تویوتا

بازگشت سدان اسپرت تویوتا مارک X GRMN در نمایشگاه توکیو

تویوتا مارک X GRMN پس از غیبتی تقریباً چهارساله، در نمایشگاه توکیوی امسال بازگشت غافلگیرکننده‌ای داشته است. این سدان اسپرت بر پایهٔ موفقیت سلف خود شکل گرفته که تولید آن محدود به تنها صد دستگاه بود. این نسخهٔ GRMN جدید که بر اساس مارک X مدل ۳۵۰ RDS ساخته شده، در بیرون از سپر جلوی تهاجمی‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، جلوپنجرهٔ باریک، تریم مشکی براق و رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ ۱۹ اینچی BBS برخوردار است.

استایل اسپرت این خودرو به بخش عقبی آن‌هم کشیده شده و در اینجا نیز سپری با خروجی‌های هوا و چهار سر اگزوز اسپرت دیده می‌شود که درون یک دیفیوزر زیبا جای گرفته‌اند. دیگر ویژگی‌های بیرونی قابل‌توجه این سدان عملکرد بالا هم شامل اسپویلر عقب و سیستم ترمز ارتقاءیافته با کالیپرهایی با نشان GR می‌شود. خریداران همچنین می‌توانند با پرداخت ۲۷۰ هزار ین (۲۴۹۰ دلار)، برای مارک X GRMN سقف فیبر کربنی تقویت‌شده با پلاستیک را هم سفارش دهند. به گفتهٔ تویوتا، این سقف ۲۲ کیلوگرم از ون خودرو کم کرده و با کاهش مرکز ثقل آن، به بهبود چابکی ماشین کمک می‌کند.

در داخل مارک X GRMN نیز خریداران با صندلی‌های اسپرت منحصربه‌فرد و غربیلک فرمان چرمی با نشان GR مواجه خواهند بود. سایر ویژگی‌ها برجستهٔ این قسمت نیز شامل‌ تریم فیبر کربنی و مشکی پیانو و پدال‌های آلیاژی می‌شود. در سینهٔ این سدان اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. برای انتقال این نیرو صرفاً یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

برای اینکه ارتقاءهای عملکردی مارک X GRMN تکمیل گردد، تویوتا سیستم تعلیق آن‌را دوباره تنظیم و به کمک‌فنرهای تجدیدنظر شده مجهز کرده است. سازندهٔ ژاپنی همچنین سیستم کمکی الکتریکی فرمان مارک X را هم اصلاح کرده تا حساسیت و پاسخگویی آن افزایش پیدا کند. از تویوتا مارک X GRMN تنها ۳۵۰ دستگاه تولید خواهد شد که قیمت پایهٔ آن‌ها از ۵.۱۳ میلیون ین معادل ۴۷ هزار دلار آغاز می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    عالیه!
    هایلوکس هم با رانندگی ناصر العطیه قهرمان رالی داکار شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۳۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      انصافا بیخوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    هرچقدر بیرونش قشنگه داخلش بیریخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    به عنوان یک طلبه خودرو ژاپنی ، این طرح را کمی لوده و زشت میبینم ، تناسبی در خطوط شکسته با حجم بدنه نمیبینم و از روح آرامش بخش تویوتا به دوره .
    اما از بُعد کیفیت و رانندگی حرفی برای گفتن نمیزاره و مثل همیشه تویوتا بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    واقعا طراحی این خودرو عالی و باشکوه است.یک ماشین به تمام معنا خاص و با کیفیت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ADAK

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    الان این چیه ؟!!؟
    تویوتا هم هر از گاهی انگار یه چیزیش میشه ها …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. emad1990

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    تیغ زنی عصر جدید:یه زیر برند اسپرت ساز تاسیس کن و یه ماشین کامفورت رو با عناصر اسپرت باب میل بازار (که هیچ موقع عملکرد ماشین اسپرت رو نداره )تزیین کن و گرونتر بفروش
    ایرادی وارد نیست چون تقاضا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا