تویوتا

اولین پروژه تیونینگ تویوتا سوپرا 2020

نسل جدید تویوتا سوپرا پیش از آنکه وارد بازار شود با کیت بدنه‌ی پهنی تجسم شده است! البته این تصاویر رندرهای کامپیوتری نیستند بلکه یکی از تیونرهای مشهور دنیای خودرو یعنی پریور دیزاین اقدام به انتشار آن‌ها کرده است.


تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده‌ی کیت گیرایی هستند که در آینده‌ی نزدیک روی سوپرا ارائه خواهد شد.


این کیت افترمارکتی دربردارنده‌ی مواردی همچون سپر جلوی جدید، کاپوت تهویه دار، قوس چرخ‌های متفاوت، بال عقب، رینگ‌های بزرگ‌تر و ارتفاع کمتر خودرو از سطح زمین می‌باشد.

البته که هیچ پروژه‌ی تیونینگی با افزایش قدرت پیشرانه کامل نخواهد بود. البته تنها مسئله‌ای که باعث می‌شود نسخه‌های قوی‌تر سوپرای جدید را در خیابان‌ها نبینیم بحث زمان است. نسل پیشین سوپرا هم ظرفیت‌های تیونینگ فوق‌العاده‌ای داشته و حتی شاهد تولید نمونه‌هایی با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار هم بوده‌ایم. آیا نسل جدید سوپرا هم همین ظرفیت را خواهد داشت؟


البته مشتریان آمریکایی این خودرو فعلاً باید با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ساخت BMW سر کنند. این پیشرانه در قلب سوپرا قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۹۵ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت نسل جدید سوپرا هم به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


با قیمت پایه‌ی ۴۹۹۹۰ دلاری برای نسخه‌ی پایه، نسل جدید سوپرا از تابستان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. برای گرامیداشت عرضه‌ی این خودرو نسخه‌ی لانچ ادیشن معرفی شده که بر پایه مدل مجهزتر پریمیوم ساخته شده و قیمت پایه‌ی ۵۵۲۵۰ دلاری و سقف تولید ۱۵۰۰ دستگاهی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    من فقط روی صحبتم با اونیایی بود که میگفتن BMW موتور هاش پر استحلاک هست و تویوتا خدای عمر مفید ، حالا چیشده تویوتا اومده پلتفرم و موتور رو از شرکت BMW گرفته
    خب این نشون میده اون دنیای خودرویی که ما تو ذهنمون هست داخل ایران به مراتب خیلی فرق میکنه .
    سوپرا هم هرکی خرید رفت تا ۱۵ سال ماشینش رو بورس باشه . مبارک خریداراش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (234 ديدگاه)

      جوگیر نشو دوست عزیز
      من یکی از مخالفای ای کار تویوتا بودم و سرچ کردم که دلیل این کار تویوتا رو بفهمم
      تو سایتی که لینکش و میذارم زیر متن یکی از مهندس های تویوتا توضیح میده که دلیل این کار اولا این بوده که تویوتا احساس کرده موتور خطی مناسب این ماشین هست و مشتری های سوپرا بیشتر خواهان موتور خطی هستند همچنین نسل قبل هم موتور خطی داشته و نخواستن این موضوع عوض شه
      دوما میگه که به دلیل کاملا اقتصادی و بیزینسی و کنترل قیمت سوپرا واسه تویوتا به صرفه نبوده که خودش بخواد دست به کار بشه واسه تولید موتور خطی
      واسه همین با بی ام و مذاکره میکنن که جواب اونا هم البته که مثبت بوده
      در ضمن میگه که این موتور مشخصا واسه سوپرا توسط مهندسای تویوتا دوباره برنامه ریزی و تیون شده.
      پس دوست عزیز توجه کن که هرگز این نبوده که تویوتا فکر کنه موتور ب ام و خیلی بهتر از ما هست و این حرفا،فقط دلایل اقتصادی و کنترل قیمت باعث این کار شده
      این هم لینک میتونی بخونی
      https://uk.motor1.com/news/298256/toyota-supra-bmw-engine-explanation/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        حرفت تا حدودی درسته ولی مسخره هست تویوتا را بهتر از bmw بدونی در زمینه انجین. موقعی که تویوتا کلا تاسیس شد، دانشگاههای آلمان در زمینه مهندسی مکانیک، هزاران دکتر فارغ التحصیل دادند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          کسی‌ چنین چیزی نگفته
          و اصلا فکر نمیکنم کسی‌ وجود داشته باشه که انجین های
          تویوتا رو برتر از بی‌‌ام و بدونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    امیدوارم یه مدل هم.بده بیرون با موتور لکسس ال اس پانصد
    موتور 3.5 لیتری بای توربو با افزایش قدرت میتونه 450 اسب و 650 نیوتن متر گشتاور راحت شتاب نزدیک 3 ثانیه رو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (234 ديدگاه)

      سلام سینا جان
      تویوتا تاکید داشته که چون نسل قبل موتور خطی داشته اینم باید خطی باشه و چون موتور خطی نداشته و به صرفه نبوده که فقط واسه این ماشین کلا یه موتور خطی طراحی بشه با ب ام و مذاکره کرده
      وگرنه به قول تو اون موتور یه غولی هست واسه خودش و فقط موتور خطی و دلایل اقتصادی باعث شده از اون موتور استفاده بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (234 ديدگاه)

        ببخشید سامان جان من اسمتو اشتباه نوشتم تا اومدم ادیت کنم دیر شد،،شرمنده داداش??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ali a

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    سلطان تیونینگ…نیومده تیونینگ ها شروع شد….در مورد استهلاک هم تویوتا میدونه چیکار میکنه نگرانی نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mor

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همگی میدونید که تویوتا اسپرت ساز نیست (حداقل به اندازه ی BMW)
    و مهندسایی که سوپرا 1993 رو ساختن الان بازنشست شدن
    کمک گرفتن از BMW جز صرفه ی اقتصادی باعث بهبود پرفورمنس و اسپرت بودن سوپرا شده
    همینطور تقسیم وزن 50 – 50 که تو ماشینای جاپنی نایابه
    پس این همکاری بیضتر به نفع تویوتا بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا