تویوتا

افشای تصاویری از فیس‌لیفت تویوتا هایلوکس

مدتی است میدانیم که تویوتا هایلوکس امسال به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه خواهد کرد. حال تصاویری به بیرون درز کرده که گفته می‌شود متعلق به نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این پیکاپ ژاپنی است. هرچند نمی‌توانیم صحت این تصاویر را تضمین کنیم اما وب‌سایت استرالیایی CarAdvice ادعا می‌کند که این تصاویر رندرهایی هستند که احتمالاً بر اساس تصاویر رسمی هایلوکس مدل ۲۰۲۱ طراحی شده‌اند. البته گفته می‌شود به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای هایلوکس یک فیس‌لیفت سنگین خواهد بود اما آنچه این تصاویر نشان می‌دهند تغییرات خیلی چشمگیری نیست.

درهرحال در این تصاویر چراغ‌های جلوی جدیدی با دو گرافیک داخلی مختلف به چشم می‌خورند که یکی با ترکیبی از هالوژن و LED برای تیپ‌های پایینی در نظر گرفته شده و دیگری به‌صورت تمام LED و مخصوص تیپ‌های بالایی است. بین این چراغ‌ها نیز جلوپنجرهٔ جدید و بزرگ‌تری قرار گرفته درحالی‌که چراغ‌های بازطراحی شدهٔ عقب هم از نوع LED هستند. در این تصاویر همچنین می‌توانیم رینگ‌های آلیاژی ۱۷ و ۱۸ اینچی را با دو طرح مختلف مشاهده کنیم. بسته به تیپ خودرو، برخی از قطعات بیرونی مثل قاب آینه‌های جانبی و دستگیرهٔ درها هم می‌توانند به رنگ مشکی یا کرومی باشند درحالی‌که به‌احتمال‌زیاد در داخل هایلوکس هم تغییراتی ایجاد شده است.

گفته می‌شود پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل هایلوکس که هم‌اکنون ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در مدل ۲۰۲۱ افزایش توانی جزئی را تجربه خواهد کرد. گزارش دیگری هم ادعا می‌کند که تویوتا برنامهٔ ساخت مدل GR هایلوکس را هم با پیشرانهٔ V6 توربودیزل کاملاً جدیدی دارد که نیروی آن به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. گفته می‌شود در این پیکاپ پرفورمنس، سیستم تعلیق و شاسی ارتقاء پیدا خواهد کرد و ترمزها هم قوی‌تر خواهند شد درحالی‌که برای متمایز کردن آن از مدل‌های معمولی، در ظاهر آن نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد.

از همهٔ این‌ها که بگذریم، شایعاتی گفته‌اند که تویوتا ممکن است تصمیم بگیرد هایلوکس را با تاکوما ادغام کرده و یک پیکاپ واحد را به‌صورت جهانی عرضه کند. البته نسل آیندهٔ هایلوکس تا پیش از سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهد شد و تا آن زمان چیزهای زیادی می‌تواند تغییر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    دردو بلات بخوره تو سر هرچی کره‌ای لَش و یاتاقانیه

    یکی یه حرفی زد ، برام جالب بود و دیدم واقعاً درست میگه ، میگفت اگر تویوتا میخواست میتوانست هایلوکس و لندکروزر را به عنوان یه برند جداگانه به بازار معرفی کنه از بس که در دنیا شناخته شده و طرفدار دارند و یه سمبل شدن در کلاس خودشون .

    حالا فکر کنید ، هیوندای یه جنسیس داد بیرون سال ۲۰۰۸ ، تا دید نه انگار میتونه با چهارتا آپشن و یه موتور قوی از آمریکائیها کپی کنه پس چرا یه برند جداگانش نکنم و به جنگ بزرگان نرم و جنسیس را برند کرد اما صبر داشته باشید و فقط ببینید چه قرار در آینده به سر هیوندای بیاره همین جنسیس و با چه ضرری در انبارهای خاک خورده را ببنده .
    اینجاست که میگم اصالت یعنی تویوتا و محصولاتش و نه تازه‌ به دوران رسیده‌هایی که با خودشیفتگی می‌آیند و بعد از مدتی با فروش کم وارد تاریخ بدبختهای تجاری خودرو میشوند .

    هایلوکس شاید هیچ آپشن خاصی نداشته باشه اما دنیای جنگ‌های امروزی بدون هایلوکس شکست خوردست و تنها یار و همراه سربازان و نظامیان همین اسب سرکش تویوتاست که مرگ نداره .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهرآیین

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      قبلا” در همین سایت پدال گفته ام و باز هم میگویم ، یک ضرب المثل قدیمی اس که گفته : ((***)) !!!!!! آخر مردم آمریکا و سترالیا و انگلیس و کانادا و ……….. میزان فهم و درک شما را ندارند و دیوانه هستند که می روند سانتافه و سوناتا و سورنتو و اپتیما و….. غیره و ذالک را میخرند . ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیان

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1412 ديدگاه)

        دوست عزیز متاسفانه زشت ترین کاری ک جدید ترند شده در همه شبکه های اجتماعی اینی ک تو هر پست خودرویی میخواد در مورد پیکان باشه یا رولزرویس تا خلاف علاقمون صحبت میشه سریع به طرف میگیم برو پرایدت و سوار شو !!!
        هرچند همین پرایدی ک 70 میلیون هست واقعا برای خیلیها دست نیافتنی تر از قبل داره میشه و باید گریه کرد.
        در رابطه با اینکه مردم امریکای شمالی و … عقل دارن یا ندارن باید بگم ک خب اگر خیلی دقیق به بازارشون نگاه کنید، کره ای ها تو این بازار فروش دارن، فروش به نسبت قابل توجهی دارن، اما بعد از ژاپن و اقتصادیهای آلمان و حتی آمریکا !!!
        بهترین فروشهای کره ای ها مربوط به الانترا و توسان هست، متاسفانه کیا عای رغم شایسته تر بودنش کمتر فروش داره ک عجیبه.

        و یک نکته بسیار مهم، کره ای در همه حوزه های خودروسازی وارد شدن، سوای اینکه موفق بودن یا ناموفق و اینکه حداقل ما تا سالها نمیتونیم به چیزی ک الان هستن برسیم یه نکته به شدت مورد توجه هستش !!!
        قطع تولید موهاوی و ورواکروز !!! تا حالا از خودتون پرسیدین برای چی ؟ تو کلاسی ک دیگه آپشن نمیتونه مشتری جذب کنه و واقعیت کیفیت و توانایی فنی مهمتره ؟؟؟
        تا حالا دقت کردین کره ای یه پیکاپ یا وانت عملیاتی هم ندارن ؟؟؟ میتونی به این سوال فکر کنی !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهرآیین

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          از قرار معلوم کاربرانی به اسم نوید و کیان و ارسلان یک نفر هستند !!! به نظر بنده سایت پدال باید در انتشار نظرات چنین کاربرانی که فقط نظرات بی محتوا می دهند وسواس بیشتری به خرج دهد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          مهرآئین درست میگه
          من ، کیان ، ارسلان ، …… همه یه نفر هستیم که اگر خلاف نظر مهرآئین کامنت بگذاریم بده میشیم و اگر به صورت ریا بَه‌بَه چَه‌چَه کنیم از کره‌ایهایی لَش ، سکوت میکنند یا تشویق .
          دقیقاً برای همینه یک عمر به روش سیاستهای انگلیسی مملکت را چپاول میکنند ، چون ما ایرانیها عاشق تائید شدنیم مثل مهرآئین .
          مهرآئین ، بَه‌بَه چَه‌چَه به این هیوندای و کره‌ایهای سلطان?
          راضی شدی .
          اصلاً من اگر جای سردبیر محترم پدال بودم ، دکمه تائید کامنت‌ها را میسپردم به مهرآئین تا تمام کامنت‌ها بشه تجدید از کره‌ایها بلکه راضی بشه و شب خوابش ببره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        مهرآئین
        اینو بگو چرا تو مقاله امروز پدال (( اوضاع نابسامان هیوندای در بحبوحه شیوع کرونا )) پیدات نمیشه .
        بزار من بگم : چون خجالت میکشی و میکشین
        یا مقاله دیروز که در مورد استینگر ، k900 یا فروش هیوندای در چین و دید مردم نسبت به برندهای کره‌ای دارند .

        رفیق به رزیتا گفتم به شما هم میگم ، ۸۰ میلیون ایرانی هستیم با ۸۰ میلیون سیوستمدار .
        نکن ، حداقل تو پدال ریا نکن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهرآیین

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          نوید فقط من ماندم تو با این همه علم و دانش بی پایانی که از طراحی و تولید خودرو داری چرا تا به حال در ایران مانده ای ؟ واقعا حیف است و استعدادهایت دارد هرز میرود و تلف می شود چون اگر مهاجرت کنی به آمریکا یا اروپا درجا روی هوا قاپت می زنند و مدیر عامل یکی از شرکتهای خودرو سازی خواهی شد و در مورد این که چرا در مقاله ((اوضاع نابسامان هیوندای در بحبوحه شیوع کرونا)) نظری ندادم جوابش این است که : مگر من مریض هستم یا سادیسم دارم که بیایم و زیر هر مقاله ای دری وری های بی معنی و بی محتوا بنویسم و پیش خودم هم کیف کنم که خیلی زبان باز و باحال هستم ! مشخص است که اگر اینگونه رفتار کنم دیگر کاربران سایت خواهند گفت یک تخته اش کم است . نوید عزیز شیر بودن و زرنگ بودن در فضای مجازی آسان است ولی آن بیرون و در دنیای واقعی مواظب خودت باش که اینگونه نباشی که کلاهت پس معرکه است زیرا مردم نمی ایستند نگاهت کنند تا مثل داخل فضای مجازی هرچه دلت خواست بگویی و استیکر خنده بگذاری چون آن موقع ………

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهرآیین

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (258 ديدگاه)

          راستی باید بنویسی مهرآیین چون مهرآئین اشتباه است ، حالا نیایی راجع به نوشتن اشتباه نام من هم سفسطه سرایی کنی که خیلی خنده دار می شود !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          از طرف نوید برای مهرآئین
          ?????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. رزیتا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    شرکت خودروسازی تویوتا همیشه دنبال بازارای آسایی بخصوص حوضه ی خلیج فارس هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      رزیتا
      تویوتا یه فلسفه داره که برای پول مردم ارزش قائل میشه و دنبال عمگرایی و باطن خوب هست و سپس ظاهر و آپشن که البته خودش هم میگه اگر خودرویی کامل میخواهید ، بفرمائید لکسوس همه چیز تمام .
      میگی خاورمیانه ، پس آفریقا چی ، پس شرق آسیا چی ، پس آمریکا چی ، پس استرالیا چی ……….
      بخوام بگم که این شد کل دنیا که در برابر تویوتا سر تعظیم فرو آوردن ، دیدید فقط خاورمیانه نیست .
      خاورمیانه تیکه کوچکی از کل جهان تویوتاست .
      رزیتا ، فکر این باش که کره‌ایها تو این شرایط تحریمی و گرانی در ایران هروز پرهزینه‌تر و یاتاقانزده‌تر میشوند ، تویوتا شَرِش واسه ما ، هیوندای خوبیاش واسه شما .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2 ديدگاه)

        به اندازه اروپا خرج میکنیم مثل افریقایها زندگی میکنیم و حسرت بعضی چیزارو باید بکشیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ایمان

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ?? روباهِ صحرا ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    چراغ جلو هایلوکس ۲۰۱۹ زیرش که یه قوص گرد داره خیلی بد بود اگر چراغ جلو زیرش قوص گرد نداشت و مثل بالای چراغ جلو خط مستقیم داشت زیبا میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Peiman56

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم عاشق هایلوکسم.ولی در بهشت ماشین سوارای دنیا آمریکای شمالی جایی که فورد ،شورلت و داج جولان میدن هیچ شانسی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      در حال حاضر هایلوکس اصلا تو بازار آمریکایی شمالی عرضه نمیشه که بخواد موفق بشه یا نشه در آینده هم که گفته شده فقط یه شایعه اس اونجا تویوتا تاکوما حضور داره که فروش خیلی خوبی هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Enzo

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    تو عکس سوم که دوتا بغل هم هستند سمت چپی مخصوصا .به نظرم خیلی شبیه فورد رنجر اومد .منظورم به کپی واین حرفانیست ولی تو چشم من خیلی شبیهشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    از مسئولان محترم سایت پدال خواهشمندم مدیران شرکت تویوتا و هیوندای رو به سایت دعوت کنند و زیر این مقاله کامنتها رو براشون ترجمه کنند تا بفهمند که در ایران مردمانی هستند که تعصب شون به تولیدات اونها از خودشون هم بیشتره !
    دو ستان عزیز ، صنایع خودرو سازی بخاطر رقابت زیادی که بین شون هست مکمل یکدیگرند شما خون خودتون رو سر اینکه کی بهتره کی بدتره کثیف نکنید ، خوب بودن و بد بودن اموری کاملا نسبی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    فقط امیدوارم تویوتا یه فکری برای مانیتور‌های نصبی خودش روی محصولاتش کنه از بس که به درد نخورند و تقریباً روی تمام خودروهای تولیدی تویوتا نصب هستند در تمام دنیا حتی ایران .

    همیشه همین سیستم مولتی مدیا تویوتا باعث نمره منفی در کیفیت خودروهاش در آمارگیریهای کانسومر ریپورت و بقیه شده و باز هم با همین حال چند ساله که اول و دوم میشوند در جدول .

    اما مانیتورهای تمام لکسوس‌ها عالیه ، نمیدونم برای چه شرکتیه ولی از تویوتا خیلی بهتره .
    الان هایلوکسهای وارداتی ۲۰۱۶ یا راوفورها یا حتی کمری و کرولا یاریس ، یه دفعه مولتی مدیاشون قطع میشه ، صدا زیاد میشه کم میشه ، کلاً ساز خودشو میزنه و کیفیت تصویر خوبی هم نداره و امکاناتش هم نصبت به بقیه کمتره و زیاد ارور میده که طبق پیگیریهای من تمامشون این مشکلات را دارند در سطح جهانی و چون خطر مرگ و جانی نداره ، فراخوانی هم نداشته اما بدجور رو مخه ، البته ماتیتور ولوم دار بهتر از تاچ در اومده کیفیتش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یوسف

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (923 ديدگاه)

    خدایی تویوتا محصولات خوبی میزنه
    ولی همیشه برام سوال بوده
    چرا هایلوکس اینقدر بی تعادله چرا سریع چپ میکنه.
    یعنی این همه تکنولوژی و دانش تویوتا هنوز نتونسته بفهمم مشکل کجاست.
    واقعا چرا…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا