تویوتا

افزایش سرمایه‌گذاری تویوتا در آمریکا

تویوتا ۷۴۹ میلیون دیگر نیز در تأسیسات تولید خودروی خود در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. علاوه بر بهبود کارخانه‌ها، این سرمایه‌گذاری ۵۸۶ شغل جدید نیز ایجاد می‌کند. تویوتا در ابتدا می‌خواست در بازه‌ی زمانی ۵ ساله مبلغ ۱۰ میلیارد دلار در سایت‌های تولیدی خود در آمریکا سرمایه‌گذاری کند اما این خودروساز ژاپنی حدود ۱۳ میلیارد دلار را به کارخانه‌های خود تزریق خواهد نمود.


با تزریق سرمایه‌ی ۲۸۸ میلیون دلاری، بزرگ‌ترین بخش این سرمایه‌گذاری به تأسیسات تولید پیشرانه در آلاباما تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰۰ هزار پیشرانه تولید خواهد شد که نسبت به تولید ۶۷۰ هزار پیشرانه‌ی کنونی رشد چشمگیری محسوب می‌شود. این سایت به تولید پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر مشغول است.


تویوتا همچنین ۲۳۸ میلیون دلار را به تأسیسات خود در کنتاکی اختصاص می‌دهد. این سرمایه باعث می‌شود تولید لکسس ES هیبریدی در می ۲۰۱۹ به این سایت انتقال یابد و سالانه ۱۲ هزار دستگاه از آن کارخانه را ترک نماید. همچنین تویوتا در این سایت راو ۴ هیبریدی را خواهد ساخت و ظرفیت تولید سالانه‌ی آن نیز ۱ میلیون دستگاه خواهد بود.

تأسیسات تویوتا در ویرجینیای غربی نیز ۱۱۱ میلیون دلار دریافت خواهد کرد تا ظرفیت تولید ترنس اکسل‌های هیبریدی آن با افزایش دو برابری به ۲۴۰ هزار واحد برسد.


تأسیسات میسوری این برند نیز با سرمایه‌گذاری ۶۲ میلیون دلاری اقدام به ساخت ۸۶۴ هزار سرسیلندر بیشتر در سال خواهد نمود. این سایت تولیدی فعلاً ظرفیت تولید سالانه‌ی بیش از ۳ میلیون سرسیلندر را داراست.

نهایتاً به سایت تنسی تویوتا می‌رسیم که با توجه به سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون تولیدی خواهد توانست ظرفیت تولید ترنس اکسل‌های هیبریدی خود را با افزایش دو برابری به ۲۴۰ هزار واحد برساند. تولید بلوک پیشرانه‌ها نیز افزایش ۲۸۸ هزار دستگاهی در سال خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقتصاد باز اینه . بده بستان . سرمایه گذاری میکنه در عوض شغل ایجاد میکنه و میذاره بدون تعرفه ماشین بفروشه . امان از رانت و انحصار .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. عشق ماشین

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    عجب این کمری خوشگل هستش ،البته بعد از هوندا آکورد. این دوتا خیلی دیونه کنندن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا