تویوتا

افزایش قابل‌توجه گارانتی باتری محصولات هیبریدی تویوتا

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های خودروهای هیبریدی (به‌ویژه نمونه‌های کارکرده و با طول عمر زیاد) هزینه‌ی جایگزینی مجموعه باتری است. وجود یک نقص غیرمنتظره باعث می‌شود باتری‌ها به نقطه‌ای برسند که نیازمند جایگزینی باشند و اینجاست که مالک متحمل هزینه‌های چند هزار دلاری خواهد شد؛ اما امروز تویوتا این نگرانی را حداقل برای مدتی مناسب رفع کرده و برای محصولات هیبریدی خود گارانتی باتری جدیدی را در نظر گرفته است.

Toyota RAV4 Hybrid
تویوتا با آغاز عرضه محصولات مدل سال ۲۰۲۰ خود باتری کل محصولات هیبریدی خود را به مدت ۱۰ سال یا ۲۴۱۴۰۰ کیلومتر گارانتی می‌کند. شایان ذکر است گارانتی قبلی باتری این خودروها به میزان ۸ سال یا حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر بوده است. همین موضوع برای افرادی که به دنبال خرید محصولات هیبریدی دست‌دوم تویوتا می‌باشند نیز خبر خوبی محسوب می‌شود.


یکی از مدیران ارشد تویوتا گفته است:

تویوتا بیش از ۲۰ سال پیش اولین خودروهای هیبریدی دنیا را معرفی کرد اما مردم هنوز هم درباره‌ی خرید یک خودروی هیبریدی تعلل می‌کنند. هدف ما به حداقل رساندن نگرانی‌ها درباره‌ی این خودروها بوده و این گارانتی جدید نیز روشی دیگر برای پیشرو بودن در صنعت خودرو و اهمیت دادن به مشتریان می‌باشد.


گارانتی به‌روز شده‌ی تویوتا در شرایط رانندگی نرمال تمامی قطعات باتری‌ها را شامل می‌شود. به نظر می‌رسد تویوتا می‌خواهد خریداران زیادی را در بازار خودروهای کارکرده نگه دارد. این یک حرکت هوشمندانه است زیرا ژاپنی‌ها در حال حاضر هفت محصول هیبریدی را عرضه می‌کنند که از پریوس تا کرولا هیبرید، آوالون هیبرید و هایلندر هیبرید را شامل می‌شود.


گارانتی ۱۰ ساله‌ی جدید تویوتا البته دارای برخی محدودیت‌ها می‌باشد. این گارانتی تنها برای مجموعه باتری اعمال ‌شده و قطعاتی همچون ماژول کنترل باتری، ماژول کنترل هیبرید و اینورتر همچنان با همان گارانتی ۸ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری ارائه می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. آرش گلشن

    ۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امکان استفاده از گارانتی باتری هیبریدی در صورت بردن خودرو به کشور دیگر مثل ترکیه وجود دارد ؟ چون ایرتویا چنین گارانتی ای نمیکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا