تسلا

مسائل ایمنی مانع عرضۀ تسلا سایبرتراک در اروپا

تاکنون صدها هزار نفر در آمریکای شمالی پیکاپ تسلا سایبرتراک را پیش‌خرید کرده‌اند اما به نظر می‌رسد امکان عرضهٔ این وانت الکتریکی حداقل با شکل کنونی در اروپا وجود نداشته باشد. مقامات اتحادیهٔ بازرسی و پایش فنی آلمان (TUV) اظهار داشته‌اند که ساختار این خودرو بسیار سفت است و بنابراین ایمنی لازم را برای سرنشینان فراهم نمی‌کند. علاوه بر این، پانل‌های بدنهٔ مستحکم سایبرتراک نیز کابوسی در زمینهٔ محافظت از عابر پیاده هستند و سپر جلو و کاپوت خودرو برای جذب نیرو در هنگام تصادف باید تغییر شکل دهند.

یکی از متخصصان TUV، «استفان تلر» در این بار می‌گوید:

سایبرتراک به اصلاحات اساسی در ساختار خود نیاز دارد زیرا هرچند سرنشینان در آن احساس امنیت می‌کنند اما چنین نیست. سپر و کاپوت برای محافظت از عابرین پیاده باید قادر به جذب انرژی باشند. در صورت بروز تصادف نیز در این خودرو هیچ‌چیزی تغییر شکل نمی‌دهد و در عوض نیروی عظیمی روی سرنشینان اعمال می‌شود. درنتیجه ایربگ‌ها هم دیگر هیچ کمکی نمی‌کنند؛ بنابراین فروش سایبرتراک به‌عنوان یک خودروی تولید انبوه در آلمان امکان‌پذیر نخواهد بود

اما با وجود این معایب ایمنی، چرا امکان فروش سایبرتراک در ایالات‌متحده وجود دارد اما در بازارهای خارجی نه؟ زیرا سازندگان این قبیل خودروها در ایالات‌متحده می‌توانند خود گواهینامه‌های لازم را صادر کنند و این گواهینامه‌های در بازار داخلی معتبر هستند اما در آلمان مقامات محلی و TUV درگیر روند صدور گواهینامه‌های قانونی هستند. علاوه بر این، محافظت غیرفعال در اروپا حائز اهمیت است و توسط یورو انکپ هم مورد آزمایش قرار می‌گیرد اما ازآنجایی‌که سایبرتراک در ایالات‌متحده در کلاس پیکاپ‌های وظیفه سبک قرار می‌گیرد، می‌تواند فاقد ویژگی‌های ایمنی خاصی باشد و به‌صورت قانونی در خیابان‌ها تردد کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    باز این اومد جلو چشمم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      شما برو تو خیابون چشمت به جمال پراید و تیبا و دنا و… روشن بشه شانس بیاری یکی دو تا هیوندا و مزدا نسل خیلی قبل هم میبینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. هادی نجفی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    چند وقت پیش مقاله ای میخوندم درباره نقاط ضعف طراحی سایبرتراک
    که منطقی هم بودن
    اول که به خاطر فرم هندسی خاصش در تصادف با عابر پیاده صدمه خیلی جدی وارد میکنه
    دوم قسمت عقبش که حالت مثلث داره از بغل برای برداشتن یا گذاشتن بار دچار اذیت میکنه مخاطب رو،وانت های دیگه خیلی راحت میشه از بغل کاری کرد
    سوم قسمت کفی عقبش هست که در سبک وانت ها باید جای دست باشه برای بلند کردن اجسام یعنی شیار داشته باشه که سایبرتراک نداره
    بازم بود …
    به نظر من این طراحی جدید و خاص هست ولی مفید نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car lover

      ۳۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      بله بله
      تا قبل از رونمایی اصلی همه ایرادات وارده
      ولی وقتی خودروی اصلی تولید شد این ایرادات رفع شده احتمالا
      اخه خود وکیلی کف وانت ایراده گرفتی؟ حتی اگه همینم تحویل بدن نمیتونی مدیفایش گنی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۳۰ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        به نظر من خیلی هم طراحیش جالب و دوست داشتنیه به نظر من . منی که به طراحی مدلهای قبلی تسلا ایراد میگرفتم ولی از این خیلی خوشم امد . باحاله و نمونشو هیچ جا نمیبینی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. car lover

          ۳۰ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (688 ديدگاه)

          اره خوب طراحش خرق عادت کرده
          ولی خوب بحث امنیت عابر پیاده اینه بغل گوشه های تیز بحثایین که قابل چشم پوشی در نسخه کانسپت نیست
          صد البته ایلان ماسک و زاخاراش به این موضوع پی برده اند و با حفظ ریشه های فعلی دست به تولید یک ابر پیکاپ خواهند زد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. هادی نجفی

        ۳۰ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (168 ديدگاه)

        Car love محترم با دقت بیشتری بخونی نوشتم مقاله ای خوندم
        این که نوشتی اخه خدا وکیلی کف وانت ایراده گرفتی نوشته من نیست نقل قول مقاله های خارجی هست که در بحث پیکاب و وانت ها بحث مهمی هست کف خودرو
        هرچند کسی که تراک رو میخره نمیخواد باهش بار جابه جا کنه
        از نظر استاندارد طراحی میگن کف وانت بار ها باید شیار باشه نه صاف
        درسته میگن هر کسی را بهر کاری ساختن ولی تجربه در کنار علم و خیال پردازی هست، طراح تسلا خدا که نیست بی نقص باشه…
        قطعا همین نقد ها باعث بهبودش میشه
        شما هم کمی بیشتر روی متن مخاطبت دقت کن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    این طراحی بازم تغییر میکنه ایلان ماسک خودش بهتر میدونه چیکار میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    درسته تسلا تو هر زمینه ای وارد شده موفق بوده اما ساختن پیکاپ چیزی نیست که تسلا بتونه ناگهانی وارد بشه و موفق هم بشه.
    رقابت با پیکاپ های فول سایز آمریکایی واقعا سخته و این بخاطر تجربه خیلی زیاد آمریکاییا توی ساخت پیکاپه.
    توی این چند دهه همه جوره ایرادات پیکاپ ها رو برطرف کردن و کم کم دارن بی عیب و نقص میشن.
    با اینکه طرفدار تسلا هستم اما با این کارش به شدت مخالفم.
    از یه طرف دیگه درسته کار جالبی نبود اما قرار نیست که یهو ورشکست بشه و روبه افول بره که بعضیا دست به دعا نشستن و منتظر شکست تسلا موندن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Elmiraj

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    CyberTruck در کلاس پیکاپ های فول سایز نیمه سنگین هست که با فورد F-250 ، سری ۲۵۰۰ شورولت سیلورادو ، داج RAM و جمس سییرا مقایسه میشه که این دسته از پیکاپ ها در آمریکای شمالی به تست های ایمنی نیاز ندارن .
    هدف از ساخت ماشینی با این ابعاد فروش در کشور پهناوریه که سالانه ۲.۵ میلیون پیکاپ فول سایز در آن فروش می‌ره نه قاره ای که فورد رنجر هم در خیابان هاش جا نمیشه….
    .
    فکر نمی کنم تسلا هم اصلا بازار اروپا را مد نظر قرار داده باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    اگر پاش به اروپا برسه بازارو منفجر میکنه چون اونجا تراک ها به دلیل مصرف سوخت بالا مالیاتشون بالاست و این خودرو با هزینه نگهداریه کم مردم اروپارو به آرزوشون میرسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      در اروپا از وَن های سقف بلند استفاده روزانه میکنند به دلیل شرایط آب و هوایی مرطوب و بارانی و اینکه مسائل امنیتی که بار پشت وانت را دزد میزنه و مالیات و بیمه ، باعث میشه از وانت کمتر استفاده کنند و بیشتر وانت هایلوکس دیزل ، فولکس آمارک و فورد رنجر حکمرانی میکنند ، در صورتی که بیشتر در روستاها استفاده تا حمل و نقل شهری .
      اتفاقاً من فکر میکنم تسلا پیکاپ در اروپا بهتر جواب بده تا آمریکائیهایی که مصرف سوخت را گزینه آخر در خرید پیکاپ میدانند .
      آمریکائیها میگویند هر چه بزرگتر و زیباتر بهتر .
      اروپائیان میگویند هرچه مقرون به صرفه تر بهتر .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ????vw

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    اینو اگه تو ایران سوار شی بهت میخندن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۳۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      یه کانال یوتیوبی تو گاراژ کار کپی تسلا سایبرتراک رو ساخت. خیلی جالب و بامزه بودخخخخ!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. madadi

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خوشم نمیاد ازش
    انگار ماشین آخرالزمانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. M3csl

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    اروپا:
    ببرین آشغالاتونو در خونه‌ی خودتون بزارین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا