تویوتا

همراه با سدان محبوب تویوتا کمری هیبریدی 2019 جدید

تویوتا کمری پس از غیبتی ۱۵ ساله دوباره به اروپا بازگشته است اما آیا رقبا باید نگران این سدان ژاپنی باشند؟ ما این خودرو را بررسی کرده‌ایم تا پاسخ این سؤال را بیابیم…

تویوتا کمری یک سوپراستار جهانی است. علیرغم غیبتی ۱۵ ساله در اروپا، این خودرو در سایر نقاط جهان فروش بالایی را تجربه کرده است. تویوتا از سال ۱۹۸۲ تاکنون بیش از ۱۹ میلیون دستگاه کمری را ساخته و به فروش رسانده است.


هم‌اکنون و با خاتمه‌ی عرضه‌ی آونسیس، تویوتا فکر می‌کند زمان بازگرداندن کمری به اروپا فرا رسیده است. این خودروساز ژاپنی ادعا می‌کند کمری جدید دارای طراحی زیبا، قوای محرکه‌ی هیبریدی، هندلینگ درگیر کننده و متریال لوکسی بوده و همین امر باعث شده کمری خودرویی درست در زمانی درست باشد.


ما اولین بار نسخه‌ی پیش‌تولیدی هشتمین نسل کمری را در سال پیش ‌راندیم و فهمیدیم که این خودرو جایگزین جادار، آرام و راحت برای سدان های کلاس D اروپاست. اگرچه این خودرو از نظر هیجان رانندگی به پای ب ام و سری ۳ نمی‌رسد اما خریداران در کلاسی که پر از محصولات دیزلی است با چیزی متفاوت روبرو خواهند بود.


خب آیا کمری رقیب قابل‌اعتنایی برای فولکس‌واگن پاسات است؟ اگر تنها بخواهیم به قیمت خودروها نگاه کنیم باید گفت کمری گران به نظر می‌رسد اما خب نگاه کردن به چیزی فراتر از قیمت پایه‌ی ۲۹۹۹۵ پوندی بی‌اهمیت به نظر می‌رسد. مخصوصاً زمانی که بدانید هزینه‌های نگهداری کمری چقدر پایین است.


تویوتا انتظار دارد ۸۰ درصد خریداران کمری در بریتانیا از سازمان‌ها و ناوگان‌های مختلف باشند. کمری خودروی بسیار کم‌مصرفی نیست اما بسته به مسیر روزانه و سبک رانندگی، این خودرو می‌تواند فواصل کوتاه را تنها با نیروی الکتریکی حرکت کند و این امر راندمان خودرو را بالا می‌برد.


اینجاست که کمری واقعاً می‌درخشد. این خودرو در شهر کاملاً بی‌صدا بوده و پیشرانه‌ی الکتریکی قدرتمند آن پاسخی آنی به پدال گاز می‌دهد و پرفورمنسی درخور دارد. سواری و راندن کمری آسان بوده و فرمان سبک و دقیق و میدان دید پذیرفتنی از جمله ویژگی‌های مثبت این خودرو محسوب می‌شوند.


آن‌هایی که با نسل پیشین تویوتا پریوس و یا اساساً با هر خودروی هیبریدی مجهز به گیربکس CVT آشنا باشند از دیدن کمری و قوای محرکه‌ی آن خوشحال خواهند شد. با فشار روی پدال سمت راست دور پیشرانه بالا خواهد رفت اما این حرکت با خونسردی و تمدن بیشتری در مقایسه با قبل صورت می‌گیرد. پیشرانه‌ی ۲۱۵ اسب بخاری نیز قدرت کافی‌ای داشته و به ندرت نیاز به فشار کامل روی پدال گاز خواهید داشت.


به عنوان عملی معمول در خودروهای الکتریکی و هیبریدی، آرامش و آسایش کابین در سرعت‌های بالا کمی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. پیشرانه‌ی کمری به حدی آرام و ساکت است که گوشتان ناخودآگاه به سمت صداهای دیگر همچون صدای جاده می‌رود. شاید صدای خودرو در بزرگراه خیلی به گوش نرسد اما در جایی که رقبا پیشرانه‌ای دیزلی با صدای کمی دارند، کمری صدایی پایدار در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت را تولید می‌کند.


زیرساخت کمری پلتفرم اثبات شده‌ی TNGA است که از نظر سواری و هندلینگ بسیار خوب عمل کرده است. مهندسان تویوتا به دنبال ارائه‌ی هندلینگ پایدار و طبیعی در کمری بوده‌اند و واقعاً هم به این نقطه رسیده‌اند. شاید اوپل اینسیگنیا کمی تیزتر باشد اما تویوتا همان میزان چسبندگی را ارائه می‌کند. سیستم تعلیق کمری توازنی خوب بین راحتی و چابکی پیدا کرده است.

از این حقیقت نمی‌توان فرار کرد که خودروهایی همچون کمری در میان رانندگان تاکسی و ارگان‌های دولتی محبوب خواهند بود؛ و اگر شما تویوتا کمری جدید را انتخاب کنید شکایت زیادی درباره‌ی فضای صندلی‌های عقب نخواهید داشت. این خودرو به اندازه‌ی اشکودا ساپرب جادار بوده و فضای پا و سر کافی برای افراد قدبلند هم وجود دارد. صندلی‌های کمری جدید نرم بوده و پوشش چرم آن‌ها کاملاً دلپذیر است.


صندوق‌عقب نیز بسیار بزرگ است هرچند برخلاف رقبا، تویوتا برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی استیشن کمری ندارد. با صندوق ۵۲۴ لیتری، فضای بیش از حد نیاز برای حمل چندین چمدان وجود دارد اما اگرچه می‌توان صندلی‌های عقب را تا کرد اما شاید برخی افراد اینسیگنیا را خودرویی کاربردی‌تر برای حمل اسباب و وسایل بدانند.


بی‌شک بزرگ‌ترین نقص کمری جدید به سیستم اطلاعات سرگرمی آن مربوط می‌شود. پانل شیشه‌ای بزرگ این سیستم جالب نبوده و پاسخ‌های چندانی به لمس انگشتان نمی‌دهد. مهندسان تویوتا می‌گویند در حال کار برای ارائه‌ی اپل کارپلی و اندروید اتو هستند اما فعلاً این سیستم‌ها در دسترس نیستند. برای رانندگانی که چندین ساعت پشت فرمان خواهند بود، این سیستم می‌تواند روی نظرشان تأثیر منفی بگذارد.


اما اگر می‌توانید این سیستم اطلاعات سرگرمی را نادیده بگیرید احتمالاً از لیست تجهیزات استاندارد آن ناامید نخواهید شد. تنها دو تریم دیزاین با بهای ۲۹۹۹۵ پوندی و اکسل وجود دارد که این آخری ۱۳۰۰ پوند گران تر است.


مدل‌های دیزاین از رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود بدون کلید و صندلی‌های جلوی گرم شونده سود می‌برند. ناوبری ماهواره‌ای و دوربین دنده‌عقب نیز در لیست تجهیزات به چشم می‌خورند.


اما در نسخه‌ی گران تر اکسل رینگ‌های ۱۸ اینچی، مه شکن‌های LED، شارژ بی‌سیم گوشی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقبی و… دیده می‌شوند.


تویوتا کمری جدید خودرویی است که بجای قلب با عقل خریداری می‌شود. کمری خودرویی راحت، جادار و آرام بوده و تجهیزات زیادی هم دارد؛ اما موضوع اصلی در این میان هزینه‌های نگهداری است. اگر تویوتا بتواند سیستم اطلاعات سرگرمی کمری را تصحیح کند، این خودرو امتیاز بالاتری هم دریافت خواهد کرد.

مشخصات تویوتا کمری ۲.۵ هیبرید اتو اکسل

  • قیمت: ۳۱۲۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی هیبریدی
  • قدرت: ۲۱۵ اسب بخار
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. World of Engineering

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    پس چرا رو صفحه کیلومتر 240 زده ؟ محدود شده ؟ 180 تنها عیبشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کمری ماشین خوبیه، اقتصادی، کم خرج،با کیفیت، قدرت و امکانات ایده‌آل و تا حدودی شیک، اما تو این کلاس، هوندا آکورد و مزدا ۶ به مراتب برام جذاب‌تر و خاص‌تر هستن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. World of Engineering

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    پس چرا رو صفحه کیلومتر 240 زده ؟ محدود شده ؟ 180 تنها عیبشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    یکی از خودروهای به شدت محبوب دنیا و من .

    یکی از سخت ترین سئوالهای دنیا اینه که بِگن کدوم نسل کمری را بیشتر دوست داری ؟؟؟
    سخته به این سوال جواب دادن ، اما گرند مدل ۲۰۰۶ معرکه ، ظاهر ۲۰۰۷ بدون تاریخ انقضاء ، سواری ۲۰۱۵ عالی و خوش فرمان و تمام این مزایا را میتوان در نسل جدید نظاره کرد .
    تویوتا کمری در دنیا خودرو هیچگاه نمیمیرد ، بلکه محبوبیتش را از نسلی به نسل بعد منتقل میکند .

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. sina

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2635 ديدگاه)

      من حدس میزنم لاقل 80 درصد کمری های تولیدی تاریخ هنوز تو جاده باشن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        sina عزیز .

        ((( اگر اشتباه نکنم )))، پارسال در مجلات مختلف به این قضیه پرداختند که حدود ۹۵٪ خودروهای تویوتا در ۲۰ سال اَخیر در جاده ها دارند به خریداران خدمات میدهند که این نشانه سربلندی شرکت معظم تویوتا هست .

        موافقم 0
        مخالفم 1
  5. me84

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    مقایسه کنید با نسل جدید سوناتا.
    پیش این هیچه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. kian.70

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی دوستش می دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    در کیفیت فضای داخلی محصولات تویوتا موندم در حد لکسوسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. F22RAPTOR

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    صندوقش رو ملاحظه کنین معرکه س،
    بی خود نیست بهترین سدان سکمنتd کمریه
    کیفیت مثه آبشار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohamad future

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اولین نسل از کمری هست که من خوشم اومده خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (550 ديدگاه)

    جلو پنجره انگار فکش رو آوردن پایین
    فک پیر مردی
    اما تویوتا کمری همیشه عالی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ADAK

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    کمری در میان رانندگان تاکسی و ارگان‌های دولتی محبوب خواهند بود…
    ای وای بر ما تو ایران …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. معین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش چنده؟
    یه سری عکس هم از این مدل هست که ظاهر جلو و عقبش اسپرت‌تر و شکیل‌تره، در ضمن سانروف این مدل هم ۳۶۰ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا