تویوتاسوبارو

افزایش میزان سهام تویوتا در سوبارو

رابطه تویوتا و سوبارو در حال عمیق‌تر شدن است زیرا تویوتا میزان سهام خود در هم‌وطن ژاپنی‌اش را افزایش داده است.

اگرچه مدت‌های زیادی است که تویوتا سهامدار اصلی سوبارو محسوب می‌شود اما این خودروساز مشهور میزان سهام خود در سوبارو را از ۱۶.۸ به ۲۰ درصد افزایش داده است. به این ترتیب دو شرکت هم‌اکنون به‌صورت رسمی به هم پیوسته‌اند.

اگرچه هر دو شرکت همکار رسمی یکدیگر هستند اما چیز زیادی نسبت به برنامه‌های پیشین تغییر نکرده است. البته سوبارو تأکید داشته همکاری با تویوتا باعث قوی‌تر شدن تجارتش خواهد شد و رشد پایداری را به ارمغان خواهد آورد.

تویوتا و سوبارو از سال ۲۰۰۵ تاکنون همکار یکدیگر بوده‌اند. در همان سال بود که جنرال موتورز همکاری خود با سوبارو را به پایان رساند و تویوتا جایگزین خودروساز آمریکایی شد. حاصل همکاری سوبارو و جنرال موتورز تولید ساب ۹-۲X شکل گرفته بر پایه ایمپرزا و ۹-۶ بود. این خودروی آخری در حقیقت نسخه ریبج شده از تریبکا محسوب می‌شد.

اما همکاری سوبارو و تویوتا بسیار بهتر و ثمرات آن نیز پربارتر بوده است. از جمله پروژه‌های مشترک این دو خودروساز هم‌وطن می‌توان به ۸۶ و BRZ اشاره کرد. علیرغم فروش نه چندان بالا، دومین نسل این خودروهای اسپورت ارزان قیمت تائید شده است.

جدای از ۸۶ و BRZ جدید، تویوتا و سوبارو باهم روی یک کراس اوور الکتریکی و پلتفرمی برای این خودروها کار خواهند کرد. این پلتفرم در خودروهای میان سایز و بزرگ مسافری شامل سدان ها و کراس اوورهای کلاس C و D بکار خواهد رفت. چیز زیادی درباره کراس اوور مشترک تویوتا و سوبارو نمی‌دانیم اما این خودرو در کلاس C حضور خواهد داشت.

جدای از تمرکز روی خودروهای الکتریکی، دو برند موردبحث از نقاط قوت یکدیگر سود خواهند برد. این شرکت‌ها از تکنولوژی‌های چهار چرخ محرک سوبارو و تکنولوژی‌های الکتریکی سازی تویوتا بهره خواهند برد. به این ترتیب انتظار داریم مدل‌های بیشتر مشابه با سوبارو کراس ترک هیبریدی تولید شوند. این خودرو از پیشرانه بوکسوری ۲ لیتری و تکنولوژی پلاگین هیبریدی تویوتا استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. کیانوش

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    کاش تو محصولات بیشتری با هم همکاری کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا