تسلا

اشتراکات تسلا مدل Y آینده با مدل 3

مدیرعامل تسلا آقای ایلان ماسک ایده استفاده از پلتفرم اختصاصی برای مدل آینده Y را کنار گذاشته و به استفاده از زیرساخت مدل ۳ برای شاسی‌بلند جدید فکر می‌کند.


اوایل سال جاری ماسک گفته بود که مدل Y از پلتفرم جدیدی سود خواهد برد و اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید خواهد شد. هرچند، در خلال کنفرانسی که با تحلیل گران برگزار شد ماسک گفت یکی از مدیران ارشد او را قانع کرده که استفاده از معماری مدل ۳ قابل‌اعتمادتر است مخصوصاً اگر تسلا بخواهد مدل Y هرچه سریع‌تر وارد بازار کند این موضوع برجسته‌تر است.

Tesla Model 3
اگر تسلا بخواهد کلاس بسیار محبوب شاسی بلندها را قبضه کند این راه‌حل توجیه‌پذیر است. این موضوع همچنین باعث کاهش هزینه‌ها و تحقیقات و توسعه و فرایندهای تولید خواهد شد.


ماسک پیش‌بینی می‌کرد پلتفرم متمایز مدل Y باعث خواهد شد معماری باتری ۱۲ ولت کنونی کنار گذاشته شود و همچنین باعث کاهش قابل توجه میزان سیم‌کشی شود و فرایند تولید را ساده‌تر کند. پیروی تصمیم‌گیری برای استفاده از پلتفرم مدل ۳، تمامی این تغییرات در نظر گرفته رخ نخواهند داد اما ماسک هنوز هم می‌گوید که خواهان ساده‌سازی میزان سیم‌کشی خودرو است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد رضا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هرقت اسم تسلا رو میشنوم یاد نعمت زاده میوفتم
    میگفت:ما اجازه نمیدهیم خودرو های پر مصرف وبی کیفیت آمریکایی وارد ایران شوند
    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا