تویوتا

استقبال قابل‌توجه از سدان‌های تویوتا!

خودروسازانی همچون فورد و جنرال موتورز طی سالیان اخیر سبد محصولات خود در آمریکا را دگرگون کرده و برخی از محصولات سواری را با کراس اوورها جایگزین کرده‌اند. تویوتا اما این روند را دنبال نکرده است. معاون بخش بازاریابی این خودروساز ژاپنی در بیانیه‌ای جدید گفته تویوتا به تولید سدان ها ادامه خواهد داد.

سینتیا تنهاوس گفته است:

باعث شگفتی است که هنوز هم تقاضای زیادی برای سدان ها وجود دارد. ما انتظار داریم در سال ۲۰۲۰ فروش ۴ میلیون دستگاهی برای این خودروها وجود داشته باشد. خوشحالیم که بخش اعظم این بازار را می‌توانیم در دست بگیریم. می‌خواهیم فروش حدود ۷۵۰ هزار دستگاهی در آمریکا داشته باشیم که بیشتر از فروش ترکیبی برخی خودروسازان دیگر می‌باشد.

آمار فروش تویوتا سند محکم دیگری برای اثبات تقاضای خوب برای سدان های این شرکت می‌باشد. در ماه فوریه و پیش از آنکه کرونا صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار دهد فروش کمری و پریوس رشد ۱۲.۵ و ۲۹.۷ درصدی داشته است. همچنین فروش کمری هیبرید نیز در آن زمان ۱۶.۲ درصد افزایش یافته است.

تویوتا همچنین از کمری ۲۰۲۱ با استایلی به‌روز رونمایی کرده است. تغییرات این خودرو شامل بسته ایمنی جدید می‌باشد. همچنین تریم جدید کمری XSE هیبرید با جلوپنجره مشکی، چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های ۱۹ اینچی و پوشش چرم کابین معرفی شده است.

این شرکت همچنین اقدام به معرفی نسخه‌های سفارشی سدان های دیگر خود کرده است. برای مثال کرولا اپکس ادیشن دارای سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر و سفت تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی است. در بدنه این خودرو نیز برخی عناصر متفاوت و برنزی رنگ به کار رفته است.

دیگر سدان سفارشی این شرکت آوالون نایت شید ادیشن ۲۰۲۱ است که از تریم مشکی بدنه و رینگ‌های ۱۸ اینچی سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    تویوتا و عظمتش اینجا مشخص میشه
    بعدش چندتا بچه میان از رو به افول بودن صحبت میکنن، رو به افول اونی هستش ک هر روز مدل تازه میده و هر روز مدلهای فروشش و کمتر میکنه نمونش هاچبکش دیروز !!! البته شاید بعضیا معنای رو به افول و نمیدونن

    موافقم 63
    مخالفم 11
    1. بی ریا

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (297 ديدگاه)

      دوست عزیز اقای کیان ، بنده خوب معنی افول رو میدونم نمیخاد شما یادم بدی
      منظورم از افول این نیست که همین حالا کار آلمانیها و تویوتا تمومه منظورم از افول شروع حرکت در مسیر افوله شاید چندین سال طول بکشه
      ابنو بدون هیچ چیزی توی دنیا ابدی نبوده و بالاخره در سراشیبی افتاده
      من طرفدار هیچ برندی نیستم

      موافقم 7
      مخالفم 47
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      خیلی حَرفه‌ها ….
      در زمانه‌ای که تمام سدان‌ها رو به اُفول در فروش هستند ، این تویوتا و محصولاتش هست که میدرخشد .
      اونوقت خنده دارترین کامنت‌ها را نسبت به شرکت‌ها و مقایسشون با تویوتا در پدال شاهد هستیم .
      کمری یه سبک از زندگیه که فقط صاحیبان و خریداران این خودرو این را دَرک میکنند و نه کسانی که فقط از روی آپشن و ظاهر پوشالی نظر میدهند .
      به قول معروف ، کمری هیچی نداره اما همه چیز داره که فقط بشینی پشت رول و لذت ببری از تمام سفر با آسایش و آرامش خیال .

      موافقم 44
      مخالفم 11
      1. AMG///

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        نوید ولش کن
        اینا خیلی رو کره تعصب دارن
        من خواستم اینارو بیدار کنم ولی نشد
        به نظر اینا کل جهان داره ور شکست میشه بجز کره
        ماشینای ژاپنی هر جا بری باهات میان
        حتی اگه اونجا حتی ملخم پر نزنه
        (((الکی نیست که کل جهانو تو دستشون گرفتن)))
        ماشینای کره ای هم خوبن ولی هنوز خیلی کار دارن
        یاعلی مدد
        AMG///

        موافقم 29
        مخالفم 5
      2. امین

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (578 ديدگاه)

        شاید در ایران اینطور باشه ولی جاهای دیگه اینطور نیست
        سبک زندگی در مورد پورشه و فراری این قبیل برندها درجه یک میگن نه تویوتا کمری
        چه خبرتونه ؟ ر. و . ح. ا. ن. ی چه بلایی سر مردم آورده که داشتن کمری شده سبک زندگی
        مدل جدید آکورد در تمام زمینه ها از کمری و باقی رقبا بهتر عمل کرده
        همچنین سیویک نسبت بقیه

        موافقم 5
        مخالفم 10
      3. شاهین

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (107 ديدگاه)

        نوید خان اکثرا دنبال آپشن هستن
        دیروز با کمری SE 3500 هم بی ام و 528 رو گرفتم تو اتوبان کاشان هم یه 530 جدید میدونم شاید باور نکنن مخصوصا المانی باز ها
        با این حال که مدل ماشین من 2007 بود و اون دوتا بروز تر بوودن (میدونم آلمانی باز ها الان همه منفی میدن اما تو مسافت طولانی چندین بار تست کردیم) عملکرد گیربکس ماشین من تو سرعت های بالا حتی تو مد اسپرت پلاس اونها هم بهتر عمل کرد
        باور کنید یکی از بهترین سدان های اکونومیکن دنیاست مخصوصا موتور های 3500 سی سی

        موافقم 6
        مخالفم 2
  2. (Saeed(peugeot

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اگه تویوتا رو افوله …. پس چی روبه صعوده ….

    موافقم 38
    مخالفم 3
  3. بی ریا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    دوست عزیز و گرامی خواهشا برو سرعت رشد برندهای کره ای رو مطالعه کن
    من طرفدار اونا نیستم فقط دارم حقیقتو میگم
    سابقه تویوتا رو با هیوندای مقایسه کن
    به راحتی الان کیفیت تویوتا و هیوندای باهم برابری میکنه من کاری به مدلهای هیوندایی که توی کشور هستن و قدیمین رو ندارم
    الان دیگه هیوندای جیزی کمتر از تویوتا نداره دوست عزیز
    برند جنسیس هیوندای کاملا همپای لکسوس و حتی آلمانی ها پیش میره

    موافقم 7
    مخالفم 45
    1. حسین

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      بی ریای عزیز.
      شما میگین هیوندای با سابقه کمش خیلی خوب رشد کرده و به تویوتا و برندهای آلمانی با سابقه طولانی رسیده. دوست عزیز تعریفتون از رسیدن چیه؟ به خدا قسم خیلی از این آپشن ها چیز خاصی نیستن. صندلی گرم و سرد شونده چیز خاصی نیست، چرم داخل کابین چیز خاصی نیست، چهارتا سنسور و رادار هم چیز خاصی نیست واسه عصر فعلی. خیلی از این آپشن ها و تجهیزات اصلا از شرکت های دیگه تامین میشه. اصل تکنولوژی خودروسازها جای دیگه ای مشخص میشه. هفته قبل یه مثال از اختلاف بین شرکت ها زدم الان هم میگم. فقط برین مشخصات کادنزا و آوالون و مصرف سوختشون رو مقایسه کنید تا ببینید هیوندای رسیده یا نه.
      چطور ادعا می کنید نزدیک شده و چیزی کم نداره؟ در حالی که هیوندای هنوز توان ساخت سوپراسپرت رو نداره می دونین چرا چون ساختن همچین پیشرانه ای با پیشرانه های اکونومی فرق داره. برین ببینید که مثلا آئودی R8 یا لکسس lfa یا نیسان gtr، انجین شون چه فناوری هایی داره اون وقت متوجه میشی چرا هیوندای هنوز اقدام به ساخت سوپراسپرت نکرده. چطور ادعای همپایی هیوندای با ژاپنی ها رو دارین در حالی که همین دو سه روز قبل در مسابقات فرمول یک راننده تیم ردبول که قطعات هوندا داره رتبه اول مسابقه رو آورد؟؟ یا چطور در آینده نزدیک میخواد به بنز یا پورشه برسه؟
      تا صد سال دیگه هم نمی تونه چیزی نزدیک به پورشه 911 بسازه.
      با این اوصاف چطوری همپای ژاپنی ها و آلمان ها هست؟؟

      هر وقت هیوندای تونست یه رقیب واسه لکسس lfa یا nsx یا gtr یا سوپراسپرت های آلمانی بسازه اون وقت میشه قبول کرد که همپای اونا حرکت می کنه.

      موافقم 44
      مخالفم 4
      1. رامین

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        اومدم کامنت بزارم دیدم همه گفتنیارو گفتی :))

        موافقم 24
        مخالفم 2
        1. بی ریا

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (297 ديدگاه)

          اگه بحث عدم استهلاک و کم خرجی و اقتصادی بودن یه خودرو باشه رنو و پژو با ادعای کمتر خیلی بهتر هم عمل کردن دوست عزیز

          موافقم 4
          مخالفم 30
      2. Ali

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (71 ديدگاه)

        فقط تو یه قسمت از کامنتت یه نکته گفتی که اشتباهه درمورد ردبول دلیل بردش این بود که استراتژی مدیریت اونها تو مسابقه باعث بردشون شد نه موتور. موتور و طراحی تعلیق و شاسی هم تعیین کنندس ولی تو تعیین خط. مرسدس تو این زمینه فوق العاده بوده بیش از یک ثانیه از بقیه سریعتره امسال! واسه نیم ثانیه سریعتر بودن تیم ها حاضرن میلیون ها دلار هزینه کنن. موتور هوندا هم الان قابل قبول شده ولی تا پارسال خیلی تو قابلیت اطمینان و دوام و پاور مشکل داشت برعکس خودرو های تجاری اون تو اف وان. فقط بلوک موتور و چند قطعه محدود مثل بعضی قسمت های پاور یونیت رو خودش میسازه و مثل همه تیما بیشتر قطعات و متعلقات موتور و پاور یونیت رو یه سری تامین کنندگان مشخص میسازن که تیم ها موظف هستن ازبین اونها قطعات رو تامین کنن که تو منابع انگلیسی هست ریز جزئیاتش چندین شرکت hi-tech تو اروپا و امریکا هستن که تو این زمینه و تکنولوژی های مختلف و هوافضا کار میکنن که با اف وان هم همکاری میکنن

        موافقم 12
        مخالفم 2
      3. مانی

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        دقیقا چند سال پیش منم همین رو گفته بودم
        مرسدس C200 رو با یه مدل ۶ سیلندر هیوندای که یادم نیست مقایسه کرده بودم
        وزن بنز بیشتر بود،موتورش کم حجم تر بود،قدرت تولیدیش بیشتر بود
        ولی‌ با این اوصاف مصرف سوخت مرسدس کمتر بود!!!

        موافقم 3
        مخالفم 0
  4. حسن

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    کیفیت رنگ حتی از تو عکس ها معلومه

    موافقم 21
    مخالفم 3
  5. PERSEPOLIS

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یه سریا هم هستن که پشت سر هم میگن تویوتا رو به افوله . داداش یه نگاه به این مقاله بنداز و سکوت اختیار کن . بیشتر حرفم رو به آقای جوکره

    موافقم 18
    مخالفم 6
  6. بی ریا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    دوست عزیز مگه غول شدن به خودروساز فقط به سوپراسپورت ساز بودنشه ، کی گفته
    چه بخوای چه نخوای الان گروه هیوندای چهارمین خودروساز بزرگ دنیا شده چیزی که یه زمانی حتی توی خواب هم نمیدیدن
    شما سابقه کاری تویوتا روبا هیوندای مقایسه میکنی دوست عزیز
    اصلا گیرم هیوندای بلد نیس سوپراسپورت بسازه خب الان اومده دوتا زیرگروه واسه خودش ساخته یکی جنسیس واسه ماشینای لوکسش و یکی آیونیک واسه برقی هاش ، خب الان تویوتا چکارکرده تو این چندسال لکسوس که یه برند قدیمیه خب کاری دیگه هم کرده تویوتا ؟
    تیم ردبول فقط مال هوندا نیست و استون مارتین هم شریکه باهاش دوست عزیز
    برو کیفیت جی ۸۰ و جی ۹۰ جنسیس رو مقایسه کن با همرده های لکسوسش
    مگه بنز و بی ام و تویوتا از کره مریخ اومدن که هیچ برندی بهشون نرسه ، من کاملا طرفدار برندهای ضعیعتر و مظلومتر هستم
    مثلا تسلا با ده سال سابقه کاری شده بارزش ترین خودرساز جهان برو مطالعه کن دوست عزیز
    هیچوقت ارزش یه برند رو با سوپراسپورت ساز بودنش بالا نبر

    موافقم 11
    مخالفم 23
    1. دانیال روشنی

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (175 ديدگاه)

      هیوندای چهارمین برند برتر خودروسازی دنیا؟ از چه نظر ؟ ارزش برند؟ارزش سهام؟ میزان فروش؟ سود سالیانه؟
      کدوم شرکت رو شما زیر هیوندای دیدی؟
      فولکس واگن؟تویوتا؟آئودی؟بنز؟بی ام و؟هوندا؟پورشه ، فراری ، لامبورگینی … از کدومشون سرتره که مقامش چهارمه؟ …. این ادعاهای بعضی هارو حتی مقامات کره ای نمیکنن !نکنین

      موافقم 22
      مخالفم 8
      1. علی-کیوج

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (173 ديدگاه)

        کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو زده به خواب نه!!

        موافقم 22
        مخالفم 5
        1. بی ریا

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (297 ديدگاه)

          اقای عزیز شما فکرکن من خوابم خواهشا تو بیدار باش و به ما راه درست رو یاد بده ????????????
          حرف حقیقت تلخه

          موافقم 6
          مخالفم 17
        2. امین قلیپور

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          علی تبریزی هستی؟! روستای کیویج؟! منم کیویجم

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. علی-کیوج

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (173 ديدگاه)

          سلام بله،خوشبختم

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. بی ریا

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (297 ديدگاه)

        اولی گروه فولکس واگنه
        دومی گروه تویوتا
        سومی گروه رنو نیسان
        چهارمی گروه کیا هیوندای
        از نظر شماها فقط خودرو خلاصه میشه تو پورشه و بنز و بی ام و
        نه دوست عزیز دوران جدیدی شروع شده
        تسلا باده سال سابقه باارزش ترین برند خودرویی جهان شده خب برو مطالعه کن اقای عشق پورشه و بنز و بی ام و

        موافقم 6
        مخالفم 16
        1. AMG///

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (579 ديدگاه)

          پسر تو چته
          این حرفای مریخیتو تموم کن
          نتمون تموم شد از بس بهت دیس دادیم
          الان اینجا بحث تویوتا بود
          تو میگی هیوندای و بنزو تسلا و بقیه برند های آلمانی
          خوب ببین اینطوریه
          ۱.فولکس واگن
          ۲.تویوتا
          ۳.دایملر
          ۴.بی ام و
          ۵.فورد
          و تمام
          اینو تو هر سایت معتبری میخای سرچ کن.

          موافقم 14
          مخالفم 6
      3. مانی

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        از نظر تعداد تولید میگه
        خوب گروه هیوندای کیا تو جهان چهارم هست دیگه بحث نداره
        منتها قبلا هم گفتم مقایسه تعداد فروش هیوندای با بنز خنده داره
        ولی‌ این آقا اصرار داره مقایسه کنه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  7. Farzad

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    در واقع باید گفت امپراطوری تویوتا ?
    دوتا از شعارهای تویوتا از زبان مدیرعامل هاش : مشتری حرف اول را می‌زند، سپس نوبت فروشنده است و در آخر سازنده قرار دارد.
    کیفیت در حین فرایند ساخته می‌شود .
    این آخری دیگه شعار نیست و کاملا ثابت شدست ، تمام گروهای نظامی و شبه نظامی دنیا ، گروهای تروریستی و … همه و همه علاقه خاصی به محصولات تویوتا دارن .

    موافقم 27
    مخالفم 4
  8. sina

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    همه سبد خرید شرکتایی که از سدان ها کشیدن بیرون ریخت تو سبد تویوتا و هوندا
    جفتشون دارن سدان ها رو میفروشن با رشد بالا

    موافقم 24
    مخالفم 0
  9. فرشاد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    اینکه یه ماشین بتونه ده سال باهات راه بیاد افتخاه نه اینکه چارتا چرخ و تبلت و چوب و چرم ب هم وصل کنی
    ماشینای ژاپنی اینجوری دنیا رو گرفتن

    موافقم 15
    مخالفم 1
  10. خوشنام

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    حیف که تویوتا سدانهای بی ریختی داره

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا