تویوتا

بررسی تویوتا آریون 2014

اگر خودرویی ایمن و خانوادگی می‌خواهید که از قدرت و امکانات و کیفیت خوبی بهره‌مند باشد، در حالی که قیمت مناسبی داشته باشد، قطعاً تویوتا آریون یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. تولید این خودرو از سال ۲۰۰۶ در استرالیا آغاز شده و هم اکنون در کشورهای خاورمیانه و در استرالیا به فروش می‌رسد. نسل اول این خودرو تا ۲۰۱۱ به فروش رسید و نسل دوم آن از سال ۲۰۱۲ به بازارها آمده است. در واقع تویوتا آریون، همان کمری با قدرت و امکانات و ایمنی بالاتر است. نسل جدید این خودرو، توانست پنج ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ استاندارد ایمنی استرالیا را دریافت نماید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

Toyota Aurion
Toyota Aurion
در قلب این خودروی دیفرانسیل جلو، یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی با ۲۴ سوپاپ می‌تپد که قدرتی معادل ۲۶۸ اسب بخار را در دور ۶۲۰۰ برایتان به ارمغان می‌آورد و گشتاور آن در دور ۴۲۰۰ نیز به ۳۳۶ نیوتن بر متر می‌رسد. گیربکس این خودرو از نوع ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از حالت سکون تنها به ۷.۴ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۲۸ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. مصرف این سدان سایز متوسط به صورت ترکیبی حدود ۹.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد و از این رو می‌توان دریافت که سیاست کاهش مصرف سوخت شرکت تویوتا، بر روی آریون هم تأثیر یافته چرا که نسل قبل این خودرو حدود ۹.۹ لیتر به صورت ترکیبی سوخت مصرف می‌کرد. باک این خودرو هم حدود ۷۰ لیتر حجم دارد. ترمزهای جلوی این خودرو دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب دیسکی معمولی می‌باشند.

Toyota Aurion
Toyota Aurion
طول این خودرو ۴۸۲۵ میلی‌متر است که نسبت به نسل قبل تغییری نکرده، عرض این خودرو نیز همانند نسل قبل، ۱۸۲۰ میلی‌متر است و ارتفاع این خودروی ۱۶۲۰ کیلوگرمی، حدوداً ۱۴۷۰ میلی‌متر است که نسبت به نسل قبلی تغییری نیافته است.

Toyota Aurion Interior
Toyota Aurion Interior
این خودرو در ۵ مدل در استرالیا به فروش می‌رسد که تنها ۲ مدل آن به کشورمان صادر می‌شود.

مدل SE

آریون در مدل SE یا Special Edition چهره‌ی اسپرت تری را نسبت به مدل گرند دارا می‌باشد و عمده تغییرات آن بر روی جلوپنجره و سپرها و رینگ‌های خودرو می‌باشد و صندلی‌های این مدل کمی نسبت به مدل گرند، کشیده‌تر می‌باشند و حالت جوان پسندانه تری دارند.

Toyota Aurion SE
Toyota Aurion SE

مدل گرند

در این مدل، خودرو چهره‌ی پخته‌تری داشته و جلوپنجره‌ی آن از استیل ضدزنگ ساخته شده است و سپرهای آن حالت ساده‌تر و شکیل‌تری را به خود گرفته‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که مدل گرند بیشتر برای خانواده‌ها و افراد میانسال در نظر گرفته شده است.

Toyota Aurion Grande
Toyota Aurion Grande

امکانات

این خودرو از امکاناتی نظیر سنسور باران، کروز کنترل، دوربین عقب، پرده برقی عقب، سانروف، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، سیستم شست‌وشوی چراغ، صندلی‌های جلو برقی با گرم‌کن، ۷ ایربگ، بلوتوث فرمان، مموری صندلی راننده، چراغ‌های هالوژنی، سیستم ضد سرقت، رینگ‌های ۱۶ اینچی، صندلی چرمی و … به صورت استاندارد برخوردار است.

هم چنین امکاناتی نظیر سیستم صوتی با ۱۰ اسپیکر، رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های زنون، سیستم ناوبری لمسی، تنظیم صندلی سرنشین به صورت الکتریکی، آینه داخل الکتروکرومیک، طرح چوب، سنسور باران و شیفتر پشت فرمان را می‌توان به صورت سفارشی بر روی خودرو قرار داد.
قیمت مدل پایه‌ی این سدان ۲۶۸ اسب بخاری در استرالیا از ۳۶ هزار و ۴۹۰ دلار آغاز شده و در فول ترین مدل به پنجاه هزار دلار استرالیا نیز می‌رسد. آریون با توجه به کیفیت و ایمنی و طراحی مناسب، فروش خوبی را در سطح جهانی و همین‌طور در کشورمان داشته است. قیمت این خودرو در بازار کشورمان از ۱۸۰ میلیون تومان شروع شده و در مدل‌های فول به ۲۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.


نویسنده: محمد جواد فردنو، علاقه‌مند به دنیای خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان فرق توربوشارژ با سوپرشارژ چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Dani

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      با وجود استادای بزرگ من شرمنده ام که میگم . . . اگرم اشتباه میگم دوستان اصلاح کنن
      .
      دوست عزیز توربو شارژر همون توربین هوای معروف هست که با تبدیل فشار گاز خروجی اگزوز به نیروی چرخشی و استفاده از اون برای ورود هوای پرفشارتر به سیلندر هست
      سوپر شارژر مربوط به سوخت رسانی هست_ که اصطلاحا بهش (کورس پرخره)میگن(البته درست یادم نیست اصطلاحش چیبود)_ این سیستم با ذخیره سوخت و افزایش فشار مثه خازن عمل میکنه و توی جای کمتری سوخت بیشتر فشرده تر و و با قدرت احتراق بالاتری رو جا میده
      بازم از استادای بزرگ عذر میخوام

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        حرفشون کاملا درست بود به جز سوپرشارژر .

        دنی جان اگر اون تعریفی که برای سوپرشارژر کردی پیداکردی برای

        چیه ، به منم بگو .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          درود.
          تا جایی که من میدونم این تعریف میتونه برای دوتا چیز باشه یکی برای سیستم کیپسه که روی موتورایی مس CRM250 یا لانزاو CROSS و امثالهم که البته بیشتر هم پرشی هستند استفاده میشه.
          و بعدی هم که بعید میدونم میتونه پمپ شتاب در خودرو های مدل کاربراتوری باشه. نظرت خودت چیه؟
          بازم اگه فهمیدی به ما هم بگو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Dani

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (28 ديدگاه)

          آخ آخ شرمنده
          گفتم که اسم فنیش درس یادم نبود فک کردم اسم اینه که سوپر شارژره اسم اینو با تعریف اون مخلوط کردم
          ببخشید یادم رفت گفته بودم که . . .
          عذر میخوام دوستان درس میگن . . . سوپرشارژر با تسمست توربو با گاز خروجی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Dani

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        آخ آخ شرمنده
        گفتم که اسم فنیش درس یادم نبود فک کردم اسم اینه که سوپر شارژره اسم اینو با تعریف اون مخلوط کردم
        ببخشید یادم رفت گفته بودم که . . .
        عذر میخوام دوستان درس میگن . . . سوپرشارژر با تسمست توربو با گاز خروجی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Dani

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (28 ديدگاه)

          بازم معذرت

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          سر سلامت داداش.
          بالاخره همه چیز را همگان دانند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. sadegh

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      در تایید حرفای دنی جان، مهدی جان در توربو شارژر دود موتور باعث کار کردن توربو میشه تا هوا رو به داخل موتور بکشه، ولی سوپر شارژر با تسمه کار میکنه، برا همینم هست که سوپر شارژر کمتر از توربو استفاده میشه چون کمی از زور موتور رو برای کار کرد خودش میگیره، ولی از طرفی، نسبت به توربو لَگ کمتری داره، چون بلافاصله بعد از روشن شدن موتور شروع به کار میکنه(البته الان دیگه خیلی از توربو ها هم لگ ندارن، چون حجمشون کوچیک شده و سریعا مخزن دودشون پر میشه و کار می افتن)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        تو عکس 3 داخلشو نشون میده بعدا در پنجرش یه شهره معنی زیادی داره…………………

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. شهاب

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      توربو از گازهای خروجی موتور نیرو میگیره
      سوپر شارژر از میل لنگ نیرو میگیره
      کوتاه مختصر مفید :D

      آریون همه چیش خوبه الا قیمتش. . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hooman

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (222 ديدگاه)

        تویوتا واقعا میمیره یکم آپشن بزنه تنگ کیفیتش؟؟؟؟؟ یکم مث هیوندا آپشنکاری کنه دیگه کره ای ها اوت میشن…البته قیمت تویوتا همینجوری بدون آپشن کلی از هیوندای بیشتره…دیگه آپشن بزنه همون لکسوس گرون قیمت میشه…یکم متعادل کار کنه بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamed 76

          ۷ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          با سلام این از سیاست های تویوتاست چون اونقدر اعتبارش بالا هست که ماشیناشم به همین اعتبار قیمتشون بالا باشه اگر هم قرار باشه خودروی فول آپشن تولید کنه لکسوس مجلل رو میده بیرون

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. ROLLS R R ROYCE

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (189 ديدگاه)

      سوپر شارژ رو معمولا رو ماشین های سوپر اسپرت مثل بنزS65 و رویز رویز و… میذارن و همچنین روی موتور

      بعضی

      از شاسی بلند های پرقدرت مثل بنزG65وپورشه ماکان نصب میکنن!!!!!

      توربو شارژ هم روی ماشین های سوپر اسپرت نصب میشه مثل نیسان GTRنیسمو وهم روی سایر مدل های خودرو

      قابل نصبه!!!!

      (از دوستان باتجربه می خاهم اگر اشتباهی تو متن نم وجود داره برام اصلاح کنن!!!!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهاب

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        مورد استفاده ی این دو ، در موتور خودرو بر میگرده به طراحی موتور و مهندسی اون که طراح موتور بسته به قدرت و گشتاور و مصرف سوخت و طول عمر و نوع استفاده و… به کار میبرد.
        در کل متغییره مثلا GM در کامارو ZL1 از سوپرشارژر برای رسیدن به قدرت مورد نظرش استفاده میکنه ولی نیسان ( تلفظش نییسان هست) GT-R از توئین توربو استفاده میکنه.
        همه چی بر میگرده به مهندسی ساخت موتور. . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        شما استادی . من جسارت میکنم ولی مرسدس بنز برای موتورهای کوچک

        از سوپرشارژر استفاده میکنه و برای موتورهای قویتر از توربوشارژر .

        اگر به کنار خودروهای مرسدس بنز توجه کنید نوشته ( بای توربو )

        این خودش نشان دهنده ی استفاده از توربوشارژر است نه سوپر شارژر .

        سوپرشارژر فقط برای موتورهای 2000 و 1800 استفاده میکنه .

        اما باز بنز برای موتورهای 1600 سی سی از توربو استفاده میکنه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          من دیدگاهمو در جواب اقای رولزرویس گذاشتم .

          اگر اطلاعات بیشتری خواستی بگو .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اگر به پشت بنزهای 4 سیلندر توجه کنی نوشته : کمپرسور .

          منظور همان سوپر شارژ است .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Ferya

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        رویز رویز ؟ :-D

        دوباره شد داستان برنامه ی the cars :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. Japan & Germany

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      چه گل پسریه این نویسنده :D ♥

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sadegh

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        محمد، نمیدونستم تویی!

        دستت درد نکنه، خیلی زیبا بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سجاد

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (199 ديدگاه)

        آقا دست شما درد نکنه

        ” Respect “

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Japan & Germany

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          نوکر داداشای گلم ♥

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. مک میسل

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      مدل اس ایش باحالتره و اسپرت تره مخصوصا عقبش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. P.G

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      توربوشارژر و سوپرشارژر اساس کار هر دوشون فشرده سازى هواى ورودى به موتور هست و هر دو هم از یک کمپرسور از نوع گریز از مرکز(centrifugual compressor)استفاده میکنن که این نوع از کمپرسورها حداکثر در یک stage یا مرحله میتونن هوا رو دو تا سه برابر فشرده کنن،
      در توربوشارژر این کمپرسور به وسیله ى یک توربین که با هواى خروجى از موتور یا همون اگزوز میچرخه به گردش درمیاد و در مسیر هواى خروجى موتور یک دریچه به نام waste gate وجود داره که با فشار روغن موتور باز و با فشار فنر بسته میشه و هواى اگزوز ورودى به توربین کمپرسور و در نتیجه سرعت گردش توربوشارژر رو تنظیم میکنه،طبیعتاً هرچه دور موتور بالاتر باشه فشار روغن بالاتره و این دریچه بیشتر باز میشه و هواى فشرده ترى وارد موتور میشه و در دورهاى موتور پایین این دریچه حتى کامل میتونه بسته باشه و توربوى شما از کار میوفته،
      اما در سوپرشارژر این کمپرسور به وسیله ى چرخدنده یا تسمه متصله به میل لنگ و مستقیماً با میل لنگ میچرخه و مثل توربوشارژر در دور موتورهاى مختلف سرعت چرخشش فرق میکنه اما بر خلاف توربو دائما در حال چرخشه و از حرکت نمى ایسته،
      مزیت هاى توربوشارژر نسبت به سوپر شارژر اینه که بخشى از قدرت موتور صرف چرخش کمپرسور نمیشه و فقط در دور موتورهاى بالا این سیستم به کمک موتور میاد،و مزیت سوپرشارژر اینه که در همه ى دور موتورها هواى فشرده رو براى موتور فراهم میکنه و یکى از مشکلاتى که داره احتمال overboost شدن موتور در بعضى شرایط و آسیب دیدن موتور هست،
      کلاً استفاده از این دو سیستم بستگى به مورد استفاده خودرو داره اما به خاطر دلایل بالا استفاده از توربو رایج تره،
      ارادت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهاب

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        سلام جناب P.G

        در مورد محل قرارگیری waste gate کمی بیشتر توضیح میدید؟
        قبل از توربین قرار میگیره یا بعد از کمپرسور؟
        یا میتونه به هر دو صورت قرار بگیره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. P.G

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (489 ديدگاه)

          سلام شهاب جان،
          البته سوال شما کمى ایراد داره،
          کمپرسور و توربین فقط به وسیله ى یک میله یا همون شفت به هم متصل هستن و هواى ورودى به موتور از هر دوشون عبور نمیکنه،
          هواى ورودى به توربوشارژر از مرکز کمپرسور وارد میشه و نیروى گریز از مرکز که به دلیل چرخش کمپرسور ایجاد میشه هوا رو به طرف محیط محفظه ى کمپرسور هُل میده و هوا در محیط محفظه کمپرسور تحت فشار قرار میگیره و بعد از محفظه کمپرسور خارج میشه و به سمت موتور میره،
          در مورد توربین این موضوع برعکسه،دود خروجى از موتور از محیط محفظه توربین وارد میشه و پره هاى توربین رو به چرخش درمیاره و بعد به وسیله ى این پره ها به سمت مرکز توربین هدایت میشه و از مرکز توربین خارج میشه و به سمت اگزوز میره و در نتیجه چرخش توربین کمپرسور رو هم به چرخش درمیاره،
          بنابرینwaste gate قبل از توربین و در مسیر دود ورودى به توربین یا همونexhaust manifold قرار داره و ربطى به کمپرسور نداره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شهاب

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          سلام جناب P.G
          ببخشید ک سوالو بد جور مطرح کردم!
          منظور من این بود که waste gate میتونه قبل از ورود هوای فشرده به سیلندر قرار بگیره؟!
          که ظاهرا میگید در مسیر دود خروجی موتور قرار میگیره.

          چند سال پیش یه مقاله ای یه جا خوندم که این سوپاپ میتونه به هر دوصورت قرار بگیره حالا دقیق نمیدونم هر دو به صورت همزمان قرار میگیرن (در خروجی سیلندر قبل از توربین یاورودی سیلندر بعد از کمپرسور ) یا به صورت تکی هم میتونن باشند!؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. P.G

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (489 ديدگاه)

        نه شهاب جان،کنترلى براى ورود هوا به سیلندر نداریم،
        دلیل وجود waste gate به کار انداختن و کنترل سرعت توربوشارژر هست که براى این منظور میزان دود ورودى به توربین رو که چرخاننده ى توربوشارژر هست تنظیم میکنه،
        یک سیستم ساده در عین حال کارآمد:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شهاب

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          آقا ممنون از پاسختون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. PAYDAR

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلطانه. واقعا خیلی از ماشین های کره ای سر داره. امیدوارم یه روزی تو ایران قدر ژاپنی هارو بدونن الان که هر جا میری کره ای بازارو تو دست گرفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir-bmw

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    یه کلیپ دیدم ازش مامسیما رو نابود کرد :دی
    ولی حتی مدل SEاش هم ب نظرم ظاهر جالبی نداره
    یعنی اونقد اسپرت نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amin

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کاری به کیفیت و قدرت و قیمت مناسبش ندارم اگه این ماشینو از نزدیک ببینین متوجه میشین که زشت ترین خودرو تولید شده از کمپانی های معتبر در سال 2014 هستش دلیل عدم استقبال ازش تو ایران نسبت به نسل قبلیش فقط همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      yes.that’s right.it is truly ugly

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamed 76

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام با معذرت من این حرف شما رو قبول ندارم چون خودم یه دونه آریون گرند 2011 دارم هر کی که ماشینمو دیده پسندیده حتی اونایی که خودشون ماشینای کره ای دارن و داشتن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. توفیقی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    ماشین مردهای 40 ساله ای که هنوز دوست دختر دارن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (199 ديدگاه)

      توصیف جالبی بود جناب توفیقی

      ” Respect “

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ROLLS R R ROYCE

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    با آزرا نمیشه مقایسه کردش!!!!!

    ولی تویوتا کجا و آزرا کجا!!!!!

    من طراحی داخلی و خارجی آزراگرنجور روبیشتر دوست دارم!!!!!

    اما از موتور تویوتا هم نمیشه گذشت!!!!!!!!

    آریون سر پیچ خیلی بهتر از آزراگرنجور عمل میکنه!!!!!

    تنها عیب آزراسرپیچه!!!!!به نظر من آریون بی عیبه!!!!!

    فقط نوع ظاهر بستگی به نوع سلیقه ی مشتری داره!!!!آریون هردو مدلش قشنگه اما آزراگرنجور جوان

    پسند تره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      سرمون گیج رفت از بس علامت تعجب دیدیم. :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamed 76

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آفرین الحق که تویوتا شناسی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. شاهین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    سلام دوستان
    این مطلب،نوشته ی دوست خوبمون “محمد،فقط ژاپن” هستش.خیلی خوب بود داداش.دستت درد نکنه.
    ارادتمندم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      TNQ My Bro

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        مخلصم داداش

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        عه! محمد دستت دردنکنه عالی بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Japan & Germany

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          عشقی باو

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. یه پسل باهوش

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اریون لکسوس ترین تویوتا ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      هاااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهدی ف

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    خوب وقتی میتونی با210م فولشو بخری کی میره دنبال ازرا گرنجور فول 230میلیونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mersedes

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خوبه ولی این کامنتهای من چرا پاک می شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سام

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد
    این ماشین همه چیز اون خوبه به جز ظاهرش. احتمالا طراحش یک فرد تازه کار چینی بوده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (615 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      ظاهرش ساده و بی عیبه.

      من که دوسش دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خیلی خوبه با دیدن فضای داخل ماشین میشه کیفیت مواد به کار رفته رو فهمید که چقد خوبه و با این همه امکانات و ایمنی ولی من فکر کنم بشه با 36 هزار دلار بنز یا بی ام و هم خرید یا برندهای دیگه که سلیقه ای هست قدرت موتور و مصرفش خوبه و طراحیش
    این لیست خودروهایی هست که میشه با 36هزار دلار صاحبش شد

    بنز

    C-Class Sedan

    Starting at $35,800*

    C250 Sport Sedan
    $35,800

    C250 Luxury Sedan
    $36,250

    C300 4MATIC Sport Sedan
    $39,400

    C300 4MATIC Luxury Sedan
    $39,850

    C350 Sport Sedan
    $42,100

    C63 AMG Sedan
    $60,250

    ائودی

    A3
    Starting at $29,900

    A4
    Starting at $33,800

    مزدا

    mazda 6
    21.191 دلار

    mazda 4 door
    16.945 دلار

    فورد

    2014 FUSION

    MSRP1 Range
    $21,970 – $36,500

    Model: Focus S Sedan
    $16,810

    Model: Focus SE Sedan

    $18,125

    Model: Focus Titanium Sedan

    $23,075

    بی ام و

    320i Sedan

    $32,750

    قیمت سدان ها بود البته از نظر فنی و قدرت موتور و امکانات رفاهی با هم اختلافاتی دارن و بسیاری از خودروهای دیگه
    بخاطر میلاد بنزشو بیشتر کردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی:
      قیمت پراید تا ۴ میلیون تومان جای کاهش دار

      خلاصه متن پایین:

      رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: اگر انضباط مالی به درستی پیاده شود، خودروهایی مانند پراید تا ۴ میلیون تومان جای کاهش قیمت دارد.

      لی علیلو در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما گفت: نباید مسئول یا متولی قیمت گذاری تعیین کنیم زیرا اقتصاد جهان آن قدر پیشرفت کرده که بازار، رضایتمندی، کیفیت و در یک کلام رقابت تعیین کننده قیمت است و وظیفه شورای رقابت ایجاد و حفظ فضای رقابتی و رفع موانع انحصار است.

      وی با تاکید بر اینکه انحصار، سم رقابت سالم است گفت: صنعت خودروسازی ایران انحصاری است.

      علیلو با انتقاد از عملکرد شورای رقابت افزود: چرا این شورا انحصار شکنی نکرده است.

      وی ادامه داد: وقتی دولت، سهامدار شرکت های خودروسازی از جمله ایران خودرو و سایپاست قطعا ابتدا به سود و زیان خود فکر می کند و سپس به رقابت می اندیشد.

      علیلو تاکید کرد: برای رسیدن به قیمت گذاری با ثبات و واقعی باید عناصر اصلی قیمت گذاری برای خودرو اصلاح شود.

      نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون قیمت تمام شده برای خودرو در کارخانه واقعی نیست و شورای رقابت بر اساس قیمت هایی که خود خودروسازان برای قطعات اعلام می کنند، قیمت گذاری می کند.

      علیلو در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس شورای اسلامی نظارت نمی کند گفت : وارد نظارت شدیم اما موارد نظارتی زیاد است و مجلس فرصت کافی ندارد.

      وی افزود: بر اساس مطالعات، هزینه های مالی بهترین خودروسازها در جهان که بهترین انضباط مالی را دارد یک و نیم درصد و بدترین آن هم چهار و نیم درصد است اما هزینه های مالی خودروسازان در کشور ما ۱۳ تا ۱۵ درصد است.

      رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی ادامه داد: هزینه های سربار استاندارد هم در دنیا ۷ تا ۸ درصد است اما در شرکت های خودروسازهای ما تا ۲۵ درصد است و خودروسازان این هزینه های اضافی را روی قیمت تمام شده اتومبیل می کشند.

      علیلو افزود: اگر انضباط مالی به درستی پیاده شود، خودروهایی مانند پراید تا ۴ میلیون تومان و خودروهای گران قیمت ما شاید ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان جای کاهش قیمت دارد.

      وی با اشاره تلویحی به وجود مافیا در بازار خودرو و لزوم مبارزه با آن گفت: عزم جدی مجلس این است که تحقیق و تفحص از خودروسازان به بایگانی نرود.

      رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی افزود: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی ، مردم محوری است اما حدود ۳۵ سال است که در کشور ما دولت ها، این بنگاه اقتصادی خودروسازی را به بنگاه سیاسی تبدیل کرده اند.

      علیلو با بیان اینکه در صنایع خودروسازی کشورمان به ازای هر۲ نفر نیروی کاری یک نفر نیروی ستادی داریم گفت: با این بهره وری ، قیمت ها کاهش نمی یابد.

      وی تاکید کرد: دولت باید دست مالکیتی اش را از صنعت بردارد و نگاه حاکمیتی خود را حفظ کند و تا زمانی که این دست مالکیت را برندارد نمی تواند به درستی نظارت و ایفای نقش کند.

      رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت باید عزم را جزم و در یک مدت زمان مشخص پایه صنعت را اصلاح کنند.

      علیلو افزود: نمی گویم شورای رقابت وابسته به قوه ای است بلکه منظورم این است این شورا چرا در این سالها نیامده و اصل انحصار را از بین نبرده است؟ .

      وی ادامه داد: وظیفه اصلی شورای رقابت، ایجاد ، حفظ رقابت و رفع انحصارهاست نه تعیین قیمت.

      رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: پیشنهاد دادیم تعرفه های خودرو پایین بیاید تا رقابت با خودرو های خارجی انجام شود اما موافقت نکردند.

      علیلو افزود: دولت در یک شرکت خودروسازی حدود ۳۶ تا ۳۷ درصد و در شرکت خودروسازی دیگر حدود ۲۶ تا ۲۷ درصد سهام مدیریتی دارد.

      وی گفت: دولت باید صد در صد سهام خود را در شرکت های خودروسازی واگذار کند و شورای رقابت نیز باید برنامه ای برای از بین بردن انحصار داشته باشد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امید

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      اینم نیسان

      2014 Sentra® S
      $15,990Starting

      2014 Sentra® SL
      $19,640

      2015 Versa® Sedan S
      $11,990Starting

      2015 Versa® Sedan SL
      $16,890

      2015 Altima® 2.5
      $22,300

      2015 Altima® 3.5 SL
      $31,950

      2014 Maxima S
      $31,290Starting

      2014 Maxima SV

      with Sport Package
      $36,380

      2014 Maxima SV

      with Premium Package
      $37,230Starting

      هوندا

      2014 Accord Sedan
      $21,955 to $33,480

      2014 Civic Natural Gas
      $26,640 to $29,290

      2014 Accord Hybrid
      $29,155 to $34,905

      2014 Civic Sedan
      $18,390 to $24,240

      2014 Accord Plug-In
      $39,780

      سوبارو

      WRX 2015

      Starting at

      $26,295

      Legacy 2015

      Starting at

      $21,695

      Impreza 2014
      Starting at

      $17,895

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    بچه ها کسی میدونه منظور از “مموری صندلی راننده”چیه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      بعضی ماشین ها برای صندلی های خودشون از 3 تا 8 تا حافظه دارند . شایدم

      بیشتر یا کمتر .

      فرض کن از اون ماشین 3نفر با قد و هیکل متفاوت استفاده میکنند .

      برای اینکه هر کسی که میشینه پشت ماشین ، صندلی رو تغییر نده ، برای

      صندلی حافظه گذاشتن . مثلا من قدم 190 هست . شما 160 . یکی هم 180 .

      حالا هر کدام از ما حالت صندلی رو در یک حافظه ثبت میکنیم تا مدام صندلی

      تغییر حالت نده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (615 ديدگاه)

        بسمه تعالی

        مرسی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. سجاد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    آریون رو از همون روز اول دوس داشتم ساده و بی حاشیه بعید میدونم کسی از

    خریدش پشیمون بشه.

    این زیگما چرا غیب شده؟ نکنه داوطلبانه رفته باشه با داعش بجنگه؟

    اگه رفته باشه که دهن داعشی ها سرویسه!!!

    ” Respect “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    اریون یکی از مدلهایی است که عاشقشم .

    مخصوصا مدل : داداش کایکو .

    حرف نداره .

    نسل قبلی هم عالی بود .

    محمد جان مطلبت خیلی خوب بود . امیدوارم که ادامه بدی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      فدایی داری میلاد ♡

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Aidin

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خداییش اینو دیدم خیلی خوشم اومد.از آریون های قبلی اصلا خوشم نمیومد.اما این خداییش هم طراحی خارجیش قشنگه و هم داخلیش.
    بعد چند سال از یک تویتا بازم خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena scirocco

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      بی خیال بابا انصافا آریون جدید نسبت به قبلیه حداقل در ظاهر خیلی خیلی خیلی پسرفت کرده،شما فقط به گرافیک چراغ های عقب،محل خارج شدن اگزز ها و اون زه مزخرف و بی معنی کلفت بالای پلاک نگاه کن،اصن هیچ توجیهی برای زیبا بودن نداره،من خودم تویوتا رو دوست دارم و یه 2 ماهی هم کمری داشتم اما طراحی برخی از مدل های تویوتا خیلی پسرفت کردن و ناپخته تر شدن،نمونه بارز همین اریون بعدش لندکروزر پرادو و کمری،(درمقابل پیشرفت یاریس و رو4 رو نمیشه نادیده گرفت)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . چراغای عقب نسل قبل عالی بود .

        اما سورنا من اون مدل های سفارش عرب رو دوست دارم . اونهایی که

        سپرهاش فرق داره .

        عین داداش کایکو در میتی کمان میمونه .

        همیشه اماده ی رزم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. ebi

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    pedal جان ممنون از اینکه بالاخره درمورد اریون مطلب گذاشتی
    ماشین خیلی خوبیه قیمتشم نسبت به رقبا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. طوفان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    به نظر من مدل قبلیش شکیل تر و شیک تر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمدرضا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بعد از آلمان فقط تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اگه یه تویوتای بهتر میخوای باید بری سراغ لکسس! وسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آرش

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی طراحیش جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نیما

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه..
    من پشت این ماشین نشستم…البته اون مدل 2010 بود…
    واقعا بی عیب…ترمز ها عالی…تعویض دنده به موقع و بی عیب…
    فکر کنم مدل قبلیش تو ایران خیلی بیشتر فروش داشته تا مدل 2013 و 2014
    خوش حال میشم نظر بقیه رو بشنوم
    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مجید

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    تویوتا از سال 2010 به بعد دچار افول و ضعف طراحی شد. مدل های جدیدش اصلا دلنشین نیستند. ماشین فقط اروپا و آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Alpha

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی جلوی ماکسیما 2014 و آکورد 3500 شانسی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Archi KHAN

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    با سلام به دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. hero

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان سلام
    اگه تویوتا بخواد این ماشینو یه ذره بهتر بسازه اونوقت میشه لکسس!
    کیت اسپرتش هم واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمید

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده یک سوال داشتم ممنون میشم که جواب بدید و یا اگه میدونید پاسخش کجاست آدرس یا رفرنس بدید من مطالعه کنم.
    چطور در عرصه بین الملل قیمت خودروهای آمریکایی با آسیایی ها رقابت میکنه
    مثلا قیمت کامارو در حدود قیمت آزرا یا شایذم کمتر باشه. درصورتی که آمریکایی ها عمدتا در آمریکا و کانادا تولید میشن که هم مالیات اونجا بالاست و هم دستمزد کارگر. حتی توی مناطق آزاد کشورمون هم قیمت آمریکایی ها به راحتی با آسیایی ها رقابت میکنه. حتی استاندارد های تولید هم در آمریکا با جایی مثل کره اصلا قابل قیاس نیست
    ممنون میشم اگه پاسخ بگید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. سام

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام مجدد
    حمید جان تا اون جایی که من می دونم چند عامل باعث شده که قیمت ماشین های آمریکایی با انواع آسیایی برابر باشه و از اروپایی ها خیلی پایین تر،اون عوامل عبارتند از:
    1- دستمزدهای پایین تر در آمریکا نسبت به اروپا.
    2- سطح بسیاری بالای استفاده از روبات در کارخانه های مونتاژ و اتوماسیون گسترده که نیاز به کارگر رو کاهش می ده.
    3- استفاده از مواد ارزان قیمت تر در خودروهای آمریکایی نسبت به اروپایی ها.
    4- تولید چند میلیونی خودرو که باعث می شه هزینه ها رو تعداد بیشتری از ماشین ها سرشکن بشه.مثلا اگر هزینه طراحی یک ماشین 200 میلیون دلار باشه و تولید اون 1 میلیون دستگاه رو هر ماشین 200 دلار اضافه می شه و اگر تولید اون 100 هزار دستگاه باشه رو هر کدوم 2000 دلار.پس می بینی که تعداد تولید خیلی مهمه.
    5- قوانین کار توی آمریکا دست کارفرما رو برای اخراج راحت کارگر باز گذاشته ولی تو اروپا اخراج کارگرها خیلی سخت تره و پردردسر تر.
    6-خیلی از ماشین های آمریکایی توی کشورهایی با دستمزد کمتر و قوانین کارگری راحت تر مثل مکزیک و کره مونتاژ می شن و مجددا یا به خود آمریکا و یا جاهای دیگه دنیا صادر می شن.مثلا چند سال پیش جنرال موتورز تمامی سهامی شرکت دوو کره جنوبی رو خرید و اسم اون رو به جی.ام دوو تغییر داد و خیلی از ماشین های شورولت اعم از اسپارک،آوئو،کروز رو تو اون جا مونتاژ می کنه اونهم با کیفیت خیلی خوب و تا اونجا که به خاطر دارم یکی مدتی کامارو رو هم علاوه بر آمریکا و کانادا توی این کارخانه کره ای مونتاژ می کرد.
    7- پایین بودن میزان مالیاتهای خودرو در آمریکا نسبت به اروپا.
    8- بالا بودن سرعت صدور مجوزها برای تاسیس یک کارخانه در آمریکا نسبت به اروپا.مثلا کار اداری که تو آمریکا یه روز وقت می گیره توی اروپا شاید یک ماه هم زمان ببره.

    و در نهایت مدیریت تخصصی و علمی و نیز شایسته سالاری در انتصابات که این مورد از همه مهمتره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ممنون بابت پاسخت سام عزیز
      دلایلی که میاری برای مقایسه اروپا با امریکا قابل توجیه هست اما با آسیا چطور
      یجورایی دلایلت برای مقایسه مثلا هیوندای با جنرال موتورز شاید نتونه بنده رو توجیه کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. amir amg

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به تمامی دوستان من میخام ماشین بخرم وبین گرنجور و کادنزا و اریون موندم کدومو بخرم به نظرشما کدوم بهتره؟لطفا راهنمایی کنین
    راستی درحد 200تومن پول دارم به نظر شما کدوم بهتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فریبرز

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    بدون شک اریون از همشون بهتره ولی اگه کره ای میخوای کادنزا از گرانجور حداقل از لحاظ موتوری بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا