تویوتا

احتمال افزایش قیمت تویوتا کمری با تعرفه‌های جدید

دستور ترامپ برای بررسی تأثیر قطعات و خودروهای وارداتی روی امنیت ملی آمریکا بحث‌های زیادی را به پا کرده است. نتیجه این بررسی‌ها تابستان سال جاری منتشر خواهد شد و احتمال تصویب تعرفه ۲۵ درصدی روی خودروهای وارداتی به این کشور وجود دارد.


تویوتا در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده یک تهدید برای امنیت ملی نیست زیرا ۱۰ کارخانه در آمریکا داشته و بیش از ۱۳۷ هزار آمریکایی در این کارخانه‌ها مشغول به کار هستند. این کمپانی ادامه می‌دهد: “تویوتا یک سرمشق برای خودروسازی در آمریکاست.”


جدای از تأکید روی روابط محکم با آمریکایی‌ها، تویوتا می‌گوید وضع تعرفه ۲۵ درصدی روی خودروها که مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد باعث افزایش قیمت محصولات خواهد شد. به طور مثال تویوتا می‌گوید هزینه تولید کمری با وضع این تعرفه‌ها می‌تواند تا ۱۸۰۰ دلار افزایش یابد.


تویوتا کمری پرفروش‌ترین سدان بازار آمریکا بوده و در جورج تاون کنتاکی تولید می‌شود. علیرغم اینکه کمری در آمریکا تولید می‌شود اما هزینه‌ها در صورت تصویب تعرفه افزایش خواهد یافت زیرا از برخی قطعات وارداتی درست همانند دیگر خودروها استفاده می‌کند.


تویوتا نگفته که آیا این افزایش هزینه تولید را روی قیمت تمام شده نیز اعمال خواهد کرد یا خیر اما به نظر می‌رسد منظور آن با توجه به بیانیه منتشر شده مشخص است. اگر این امر رخ دهد قیمت کمری می‌تواند از ۲۳۶۴۵ به ۲۵۴۴۵ دلار افزایش یابد.


اگرچه کلاس سدان ها مدتی است که با کاهش استقبال روبرو شده است اما تویوتا کمری در سال پیش‌ فروش ۳۸۷۰۸۱ دستگاهی داشته است. اگر افزایش هزینه ۱۸۰۰ دلاری را در نظر بگیریم بنابراین این خودروساز احتمالاً با افزایش هزینه کلی ۶۹۶,۷۴۵,۸۰۰ دلاری روبرو خواهد شد.

این یک مبلغ سنگین است و تویوتا می‌گوید: “ما معتقدیم تنها نتیجه محتمل این بررسی‌ها رد کردن تأثیر قطعات وارداتی خودرو روی امنیت ملی آمریکاست.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    البته که این ماجرا ناشی از تورم نیست و سیاست اقتصادی مزید بر علت شده اما جالبه برام انقدر با تورم و افزایش قیمت غریبه اند که تعدیل 1800 دلاری رو چالش برانگیز قلمداد میکنند.
    ما هم میتونیم ادعا کنیم که با واژه ی “ثبات” به کل ناآشناییم و از نزدیک تابحال حسش نکردیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Rezas4

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (144 ديدگاه)

    وقتی تمام دنیا از ترامپ میترسن
    همه مجبورن باهاش همکاری کنن چون قدرتمند ترین و ازادترین پیشرفته ترین و ترین های دیگر مال امریکاس
    با ترامپ حال میکنم خدایی قردت امریکا را به رخ میکشه فلان فلان شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    البته افزایش قیمت خودروهای تویوتا توی آمریکا یکم غیر منطقی به نظر می رسد چون تمامی محصولات تویوتا به ویژه خودروی کمری تو آمریکا تولید می شوند و خودرو و قطعاتش مشمول تعرفه 25 درصدی نمی شوند اما خودروهایی مثل بی ام و یا پورشه که به صورت سی بی یو وارد آمریکا می شوند شامل این تعرفه می گردند پس در نتیجه نبایستی هیچ کدام از خودروهای تویوتا افزایش قیمت را تجربه کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    توی متن گفت که بعضی از قطعات وارداتی هستند، واسه همین روی تویوتا هم تاثیر داره.
    جدای از این بحث چقدر این نسل کمری زیبا شده، به طرف اسپورت بودن گرایش پیدا کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا