تویوتا

احتمال بازگشت تویوتا سلیکا یا MR2

تویوتا چند سالی است که توسعهٔ نسل جدید مدل سوپرا را آغاز کرده و این اسپرت افسانه‌ای به‌زودی راهی خط تولید خواهد شد. حال اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ممکن است یکی دیگر اسپرت‌های سابق تویوتا یعنی مدل سلیکا یا MR2 هم به سوپرا پیوسته و احیاء شود. به گزارش Road and Track، معاون مهندس ارشد سوپرا آقای «Masayuki Kai» هفتهٔ گذشته در طول آزمایش با سوپرا گفته است ما می‌خواهیم سلیکا یا MR2 را بازگردانیم. وی در ادامه گفته است که تویوتا تصمیم دارد اول مدل سوپرا را بازگرداند چون این مدل بیشترین تقاضا را در بازار دارد. حال اما سوپرا تقریباً آمادهٔ معرفی است و بنابراین ممکن است نسخهٔ جدید سلیکا یا MR2 هم ساخته و معرفی گردد.

Toyota Celica

آقای کای فعلاً اطلاعاتی در مورد این تصمیم اعلام نکرده اما اشاره کرده که سلیکا جدید می‌تواند یک کوپهٔ عملکردی چهارچرخ محرک باشد. از سوی دیگر، MR2 هم ممکن است ترکیب موتور وسط سابق خود را حفظ کند. بااین‌حال تویوتا فعلاً باید به بررسی بازاریابی برای این خودروها بپردازد تا اگر نتایج این بررسی‌ها مثبت بود اقدام به تولید آن‌ها نماید. خودروهای اسپرت فروش نسبتاً پایینی دارند و اجزایی در آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد که امکان اشتراک آن‌ها با مدل‌های اصلی و تیراژ بالا وجود ندارد. یکی از راه‌حل‌های این مشکل همکاری با خودروسازان دیگر است که تویوتا این کار را برای توسعهٔ مدل GT86 با سوبارو و برای توسعهٔ نسل جدید سوپرا با ب‌ام‌و انجام داده است.

Toyota MR2

بااین‌وجود مشخص نیست که آیا تویوتا برای ساخت خودروی اسپرت جدید خود با شرکت دیگری همکاری خواهد کرد یا نه اما آقای کای مزدا را تحسین کرده و گفته است که ما باید چیزهای زیادی از این شرکت یاد بگیریم. وی همچنین گفته است که بدون همکاری تویوتا با ب‌ام‌و احتمالاً سوپرا جدید و Z4 جدید وجود نداشتند. درهرحال بازگشت سلیکا یا MR2 برای بسیاری از علاقه‌مندان تویوتا خبر بسیار خوبی است. هردوی این مدل‌ها در اواسط دههٔ ۲۰۰۰ از خط تولید کنار گذاشته شدند. البته MR2 در ایالات‌متحده مورد استقبال چندانی قرار نگرفت به‌گونه‌ای که در اولین سال عرضه‌اش یعنی سال ۱۹۸۵ تعداد ۳۲,۳۰۹ دستگاه فروش داشت که این رقم در سال‌های پایانی عرضه به حدود تنها دو سه هزار دستگاه رسید. سلیکا اما به‌مراتب بهتر عمل کرد و در سال ۲۰۰۰ بیش از ۵۰ هزار دستگاه از آن به فروش رسید ولی فروش این کوپهٔ اسپرت تویوتا هم به‌سرعت کاهش یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    یه کوپه موتور وسط بر مبنا عکس دوم میتونه
    طرح خیلی خوبی باشه مثلا با یه موتور ۲لیتری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اولین ماشینی که با چراغ جلوی مخفی شونده دیدم نسل دوم MR2 بود.
    دیوانش شده بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. A.B

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    سپور اسپورتای کوچولو بدرد خانوما میخوره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا