تسلا

مدل‌های S و X برای آیندهٔ تسلا مهم نیستند!

تسلا گفته است مدل‌های S و X برای آیندهٔ این شرکت مهم نیستند. مدیر اجرایی تسلا آقای «ایلان ماسک» پس از انتشار نتایج مالی شرکت در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۱۹ گفته است تسلا در حال حاضر روی مدل‌های ۳ و Y تمرکز دارد. وی ادامه داده است:

هرچند بدون مدل‌های S و X نمی‌توانیم کلمهٔ S E X Y را داشته باشیم اما داستان آیندهٔ تسلا بر اساس مدل‌های ۳ و Y استوار است

مدل‌های S و X بخش دوم برنامهٔ جامع ایلان ماسک بودند که با مدل رودستر آغاز شده بود. این سدان و کراس‌اوور لوکس امکان ساخت مدل ۳ به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه دنیا را فراهم کردند. در آینده نیز تسلا انتظار دارد مدل‌های ۳ و Y فروش بسیار بیشتری نسبت به دیگر محصولاتش داشته باشند. ماسک معتقد است در هرسال ۱.۲۵ میلیون تقاضا برای مدل Y و ۷۵۰ هزار تقاضا برای مدل ۳ وجود خواهد داشت و تقاضا برای مدل‌های S و X به ترتیب به حدود ۸۰ هزار و ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.

درحالی‌که ماسک معتقد است آیندهٔ تسلا در اختیار مدل‌های ۳ و Y خواهد بود، این شرکت برای توسعهٔ دیگر محصولات خود یعنی پیکاپ، کامیون کِشنده و نسل دوم رودستر به زمان نیاز دارد. فعلاً مشخص نیست پروژهٔ توسعهٔ این محصولات جدید در چه مرحله‌ای قرار دارد اما چند ماه قبل افشا شد که پیکاپ الکتریکی تسلا تا پیش از پایان سال جاری معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به نظر من این حرف بیشتر خامدستانه است تا آینده نگرانه!یجورایی انگار ایلان ماسک روی محصولی که شرکت خودش ساخته هیچ تعصبی نداره،به هر حال این آدم یکی از بزرگترین بیزینس من های حال حاضره و احتمالا نظر من اشتباه باشه در این مورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      اتفاقا ماسک خیلی رو model X و model S تعصب داره….این دو پرچمدار کمپانی تسلا هستن و حرف اول و آخرو در دنیای خودرو های الکتریکی می زنن…
      تا جایی که ماشین شخصی خودش یه Model S قرمز رنگ سفارشی هست .
      .
      منظور ایلان ماسک سوددهی مداوم در آینده‌ای نزدیکه که با تولید حجم بالایی از مدل ۳ و Y امکانپذیر خواهد بود چون در حال حاظر تولید مدل X و S برای تسلا بسیار هزینه بره ، وگرنه این دو همچنان پرچمداران تسلا خواهند بود و بعد از توسعه کامل پیکاپ ، تسلا توسعه نسل جدید مدل X و S را در برنامه خواهد داشت و سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می شوند.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Ahmadreza 2002

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    فروش این دو مدل اونقدرام کم نیس که بگه اینده ندارن حداقل برا پرستیژ برندش لازمن مدل سه با قیمت کمتر از 40هزار تا نمیتونه اونقدری ک باید برا تسلا اعتبار کسب کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا