تسلا

کاهش قابل توجه قیمت مدل‌های S و X تسلا

خودروهای پایه قبلی برند تسلا دیگر در دسترس نیستند و این شرکت مدل‌های برد بلند خود را به عنوان خودروهای پایه عرضه کرده و البته تخفیف‌های قابل‌توجهی را نیز برای آن‌ها در نظر گرفته است.


از حالا به بعد حالت Ludicrous به‌صورت استاندارد در تریم های پرفورمنس محصولات تسلا وجود داشته ولی رنگ بدنه‌ی سفید تنها رنگی است که بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی قابل انتخاب می‌باشد.


البته این خودروساز آمریکایی قیمت آپشن “رانندگی کاملاً خودکار” که اساساً باعث باز شدن سخت‌افزار کامپیوتر تسلا برای پشتیبانی از تکنولوژی‌های خودران آتی می‌شود را افزایش داده است. این افزایش قیمت ۱۰۰۰ دلار می‌باشد؛ اما این به چه معنی است؟ در حقیقت سخت‌افزار یاد شده در تمامی محصولات جدید تسلا وجود دارد. خریداران می‌توانند با خرید خودرو این سیستم را فعال کرده و البته ۶ هزار دلار باید پرداخت کنند. خریداران می‌توانند این سخت‌افزار را در خودرو داشته باشند ولی بهای بیشتر برای فعال کردن آن در آینده را نپردازند و در آینده و به‌دلخواه خود آن را با پرداخت مبلغ مدنظر فعال نمایند.


تسلا این بار نیز مدل‌های پایه‌ی خود را حذف کرده ولی تفاوت آن با دفعات قبلی در عدم افزایش قیمت‌ها می‌باشد.


یکی از عادت‌های این شرکت تغییرات مداوم قیمت‌ها و نوع محصولات عرضه شده بوده و جدیدترین تغییرات نیز به حذف مدل‌های ارزان‌تر مدل S و X مربوط می‌شود. مدل‌های برد استاندارد دیگر در دسترس نبوده و مدل‌های برد بلند که هم‌اکنون عنوان پایه را یدک می‌کشند ۸۰۱۰ دلار کاهش قیمت را نشان می‌دهند. به‌این‌ترتیب مدل S سرانجام قیمتی در حد خودروهای لوکس بنزینی دارد. مدل S با برد ۵۹۵ کیلومتر هم‌اکنون ۸۱۱۹۰ دلار قیمت دارد. کراس اوور مدل X با برد ۵۲۳ کیلومتر هم با قیمت ۸۶۱۹۰ دلار در دسترس می‌باشد. البته قیمت نسخه‌ی P100 هر دو خودرو حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر می‌باشد.


حالت Ludicrous حالا به‌صورت استاندارد در تریم های پرفورمنس وجود دارد. این در حالی است که قبلاً برای سفارش آن باید ۲۰ هزار دلار پرداخت می‌کردید. هر دو تریم پرفورمنس مدل S و X حدود ۹۹۰ دلار گران‌تر از هفته‌ی پیش شده و به ترتیب ۱۰۱۱۹۰ و ۱۰۶۱۹۰ دلار قیمت دارند.


 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10206 ديدگاه)

    حِسَم میگه ، دنیای خودرو و تجارت داره به لحظات مَلَکوتی بحران وحشتناک اقتصادی سال ۲۰۰۸ نزدیک میشه .

    ۱۱سال پیش بود که خیلی ها نابود شدند و همینطور کارآفرینان نوظهور پا در عرصه تجارت گذاشتند .

    با این آمارهای رکورد شکن فروش در این چند ساله ، اِنگاری بازار اِشباه شده و فکر میکنم تا حداقل ۵سالی تمام شرکتها ضرر فروش داشته باشند .

    ولی تسلا به سبب نوآور بودن محصولاتش میتونه همه را پشت سر بگذاره .
    در عصر حاضر ، به دلیل گرانی خودروها و انرژی در همه جای دنیا حتی آمریکا ، هیبریدها و برقی ها سایشون را سنگینتر به روی بنزین سوزها می اندازند تا یواش یواش خداحافظی کنیم با این خودروها و وارد فاز جدیدی از دنیای هیجان اَنگیز خودرو بشیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      حست کاملا درست میگه. آماری که امثال بلومبرگ میگن و کله گنده هایی مثل وارن بافت پیشبینی میزارن همین رو بیان میکنه. البته رکود این دوره به شدت 10 سال پیش نیست. اما تفاوتش اینه که اون زمان امریکا درگیر جنگ فیزیکی بود و این دفعه جنگ تجاری.
      ————–
      (لبته قیمت نسخه‌ی P100 هر دو خودرو حدود 100 هزار کیلومتر* می‌باشد.) *دلار
      واقعا تحسینش میکنم. با این که میتونست افزایش قیمت حتی برای مدل پایه داشته باشه و به دنبال کسب سود مفت باشه، داره بازارشو رقابتی تر میکنه. دنیا با ایلان ماسک ها زیباتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (10206 ديدگاه)

        نوید جخرمی عزیز

        بهتره بگیم رقابت با ایلان ماسک جذابتره .

        دنیا را مجبور به رقابت و عقب نماندن از تسلا کرده و این یعنی تلاش شرکتهای بزرگ برای ارائه خودرویی پاک و کاربردی .

        ایلان ماسک را شاید میشه به نوعی انیشتین قرن نام داد ، چرا ؟
        چون هرآن چه در فیلمهای هالیوودی تخیلی میدیدیم را به واقعیت تبدیل میکنه ، دنیای رباتیک را دانشگاه ها کلید زدند اما ایلان ماسک شخصیه که آن را عملی و تجاری میکنه .

        دنیایی که جنگ و صلحش به دست رباتهای ساخته شده دست بشر کنترل میشه ، به شما قول شرف میدم که میبینید .

        ایلان ماسک کاری میکنه که زمان در مسافت طی شده و مسافرتهای طولانی بین قاره ای معنی خودش را از دست میده .
        فقط به سیر تکامل وسایل نقلیه از پای پیاده تا اسب ، گاری ، دوچرخه ، قطار ، خودرو ، هواپیما توجه کنید و بببنید که این حمل و نقل جاده ای بوده که زندگی ما انسانهارو دست خوش تغییر قرار داده .
        ایلان ماسک توانایی این را داره که دنیا رو به عصر جدید رباتیک وارد کنه و میکنه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سروش

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (228 ديدگاه)

      اگه قیمت انرژی سال ۲۰۰۸ و چند سال بعدش رو با الان مقایسه کنیم و تورم جهانی رو هم در نظر بگیریم قیمت انرژی نصف اون سال هاست. تنها عاملی که به شرکت های قدیمی فشار میاره و به نفع استارت آپ ها و کارآفرینان نوظهوره قوانین سخت گیرانه آلایندگی و زیست محیطیه که هر روز بیشتر میشن. امکان نداره که اقتصاد جهانی و شرکت ها همیشه با رشد فروش و درآمد باشن. بعضی سال ها کاهش و رکود نسبی رو هم باید تجربه بکنند اما این به معنی رکود اقتصادی بزرگ و جهانی مثل ۲۰۰۸ نیست. حداقل تا ۳-۴ سال دیگه همچین چیزی به نظرم بعیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ADAK

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1844 ديدگاه)

      دوست عزیز انرژی و مخصوصا نفت و مخصوصا (بنزین) ارزانترین قیمت شون را چند سال گذشته را تجربه کردن ، به غیر از حسِ تون از سایر توانایی هات هم بهره بگیر…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    8010 دلار کاهش قیمت؟ / تا اونجا که میدونیم بنز و بیمر کلا 4-5 هزار دلار تو ماشین های اکونومی سود میکنن / این بابا 8000 تا تخفیف زده فقط / طولی نمیکشه تسلا ریق رحمت رو سر میکشه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من یک گوشی اپل داشتم یک سامسونگ گرفتم پشیمانم امروز دوباره تصمیم گرفتم برم یک ایفون بخرم
    این تسلا هم حس ایفون رو داره تو خودروها
    خوشم میاد ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرمین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این که اپل داشتی بعد سامسونگ گرفتی و پشیمون شدی رو کاملا درکت میکنم ولی تسلا واقعا چیزی نیست که حس آیفون رو به آدم بده.ماشین برقی مثل یک اسباب بازی بزرگ و پیشرفته میمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهرداد كمال

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    کم کم دارن خودشونو از نفت خلیج فارس و جاهایی دیگه مستقل میکنن دیگه با ساز کشورهای صاحب نفت نمیرقصن و محیط زیست پاکتری هم داریم فقط نفت برای صنایع پایین دستی و بالادستی مصرف میشه اونوقت مسئولان ما میخوان به چیشون بنازن???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا