تسلا

قرارداد 5 ساله تسلا با تأمین‌کننده لیتیوم یاهوا چین

با اینکه تسلا قبلاً لیتیوم موردنیاز خود را از شرکت چینی گنگ فنگ لیتیوم تأمین کرده اما ظاهراً قراردادی ۵ ساله با گروه صنعتی یاهوا را به امضا رسانده است. یاهوا تأمین کننده لیتیوم است که در کشور چین فعالیت می‌کند.

یاهوا که در سیچوان مستقر است با آغاز سال ۲۰۲۱ لیتیم هیدروکسید مورد استفاده در باتری‌ها را تا سال ۲۰۲۵ به دست تسلا خواهد رساند. ارزش کل این قرارداد طبق شنیده‌ها بین ۶۳۰ تا ۸۸۰ میلیون دلار می‌باشد.

تسلا که از ماه دسامبر شروع به تحویل خودروهای تولید شده در گیگا فاکتوری شانگهای کرده از اشاره به این موضوع خودداری نموده است.

اوایل امسال بود که شرکت یاهوا کارخانه‌ی با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن لیتیوم هیدروکسید در سال را افتتاح کرد. علیرغم گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان و تحت تأثیر قرار گرفتن تقاضای لیتیوم در دنیا، ظرفیت این کارخانه دو برابر بیشتر از قبل شده است.

خب صحبت از باتری شد و باید گفت شرکت LG Chem برنامه‌های خود برای دو برابر کردن تولید باتری‌ها در چین را به منظور هماهنگی با افزایش تولیدات تسلا اعلام کرده است. LG Chem خروجی کارخانه‌های خود از چین و کره را به کارخانه‌های تسلا در آمریکا و آلمان خواهد رساند و همچنان به تأمین باتری‌های مدل ۳ ساخت چین ادامه خواهد داد.

تسلا مدل ۳ از ۴۴۱۶ سلول باتری استفاده می‌کند و خط تولید LG Chem نیز می‌تواند در هر ماه تا ۷ میلیون سلول باتری را تولید کند.

تسلا همچنین اخیراً شروع به تولید مدل Y در شانگهای کرده و انتظار می‌رود این خودرو پرفروش‌ترین محصول تسلا در چین باشد و فروش ماهانه حدود ۳۰ هزار دستگاهی را ثبت نماید. اولین نسخه‌های مدل Y تولید چین از اوایل سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    ماشین الکتریکی میبیند و اشک میریزد

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      پدال باز دوباره شروع شد.این چه کاریه.الان من چمیدونم بعد چندین سال رمز عبورم چیه.دارید گندش رو در میارید

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. OMID

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        بزن رمزم یادم رفته
        یه جیمیل میاد ریستش کن
        یا کلا یه اکانت جدید بساز کاری نداره
        این شرایط جدید خیلی عالیه
        فیک بازی مثل علف هرز توی سایت رشد کرده بود

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. Reza

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      تسلا محبوبیتش بخاطر باطری هاشه که واسه ساختنش از لیتیوم چین استفاده میکنه. اونوقت برخی از آمریکایی دوستان چین رو نمی‌پسندند ?

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۱۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        چین در سال های اینده از نظر اقتصادی و صنعتی از امریکا پیشی میگیرد.
        شاید جالب نباشه که چین کمونیست دنیا رو در دست بگیره ولی این اتفاق دیر یا زود میوفته.

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. Ãbţìň

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    آخیش! بالاخره بعد از مدتها از شر این اکانت و لایک و دیس لایک های فیک خلاص شدیم!خیلی متشکرم از جناب سردبیر و همینطور دست اندرکاران سایت پدال،دیگه خسته شده بودیم از این اکانت های فیک که مدام بقیه رو به فحش می بستن،اون لایک و دیس لایک ها که بماند! این یه درس درست و حسابی به این فیک بازها شد، دمتون گرم???

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      هنوزم هستن
      یه کامنت گذاشته بودم زیر مطلب ریو بیخود ۱۵ تا دیس خورد

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Hadi

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      دمتون گرم با این کار خوبتون ?
      بالاخره از لایک و دیس های فیک و ربات ها راحت شدیم……

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۱۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        آقایان من چند روزی نبودم ملتفت نشدم . دقیقاً چه اتفاقی افتاده تو سایت ؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          یه عده مریض لایک هارو دست کاری میکردن و جنجال به پا میکردن.
          برای برگزاری دوئل ها هم قطعا یه عده میتونستن تقلب کنن.
          اینجوری فقط کسای که حساب کاربری دارن میتونن لایک و دیسلایک بدن و در دوئل ها شرکت کنن.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Avan

        ۱۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (326 ديدگاه)

        سایت پدال بسیار خوبه ولی یعنی سایت پدال اینقدر تاثیرگذاره که کسی بخواد ربات استفاده کنه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. OMID

          ۱۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          ربات نمی‌خواد
          با یه ترفند ساده میشه بینهایت لایک و دیس لایک داد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Ahmedreza2002

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    حدودا هفت سال پیش بود یکی از کار برا تو همین سایت در باره افزایش ارزش لیتیم صحبت کرد

    حسن اقا هر جا هستی موفق باشی
    پیش گو فقط خودت

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. $Ãbţìň$

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      احمد رضا یه خدا قوتی به تو هم باید گفت که چجوری بعد ۷سال و کلی کامنت خوندن، محتوای اون کامنت رو هنوز یادت مونده!????

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Ahmedreza2002

        ۱۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        فدای تو ابتین جان
        یه سری کامنت ها تو ذهن ادم نقش میبنده و البته اون موقع ها منم جوون بودم که بی تاثیر نیست

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. $Ãbţìň$

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          باهات موافقم آقای احمدرضا،منم هربار مطلبی از بوگاتی یا ماشینای چینی می‌شنوم یاد رامینو کامنتاش می افتم!

          موافقم 3
          مخالفم 0
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    پدال حرکت خوبی زدی دیگه بساط فیک ها و لایک و دیس لایک های فیک جمع شد ??

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      دقت کردین یهویی با همین اقدام دیسلایک و لایک ها نصف که هیچ ، صفر شدن?
      طرف تو کامنت سوم یا چهارم یه مطلب کم حاشیه ۱۵۰ تا دیسلایک میخورد?

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      مگه چیکار کردن

      موافقم 0
      مخالفم 2
  5. میثم

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    اگه یه شیر پاک خورده ای پیدا بشه یه نوع سوخت جدید مثلا بر پایه هیدروژن تولید کنه که هیچ آلایندگی نداشته باشه و مثل بنزین بشه تو باک براحتی سوخت گیری کرد و با یه باک 60 لیتری مثلا 1500 کیلومتر راه بره، بنظرتون باتری ها هرچقدر هم که پیشرفته باشن کسی میره سراغشون آیا؟
    کلا بساط باتری برچیده میشه.
    اینی که میگم کاملا تخیلات خودمه😂😂 ولی یدفه دیدی همچین چیزی از راه رسید.
    یکی پیدا شده خفن تر از ایلان ماسک همچین کاری بکنه فاتحه خیلی از صنایع خوندست

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Sina

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      البته انرژی سوختن مستقیم هیدروژن ( ترکیب با اکسیژن ) خیلی زیاده
      اگه روشی برای کنترلش پیدا بشه ، خیلی عالی میشه

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. (JONATHAN (TESLA

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (302 ديدگاه)

      یک قسمت از موفقیت خودرو های الکتریکی به نوع انرژی هست که مصرف میکنن
      قسمت دیگه این موفقیت به خاطر کاهش پیچیدگی و قطعات و هزینه تعمیر نگهداری کم تر هستش

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. Ahmedreza2002

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      میثم جان خودت دست به گار شو دیگه منتظر کسی نباش

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. میثم

        ۱۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        😂😂😂
        داداش ما تو یه لقمه نون شبمون موندیم
        وقت این کارارو نداریم

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Ahmedreza2002

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          ماهم مثل شمایم تقریبا میثم
          فان بود بیشتر

          موافقم 3
          مخالفم 0
  6. RezaRs

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    نمی تونم لابک کنم

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      بهتر .
      لایک میخوایم چیکار .
      آی حال خیلی از جوگیرها گرفته شد??? .

      دمتون گرم ، دمتون گرم ??.

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. (JONATHAN (TESLA

        ۱۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (302 ديدگاه)

        یه نکته وجود داره
        اکثر کسایی که حرف از باتری های حالت جامد میزنن هیچ اطلاعاتی از این باتری و فناوری داخلش ندارن
        باتری های لیتیوم یونی موجود در بازار توسط تامین کننده های مختلف از جمله الجی پاناسونیک
        کاتل و… که در حال حاضر توانایی تولید باتری های لیتیوم یونی فعلی رو دارن
        و برای تولید باتری های جدید تسلا نیاز به کلی آپدیت خط تولید تولید دارن که چند روز پیش مشخص شد پاناسونیک هم داره خط تولید خودشو آپدیت می‌کنه
        حالا چه کمپانی قرار این حجم باتری های مورد نیاز آن هم با قیمت رقابتی در مقابل باتری های فعلی تولید بکنه . تویوتا سال دیگه قرار اولین خودرو مجهز به این نوع باتری رو تست بکنه
        و این مراحل اولیه برای این نسل از باتری ها هستش
        و با توجه به اینکه قیمت باتری های فعلی در طی
        ۱۰ سال از ۱۱۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار رسیده
        دسته کم ۱۰ سال فاصله تا زمانی وجود داره که بشه از باتری های حالت جامد به جای باتری های فعلی استفاده کرد
        کمپانی کوانتوم اسپیس که فلکس واگن درصد زیادی از سهامش رو خرید
        اعلام کرده ۲۰۲۴ اولین باتری های حالت جامد آماده تست و توسعه روی خودرو هستش
        در این بین باید بگم کمپانی مکسول تکنولوژی واقع در آمریکا سال ۲۰۱۵ اعلام کرد باتری حالت جامدی ساخته که دوبرابر بهتر از باتری های فعلی هستن
        و سال ۲۰۱۹ تسلا این کمپانی مشهور سازنده خازن ها و ابرخازن ها رو به قیمت ۲۱۸ میلیون دلار خریدو همون زمان ایلان ماسک اعلام کرد مکسول تکنولوژی هایی داره که تسلا روی اون ها برای آینده کار خواهد کرد
        یک مسئله خود تکنولوژی هست
        مسئله مهم تر بعدی تولید در تعداد زیاد همون تکنولوژی با قیمت قابل استفاده است
        امید وارم مفید بوده باشم

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. حسین دهمرد

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          فک کنم این قسمت اشتباه تایپی داره چون خیلی فضایی شده امکان نداره تو ده سال اینجوری شکسته بشه قیمت باطری. میدونم کمتر شده ولی فوقش دیگ قیمتش نصف شده. ماشینای تسلا نصف قیمتش مربوط به قیمت باتریه
          با توجه به اینکه قیمت باتری های فعلی در طی
          ۱۰ سال از ۱۱۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار رسیده
          ؟؟؟

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. (JONATHAN (TESLA

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (302 ديدگاه)

          نه تا حدودی حرف من درست بود
          حتی در چند مطلب قبلی هم اومده
          قیمت هر یک کیلووات ساعت ظرفیت باتری در سال های 2010 حدود 1110 دلار بود
          همین الان قیت هر واحد به 135 دلار رسیده و در اینده نزدیک با باتری های 4680 و با حذف کبالت
          و کاهش 20 درصدی قیمت این باتری ها نسبت به قبل به حدود 108 دلار خواهد رسید

          موافقم 3
          مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    جالبه اگر مروری کنیم بر رویداد های ۱۲ روز گذشته سهام تسلا….
    روز ۱۸ دسامبر که تسلا سه روز با ورود به شاخصه S&P 500 فاصله داشت ارزش تسلا به رقم قابل توجه ۶۵۸ میلیارد دلار رسیده بود تا اینکه به روز ۲۱م رسیدیم و خبر گذاری رویترز از ورود اپل به صنعت خودران و الکتریکی خبر داد و موسسات و بانک هایی که گفتن بلاخره بزرگترین رقیب تسلا از راه رسید و همین باعث شد در دو روز سهام تسلا ۸ درصد افت کنه و تسلا ۵۲ میلیارد دلار ارزش از دست بده ، چیزی که باعث شد تا مدیر یک شرکت تحقیقاتی اروپایی بگه سهام تسلا حباب داره و دیر یا زود افت شدید می‌کنه…..تنها سه روز بعدش که خبر انعقاد قرارداد ۵ ساله تأمین لیتیم با گروه صنعت یاهوا رسانه ای شد ورق برگشت و دوبار سهام ۴ درصد رشد کرد که باعث شد دوباره ارزش تسلا به ۶۲۷ میلیارد دلار برسه ، تا اینکه به دیروز ۳۰م دسامبر رسیدیم و خبر هایی که از تحویل ۱۸۳ تا ۲۰۰ هزار خودرو طی سه ماهه چهارم می‌گفتن ، چون پیش‌بینی های قبلی تردید داشتن که تسلا حتی به ۱۸۰ هزارم برسه همین باعث شد تا در معاملات دیروز دوباره سهام تسلا ۴.۳ درصد دیگر رشد کنه و ارزش از دست رفته دوباره به همان میزان ۶۵۸ میلیارد قبلی برگرده….حال در معاملات پیش از بازار دوباره سهام مثبت شده و امروز انتظار می‌ره قیمت هر سهم از ۷۰۰ دلار عبور کنه و ارزش تسلا به بیش از ۶۶۰ میلیارد دلار برسه…!!!
    .
    .
    دیدیم که با پدیدار شدن قوی ترین رقیب (اپل) برای تسلا هیچ حبابی در کار نبود و به قول قدیمیان : آب از آسیاب تکون نخورد .

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Sina

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      این حرف اپل هم باید عمل داشته باشه
      به نظرم این که ما میخوایم بسازیم در حالی که هیچ کانسپت و هیچ چیزی دربارش نداده بود ، ارزش نداره

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. بهزاد

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      دوست گرامی ماشین اپل از راه نرسید بلکه قراره از راه برسه و حتی سال دقیقش و تامین و تولیدکننده های اون هنوز مشخص نشدن!
      ادبیات اقتصادی و نوع بیانش یک چهارچوب های خاصی داره و زمانی که شما میگی تسلا ارزش سهامش فلان قدر بالا و پایین شد یک پارادوکس داره ، و بهترین توصیف این هست که سهامداران سهم شرکت تسلا اینقدر افت و خیز داشتن ، چون 82 درصد سهام این شرکت دست خودش نیست و واگذار شده و همه ی اتفاقاتش مربوط به سهامدارانش هست.
      صبور باشید چون آینده هنوز نرسیده و شرکت ها در مرحله ی توسعه و تحقیق هستند و در زمان مناسب رقابت شروع خواهد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 2
  8. net

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    تسلا و اپل نباید در چین کارخانه راه اندازی کنند

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. زیزیگولو

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    وقتی تو یه موضوعی پای چین وسط باشه من اصلاً حس خوبی بهش ندارم

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا