تویوتا

تولید اولین پیشرانه هیبریدی تویوتا در خاک آمریکا

تویوتا خودروهای هیبریدی زیادی را تولید و در آمریکا به فروش رسانده است؛ اما تاکنون هیچ‌یک از قوای محرکه هیبریدی این شرکت بزرگ ژاپنی در خود آمریکا تولید نشده بود ولی این موضوع تغییر کرده است.


سرمایه‌گذاری ۳۷۳.۸ میلیون دلاری این خودروساز ژاپنی باعث تولید قوای محرکه بنزینی-الکتریکی در خاک آمریکا خواهد شد.


این سرمایه‌گذاری به دو سایت تولیدی تزریق می‌شود. یک کارخانه تولید پیشرانه در کنتاکی که پیشرانه ۲.۵ لیتری را می‌سازد بیش از ۱۲۰ میلیون دلار دریافت می‌کند. کارخانه تولید گیربکس در ویرجینیای غربی نیز که به ساخت ترنس اکسل هیبریدی مشغول می‌شود شاهد تزریق ۱۱۵ میلیون دلاری سرمایه تویوتا خواهد بود.


تویوتا به همین‌ها بسنده نکرده بلکه مبلغ ۱۰۶ میلیون دلار نیز در تأسیسات ساخت پیشرانه آلاباما سرمایه‌گذاری می‌کند. مبالغ ۱۷ و ۱۴.۵ میلیون دلار دیگر نیز در تأسیسات تولید آلومینیوم واقع در تنسی و میسوری نیز سرمایه‌گذاری خواهند شد. این حجم سرمایه‌گذاری باعث نزدیک‌تر شدن مبالغ در نظر گرفته شده تویوتا به هدف سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در آمریکا می‌شود. تاکنون شاهد سرمایه‌گذاری بیش از ۴ میلیارد دلاری این غول ژاپنی در آمریکا هستیم.


این خودروساز ادعا می‌کند بزرگ‌ترین سازنده خودروهای هیبریدی در دنیا بوده و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آن‌ها را ساخته است. از این تعداد حدود ۳ میلیون دستگاه در بازار آمریکا عرضه شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رها

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (88 ديدگاه)

    این خبر و همچنین خبر ساخت اسپرینتر توی خاک آمریکا ، از نتایج سیاستهای اقتصادی ترامپ هست واسه بازار آمریکا ، با داشتن یک بازار بزرگ مصرف و تعییر تعرفه واردات ، داره از این شرکتها باج میگیره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مختار

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali a

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ترامپ اگه از مسائل سیاسی خیلی چیزی نمیدونه بجاش تو مسائل اقتصادی خیلی تواناست و مشاورهای خوبی داره… این یکی از نتایجش هست..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا