تسلا

اعلام مشخصات و جزئیات رسمی تسلا مدل 3

تسلا عرضهٔ مدل ۳ را طی رویدادی ویژه با تحویل ۳۰ دستگاه از نمونهٔ تولیدی آن در کارخانهٔ فریمونت خود جشن گرفته است. بدین ترتیب ایلان ماسک رسماً نسخهٔ نهایی مدل ۳ را معرفی نموده است. ارزان‌ترین محصول تسلا در دو نسخهٔ مختلف عرضه می‌گردد که عبارت‌اند از مدل استاندارد با قیمت پایهٔ ۳۵ هزار دلار و مدل موسوم به دوربُرد با قیمت پایهٔ ۴۴ هزار دلار.

بیایید نگاهی داشته باشیم به مشخصات این دو مدل. نسخهٔ استاندارد ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر بُرد آن برابر با ۳۵۵ کیلومتر است. نسخهٔ دوربرد اما برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۵.۱ ثانیه زمان احتیاج دارد و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که با یک‌بار شارژ توانایی پیمایش ۵۰۰ کیلومتر را دارد.

این دو نسخه در زمان موردنیاز برای شارژ باطری‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند به‌گونه‌ای که در نسخهٔ استاندارد شارژ موردنیاز برای پیمودن ۲۱۰ کیلومتر با سوپرشارژرهای تسلا ظرف مدت ۳۰ دقیقه صورت می‌گیرد درحالی‌که در نسخهٔ دوربرد طی همین زمان، شارژ موردنیاز برای پیمودن ۲۷۵ کیلومتر تأمین می‌گردد. این در حالی است که در همین زمان با شارژرهای خانگی ۲۴۰ ولت در نسخهٔ استاندارد شارژی برای پیمودن ۵۰ کیلومتر و در نسخهٔ دوربرد ۶۰ کیلومتر تأمین می‌شود.

تمامی نسخه‌های تسلا مدل ۳ به‌صورت استاندارد مجهز به یک صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی لمسی، تهویهٔ دو منطقه‌ای، صندلی‌های پارچه‌ای و موارد دیگری هستند. همچنین این خودرو به تمامی سخت‌افزارهای موردنیاز برای رانندگی کاملاً خودکار نیز مجهز شده است که شامل هشت دوربین، رادار جلو و ۱۲ سنسور اولتراسونیک می‌شود که سیستم‌های جلوگیری از برخورد و ترمز اضطراری خودکار را فعال می‌کند.

ویژگی Autopilot تسلا نیز برای این خودرو با پرداخت ۵ هزار دلار قابل سفارش است که مدل ۳ را قادر می‌سازد به‌صورت خودکار در یک خط حرکت کرده، تغییر مسیر دهد، از بزرگراهی به بزرگراه دیگر منتقل شود، از بزرگراه خارج شود و پارک کند. علاوه بر این، ویژگی‌های بیشتری در آینده از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار به خودرو اضافه خواهد شد. همچنین تسلا امیدوار است که در آینده بتواند قابلیت رانندگی کاملاً خودکار را با دریافت ۳ هزار دلار به مدل ۳ اضافه کند.

برای کسانی که می‌خواهند کابین مدل ۳ مجهزتر باشد، تسلا یک پکیج ۵ هزار دلاری بنام پریمیوم را ارائه کرده که مواردی مانند تنظیم برقی ۱۲ جهتهٔ صندلی‌های جلو، ستون فرمان و آینه‌های جانبی برقی، تریم چوبی، گرم‌کن صندلی‌ها، دو پورت USB برای عقب، سیستم صوتی پریمیوم، سقف شیشه‌ای، مه‌شکن‌های LED و پوشش کنسول وسط با فضایی برای قرار دادن دو گوشی هوشمند را به خودرو اضافه می‌کند.

برای تعلیق مدل ۳ در جلو از نوع دو جناقی و در عقب از نوع چند اتصالی استفاده شده است درحالی‌که به‌صورت استاندارد به رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و به‌صورت سفارشی به نمونه‌های ۱۹ اینچی مجهز خواهد بود. وزن خالص این خودروی برقی در نسخهٔ استاندارد ۱۶۰۹ کیلوگرم و در نسخهٔ دوربرد ۱۷۳۰ کیلوگرم است که این وزن در نسخهٔ استاندارد به‌صورت ۴۷ به ۵۳ درصد و در نسخهٔ دوربرد ۴۸ به ۵۲ درصد در جلو و عقب توزیع شده است. این در حالی است که تسلا در نظر دارد مدل ۳ بالاترین رتبهٔ ایمنی را در هر رده به دست آورد.

ایلان ماسک در جریان رویداد تحویل مدل ۳ گفته است که ما تا سرعتی که در توان داشته باشیم به تولید این خودرو خواهیم پرداخت. ماسک همچنین بدون اعلام جدول زمانی گفته است که تسلا تأسیسات موردنیاز برای تولید نیم میلیون دستگاه مدل ۳ و صد هزار دستگاه مدل‌های S و X را در اختیار دارد. همچنین درحالی‌که تسلا تاریخ تحویل انبوه مدل ۳ را اعلام نکرده است، گفته می‌شود این کار از سال آینده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    تسلا مدل ۳ قابل احترامه
    ولی به نظرم خودرو های پلاگین هیبرید خیلی بهترن مثل بی ام و i8 یا آکورا nsx.
    ترکیب این دو هم بهتره و هم مسافت طی شده رو بالا میبره و هم قدرت و شتاب
    ولی تا ۲۰ سال دیگه خودرو درون سوز تولید نمیشه ( ب غیر از ۴۰۵ و پراید)
    و ماشین های بنزینی هم مثل دیزل ها کم کم کمرنگ تر میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMIR SCHUMACHER

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    برای محیط زیست خیلی خوبه اما حیف که روح نداره
    نمیدونم این حالت رو چرا بیشتر از همه در محصولات تسلا حس میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      برای اولین بار باهات موافقم ماشین برقی برا آینده خوبه اما صدای موتور بنزینی وقتی گاز میدی چیزه دیگست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI . TUNING

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    قیمت خوبی داره
    افرین تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تسلا فوق العاده هستش ولی طراحی داخلی این ماشین فاجعه هستش این دیگه چه طرح داخلی زدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Achtung

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    برد واقعیش با استفاده از کولر یا بخاری و جاده های شیبدار چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Pooya

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    یعنی آخرت سادگی تو کابینه این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. akrh78

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    من یه چیز فهمیدم…کولر نداره،چون دریچه کولر نداره
    ولی اونایی هم که از کنسول و طراحی داخلی ایراد میگیرن…خدایی شما دیگه چه کاری میخواین با کنترلر انجام بدین که با اون نمایشگر 15 اینچی لمسی نمیشه؟
    یه دستیار صوتی بهش اضافه بشه خیلی خیلی هم خوب و کافیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sevlan

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    آفرین به ماسک و تسلا ، تو یه مدت کوتاه راه صدساله رو رفت!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا