تویوتا

بررسی تویوتا راو 4 لیمیتد

برای برخی خودرو تنها وسیله ای برای جابجایی ست. برای برخی دیگر خودرو وسیله ای برای امرار معاش است. اما برای گروهی، خودرو وسیله ای تجملی ست که می‌خواهند با آن جلوی دیگران فخر بفروشند و حاضرند پای راحتی و زیبایی آن مبلغ اضافه ای را صرف کنند.
اگر جزو دو گروه اول هستید ما به شما مدل قبلی خودرویی که قصد صحبت در مورد آن را داریم به شما معرفی می‌کنیم: راو فور XLE AWD
اما اگر جزو دستهٔ سوم هستید و قصد خرید خودرویی جهت کارهای روز مره دارید (تاکید می‌کنم که مسابقات خیابانی و کورس گذاشتن جزو کارهای روز مره قرار نمی‌گیرد!)اما در کنار آن انتظار دارید وقتی که برای خرید یا گردش به همراه خانواده می‌روید، هم از راحتی بیشتری نسبت به مدل پایه AWD برخوردار باشید و هم از تجملات و امکانات بیشتری در داخل کابین خودروی خود استفاده کنید، مدل تولید محدود RAV4 Limited AWD را به شما به عنوان یکی از انتخاب هایتان پیشنهاد می‌کنیم.

2013 Toyota RAV4 Limited
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited
هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری.
تفاوت عمده ای که در نسخهٔ محدود راو فور با نسخه های دیگر آن وجود دارد (علاوه بر گران تر بودن البته!!) افزایش کیفیت مواد به کار رفته در آن و آپشن های متعددی است که در ازای پرداخت مبلغی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا احساس راحتی و کیفیت بیشتری را به شما منتقل کند.
اولین تغییری که به چشم می‌خورد تعویض روکش‌های ساده صندلی با روکش‌های چرمی است که بسیار به کابین خودرو زیبایی بخشیده است. روکش چرمی تا روی کنسول مرکزی و دستهٔ فرمان ادامه پیدا می‌کند که حالتی اشرافی به فرمان خودرو بخشیده و گرفتن و فشار دادن آن را بسیار لذت بخش کرده است.
دستهٔ دنده نیز در پوششی چرمین قرار گرفته اما متأسفانه قسمت پایینی کنسول همچنان مانند مدل پیشین از پلاستیک کم کیفیت ساخته شده که جزو نقاط ضعف کابین خودرو قرار می‌گیرد. اما دکمهٔ استارت خودرو طراحی چشم نوازی دارد.
صندلی راننده بسیار خوش ساخت بوده و به راحتی می‌توان با آن خو گرفت. این صندلی در هشت جهت قابل تنظیم است و دارای بالشتک های پشت گردن نیز می‌باشد که به راحتی راننده کمک شایانی کرده‌اند. همچنین صندلی‌های عقب از جای زیادی برای پاها برخوردارند که فضای عقب اتومبیل را بسیار دلباز کرده است.

2013 Toyota RAV4 Limited
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited
هیچ دو خودرویی شبیه هم نیست!
آپشن های بسیاری که برای مدل لیمیتد وجود دارد باعث شده تا تقریباً هیچکدام از خودروها شبیه دیگری نباشد. از جملهٔ این آپشن ها می‌توان به سیستم ناوبری، رادیو، قابلیت تشخیص صدا، ۱۱ عدد باند، صفحهٔ لمسی ۶.۱ اینچی، درب بازکن برقی کاپوت جلو، حسگر هشدار دهنده برخورد در عقب و … اشاره کرد.

2013 Toyota RAV4 Limited Interior
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited Interior
رانندگی روی ابرها …
حال می‌رسیم به گل سرسبد تغییرات ایجاد شده. سیستم کنترل گشتاور پویایی که برای راو۴ طراحی شده به شدت رانندگی با آن را راحت‌تر و البته لذت بخش تر کرده است. این سیستم انتقال گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب را توسط کنترلری الکترومغناطیسی مدیریت می‌کند.
بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده توسط آن هنگامی نمایان می‌شود که هنگام زدن یک پیچ تند با سرعت بالا باشید. در این هنگام سیستم بیشتر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کرده و کمک شایانی به اصلاح محور و بالانس خودرو هنگام پیچیدن می‌کند، در نتیجه پیچ زدن را ساده تر می‌سازد (مانند رانندگی با یک خودروی اسپرت!) .
همچنین سیستم انتقال نیرو به چرخ‌ها قابلیت انتخاب بین سه حالت: دوستدار محیط زیست، ساده و اسپرت را دارد که به شخصی سازی بیشتر رانندگی کمک می‌کند. از نکات قابل ذکر می‌توان به سریع‌تر شدن تعویض دنده در پیچ‌ها و نرم‌تر شدن رانندگی در مسیرهای پر پیچ اشاره کرد.

تویوتا راو فور 2013
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited
مشخصات فنی
موتور چهار سیلندر خطی ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ پوند فوت در ۱۰۰ کیلومتر مسافت شهری ۹.۸ لیتر و در بزرگراه ۷.۶ لیتر سوخت مصرف می کند. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با شیفتر دستی و به هر چهار چرخ صورت می گیرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در ۸.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) می باشد.

تویوتا راو فور 2013
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited
نتیجه گیری
با توجه به موارد ذکر شده، RAV4 Limited AWD نه تنها برای افرادی که مشتاق تجربه رانندگی لذت بخش تر و مدرن‌تر با بهره گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا، هنگام انجام کارهای روز مره خود همچون رفتن سر کار و یا گردش با خانواده و… هستند بسیار مناسب است؛ بلکه این خودرو به کسانی که به دنبال تجملات، امکانات و راحتی بیشتر در خودروی خود هستند گزینه های متعددی را ارائه می‌دهد، و بدین وسیله می‌تواند قشر کثیری از خریداران را به سوی خود جذب کند. قیمت راو ۴ لیمیتد از ۲۸ هزار دلار آغاز می شود در حالیکه مدل XLE دو دیفرانسیل تنها ۲۳ هزار دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر52

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سوناتا 2011 دارم تصمیم دارم با راو 4 تیپ 3 عوض کنم کسی هست اینجا با این ماشین راننگی کرده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ژیلا

      ۲۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من یه ماشین راو 4دو هفته است که خریدم رانندگی باهاش خیلی خوبه فقط بعضی ابشن ها رو که توی کاتالوگ هست نداره پس اگه تیپ B گیرتون بیاد خیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طاها

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من به عنوان یک فروشنده باید خدمتتون عرض کنم که خودرویی بسیار پر فروش و همچنین خودرویی که خریدار خودش رو از خریدش پشیمون نمی کنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید-ی

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من الان 2روزراو4خریدم.تادروزقبلم سوناتا2012داشتم.اصلا قابل قیاس نیستند راو4 فوق العاده است.خیلی راحته.سوناتا کمکاش مشکل داره کفش پایینه حی میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شاهرخ

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. من تیپ 3 نمایندگیشو دارم. بسیار نرم و خوش دست و راحته. فقط یه بدی داره این مدل من که آینه بقلش برقی نیست و واقعا چیز واجبیه. در کل بسیار راحته و پشیمونتون نمیکنه.
      یه مورد دیگه هم هست که روکش چرمیشم اگه بگیری که دیگه شاهکار میشه ماشینت ازنظر ظاهری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سعید

    ۲۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    AWD یعنی all while drive یعنی هر چهار چرخ به طور دائمی درگیر هستند – پس چرا موتور این خودرو در عکس بر خلاف جهت خودرو نصب شده؟ انگار که دیفرانسیل جلو هستش ؟ اگه نگفته بودن AWD من فکر میکردم مثل X33 MVM میمونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      بله دسته – چون میخواستن فشار بیشتری رو روی چرخهای جلو داشته باشن – مثلا چرخهای جلو 60 درصد و چرخهای عقب 40 درصد از فشار موتور رو تحمل میکنن و بازدهی میره بالا – انتقال نیرو از گیربکس به دیفرانسیل عقب از زیر موتو با یک گاردان 3 تکه انجام میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد تاج آبادی

        ۲۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام.اگه کسی از 2015 تیپ3 اطلاعی داره، لطفا اطلاع بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علی

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اکثر ما ایرانی ها هنوزم مثل آمریکایی های دهه70 فکر میکنیم ملاک انتخاب خودرومون بیشتر حجم موتوربیشتره،اتاق بزرگتره،شتاب بالاتره که بیشتر این خصوصیات تو ماشینهای بی کیفیت چینی و کره ای که با قیمت پایینتر عرضه میشه هست ،خودروسازان معتبری مثل ولوو بیشترین تمرکز روی ایمنی خودرو ،مصرف پایین سوخت،گیربکس های پیشرفته وآسایش سرنشینان دارند اما همچنان ملاک اصلی ما شتاب خودرو هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سانتوز آراکیان

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای علی خان که میگی چرا ما ایرانی ها مثل آمریکایی دهه 70 هستیم اگه بری بشینی پشت ماشینای آمریکایی جدید حرفت رو پس میگری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منظورت از ماشین های بی کیفیت کره ای کدام ماشین هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راو4 مدل تک دیفرانسیل هم داره با همین موتور حدود 135 تومن ، در ضمن هفته پیش توو شمشک صبح پا شدیم کلی برف اومده بود ، زدیم بیرون دیدیم توو یه سر بالایی همه ماشینا موندن ، فقط یه پرادو و یه لندکروز تونستن برن بالا ! موهاوی ، مورانو ، اسپورتیج نشسته بودن ماشین برف روب بیاد :)در ضمن تویوتا یک کمپانی اکونومی هست ، یعنی اقتصادی محصول میزنه ، طراحی خیلی هزینه برداره ، شما قدرت طراحی تویوتا رو میخوای بسنجی باید بری لکسوز رو بررسی کنی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام موافقم ماشین فقط اروپایی یا زاپنی.قبلا موهاوی داشتم الان دنبال راو4 تک دیفرانسیل کار کرده میگردم به میتسو بیشی ASX فکر میکنمالبته دسته دوم. کسی لطفا نظری داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حالا جرات داری لکسوز رو با کره ای ها مقایسه کنی ، توو خود آمریکاش سر لکسوز قسم میخورن ، آلمان از ترس قدرت لکسوز ، برای خریدارهای لکسوز مالیاتی تقریبا دو برابر خودرو های المانی در نظر میگیره . تویوتا شعارش بیشترین کارایی در مقابل هزینه ای که میدید هست ، هیچ وقت تویویتا ادعای لوکسترین و زیبا ترین رو نداشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کورش

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام رافور واقعا تکه بهترین ماشینی بوده که تا حاا دشتم .حدود یک هفته است که خریدمش هر روز از روز قبل به خاطر انتخابش خوشحالترم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ahmad

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرتون بهتر نیست به جای خرید این خودروهای خارجی و پرکردن جیب کشورهای دیگر کمی هم به فکر خرید خودروهای داخلی باشیم…تا دیگه نتونن هم جنساشون رو قالب کنن و هم توهین کنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حميد

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گلم این آلودگی هوا که می بینی اگه 70 درصد مال بنزینه 30 درصد به خودرو بی کیفیت داخلی مربوطه.شما هم زیاد نگران نباش همین راو 4 که صحبتشه الان فقط 11 ملیون ونیم واسه پلاکش می گیرند تا همه مجبور شن برن سمت همون محصولات داخلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. طاها

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برادر گلم
      من مگه از جونه خودم و زن و بچه ام سیر شدم که خودروی داخلی بخرم
      اگه خودروسازای داخلی توانایی رقابت داشتن گمرک رو بر می داشتن تا با خودروی های خارجی رقابت داشته باشن
      نکه هی تبسره 13 ببندن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان

      ۲۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی خوبه موافقم همه بریم پراید بخریم!!!
      ایمنیش فوق العاده ست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ولی پور

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اونایی که باید جیب خارجی ها رو پر کنن ، پر کردن.تو غصه شون رو نخور.خودروهای داخلی هم که جیب من و شما رو خالی میکنن و باز میریزن به همون جیب خارجی ها.پس کلاً ولش کن و حالتو ببر رفیق !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. مرتضی

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      یعنی نمیدونی که همین خودروهای داخلی و خصوصا سمند تقریبا تمام قطعاتشون از خارج از کشور میان؟
      موتور سمند که اصلا مال پژو هست.
      تمام سنسورهاش هم که از خارج وارد میشه.
      تازگیا هم که حتی قطعات بدنه رو وارد میکنن.
      کامپیوتراشون هم که وارد میشن.
      کیسه هوا هم همینطور.
      پس کجاش خودروی ملیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      جواب بده لطفاً

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. یوسف

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    میشه بگید رافور تک دیفرانسیل چه فرقی با مدل های دیگش داره؟
    کلا آیا تک دیفرانسیل بودن ضعف است ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من قصد خرید راو4 2014دارم میخواستم بدونم چرا 4 دندست ؟ واینکه این 4 دنده بودنش عیب بزرگی نیست ؟؟ لطفا راهنماییم کنید ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      شش دنده است که
      P
      N
      D + –
      R

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. منصور

        ۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        P
        R
        N
        D
        درستش اینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مصطفی قهرودیان

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین های کره ای فقط الکی آپشن زیاد دارن ولی تو طولانی مدت به خرج و سر و صدا می افتند اما ماشین های ژاپنی تو طولانی مدت هیچ صدمه ای نمیبینه و عالی کار می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسن

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم تازگی ها اپتیما نیو گرفتم و راضیم ولی می خوام عوضش کنم و یه سانتافه نیو یا راو4 بگیرم بنظرتون کدوم بهتره ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      راو4 بهتره چون موتورش بیشتر به وزنش میخوره ولی سانتافه جدید موتورش نسبت به وزنش ضعیفه و تو جاهای سخت و سربالایی ها کم میاره .تازه به جز این ماشین ژاپنی با کره ای قابل قیاس نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. روح اله اسلامی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه طرفداران تویوتا
    چند روز قصد خرید رافور را دارم
    ولی کسی اطلاعاتی خوب از تفاوت تیپ این خودرو و آپشن آن نداشته
    راهنمایی حرفه ای میخوام
    دوست دارم ماشین ژاپنی و برند تویوتا داشته باشم
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمدعلي

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من به تویوتا إیمان دارم میخوام راو4بخرم لطفا راهنمای کندی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. rav4

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سینا

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه خودوری لکسوز شاسی بلند مدل 2014 خریدم آپشن و طراحیش فوق العادست
    اگه بخوای با ماشینای کره ای مقایسش کنی باید ژیان رو با پرادو مقایسه کنی
    من خودم وارد کننده ماشینم ماشینای کره ای همشون آشغالن به هیچ دردی نمیخورن
    همین سوزوکی ویتارای ژاپنی از همه ماشینای کره ای بهتره کیفیت و سواریشم بهتره
    ماشینای کره ای فقط ظاهر و کلیدای الکی دارن از نظر طراحی موتور ایستایی و کیفیت و اینکه ماشین هستن یا نه باید بگم نسبت به قیمتشون ارزش سوار شدنم ندارن
    تو ماشینای خارجی ژاپنی ها نسبت به قیمتشون بهترینن
    همین راو4 خیلی عالیه ولی کلا تو برندا هیچی لکسوز نمیشه
    یبار لکسوز سوارشی دیگه نمیتونی پیاده شی ازش
    ضمنا تویوتا یه شرکتی هست که الکی ماشین نمیسازه
    مثل شرکت اپل که الکی گوشی نمیزنه
    به نظر من الان ویتارا از سانتافه هم بهتر چون حساب شده تر هست
    من یدونه ویتارا وارداتی دارم که 6 سیلندره و حجم موتورش 3600 سی سی هست
    بخاطر قیمت بالا این ماشینا وارد نمیشن والا ماشینای کره ای جایی ندارن
    قدرت ویتارای من فوق العادست به تویوتا اف جی کروز بستمش سر کل کل دوتایی کشیدیم قدرتش از اف جی کروز بالاتر بود
    کلی هم آبشن داره
    ماشینای کره ای فقط ظاهرا
    لطفا همیشه برند ژاپنی استفاده کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سینا

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه خودوری لکسوز شاسی بلند مدل 2014 خریدم آپشن و طراحیش فوق العادست
    اگه بخوای با ماشینای کره ای مقایسش کنی باید ژیان رو با پرادو مقایسه کنی
    من خودم وارد کننده ماشینم ماشینای کره ای همشون آشغالن به هیچ دردی نمیخورن
    همین سوزوکی ویتارای ژاپنی از همه ماشینای کره ای بهتره کیفیت و سواریشم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سینا

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشینای کره ای فقط ظاهر و کلیدای الکی دارن از نظر طراحی موتور ایستایی و کیفیت و اینکه ماشین هستن یا نه باید بگم نسبت به قیمتشون ارزش سوار شدنم ندارن
    تو ماشینای خارجی ژاپنی ها نسبت به قیمتشون بهترینن
    همین راو4 خیلی عالیه ولی کلا تو برندا هیچی لکسوز نمیشه
    یبار لکسوز سوارشی دیگه نمیتونی پیاده شی ازش
    ضمنا تویوتا یه شرکتی هست که الکی ماشین نمیسازه
    مثل شرکت اپل که الکی گوشی نمیزنه
    به نظر من الان ویتارا از سانتافه هم بهتر چون حساب شده تر هست
    من یدونه ویتارا وارداتی دارم که 6 سیلندره و حجم موتورش 3600 سی سی هست
    بخاطر قیمت بالا این ماشینا وارد نمیشن والا ماشینای کره ای جایی ندارن
    قدرت ویتارای من فوق العادست به تویوتا اف جی کروز بستمش سر کل کل دوتایی کشیدیم قدرتش از اف جی کروز بالاتر بود
    کلی هم آبشن داره
    ماشینای کره ای فقط ظاهرا
    لطفا همیشه برند ژاپنی استفاده کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      و آلمانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان لطفا راهنماییم کنید راوا 4 رو از نمایندگی بخرم یا از نمایشگاه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نواز

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راو4 را ازهرجا بخری فرقی نداره چونکه تا 5سال هیچ مشکلی براش پیش نمیاد البته منظور از5سال گرانتی شرکت بود بلکه بهتر بگم تا سالهای سال مشکلی براش پیش نمیادفقط ازمد میافته.تویوتا یعنی ساعت (وستن) قدیمیها میدونن ساعت وستن چیه هرکسی میدونه دستاش بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیری

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .من هم میخواهم رافور بخرم و میخواستم بدانم ظرفیت سرنشین آن در کارت چند نفره است؟ با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. اسماعیل اکبری

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اونایی که هی میکن ژاپن ژاپن و اونایی که میخوان ماشین بخرن خواهش میکنم یه بار کیا سورنتو رو امتحان منن.تا سوار نشدین نظر ندین.نظرتون رو کامل برمیگردونه.گرونتره ولی عااااالیه.معرکه هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محسن

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما تازه خریدیم. خانواده سوار میشه میگه چرا ایینش جمع نمیشه؟ چرا فرمونش سفته؟ رو صندلیش راحت نیستم. چرا برا عقب کولر نداره. چرا صندوقش کوچیکه. اگه برا کسی می خوایب بذارید خودش تصمیم بگیره که مثل من دهنتون سرویس نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد تاج آبادی

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.من تیپ3 مدل2015 ثبت نام کردم، ندونم با 2014 تفاوت داره یا نه.لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد تاج آبادی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام. ماشین فقط تویوتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام
      در پاسخ به شما مواردی از اطلاعات مربوط به تیپ های مختلف راو 4 رو جهت اطلاع رسانی عرض میکنم
      به طور کلی دسته بندی راو 4 به تیپهای 1و 2و 3 یک موضوع غیر فنی است که شرکتهای بازرگانی داخلی برای بازاریابی خودشون مطرح میکنند. ولی راو 4 بسته به اینکه سفارش کدام کشور دنیا باشد دارای اپشنهای متفاوت و متنوعی است که بقرار ذیل هستند
      در ایران متاسفانه بدلیل اینکه نمایندگی معتبر وارد کننده تویوتا نداریم عموما این ماشینو از کشورهای امارات – عربستان و عمان وارد میکنند که با توجه به تفاوتهای سفارشات در مواردی تفاوت بین انواع راو 4 وارداتی مشاهده میشود.بطور کلی دو مدل ازین ماشین موجوده که به مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل طبقه بندی میشوند.که از سال 2014 به بعد عموما مدل دو دیفرانسیل ان وارد کشور شده.در بین مدلهای دو دیفرانسیل مشخصات عبارتند از
      مدلهای سفارش امارات که لیست اپشنهای ان بسیار متنوع است و از مدل فول اپشن 8 ایربگ تا لو اپشن دو ایربگ متفاوتند منظور از فول اپشن یعنی باید دارای دکمه اکو و اسپورت باشه -شیب سنج و دفلاک داشته باشه – سیستمهایVSC-DAC- esp داشته باشه – صندلی راننده برقی باشه – صندوق پران برقی داشته باشه و در مدلهای 2015 هم شیشه شور زنون در نظر گرفته شده – علاوه براین میتونه گرم کن صندلی و روکش چرم صندلی نیز داشته باشه که معمولا در عقب این مدلها علامت VXR درج شده بعد از این مدل مدل GXR هست که از اپشنهای ذکر شده فقط تعداد ایربگ کمتر داره وصندلی راننده دستی هست و صنوق پران دستی است . سایر مدلها میتونه شامل طیف وسیعی از سفارشات باشه که بستگی به وارد کننده داره و حتی مدل بدون سانروف هم در بازار پیدا میشه . البته مدلهای VXR , GXR دارای رینگ 18 دو رنگ ده پره با لاستیک 235و زه استیل بغل و فلاپ سپر جلو و عقب هستند که ظاهرشان را از بقیه متفاوت میکنه.
      اما مدلهای سفارش عمان عموما تنوع کمتری دارند همگی 8 ایربگ هستند و شیشه شور زنون دارند و در مواردی صندق پران برقی و نویگیشن دارند . ضمن اینکه اپشنهای فنی لازم از قبیل سیستمهای VSC-DAC-ESP-DEFLUCK رو هم دارند ولی سایز رینگها 5 پره و سایز17 بوده و لاستیک 225 است و فاقد زه استیل و فلاپ سپر هستند که البته تا حدودی از جذابیت انها کم میشه . در مدلهای سفارش عربستان وضعیت تا حدود زیادی مثل سفارشات عمان است با این تفاوت که صندوق پران برقی و شیشه شور زنون ندارند و البته قیمتشان نیز بسته به مدل حدود 5 میلیون ارزونتره. حالا در این تنوع ارائه شده مواردی از نصب اپشن توسط نمایندگی های کشورهای عربی وجود داره که غیر فابریک بوده و ممکنه کیفیت خوبی نداشته باشند مثل نصب صندوق پران برقی – مانیتور بزرگ فول تاچ – گرم کن صندلی – روکش چرم -نویگیشن -مانیتور پشت صندلیها و اینه بغل تاشو برقی و حتی ایربگ . البته با اطمینان میتوان گفت که شرکت تویوتا برای تمام محصولات خود دو ایربگ را بصورت استاندارد عرضه میکند.ضمنا رنگ بندی داخل این خودرو به سه رنگ عرضه میشه از قبیل رنگ مارون (قرمز مایل به نارنجی)-کرم و مشکی که رنگ مارون از بقیه جذاب تره .حالا خودتان ارزیابی کنید که تیپ 1 و 2 و 3 در این دسته بندی چه جایگاهی میتونه داشته باشه؟!…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود بر شما با اطلاعات مفیدی که ارائه کردید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. احسان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    کسی کی تونه فرق راو4 تیپ 2 -2014
    و تیپ 2-2015 رو توضیح بده!؟
    اختلاف قیمتش 35 میلیون هست،
    می خواستم ببینم این اختلات قیمت در امکاناتش هم تاثیر گذاشته!..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سعید 2

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ظاهرا این جا ، جای مرفهین بی درده من اشتباه اومدم سرک کشیدم ببخشید!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ali

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من چند روزی میشه که راو4 خریدم البته از یک شرکت بازرگانی حالا میخام بفهمم که تیپش که بهم گفت و پولشو گرفت با اون چیزی که هست مطابقت داره یا نه؟ چکار باید کنم که مطمئن بشم از تیپ واقعیش
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. کامیاب

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .
    من دو ماهه فول vxr2014امارات و خریدم
    خیلی ماشین خوبیه سرعت و شتابش حرف نداره
    با 205میلیون بین سانتافه جدید و راو4 ،راو4 و انتخاب کردم ا انتخابم هم راضیم چون سانتافه هر چقدر هم زور بزنه نمیتونه تو شتاب گیری و سرعت این ماشین و بگیره به همه دوستان پیشنهاد میکنم کره ای و با ژاپنی مقایسه نکنن و بخاطر چهار تا آپشن بیشتر خودشونو اذیت نکنن
    قبلش ix35داشتم اتاقش بعده 1سال کارکرد شروع به سروصدا کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. reza

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    یه سوال کسی میدونی معنی rav4 limitedیعنی چی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سعيد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گرامی.
    من قبلا یه اسپورتیج داشتم و فروختم راو4 تیپ 3 مدل 2015 گرفتم. اصلن تویوتا با کیا و ماشینای ژاپنی با کره ای قابل مقایسه نیستن…
    درسته که ماشینای کره ای پر از آپشنای مختف هستن ولی اون کیف سواری که دلمون میخواد رو ندارن و خیلی زود به سرو صدا و خرابی میفتن…
    ضمنا اون لذت رانندگی و هندلینگی که راو4 داره ، اسپورتیج به هیچ وجهی نداره!
    هر کی می تونه بخره که واقعن فوق العاده اس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا