی سلول یا باتری داره و 80 اینجا به میلیمتر اشاره داره که ساده ست یعنی 8 سانت و 46 هم اشاره به قطر باتری داره.
          در اندازه های باتری قبلی که کوچکتر از این سلول بودن هزینه ی ساخت بیشتر بود چون تعداد مورد نیاز سلول برای پک کامل زیاد میشد و با این سایز مثلا تعداد مورد نیاز برای کیلووات مورد نظر نصف میشه و زمان مونتاژ هم پایین میاد.
          حالا این دوست مهندس ما مطالب رو جوری دنبال میکنه که باب میلش هست و نمیاد یک پروسه را دقیق و واقعی شرح بده.
          ساخت باتری لیتیوم در این سایز چالش بزرگی بوده و پاناسونیک و دیگر باتری سازان زمان و انرژی و سرمایه گذاشتن تا بتونن سلول هایی به این اندازه و بدون مشکل تولید کنند.
          مثلا همین الان یک شرکت میتونه بیاد به تامین کننده اش بگه باتری میخوام با این اندازه 5590 و اون تامین کننده هم با دانشی که داره مشغول توسعه و ساختش میشه و عملا کار رو دیگران انجام میدن و دیدن این اعداد به معنی کشف ذرات جدید در عالم فیزیک نیست و باعث تاسفه که همچین بحث های ساده ای توسط یک عده قفلی زده هنوز هم ادامه داره!
          یکی از بندهای پاناسونیک با تسلا برای توسعه ی این باتری ها فروش اون به دیگران هم بوده چون این شرکت ده ها یا صدها میلیون دلار صرف توسعه میکنه و اگر جایی دیدید شرکتی از باتری 4680 استفاده کرده زود به تسلا نچسبونید!
          شرم آوره که هنوز مهندسان پشت خاک ریز تسلا از کارکرد این اعداد بی اطلاع هستند.
          18650
          18 میلیمتر قطر
          65 میلیمتر طول
          فردا اگه طرف گل زد و توییت کرد باتری ساختیم 50100 به دنبال پرتقال فروش نگردیم و فقط اندازه را میگه و تکنولوژی هم لیتیوم یون و امیدوارم دست از گنده گویی بردارن و واقعا لفاظی این کاربران که رو مد تکرار هم هست آبروی صنعت خودرو را برده.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        7. Elmiraj

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3105 ديدگاه)

          چه خوب شد بعد چند سال بلاخره فهمیدی این کد ها همان اندازه فیزیکی سلول ها هستن….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Iman99

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          به خودتون فشار نیارید کافیه تاریخچه همه چیز رو بخونید و همچنین اطلاع کلی از زمان حال و کار های علمی مربوط به آینده داشته باشید تا متوجه شید همه برتری ها مربوط به اروپا و یا امریکا بوده و تو همه چیز برتری رو به دستشون گرفتن و این تو همه چیز صدق میکنه و تو هر چیزی بهترین هستن. این درصورتیه که یکی مثل ژاپن که نوچه و پادوی امریکاس و همه چیزشم از از اروپا و امریکا بوده و برای اون چیزی هم که ژاپن تولید کرده طراحی و تکنولوژی و اصل کار متعلق با اروپا یا امریکا هست و همونی هم که ژاپن تولید میکنه با اینکه همش از اروپا یا امریکا بوده ولی بازم هیچه دربرابر خود چیزی که امریکایی یا اروپای هست چون الان اروپا و امریکا دارن با علم میرن جلو و فکر برتر و دست برتر رو دارن و این یعنی برتری. ولی یکی مثل ژاپن کلا دنباله رو و پادویی بیش نیست یا یکی مثل چین که دزده.

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. Silent

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    آنالیز dragtimes و که برا پیش از تحویل tesla plaid هست و انتظار می ره از سایت تخصصی خودرو داشته باشیم امروز! برا کسایی که علاقه به بحث اصالت دارن یا تبادل اطلاعات فنییی خیلی واجبه. بگذریم که با سوپر اسپورت های پروفرمنس سنجیده! شما یک بخش هم با هم سگمنتاش اضافی کنید از m5 تا cls 63 amg و پورش توربو S و … چرا که در اصل این سدان هست برای استفاده روزانه

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. mahan

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اگه سوار cls 63 و پانامرا و m5 پیشکشتون 550i میشدید هیچ وقت این بحث های الکی رو راه نمینداختید!هر وقت تفاوت سواری در خط راست و جاده ی پیچ در پیچ رو حس کردید بعدا در مورد قضیه های دیگه هم صحبت می کنیم.راستش بچه های سایت سواد کافی دارند و خودشون میدونند چی واجبه چی واجب نیست!ادم سایت رو باز میکنه یاد این نتورکر ها میفته که تبلیغ دستمال توالت میکنن و یک جور تلاش میکنن بفروشن که بتونن لامبورگینی بخرن

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. برقیه جارو برقی

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (256 ديدگاه)

        اقا ماهان گل عزیز دل سلطان تجربه

        میشه یه لطفی کنید و در چند خط از تجربتون در باره ماشین های بالا بگین ممنونم از لطفتون

        تجربه اون دفعه که نوشتین عالییی بود

        ممنوننننننننننننننننننننننننن

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          سلام خدمت دوست عزیزمون.لطف داری برقی جان.تفاوت اینا زیاده و هر کدومشون دریای اپشن هستند و تا خرخره اپشن دارند و از اپشن ها میگذرم همونایی که cls نوشتم اینا هم کم و زیاد دارند.چون گفتید خلاصه توی چند خط تجربه رانندگی رو مینوسم.اول که 550i رقیب این دوتا نیست همون 528 رو در نظر بگیرید با سرعت و شتاب بسیار بیشتر و با اندک تفاوت بجاش از 650i میگم و با اون مقایسه میکنم.هرچند قیاس این ها هم درست نیست با cls 63 amg باید m6 و پانامرا توربو مقایسه بشه ولی خب ازین بیشتر ننشستیم دیگع!
          مرسدس cls 63 خب گل سر سبد و غول اخر سدان های 4در کوپه مرسدس هست و از اون دو عزیز بسیار قویتره ولی هنوز هم معتقده به دلیل لانچ کنترل پورشه درسته که دیرتر از سی ال اس حرکت میکنه ولی وقتی میاید با رقیبش یعنی cls500 میشینید متوجه میشید که پانامرا سرحال تر از بنز حرکت میکنه و به دلیل لانچ کنترل اون نیروی کمتر رو جبران میکنه و اندکی سریعتر حرکت میکنه.توی حرکت اول پانامرا از cls500 سریعتره و از 650 کمتره و توی شتاب اولیه نمیتونه بگیرتش از 180 به بعد به لطف گیربکس دوکلاچه محشرش اونجایی که بی ام و لیمیتش نمیزاره بیشتر بره پانامرا خفتش میکنه و اما اگه با نسخه 63 مقایسه کنیم بنز هر دو رو لوله میکنه و فکر کنم نزدیک 2 ثانیه اختلاف داریم!همیچین بحث حداکثر سرعت پورشه از دوتای دیگه خیلی بیشتره و پورشه تا 287 پر میکنه و بی ام و تا 250 و بنز نسخه 63 تا 280 اخرشه.قطعا نسخه m6 باید حداکثر سرعت بیشتری داره.خلاصه توی انجین اگه همه فول باشند هر کدومو بخری بردی و هر کدوم حس خودشون رو دارند ولی گیربکس 7 سرعته دو کلاچه پورشه رو بهتر از گیربکس 8 سرعته بی ام و و 7 سرعته بنز میدونم.البته بخاطر عملکرد اسپورت تر ممکنه یکی دوست نداشته باشه حتی.
          حس رانندگی:در بنز در واقع با دیدناین کابین اصیل و لوکس احساس بودن در یک سدان لاکچری آرام و متین در ذهنتان نقش میبندد. البته این تصور چندان هم بیراه نیست و به هنگام رانندگی با تعلیق نرمتر و سواری راحت تری نسبت به پانامرا و 650 مواجه میشوید. اهرم دنده نیز در پشت فرمان تعبیه شده که شاید هرکسی عادت بهش نداشته باشه. اما تمامی اینها در یک روی سکه بود و اگر هوس شور و هیجان به سرتان بزند و دنبال رو کم کنی هستید میتوانید آن روی دیگر را هم مشاهده کنید. در واقع با تغییر حالت رانندگی و تعلیق به مود اسپرت و اسپرت پلاس و فشردن پدال گاز میتوانید هیولای درون CLS را بیدار کنید که البته ممکن است در این هنگام از گشتاور وحشتناکی که به چرخ های عقبی منتقل شده و نعره ای که از موتور و اگزوز ها به گوش میرسد شوکه شوید. در هنگام شتابگیری دماغه جلو مرسدس مشابه ماشین های قلچماق امریکایی از جا بلند میشود و اعتماد به نفس رقبا را ازبین میبرد و هرزگردی چرخ های عقب به همه هشدار میدهد که با یک سوپرسدان طرف هستید! البته شاید شیطنت و دریفت زدن با این اتومبیل لذت بخش تر از پانامرا و 650 باشد و تجربه ای فراموش نشدنی را به شما بدهد اما توصیه میکنم که سیستم پایداری رو در صورتی که راننده اماتوری هستید خاموش نکنید چون ممکنه خودتون رو به کشتن بدید! بدون شک هندلینگ و قدرت کنترل پورشه بخصوص برای رانندگان غیر حرفه ای بسیار راحت تره و ماشین تحت کنترل تره و همین مورد پانامرا را در مسیر های پر پیچ و خم جلو می اندازد. البته تصور نکنید که CLS پایداری مناسبی ندارد و از پس کنترل خود بر نمی آید! نه اینطور نیست و اتفاقا تعادل مرسدس نیز در نوع خود بی نظیر است، اما شاسی و تعلیق اسپرت تر پانامرا کار را برای رانندگی در این شرایط راحت تر نموده و یکجا قبلا اشاره کردم که همیشه موتور قویتر و گشتاور قدرت زیادتر بهت نیست و اینجا هم تاکید میکنم که موتور منطقی تره پانامرا رانندگی رو سهل کرده و کنترل ماشین بهتر شده.اما 650 یک چیزی بین بنز و پانامرا هست و نه نرمی بنز رو داره و نه خشکی و اسپورتی پانامرا و دوش به دوش این بزرگوارا راه میاد.در پانامرا صدای موتور و اگزوز بسیار گوشنواز هست اما بپای cls نمیرسد و همانطور که قبلاً گفتم گیربکس دو کلاچه پانامرا عملکرد بی نظیری داشته و ضمن سرعت تعویض بالا با موتور کاملاً هماهنگ است (البته توی این کلاس همهشون همین وضعیت رو دارند اما اگه بخوایم توی تریم برابر مقایسه کنیم از دوتای دیگه بهتره ولی خب توی این ماشینا که نشستم قدرت عجیب مرسدس از هر دو بهتره و هردورو جارو میکنه.) در نتیجه راندمان کلی اتومبیل چه در شتاب اولیه و چه ثانویه عالیست و بلافاصله پس از اراده شما بهترین پاسخ را ارائه میدهد. دقت فرمان و پایداری پانامرا هم مثال زدنی است و کیفیت سواری و راحتی به نسبت تعادل و چسبندگی که دیدیم رضایت بخش بود اما از پانامرا توقع نداشته باشید که در هنگام رانندگی عادی نرمی بنز را داشته باشد. البته با تنظیم حالت رانندگی و تعلیق میتوان از خشونت سواری کاست اما باز هم شرایط ایده آل نخواهد شد.در یک جمع بندی کلی میتوان گفت که پانامرا 4S یک اتومبیل مسابقه ای است که میتواند برای مصارف خانوادگی نیز مورد استفاده قرار گیرد. اما همواره ماهیت اسپرت خود را حفظ خواهد نمود.
          ختم کلام:اول که این مقایسه غلط بود اول میگم دوستان نگند اما اگه بخواید در یک تریم بابر هر کدومو بخرید بردید اگه پشت cls بشینی وسوسه دوتای دیگه البته پانامرا بیشتر میشی و اگه پشت پانامرا بشینی وسوسه cls و 650 و البته cls بیشتر وسوسه میشی.انتخاب سلیقه ای هست.

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          قرار بود چند سطر بشه ولی واقعا ازین خلاصه تر نمیشه و هیچی تازه نگفتم.نمیدونم مشکل از منه که نمیتونم ازین عزیزان خلاصه بنویسم یا این عزیزان مقصرند که با لیست بلندبالاشون نمیشه خلاصه کرد

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. برقیه جارو برقی

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (256 ديدگاه)

        و تفاوت هاشون ممنون

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. برقیه جارو برقی

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (256 ديدگاه)

        اقا ماهان گل عزیز دل سلطان تجربه
        ممنون از اینکه لطف کردی و یه بار دیگه هم از تجربت گفتی
        ممنون از لطفت و وقتی که گذاشتی
        ممنون

        اقا ماهان گل
        این اینستاگرامه منه اگه مایل بودین پیام بدین بازم ممنونم
        german_cars_king@
        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خواهش میکنم دوست عزیز.انجام وظیفه بود سلطان معرفت.حتما بهت سر میزنم.ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. akrh78

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      کسی که همچین طرز تفکر و دیدگاهی داره ینی حداکثر 14 سال داره و سرشار از عقده گشایی های دوران بلوغه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        بله دوست عزیز.یادمه یک جایی منو شما یک اختلاف دیدگاه داشتیم و بعد توضیح شما و یک استعلام گرفتن از متخصصی متوجه شدم حرف شما درسته و اومدم گفتم که شما درست میگید.این چند روزه نمیدونم چی شده عقده ای و بچه زیاد شده.متاسفانه چندجا شخصیتمو به اندازه ایشون پایین اوردمو باهاشون هم کلام شدم که خودمم پشیمون هستم.من همیشه گفتم که ادم عقده ای دست خودش نیست و یک جور بیماری هستش و گناه داره باید باهاشون با دلسوزی رفتار کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. rezars pc

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    نمی دونم من از پشت کامپیوتر نظرم اینه اشتباه بوده هرچی خودشون می دوننند من اگه بودم حاالاا از جای دیگه طور دیگه این تامین سرمایه رو انجام میدادم البته خب مدیرای پاناسونیک دستشون تو کاره و کلی مشاور و وکیل دارند که قطعا نظراتشون از من نوعی ارزش کارشناسی بالاتری داره ولی من سهام تسلا رو به چشم یک پشتوانه محکم می بینم
    همکاریشونم یک همکاری سازنده و موثر در دنیای خودرو بوده و سردمدار یک تحول بزرگ که ارزش این همکاری ها و اتفاقات تاریخی زمان تاریخی شدن این اتفاقات معلوم میشه شاید وقتی هنری فورد کبیر خط تولید رو برای خودرو ابداع کرد کسی درک نمی کرد ابعاد موثر بودنشو به خوبی امروز
    خصوصا الان که تولید به طور چشمگیری مکانیزه تره
    خود خط توللید مبتنی بر تکنلوژی بالاتر یه
    دقت بیشتر به یمن ورود ربات ها
    و…
    پیش از من و تو بسیار بودند و نقش بستند
    دیوان زندگی را اینگونه یادگاران
    وین نغمه محبت بعد از منو تو ماند
    تا در زمانه باقیست آوای باد و باران
    محمد رضا شفیعی کدکنی

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (194 ديدگاه)

      خب احتمالا اونا سهام تسلا رو به عنوان یه پشتوانه محکم نمیبینن! توی متن هم اشاره کرده یکی مثل هیدکی یاسودا سهام تسلارو بالاتر ارزش واقعی میدونه
      با اینحال حتی اگه سهام گرونتر ارزشش باشه بازم با عرضه s plaid میتونست بالاتر هم بره (البته کلا تسلا خیلی خوش قول نیست که بشه رو زمان عرضش برنامه ریزی کرد)

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. rezars pc

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        قطع به یقین اون همه مشاور بیشتر از من یکسری چیز هارو میدونن بالا هم گفتم بهتره برای منی که گرگ وال استریت نیستم با افتخارم اینو میگم صبر کنم تا اثرشو ببینم

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Mad.z.Max

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      درست میگین.

      یه نکته ای که توی ذهنم دارم همیشه، اینه که دلیل اینهمه تنفر نسبت به تسلا رو درک نمیکنم! خودم از نابودی تدریجی درونسوزا بیزارما
      ولی واقعا چرا اینهمه تنفر نسبت به یه کمپانی خودروساز؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. Silent

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    یکی از علل این موضوع مستقل شدن هست تکنولوژی جدیدی که استفاده می کنه تسلا امکام تولید باطری های ارزون تر و بهینه تره… چرا که با افزایش تولید خودرو هاش محصوصا مدل 2 دیگه نباس گیر باطری باشه https://www.youtube.com/watch?v=LnEG_-Pb03U

    موافقم 1
    مخالفم 5
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    بو میاد
    بوهای بد ، خیلی بد !

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سورنا

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      فک کنم حواست نبود کامنتتو تو پاسخ کامنت اول ننوشتی :|

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. خوشنام

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      ژاپنی ها با تسلا همدست شدند!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. میثم

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    من متخصص نیستم ولی حسم بهم میگه تصمیم درستی گرفتن حتی اگه سهام تسلا از اینم بالاتر بره
    ممکنه اگه این پول الان به شرکتشون تزریق بشه سودآوریش خیلی بالاتر از این باشه که مثلا 2 سال دیگه با 2 برابر ارزش بیشتر
    ارزهای دیجیتالی که بهش اشاره کرد خیلی رشد بهتری دارن
    ضمنا من از دیدن اون پلتفرم اسکیت بورد تسلا که چقدر ساده ولی کاربردی ساخته شده لذت میبرم.
    یادم میاد مهندسین آئودی تو کف سادگی و ارزون تموم شدن این پلتفرم بودن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    فاتحه ی تسلارو پاناسونک خونده وگرنه سهامشونمیفروخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      فکر نکنم به نظر من پاناسونیک فقط یه نوسان گیری خوب داشت قیمت پایین خرید و تو قیمت بالا فروخت

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا