تسلاجنرال موتورز

پایان مشوق‌های محصولات تسلا و جنرال موتورز نزدیک است

تسلا و جنرال موتورز در بحث فروش خودروهای پلاگین بازار آمریکا رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده‌اند اما این موضوع به معنی پایان مشوق‌های مالیاتی فدرال می‌باشد.


بنا به گزارش اتوموتیونیوز، با رسیدن به رکورد فروش ۲۰۰ هزار دستگاهی، ارائه‌ی مشوق‌های یاد شده پایان می‌یابد. بدین ترتیب تسلا از همین ماه جولای و جنرال موتورز نیز از اوایل سال ۲۰۱۹ با واقعه تلخی روبرو می‌شوند.


نیسان و فورد نیز دیگر خودروسازان نزدیک به مرز فروش ۲۰۰ هزار دستگاهی هستند اما آن‌ها هنوز تا رسیدن به این میزان فروش فاصله چند ساله‌ای دارند. مشوق‌های مالیاتی فدرال می‌تواند تا حداکثر ۷۵۰۰ دلار برای خرید یک خودروی پلاگین هیبریدی یا الکتریکی جدید ارائه شود. اتوموتیونیوز پیش‌بینی می‌کند تا ۳۱ مارس تسلا فروش ۱۹۳۳۴۴ دستگاهی داشته و جنرال موتورز نیز ۱۸۱۰۶۲ دستگاه از این نوع خودروها را به فروش رسانده است.

با پایان یافتن مشوق‌های مالیاتی فدرال بازار خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی وارد عصر جدیدی خواهد شد زیرا دیگر مزیت قیمتی قابل‌توجه را نخواهند داشت.

انتظار می‌رفت که پایان مشوق‌های فدرال برای خودروسازانی همچون جنرال موتورز چندین سال زودتر اتفاق افتد اما تولید خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی در یک دهه پیش روند نسبتاً کندی داشته است.


تسلا و جنرال موتورز سهم ۴۴ درصدی از فروش ۸۵۳,۵۰۰ دستگاهی خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی در آمریکا را از زمان اعمال تخفیف‌های یاد شده در آغاز سال ۲۰۱۰ داشته‌اند. انتظار می‌رود این دو خودروساز احساس متفاوتی درباره پایان مشوق‌های مالیاتی داشته باشند و گفته می‌شود جنرال موتورز بیشتر از تسلا تحت تأثیر آن قرار گیرد.


پایان این مشوق‌ها روی فروش خودروهای ارزان‌تری همچون شورولت ولت و خودروهای گران‌تری همچون تسلا مدل S و X تأثیر خواهد گذاشت.

مدیر یکی از مؤسسات تحلیل بازار می‌گوید:

ما انتظار داریم جنرال موتورز افت فروش بیشتری را تجربه کند. هرچه سهم شما از این تخفیف‌ها بیشتر باشد بیشتر تأثیرپذیر خواهید بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. بی نام

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بالاخره که نمیشه تا ابد مشوق داد و از جیب دولت که در واقع جیب مردمه هزینه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا