تسلا

هوش مصنوعی بزرگ‌ترین خطر برای بشر

درحالی‌که کمپانی او طلایه‌دار استفاده از هوش مصنوعی است، مدیرعامل تسلا هنوز هم معتقد است که این هوش مصنوعی بزرگ‌ترین ریسکی است که تمدن ما با آن روبروست.


ایلان ماسک در خلال دیدار با فرماندار یکی از ایالت‌های آمریکا گفته که مردم باید درباره خیزش هوش مصنوعی نگران باشند و دولت باید در توسعه این بحث دخالت کند.


ماسک گفت:

در بحث هوش مصنوعی من دسترسی بسیار زیادی به آن داشته‌ام و فکر می‌کنم که مردم باید واقعاً درباره آن نگران باشند. ما باید در قبال این بحث بجای واکنش نشان دادن روشی پیشگیرانه را داشته باشیم زیرا در غیر این صورت دیر خواهد بود.

او ادامه می‌دهد:

هوش مصنوعی یک ریسک اساسی برای حفظ حیات بشریت بوده و از تصادف خودروها تا هواپیماها و غذاهای بد را دربرمی گیرد.


طبق گفته‌های ماسک، یکی از کلیدی‌ترین خطرات هوش‌های مصنوعی این است که ربات‌ها می توانند به حدی هوشمند شوند که باعث ناپایداری اجتماعی بزرگ شوند و این کار را با انجام هر کار قابل‌تصور انجام دهند. نتیجه این کار از دست رفتن غیرقابل‌پیش‌بینی شغل‌ها خواهد بود.


ماسک در نهایت می‌گوید:

آن‌ها می‌توانند با انتشار اخبار جعلی و فرستادن ایمیل‌های نادرست و دست‌کاری اطلاعات یک جنگ را شروع کنند. خودکار تواناتر از شمشیر است…

منبع: fortune

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    همین قدر بگم اگه از اول برنامه و هوش مصنوعی در مسیر درست قرار بگیره میتونه باعث تعالی انسان بشه چون نه تعصب داره نه طمع میکنه نه از کوره در میره بلکه اگه هدف کمک به انسان باشه میتونه بشر رو به چه جاهایی که نبره در ضمن ایلان ماسک یه شرکت برای پیوند مغز و کامپیوتر با ایمپلنت کار گذاشته شده رو مغز ایجاد کرده که هوش انسان را به شدت افزایش میده و شاید به جای یادگیری زبان یا چند سال دانشگاه رفتن همه علوم رو یه جا دانلود کنید رو مغزتون ،واقعا مرد عمله هرچی گفته عملی کرده این مرد میتونه دنیارو عوض کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فقط تویوتا و هوندا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (571 ديدگاه)

    (( ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس‌اکس در گردهمایی فصلی انجمن فرمانداران آمریکا گفت: بیست سال دیگر راندن خودروهای غیر خودگردان همچون اسب‌سواری به نظر می‌آید.
    ایلان در پاسخ به سوالات برایان ساندووال، رئیس انجمن ملی فرمانداران آمریکا گفت: تا ده سال دیگر نیمی از خودروها برقی شده و تقریبا همه آنها خودمختار خواهند بود.))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir Schumacher

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آیا این تکنولوژی ها واقعا باعث لذت بردن بیشتر انسان از زندگی شدن؟
    آیا ما از پدربزرگ هامون راحت تر زندگی می‌کنیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Fit Demon

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    نتیجه این کار از دست رفتن غیرقابل‌پیش‌بینی شغل‌ها خواهد بود.
    یکی از دلایل اینکه من از خودران بدم میاد همینه
    اوتوبوس خوردران
    کامیون خودران
    تاکسی خودران
    حالا کی بیکار شدن این همه نیروی کار رو به عهده میگیره؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      خب طبیعیه ولی شما در نظر بگیر انسان ها برای رشد و شکوفا شدن خلق شدن هوش مصنوعی شاید منجر به انقلاب اجتماعی بشه که تنها وظیفه مردم ابداع خلاقیت و شکوفا شدن استعداد ها بشه نمونه بارزش ژاپن که از الان داره برنامه ریزی میکنه برای اینده و دانشگاه های علوم انسانی و دانشگاه های صنعتی متمرکز بر ابداعات رو گسترش میده دلیلی نداره مردمی که میتونن موسیقدان فیلسوف مخترع نویسنده یا محقق بشن عمرشون رو با کارهای رومزه که ربات هم میتونه انجام بده مثل رانندگی اشپزی نظافت و کارمند و کارگر صنعتی یا ساختمانی شدن تلف کنند شاید هوش مصنوعی یکی از راه های رسیدن به ارمانشهری باشه که همه به مرحله قابل قبولی از سواد، کمال و فرهنگ برسند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      قبول کنیم یا نه تا چند دهه دیگه درصد بالایی از مردم بیکار میشن ولی رفاهشون کم نمیشه چون هوش مصنوعی باعث ثروتمند شدن جهان میشه و این مردم بیکار از حمایت دولتی چه بسا بالاتر از حقوق سابقشون بهره مند میشن (نه تو ایران بلکه تو کشورهایی مثل سوئیس و نروژ و …). اون هایی هم که بیکار نمیشن یا با هوش مصنوعی سر و کار دارن یا شغل های خیلی خاصی دارن که جایگزینیش با هوش مصنوعی پیشرفت های بیشتری رو میطلبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MAHDI . TUNING

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    میشه مثل فیلم Terminator
    البته به کشور ما که نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SPEED

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (132 ديدگاه)

      هیچ وقت تکنولوژی و پیشرفت به کشور ما نمیرسد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا