تویوتا

بررسی تخصصی تویوتا هایلندر مدل 2021

جدیدترین تویوتای حاضر در بازار خودروی بریتانیا از میراثی گران‌بها در طول ۲ دهه پیش سود برده هرچند راهی به بازارهای اروپایی نیافته است.

۲۱ سال پس از معرفی تویوتا هایلندر در آمریکا، استرالیا و ژاپن، این خودرو روانه بازار بریتانیا شده و زمان خوبی را نیز برای این کار انتخاب کرده چراکه شاسی بلندهای فول سایز محصولاتی محبوب و سودده بوده هرچند بازار پر از نشان‌های لوکس و سطح بالاست. تویوتا فکر می‌کند با تجربه‌ای بیش از ۲۰ سال در این بازار می‌تواند در میان برندهای رده میانی موفقیت زیادی را نصیب خود کند.

با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۶۶/۱۹۳۰/۱۷۵۵ میلی‌متری، هایلندر به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از راو ۴ است. این دو خودرو از پلتفرم مشترکی سود می‌برند. هایلندر البته تنها شاسی‌بلند بزرگ سبد محصولات تویوتا نیست چراکه لندکروزر هنوز هم در حال عرضه بوده اما هایلندر جایگاه کاملاً متفاوتی نسبت به آن دارد. این خودرو از پلتفرم مدرن‌تری استفاده کرده و تنها با قوای محرکه هیبریدی در دسترس است. این شاسی‌بلند بزرگ خانوادگی تمرکز بیشتری روی جاده داشته و کار آفرود را تا حد زیادی به لندکروزر واگذار کرده است.

دو نسخه از هایلندر برای بازار بریتانیا آماده شده است. هایلندر اکسل قرار است سهم بیشتری از فروش را به خود اختصاص دهد و قیمت ۵۰۵۹۵ پوندی دارد. از جمله تجهیزات استاندارد این مدل می‌توان به پوشش چرم مشکی در تمامی هفت صندلی، گرم‌کن صندلی‌ها، کنترل تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، فرمان گرم شونده، سقف پانورامیک و درب پشتی برقی اشاره کرد. حسگرهای پارک جلو و عقب و دوربین دنده‌عقب نیز جزو تجهیزات این خودرو هستند.

از جمله تکنولوژی‌های داخل کابین نیز می‌توان نمایشگر مرکزی ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی و… را نام برد.

تریم دیگر این خودرو اکسل پریمیوم نام داشته و ۵۲۵۷۵ پوند قیمت دارد. این مدل اندکی لوکس‌تر بوده و از هدآپ دیسپلی، دوربین پارک با دید بالا به پایین، صندلی‌های عقب گرم شونده، صندلی‌های جلوی تهویه دار و… سود می‌برد.

هر دو نسخه هایلندر به پیشرانه ۲.۵ لیتری بنزینی، باتری کوچک و پیشرانه الکتریکی مجهز هستند. این خودرو تنها در مسافت‌های کوتاه می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی حرکت کند اما پیشرانه الکتریکی درعین‌حال چرخ ها را نیز به حرکت درآورده و پیشرانه بنزینی به‌عنوان ژنراتوری برای باتری عمل می‌کند.

با استفاده از پلتفرم و قوای محرکه‌ای که از راو ۴ گرفته شده، شباهت‌های زیادی بین این دو شاسی‌بلند میان سایز و فول سایز وجود دارد. واضح‌ترین شباهت این دو مدل به گیربکس CVT مربوط می‌شود که خوشبختانه به خاطر قدرت پیشرانه الکتریکی گشتاور مناسبی در دسترس بوده و هایلندر ۲ تنی در زمان حرکت نیازمند فشار زیادی نیست.

در زمان ترددهای شهری شما می‌توانید حالت الکتریکی را با فشار دکمه‌ای در نزدیک دسته‌دنده انتخاب کنید که اگرچه حالت رانندگی تمام الکتریکی شبیه مدل پلاگین هیبریدی راو ۴ نیست اما ویژگی مفیدی محسوب می‌شود. با این روش شما می‌توانید با سکوت خیابان را طی کرده و حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشید. با عبور از این سرعت پیشرانه بنزینی وارد میدان می‌شود. این خودرو در سرعت‌های بزرگراهی نیز به‌صورت خودکار وارد حالت الکتریکی می‌شود و پیشرانه بنزینی را برای مدتی کوتاه خاموش می‌کند.

به همین خاطر ارتباط پیشرانه و گیربکس CVT به آن اندازه‌ای که فکر می‌کنید بد نیست و صدای پیشرانه نیز به خوبی سرکوب شده است. هایلندر در بزرگراه کاملاً آرام بوده اما نمای جلوی بزرگ و آینه‌های حجیم باعث شده‌اند اندکی صدای باد وجود داشته باشد.

پرفورمنس این شاسی‌بلند اگرچه تیز نیست اما کافی بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در ۸.۳ ثانیه ثبت می‌شود. هایلندر حتی از حالت رانندگی اسپورت برخوردار است اما همانند پدال شیفترهای پشت فرمان کاملاً بی‌فایده حس می‌شود و تغییر چندانی روی کلیت خودرو نمی‌گذارد. بهترین حالت این خودرو نرمال یا حتی اکو است که قدرت کافی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

همانند اکثر محصولات تویوتا که از پلتفرم TNGA استفاده می‌کنند، نقطه قوت هایلندر کیفیت سواری آن در سرعت‌های متوسط است. هایلندر در شهر می‌تواند کمی ناراحت باشد اما سواری خودرو بیش از حد خشک نیست. در سرعت‌های بالاتر وضعیت بهتر شده و در بزرگراه سواری بسیار نرمی خواهید داشت اما وزن بالا و سواری راحت به معنی تکان های بدنه در جاده‌های پر پیچ و خم است.

البته هایلندر شاسی‌بلند اسپورتی نیست اما فرمان دقیق و خوبی دارد که نیازمند تصحیح زیادی نیست.

از نظر مصرف سوخت تویوتا ادعای مصرف بین ۷.۱ تا ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد و فکر می‌کنیم در دنیای واقعی هم می‌توان چنین مصرفی را تجربه کرد.

خریداران شاسی بلندهایی با این ابعاد و قیمت خواهان کابینی باکیفیت هستند و تویوتا نیز انتظار آن‌ها را برآورده می‌سازد. ما کیفیت پلاستیک‌های نرم و تریم کابین را دوست داریم. صندلی‌ها نیز با پوشش چرم خودنمایی می‌کنند و همه‌چیز بسیار خوش‌ساخت به نظر می‌رسد.

البته کابین خودرو بسیار مدرن نیست. توجه ما به نمایشگر ۸ اینچی جلب شد که حس عقب‌افتادگی نسبت به رقبا داشته و این موضوع جای شرمساری است زیرا هایلندرهای بازار آمریکا از نمایشگر جدید ۱۲.۳ اینچی استفاده می‌کنند.

نقطه قوت اصلی کابین این خودرو فضاهای ذخیره‌ای زیاد در درب‌ها، داشبورد و… است. میدان دید جلو و کناره‌ها نیز عالی بوده هرچند میدان دید عقب کمی محدود است.

فضای زیادی نیز در کابین وجود دارد. صندلی ردیف دوم می‌تواند تا ۱۸۰ میلی‌متر حرکت کند که در این صورت فضای پای زیادی ایجاد خواهد شد.

این شاسی‌بلند به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود و صندلی‌های ردیف سوم تا حدی مناسب بزرگ‌سالان نیز هستند.

در حالت پنج‌نفره هایلندر شما می‌توانید فضای بار کاملاً تختی داشته باشید که در این صورت ۶۵۸ لیتر فضا ایجاد خواهد شد. با خواباندن صندلی‌ها فضا به ۱۹۰۹ لیتر می‌رسد و حتی در صورت استفاده از تمامی صندلی‌ها فضای ۳۳۲ لیتری وجود خواهد داشت. در واقع هایلندر یکی از منعطف‌ترین شاسی بلندهای بزرگ برای خانواده‌ها می‌باشد.

از آنجایی که هایلندر به قوای محرکه هیبریدی مجهز است بنابراین آلایندگی کمتری داشته و نسبت به رقبا و محصولات بنزینی هزینه‌ها و مالیات کمتری را تحمیل می‌کند.

تویوتا هایلندر در بازار شاسی بلندهای فول سایز خانوادگی رقیب قدرتمندی است. انعطاف‌پذیری، فضای بار و کابین زیاد و هزینه‌های مالکیت پایین جزو این فاکتورها هستند. البته درحالی‌که هایلندر قیمت مناسبی دارد اما نسبت به برخی رقبای لوکس‌تر در اروپا کم نیاورده و پا به پای آن‌ها می‌تازد.

مشخصات تویوتا هایلندر اکسل ۲.۵ هیبرید AWD-i

  • قیمت: ۵۰۵۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۴ اسب بخار/اعلام نشده
  • گیربکس: CVT، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    مگر قیمتrxتوی انگلستان چنده .که طرف بیاد با ۵۰هزار پند هایلندر بخره😐

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      هایلندر کمی بزرگتر هست و قابلیت ۷ نفره بودنش متمایزش میکنه نسبت به RX معمولی، و اینکه قیمت هایلندر در بالاترین حالت از rx همچنان اقتصادی هستش، خصوصا این هایلندر هیبرید هست
      دقت کنید با موتور ۲.۵ لیتری با این ابعاد و وزن شتاب ۸.۳ واقعا خیره کننده هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد خطر

        ۱۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (255 ديدگاه)

        لندکروز جدید از این بهتره و حتی از بقیه شاسی بلندهای جدید ژاپنی هم خیلی بهتره و من لندکروز رو بیشتر دوست دارم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. جواد خطر

          ۱۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (255 ديدگاه)

          منظورم طراحی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      شروع قیمت rx450hl
      53هزار پند هست
      که هم سایز هستن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. ( Only she reminds me of love )

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      پس تکلیف زبان طراحی چه میشود.
      نداره؟؟!!!😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. محمدرضا

        ۱۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        تویوتا زبان طراحی خواصی نداره.هیچ ۲تا ماشینش شبیه هم نیست.بجز کمری و آوالون.
        مثلا ۳نسل کمری که وارد ایران شد هیچ شباهتی به هم نداشتند

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Mohammadreza

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (870 ديدگاه)

    طراحی شو دوس دارم و بنظرم نسبت به نسل قبل بهتر شده.
    منتظر معرفی لکسس rx جدید هم هستم.
    این نسل Rx با وجود اینکه مدت نسبتا زیادی بدون تغییر در حال تولیده همچنان جز پرفروش ترین خودروهای لوکس امریکاست.

    یه نکته ای که شاید دوستان ندونن منظور از لندکروزر که تو متن اشاره شده لندکروزر پرادو هست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      هایلندر کمی بزرگتر هست و قابلیت 7 نفره بودنش متمایزش میکنه نسبت به RX معمولی، و اینکه قیمت هایلندر در بالاترین حالت از rx همچنان اقتصادی هستش، خصوصا این هایلندر هیبرید هست
      دقت کنید با موتور 2.5 لیتری با این ابعاد و وزن شتاب 8.3 واقعا خیره کننده هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      نسل جدید پرادو کی میاد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید محمد

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (140 ديدگاه)

        پرادو یه شاسی بلند یغور و بدقواره است.
        خدا کنه دیگه اصلا تولید نشه.

        موافقم 1
        مخالفم 3
    3. خوشنام

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      نمای جلو و طراحی داشبوردش چنگی به دل نمیزنه و جالب نیست.
      نمای جانبی و خصوصا نمای پشت خوب از آب دراومده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4802 ديدگاه)

    تویوتا هایلندر جدید از نظر طراحی واقعاً تو سطح خوبو مورد قبولی قرار داره …. جلو پنجره ای مشبک و مستحکم و ورودیای هوا یه چهره تهاجمی رو به نمای این ماشین تو مدل جدیدش داده و در کُل هم نمای جلوش و هم نمای عقبش خوب شده 👍👍👍

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. new RAMIN

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ((تریم دیگر این خودرو اکسل پریمیوم نام داشته و ۵۲۵۷۵ پوند قیمت دارد. این مدل اندکی لوکس‌تر بوده و از هدآپ دیسپلی، دوربین پارک با دید بالا به پایین، صندلی‌های عقب گرم شونده، صندلی‌های جلوی تهویه دار و… سود می‌برد.))

    یعنی تقریبا 2600 پوند پول اضافه برای چندتا آپشن که تو برخی ماشین ها استاندارد هست.🙄

    ((خریداران شاسی بلندهایی با این ابعاد و قیمت خواهان کابینی باکیفیت هستند و تویوتا نیز انتظار آن‌ها را برآورده می‌سازد. ما کیفیت پلاستیک‌های نرم و تریم کابین را دوست داریم. صندلی‌ها نیز با پوشش چرم خودنمایی می‌کنند و همه‌چیز بسیار خوش‌ساخت به نظر می‌رسد.))

    طراحی داخلش خیلی عادی هست چیز چشمگیری نداره تو متن هم گفتش. متریالش خوبه عکس های نزدیک میشه دید از چرم و پلاستیک نرم استفاده شده

    اما با توجه به قیمت پایه 50 هزار پوندی به نظرم ارزش خرید نداره.
    تازه مصرف بنزینش با توجه به هیبریدی بودن خیلی بالاس🙄 اوت پوت و شتابش هم با توجه به قیمتش زیادی راضی کننده نیست.

    هرچه قدر هم ماشین خوبی باشه و حتی همه دنیا بگن به به…
    ولی من خوشم نیومد👎

    خیلی ها میگن قیمت ماشین مهم نیست! اما مهمترین فاکتور در هر خودرویی ، توازن بین قیمت ، مشخصات ، آپشن ، سواری ، هندلینگ هست. توازنی باید بین اینا برقرار باشه. متاسفانه من توازنی ندیدم

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. R@m!n

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      هرچه قدر هم ماشین خوبی باشه و حتی همه دنیا بگن به به…
      ولی من خوشم نیومد👎

      تمام چند هزار کامنتت تو همین جمله خودت خلاصه شد 😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      قیمت این ماشین در UK معیار قیمت جهانیش نیست.
      اگر قیمت پوند این ماشین به دلار تبدیل بشه حدود ۷۰ هزار دلار در میاد در حالی که در آمریکا قیمت هایلندر هیبرید از ۳۸ هزار دلار شروع میشه و حدود ۲۷ هزار پوند.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ehsan fa

        ۱۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1887 ديدگاه)

        اولا uk با بریتانیا یا انگلیس فرق داره حوصله توضیح ندارم فقط اینکه تو انگلیس فکر کنم بالای 60 درصد مالیات واردات خودرو میگیرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. کیان

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یعنی اگر خودروسازی چین اعتماد به نفش تو رو داشت الان دیگه بقیه تعطیل کرده بودن !!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ظاهر خوبی داره ، کابین خوبی داره ، دوام خوبی داره ، در کل ماشین بی حاشیه و خوبی
    هست.
    دیشب توی خیابون شریعتی یه بی ام و 2021 x4 دیدم پلاک دیپلمات یه سری 6 اکلیلی
    البته تصادف کرده دیدم که کلا جلو داغون بود و عقب هم ترکیده بود. همراه با x3 اکلیلی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اگه تصادفی باشه زحمت درست کردنشو به خودشون نمیدن میبرن میزارن مزایده و با خدا تومن میفروشن😑….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    برای مصارف خانوادگی عالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    هایلندر ماشین خوبیه،همه چیز میزونه جز چرخ ها،یکم حس می‌کنی چ خ ها کوچیکن مخصوصا توی نمای سه طرفه عکسهای اول و دوم از بالای پست،درکل گزینه مناسبیه….

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ″چ خ ها نه چرخ ها″

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. میثم

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    چیزی نیست که.
    مصرفش اندازه پرایده ولی با 3 برابر وزن پراید و این هیکل
    مانیتور واقعا ضایع

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. Reza Waffen SS

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    در برابر رقبا ارزش خرید نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Kato

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    زنده باد ژاپنی کم خرج و بی دردسر

    درود و صد درود بر شرفت ژاپنی کم خرج

    بووووووس

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ( Only she reminds me of love )

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      راستی اگه لوگو تویوتا بهش نبود معلوم نبود واسه کدوم شرکته.
      چون تویوتا جان که زبان طراحی نداره😂😂😂😂😂😂

      موافقم 0
      مخالفم 3
  11. mahan

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    هایلندر یکی از باحال ترین سواری های 7 نفره اقتصادی رو داره ولی حقیقتا در مورد نسل جدیدش نظر خاصی نمیشه داد چون ننشستیم ولی میشه گفت سواریش مثل راو4 منتها نرمتره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      ماهان جان شما دیگه کم پیدا نشو خواهشا ❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        رامین جان عزیزمی لطف داری.نامزدم فوت کرده یکم بهم هستم اما خب زندگی ادامه داره چند روز حسی نداشتم وگرنه من در خدمت همه رفقای گل سایت هستم❤❤

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (203 ديدگاه)

          ماهان جان تسلیت 😞

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Rakeb

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (28 ديدگاه)

          ماهان جان تسلیت باشه.
          ببخشید، فضولیه، ولی من فکر میکردم الان دو تا بچه داشته باشی.
          آخه یه ماه دیگه هم 39 ساله میشی.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. R@m!n

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          آقا تسلیت می گم اصن شوک شدم خیییییلی ناراحت شدم واقعا غم آخرت باشه ❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mahan

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          فرید جان ممنونم انشالله خدا عزیزت رو حفظ کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mahan

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          Rakeb جان ممنونم.فضولی چیه خب سواله این چه حرفیه.راستش طبیعیش این بود ولی خب وقتی صاحب یک کسب کاری باشی که دیگران از قبلش نون توی سفره میبرند نمی تونی بی گدار به اب بزنی و مجبوری سخت کار و تلاش بکنی.زندگی پیچیده تر از این حرفا هست و کافیه برای اینده برنامه ریزی بکنی میبینی چه شیک و مجلسی بهمش میزنه.خب من سال ها درس خوندم فوق تخصص بگیرم توی کشور خارج و بعدش مجبور شدم چون تک فرزند بودم بیزینش پدرم رو قبول کنم و زحمات نسلمون رو ازبین نبرم و چون ادمی هستم که به کم قانع نیستم خودم هم بیزینس خودم رو راه انداختم و همین طور خانوادگی رو توسعه دادم و با افزایش سن یکی یکی از دوستان و کسایی که بهشون اعتماد داشتیم فوت کردن و کار من سال به سال زیاد شد و همین طور افرادی که به من مربوط میشن!این شد که به زندگی خودم نتونستم برسم.
          امیدوارم دوستان مفهوم زندگی رو درک کنند و ازش لذت ببرن که واقعا فردا معلوم نیست پس از حالا باید لذت برد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. mahan

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          قربانت رامین جان انشالله خدا عزیزاتو حفظ کنه و خبرهای خوب همیشه داشته باشی❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mahan

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        راستی ببین تویوتا پاناروما گذاشته 😂😂😂
        نسل قبلی که نشستم این همه سقف یک سانروف کوچک در حد مزدا3 داشت😂

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. رامتین

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      طراحیش اصلا تغییری نکرده همون نسل قبلی هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا