تویوتا

بررسی تویوتا کمری هیبریدی

تویوتا کمری ۲۰۱۵ هیبریدی، زیاد اسپرت و جذاب نیست ولی خب برای یک ماشین روزمره خیلی خوب است.

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
سال ۲۰۱۵ تویوتا برای همین یک مدل یعنی کمری، دست به کاری زد که خودروسازان ایرانی حتی یک‌پنجاهم آن را هم انجام نداده‌اند. تویوتا برای ساخت مدل ۲۰۱۵ کمری ۲۰۰۰ قطعه جدید طراحی و تولید کرد.

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
اول تعجب کردیم که چرا تویوتا هیچ تغییری در سیستم انتقال قدرت اعمال نکرده، ولی بعد به این نتیجه رسیدیم که خب اصلاً نیازی به این امر نبوده است. حداقل در مورد کمری SE هیبریدی‌ که ما آزمایش کردیم این‌طور بود. چون عملکرد نسبتاً بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشت که به ظاهر ماشین هم می‌آمد!

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
با وجود استفاده از همان موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی، موتور الکتریکی و گیربکس CVT مدل سال ۲۰۱۳ کمری XLE، حتی با توجه به اضافه وزن آن، همچنان عملکرد بهتری را از خود ارائه می‌دهد.

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
اعداد و ارقام به دست آمده از تست این خودرو شما را متحیر نمی‌کند ولی باز بهتر از هیچ چیز است!
اجازه بدهید از شتاب صفر تا ۹۶ شروع کنیم. کمری قبلی ۷.۲ ثانیه زمان لازم داشت تا از حالت ایست کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. کمری ۲۰۱۵ هیبریدی، این زمان را به ۷.۱ کاهش داده است که تفاوت چندانی ندارد ولی می‌توان گفت همین قدم کوچک در مسیر درست برداشته شده است و مهندسین تویوتا وقتشان را تلف نکرده‌اند.

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
اما باید گفت که همانند نسل قبلی برای طی کردن مسیر ۴۰۰ متر، هنوز هم ۱۵.۵ ثانیه زمان لازم است.
وزن ۱۶۰۲ کیلویی این سدان باعث می‌شود تا در جاده‌های پر پیچ و تاب احساس امنیت بیشتری کنید ولی باید برای به حرکت در آوردن آن پایتان را بیشتر روی پدال گاز فشار دهید.

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
به نظر می‌رسد پدال ترمز از دقت کافی برخوردار نباشد ولی اندازه‌گیری‌ها حاکی از آن‌اند که سیستم ترمز کمری هم پیشرفت کرده و اکنون با طی ۳۶ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به توقف کامل می‌رسد. یعنی ۲.۵ متر نسبت به مدل قبلی پیشرفت داشته است. معمولاً گفته می‌شود که استفاده از یک موتور بنزینی در کنار موتور الکتریکی باعث نرم‌تر شدن کارکرد موتور می‌شود. این مسئله را هنگامی درک خواهید کرد که پشت یک چراغ قرمز طولانی خودرو را خاموش کرده و بخواهید دوباره آن را روشن کنید.

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
اگر روزی ۲ ساعت با این خودرو رانندگی کنید، دیگر لازم نیست در باشگاه بدنسازی ثبت‌نام کنید! فرمان این خودرو نسبت به دیگر اتومبیل‌ها سفت‌تر بود و در حالت ایستا بایستی انرژی بیشتری صرف چرخاندن آن بکنید.
صدای باد و بیرون اتومبیل به داخل خودرو نشت نمی‌کند ولی در عوض صدای تکان خوردن بعضی قطعات داخلی اتاق هنگام رانندگی با سرعت زیاد طنین‌انداز خواهد شد!

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
اما اصلاً چرا باید یک خریدار به سراغ کمری هیبریدی برود؟ خب معلوم است. صرفه اقتصادی و مصرف کم. مصرف سوخت تویوتا کمری در شهر ۳۶.۵ و در جاده ۳۴.۴ مایل به ازای هر گالن اندازه‌گیری شده است.

از سواری خودرو که بگذریم، تویوتا ادعا می‌کند که این مدل کابین بهتری نسبت به مدل سابق خود دارد. وقتی در خودرو را باز کردم متوجه شدم که نوارهای فلزی در طراحی داشبورد استفاده شده است. سیستم آدرس‌یاب به‌سادگی به کاربر امکان جستجوی آدرس را می‌دهد. پشتی صندلی‌های عقب نیز به‌راحتی خم می‌شوند و دیگر نیازی به کشتی گرفتن با آن‌ها نیست و اگر با حوصله، پنج دقیقه‌ای وقت برایش صرف کنید می‌توانید به‌راحتی آن را خم کنید.

2015 Toyota Camry SE hybrid
۲۰۱۵ Toyota Camry SE hybrid
شکی نیست که کمری ۲۰۱۵ جایگزین خوبی برای مدل قبلی خودش است، ولی خب اصلاً اسپرت نیست. با این حال برای خانواده شما گزینه مناسبی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهرداد شیدایی

نویسنده و مترجم اخبار و مطالب خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۰ دیدگاه‌ها

  1. صالحي

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام لطفا دوستانی که اطلاعات بالا دارند با توجه به توان مالی بنده أیا کمری le نسبت به xle ضعفش بالاست و نسبت به پولی که میدیم میارزه لطفا در مورد پریوسم نظر بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهزاد

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان حدود یکسال که دامش xle و خیلی خیلی راضیم.شتاب عالی،مصرف باور نکردنی.کاملا بی صدا و نرم،باهاش رفتم شیراز معرکه بود،وقتی گاز میدی میخواد پر در بیاره!!ماشین قبلیم نیسان تینا بود،از اون کمی بهتره ولی اونم خیلی خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این بررسی کاملا با هدف ضربه زدن به پرفروش ترین سدان متوسط دنیاست. پر از کینه جویی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا