تسلا

هزینه تولید تسلا مدل 3 چقدر است؟!

تسلا در حال سوزاندن پول‌های خود بوده و در رسیدن به اهداف تولید خود به مشکل برخورده است اما به نظر می‌رسد مدل ۳ جدید برای این کمپانی کاملاً سودده است.


نشریه WirtschaftsWoche در مصاحبه با مهندسانی که چندین دستگاه تسلا مدل ۳ را برای خودروسازان آلمانی تشریح کرده‌اند می‌گوید این تیم هزینه‌های ساخت این خودرو را حدود ۲۸ هزار دلار تخمین زده‌اند. این میزان هزینه شامل ۱۰ هزار دلار هزینه‌های تولید و ۱۸ هزار دلار هزینه متریال و دیگر مخارج می‌باشد.


با توجه به اینکه مدل پایه ۳۵ هزار دلاری این خودرو هنوز در دسترس نیست، به نظر می‌رسد تسلا با فروش هر دستگاه مدل ۳ پول خوبی به جیب می‌زند. WirtschaftsWoche می‌گوید بخشی از این سوددهی به خاطر مجموعه باتری پیشرفته‌ای است که از عنصر کبالت بسیار کمتری در مقایسه با رقبا استفاده می‌کند. این موضوع بسیار مهم است زیرا تقاضا برای خودروهای الکتریکی ظاهراً باعث شده قیمت کبالت در یک و نیم سال گذشته سه برابر شود.


اینکه تسلا چگونه به این تکنولوژی دست یافته مشخص نیست اما گفته می‌شود تسلا و پاناسونیک روشی برای کاهش دو سومی استفاده از کبالت در باتری‌های خود یافته‌اند. این موضوع به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های تولید را کاهش داده و به سوددهی کمک می‌کند.

تسلا مدل3
یکی از مهندسان یاد شده نیز این موضوع را تأیید کرده و می‌گوید:

اگر تسلا در هر هفته به تولید ۱۰ هزار دستگاهی دست یابد، مدل ۳ درآمد قابل‌توجهی را به ارمغان خواهد آورد.


اگرچه به نظر می‌رسد مدل ۳ خودرویی سودده است اما همه درباره حاشیه سود بالای این خودرو متقاعد نشده است. کواترز با اریک گوردون پرفسور دانشگاه میشیگان مصاحبه کرده است. او می‌گوید تسلا در واقع چنین سودی را به دست نمی‌آورد زیرا سایر هزینه‌ها همچون هزینه‌های نمایندگی‌ها و مخارج تأسیسات تولید نیز باید در نظر گرفته شوند. او می‌گوید اگر تسلا مدل ۳ با قیمت حداقل ۵۰ هزار دلاری فروخته نشود به نظرش تجارت خوبی در انتظار این شرکت نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    طراحی داخلیش فاجعه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      من طراحی های داخلی و تا حدودی خارجی تسلا رو دوست ندارم به نظرم بیشتر از اینکه هدف طراحاش کارایی و زیبایی باشه فقط متفاوت بودن با تمامی خودرو هاست تا نشون بدن ماشینشون با همه خودرو ها متفاوته
      البته نظر شخصی من اینه و خیلی ها ممکنه از طراحیش خوششون بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پویان

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (750 ديدگاه)

    به نظر من زیادی بزرگش کردن با تبلیغات . در صورتی که نیسان لیف یا فولکس گلف اگر چه برد حرکتی کمتری دارن ولی مناسبتر هستن .ولی این تسلا با تبلیغاتش ذهن همه رو هک کرده .سایتای خود امریکا از خرابی های زیادش گزارش می دن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (477 ديدگاه)

      هیچکدومشون قابل مقایسه نیستن با مدل سه، گلف که هیچی، لیف میتونست خوب باشه که مقدار باتری اش کمتره، عمر باتری اش در دراز مدت کمتره، کیفیت ساختش کمتره، مشکل شارژر کم توان رو داره و بردش خیلی کمتره به خاطر بازده پایین ترش. هر جند لیف هم ماشین خوبیه بخصوص اگه که مدل شصت کیلوات ساعتش رو عرضه کنه، پورت شارژ توان بالا روی مدل پایش نصب کنه و قیمتش رو روی سی هزار دلار نگر داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سام

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    تسلا راه درازی را در پیش دارد که خود را به عنوان یک کمپانی درجه یک خودروسازی در سطح جهان مطرح نماید.به نظر می رسد که مدیریت این کمپانی هنوز در مرحله آزمون و خطاست و نتوانسته است این مجموعه را به خوبی ریل گذاری کند.جاه طلبی های ایلان ماسک فراتر از خودروسازی است و همین امر ریسک موفقیت را در این کمپانی سخت بالا برده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (750 ديدگاه)

      در تایید شما باید بگم تسلا هیچ چیز خاصی نداره به جز یه چیز که حکم جادوگری داره .قدرت تبلیغاتی عجیب ایلان ماسک که با وجود اینکه در 4 ماهه اول سال 2018 در امریکا فقط 8132 ماشین تسلا 3 تحویل داره ولی تونسته موفقیت رو به مردم القا کنه .ولی نیسان لیف با این کیفیت به دلیل عدم تبلیغات درست 2500 تا فروخته و گر نه نیسان لیف بهتره .فولکس گلف الکتریکی هم فقط 580 عدد البته خیلی نیست وارد بازار امریکا شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (477 ديدگاه)

        مدل سه تازه داره رمپ آپ میکنه الان توی هر هفته به اندازه کل اون چهار ماه فروش لیف داره تولید میکنه و طی چند ماه آینده هر هفته حداقل پنج هزار خروجی خواهد داشت و تا آخر سال احتمالا ده هزار خروجی در هفته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Lamborghini

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با احترام ، از هیچ محصول تسلا تا الان خوشم نیامده
    طراحیش خیلی نچسپه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Divergence

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    تسلا تمام شهرتش را مدیون مدل S و حالت ludicrous mode است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا