تویوتا

بررسی کامل تویوتا کرولای 2014

تویوتا کرولا یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود. این یک گزافه‌گویی نیست زیرا آمارهای فروش این خودرو در ۴۸ سال عمر آن بیانگر این نکته می‌باشند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan

تاریخچه

کرولا که یک خودروی جمع و جور خانوادگی محسوب می شود برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شد.
در سال ۲۰۱۳ فروش کرولا از ۴۰ میلیون دستگاه گذشت و رکوردی جاودانه را خلق نمود. این فروش بالا را می توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگیهای فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه های گوناگون مرتبط دانست.
میزان فروش و محبوبیتی که کرولا در طول چهار دهه بدست آورد، حیرت انگیز است. پر فروشترین خودروی جهان، برای کسب این موفقیت، سالها تعادل بی نظیر خود را در امکانات، کیفیت، کارایی و قیمت حفظ نموده است.
در طول سالیان تولید، کرولا همراه با تغییرات تکنولوژی، طراحی و امکانات، به تدریج تغییر اندازه نیز داده و بزگتر از سابق شده است. این مزیت اکنون با فضای مناسب و جاداری خودرو خود را به رخ می کشد. مدل ۲۰۱۴ کرولا، اکنون در دوران بلوغ خود به سر می برد و یک خودروی با پشتوانه قوی و تکامل یافته محسوب می شود.
کرولا هیچ گاه ادعادی بی نقص بودن و کامل بودن نداشته است. حرکت آهسته و پیوسته تویوتا برای تکامل کرولا و دیگر محصولاتش، نه آنچنان بوده که مشتریان را در هر دوره با تغییراتی بی حساب، مغشوش سازد و نه آنقدر کم رمق که آزرده نماید و از رقبا جا بماند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan
در حالی که هنوز مدلهای نسل شش و هفت کرولا در کشور ما در حال استفاده هستند، یازدهمین نسل آن با کد E170 در دو نسخه با طراحی جلو و عقب متفاوت در حال فروش است.

طراحی

مقایسه نسل جدید کرولا با نسل قبلی از یک حرکت حساب شده و هوشمندانه در موضوع طراحی، حکایت دارد. کرولا باید علاوه بر حفظ هویت خاص و منحصر به فرد خود، جدید، مدرن، همه پسند، زیبا و دلنشین باشد.سبک طراحی مدل مورد آزمایش که مخصوص خاورمیانه بود، متفاوت از مدلهای آمریکایی آن است. مدلهای وارداتی به ایران نیز توسط ایرتویا از همین نسخه می باشند. طراحی این مدل به مراتب زیباتر و مدرن تر از نمونه آمریکایی است که شکلی کلاسیک و محافظه کارانه دارد. طراحی متفاوت چراغها برگرفته از مدل آلتیس و با سبک ژاپنی، با تیغه های استیل جلوپنجره ادغام گردیده است. کشیدگی چراغها، برآمدگیهای گلگیر و خطوط بدنه در مجموع، علاوه بر پویایی ظاهری، بدنه را نیز بزرگتر نشان می دهند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan
در انتهای بدنه، چراغهای عقب عادی تر و آشنا به نظر می رسند. در مجموع تویوتا به دنبال یک طراحی جذاب بوده که البته افراطی نباشد و بنابراین خیلی منحصر به فرد نیز به نظر نمی رسد. همین موضوع می تواند باعث شود که طیف بیشتری از افراد را به سوی خود جذب نماید.

راحتی

فضای داخلی با تریمی دو رنگ، بدور از هیجان و با نگرشی کلاسیک، طراحی شده است. فرمان و نشان دهنده های داشبورد حس خوبی را منتقل می کنند. با این وجود، کنسول با حجم ها و اشکال هندسی متفاوت، کمی بهم ریخته و نا منظم به نظر می آید. خوشبختانه کیفیت بالای مواد داخلی، آرامش بخش خاطر راننده خواهد بود. اولویت تویوتا در طراحی کابین، ارگونومی و دسترسی و کنترل راحت و کارایی بوده و زیبایی را در اولویت آخر قرار داده است.

toyota corolla altis 2014 Interior
toyota corolla altis 2014 Interior
فضای داخل کابین با افزایش فاصله بین دو محور جلو تا عقب به ۲.۷ متر، افزایش یافته و فضای پا و سر نیز خوب است. کمبودی در فضای بار ۴۷۰ لیتری هم مخصوصا با خواباندن صندلیهای عقب، احساس نمی شود. قرار دادن فضاهای مختلف و تعبیه جای لیوان و بطری و وسایل خرد دیگر نیز، به خوبی صورت گرفته است.
تجهیزات داخلی مدل تست شده شامل سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید هوشمند، آینه ها و پنجره های الکتریکی، صفحه نمایش ۳.۵ اینچی در میان کیلومتر شمار و صفحه نمایش ناوبری و سیستم تفریحی چند منظوره داشبورد، دکمه استارت-استاپ، کروز کنترل و سقف بازشو بود.

قوای محرکه

مدلهای خاورمیانه از دو پیشرانه ۱.۶ و ۲.۰ لیتری VVT-i بهره می برند. در حالیکه مدل پایه قدرت ۱۲۱ اسب بخار را تولید می کند، موتور دو لیتری ۱۴۳ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر در دور ۳۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. گیربکس مدلهای اتومات می تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار سرعته خودکار باشد. که در نمونه تست (و نمونه های وارداتی به ایران) از نوع چهار سرعته می باشد.

برخلاف انتظار ما، ترکیب پیشرانه دو لیتری و این گیربکس بسیار هماهنگ و خوب بود و دینامیک خوبی را به نمایش می گذاشت. به طور مثال این خودروی ۱۳۵۰ کیلویی ظرف ۹.۷ ثانیه از سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب می گیرد. در زمان کروز با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی ۳۰۰۰ دور بر دقیقه قرار می گیرد که قابل تحسین است. نهایت سرعت هم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.
میزان مصرف سوخت در حین آزمایش ۹ لیتر در صد کیلومتر بود. مصرف ترکیبی خودرو در شهر و جاده نیز ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که نسبت به رقبای کره ای در حد خوبی قرار می گیرد.

فرمان و تعلیق

سیستم تعلیق تقویت شده، کارآیی بالایی دارد. با وجود تایرهای ۲۰۵/۵۵ روی رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، تعادلی خوب و مناسب در حرکات بدنه دیده می شود. عملکرد ترمزها نیز خوب می باشد و توقف در یک مسیر مستقیم و بدون انحراف و با احساس مناسب پدال ها همراه است.
در عوض فرمان الکتریکی کمی بدون احساس و مبهم عمل می کند. در عوض چرم پیچیده شده دور فرمان، جذاب است.

ایمنی

نتایج تست های ایمنی این خودرو توسط EuroNCAP شامل پنج ستاره ایمنی می باشد و در تست موسسه IIHS شامل امتیاز خوب برای تست اورلپ، جلو، پهلو و استقامت سقف است. اما در تست جدید و بسیار سخت small-overlap که برخورد از ناحیه یک چهارم جلوی خودرو به مانع سخت است، امتیازی مرزی دریافت نموده است.

جمع بندی

در مجموع کرولای جدید را باید خودرویی کاملتر، ایمن تر، راحت تر و زیباتر از نسل پیشین آن دانست. گرچه ترجیح می دادیم که گیربکس CVT را در این مدل ببینیم یا گیربکسی با دنده های بیشتر و سروصدای کابین هم می توانست کمتر باشد و آپشن های بیشتری را هم شاهد باشیم، اما کرولا با همان ویژگی هایی که بدانها مشهور است، یعنی قابلیت اطمینان بالا، خوش نامی، تعادل در همه چیز و قیمت مناسب، همچنان انتخاب اول ما در این کلاس خواهد بود.

کرولا در ایران

از چندی پیش در ایران، شرکت ایرتویا به عنوان نمایندگی رسمی تویوتا، فروش کرولای جدید را در دو تیپ GLI و XLI آغاز نموده است. قیمت نقدی کرولا GLI از سوی ایرتویا ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان بدون در نظر گرفتن مالیات، اعلام شده است که در فروش اقساطی تا ۵۰ درصد شامل تسهیلات نیز خواهد بود. مدل XLI نیز با قیمت ۱۰۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان و همان میزان تسهیلات عرضه می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷۰ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه مصرف و ایمنی و راحتی و قیمتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid3x

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      ولی مصرفش که نسبت به مزدا 3 جدید بیشتره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. انزو

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (369 ديدگاه)

        از تویوتا تو مصرف سوخت بیشتر توقع داشتم.اون تست جدیده هم من کلی ماشین تو یوتیوب دیدم لامصب ماشین رو عین کاغذ مچاله میکنه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Metalhead

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/2014-corolla-s-premium/

      کرولا سری S ، ته ماشین

      تیر خلاص رو زد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. داوود

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    دیروز یک اتفاقی افتاده بود که بخیر گذشت. ماشین های آتش نشانی اومده بودن یه جا
    یکی از ماشین های تدارکاتشون، تویوتا احتمالاً کرولا چندین نسل پیش بود.
    یه مقایسه با خودروهای هم سن خودش و خودروی صفر داخلی انجام بدید، میبینید تویوتا واقعاً گوهریه واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسل باهوش

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      الان تو این شرایط اگه کسی با قطعات دسته دوم تویوتا ها و دوو های های دهه نود میلادی مشکل نداشته باشه

      از پراید 20 میلیونی خیلی به صرفه تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    سادگی طراحی و بدون زرق و برقش چشم ادم رو میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    واسه تویوتا خوشحالم. محصولات جدیدش بین رقبا از همه جهات بهتر هستن و مطمءنا فروششون بیشتر و بیشتر خواهد شد.

    راوفور با توسان و اسپورتیج
    اوالون در برابر کادنزا و جنسیس یا گرنجور و ماکسیما
    کمری در برابر سوناتا و اپتیما
    کرولا با سراتو و النترا و مزدا 3
    یاریس
    هایلندر با سانتافه

    کرولا 2014 طراحی جدید ولی پخته جا افتاده ای داره که در عین سادگی زیبایی هم داره برعکس رقباش که طراحی خسته کننده ای دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من که مزدا 3 رو بهش ترجیح میدم
    این شبیه کره ای ها شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. h112

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    میزان فروش خودرو در آمریکا ماه گذشته (آپریل)
    تویوتاکرولا با 106 هزار دستگاه هفتمین خودرو پرفروش،،تویوتا کمری با 132 هزار دستگاه چهارمین خودرو پرفروش،هیوندایی النترا رقیب کرولا با 73 هزار دستگاه چهاردهمین خودرو پر فروش بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. YaShaR

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    تویوتا همیشه طراحی های محافظه کارانه ای داشته مخصوصا تو کرولا انگار فکر میکنه مشتریاش بالای 40 سالن! ولی ایندفعه یکم هیجان رو در طراحی بیرونی چاشنی کار کرده ولی در طراحی داخلی بازم چنگی بدل نمیزنه، کره ایها مخصوصا هیوندای طراحی داخلی خیلی بهتری داره ولی برند تویوتا هم برابره با تضمین کیفیت و استحکام!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ROLLS R R ROYCE

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    137میلیون تومان سفارشی.

    با مانیتور و سانروف.

    در جاده های صاف210کیلومتر میره!!!!!(با سرنشین و بار)

    سربالایی به زور170کیلومتر میره!!!!!!(با سرنشین و بار)

    240کیلومتر در سرپایینی میره!!!!!!(با سرنشین و بار)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. خودم

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دقت کردین شرکت تویوتا اکثر نمای جلو خودرو به هم شبیه هستند.
    مثلا:تویوتا کرولا از جلو شبیه نمای جلو تویوتا راو هستش.یا لکسوس شاسی بلند RX350 از جلو شبیه تمام خودروهای سواری لکسوس هستش.
    اما تویوتاست دیگه کارش درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Just 323

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    این شد ماشین… دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رامتین

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    هر چند کرولا اتومبیل کیفیت بالایی داشته باشه ولی 143 واقعا قدرت کمیه.
    الان ولوستر قدرت 138 داره و میزان فروشش در ایران بد نبوده. بزودی ولوستر توربو با قدرت 200 وارد ایران میشه. ببینید میزان فروشش بسیار بیشتر خواهد شد و به پرفروشترین ماشین هیوندا تبدیل میشه…
    دقیقا هفته گذشته پیش خودم میگفتم واقعا علیرغم کیفیت بینظیره لکسوس is250 چرا اینقدر این اتومبیل کنده و شتاب 9 ثانیه ای با قدرت 204 داره و از اون بدتر 13 لیتر بنزین در شهر میسوزونه؟ اما همین 3 روز پیش، لکسوس اعلام کرد موتور جدید لکسوس is با حجم 2 لیتر و قدرت 237 البته با توربو و مصرف 9 تولید میشه. در حال حاضر دنیا روی موتورهای کم مصرف و البته پربازده تکیه میکنه وگرنه پراید هم اگه بجای 1300 سی سی، به 800 سی سی تبدیل بشه مصرفش زیر 4 لیتر میاد، اما سرعت و توانش در حد … میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. saeids

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بخار و همه چیز تویوتا و لکسوس از واقعی هم واقعی تره

    143 اسب بخار تویوتا واقعا از 170 بخار کره ای ها سرتره.

    کیفیت فوق العاده تویوتا که بماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (83 ديدگاه)

      اینو خوب گفتی من قبول دارم چون به چشم دیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. shahin Crolla 2010

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه تویوتا دوستها
    به این نکته دقت کنید کرولایی که شما در موردش بحث میکنید کرولای اصل ژاپن هست یا کرولای منتاژ تایوان،من یاریس 2008 ژاپنی صندوق دار داشتم وخیلی ازش راضی بودم فروختم که کرولای 2013 یا 2014 صفر بخرم، چون اولا یک کلاس بالاتر بود،ثانیااز نظر هزینه قطعات وزمان سرویس های دوروه ای مثل فیلتر های هوا وروغن وروغن های گیربکس وموتورو حتی لنت ترمز و صافی سوخت مشابه وهم قیمت یاریس بود و در واقع یاریس برای من یک ماشین کم استهلاک پر هزینه نسبت به کرولا بود،هواخر پارسال تصممیم فروش یاریسمو گرفتم وعلیرغم تصورم که بد فروش بره باولین مشتری یاریس عزیرم فروش رفت،وقتی رفتم کرولا بخرم متوجه شدم از نیمه دوم 2010 که اتاق شیک تر شده بود ،کرولا دیگه ساخت ژاپن نیست و تایوانی هست،خیلی خورد تو ذوقم،از اینرو با همسرم تصمیم گرفتیم ژاپنی فروختیم وباید ژاپنی بخریم به همین خاطر یه کرولای 2010 فول Gliتاریخ برج 5 سال 2010 که سری آخر بود سفید،در حد صفر 30هزار کار کرد خریدم،در یک کلام از نظر منتاژ موتور و رنگ بدنه وصدای موتور، با مدل های تایوانی، با اینکه فقط در ظاهر،یک سپر وچراغ عقب فرق میکنه، قابل مقایسه نیست،این تنها حرف من نیست و سرویس کارای نمایندگی تویوتا هم اگه آشنا باشید زیر لب میگن (توی در ماشین ،سمت راننده ،روی پلاک، مدل،سال وکشور سازنده نوشته شده)از نظرلذت و آرامش ،امنیت دررانندگی،قدرت موتور،سیستم تعلیق،فرمون دهی،دید رانندگی کیفیت قطعات داخلی و رنگ بدنه ودوام آنها ،خدمتون بگم که ماشین مردونه ای هست و تقریبا افت نداره ومصرف سوخت هم 6-5.5 در جاده 7.5-6.5 در شهر بابنزین مرقوب (یک لیتر از یاریس بیشتر) در مورد خریدش شک نکنید البته فقط مدل ژاپنی اصل نه منتاژ تایوان که در این صورت کره ای ها از تایوانی هابدون شک سرترند،این موضوع رو شما در تویوتا هایلوکس قدیمیتر ژاپنی و مدلهای جدید تایوانی می تونید درک کنید.
    نکته دیگه اینکه کسایی که تویوتا میخرند در واقع سلیقشون با کسایی که کره ای یا چینی سوارند فرق میکنه مثل اونهایی که کفش caterpillar یا clarks یا Merrell می پوشند دوام و راحتی رو فدای قیافه وظاهر نمیکنند وnike یا adidas چینی بخرند که یه فصل بیشتر کار نکنه و زود از ریخت بیوفته و به برند تویوتای خودشون رو تنها وقتی عوضش میکنند که بنزبتونند بخرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. دوستان اینقد برند زده نباشید
      سراتو و مزدا و حتی ام جی انگلیسی منتاژ چینه اما کارشناسا انگلیسی و تحت لیسانس انگلیسه برا نیرو کار ارزون چین تولید میشه
      قیمتش از کرولا کمتره و با دنیایی اپشن و تجهیزات و با موتور های قوی تر ، حتی ام جی توربو شارژ داره ، هر سه از کرولا خوشگلتر و کاملترن و اپشن قدرت بیشتره بخدا کرولا فقط پول برند میدیم وگرنا ۹۰ بیشتر نمی ارزه ، کسای که ماشینو برا یکی یا دو سال یا حتی سه سال میخوان این سه تا ماشین هیچ خرجی ندارن ، نظر من بود چون کلا فقط داریم پول برند تویوتا میدیم وگرنا یکم تحقیق کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. shahin Crolla 2010

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ببخشید که غلط املائی زیاد داشتم،بنزین مرغوب باید باشه نه مثل بنزینهای ما مرقوب !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. arman kakavand

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من با نظر شما در مورد مونتاژ تایوانیا مخالفم چون تمام خط های تولید زیر نظر مهندسین تویوتاست و فقط به علت پایین تر بودن هزینه های تولید(دستمزد کارگر و….) در کشور های دیگه مثل تایوان تایلند استرالیا تولید میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arman kakavand

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ما خودمون یه کمری ۲۰۱۱ مونتاژ استرالیا با یه کمری ۲۰۰۹ ترخیص ۲۰۱۱ مونتاژ ژاپن داشتیم که هیچ فرقی با هم نداشتن چه از نظر فنی (شتاب قدرت) چه از نظر مونتاژ قطعات و کیفیت مواد استفاده شده تنها فرقشون امکانات بود که استرالیا فول تر بود شک نکن که در موردکرولا هم همینطوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. احمدرضا بی ام و

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    چقدر نازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. MPS

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    از نظر کیفیت و سواری عالیه.تریم این ماشین بیشتر خانوادگی.مزدا3جدید یه کامپکت با طراحی اسپرت.هیج کدوم از ماشینهای هم ردش تو شتاب حریف گیربکس شیفت ترونیک اسپرتش نمیشن.سوناتا رو راحت باهاش میگیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهران

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من نسبت به خودرو کره ای بهتر تو سری کانسپت ماشین مورد قبولی این سر ی متفاوت شده نسبت به مدل قبلی مزدا 3جدید برای جاده ما مناسب نیست این ماشین هندلینگ و نرمی بهتری داره با توجه به فاق لاستیک مناسب نسبت به ماشین های هم ساله خودشه تو ایران بهتر جواب میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. shahin Crolla 2010

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوست عزیزمن کاملا درست هست که مهندسین تویوتا روی خط تولید تویوتا نظارت دارند،از آنجا که مشتری های تویوتا هنوز روی تویوتاشون تعصب دارند ،ولی اکثر ایرانی ها نمی دونند که تویوتای کرولای تایوانی و و یاریس تایلند سوارند یامیخواهند بخرندو چه فرقی بین موتور وقطعات می تونه باشه، وچرا کرولاهای ژاپنی نسل قبل قیمتش هنوز بالاست.
    مثلا فیلتر هوای اصلی ژاپن کرولا یا یاریس 90 هزار تومنه با کیفیت عالی حتی 40-30 هزارکیلومتر کارمیکنه،ولی پاکستانی یا تالندیش40-35 تومن هست و نمایندگی به عنوان جنس اصلی می بنده وهر 10 هزار کیلومترتعویض میکنه در مورد لنت هم همینطور نمایندگی میگه اصلی تویوتا 240 تومن (کسی نمی دونه تایوانییه و کدوم مارک تویوتاست)در صورتی که اصلی ژاپنی 320 تومن سبز رنگ با مارک TOYOTA GENUINE ADVICS وقیمتش 100 دلار هست وتا 40 هزارکیلومتر بیشتر کار میکنه ،بعضی از این تجهیزات وقتی تو تایلند یا تایوان بسته میشه دیگه اصلی ژاپنی که مشتری تصورش هست نیست ،شاید بخندید ولی من چون خودم جنس اصلی تویوتام رو از بازار تهیه میکنم و در نمایندگی ایرتویا تعویض می کنم این اطلاعات رو پیدا کردم .شما میتونید در کاپوت کرولای 2013 تایوانی رو با 2010 ژاپنی بالا بزنید و با هم مقایسه کنید،جنس پلاستیک واتصالات،نوار پیچیها و چسب تیوپ هایی که استفاده کردن رو ملاحضه کنید تفاوت صنع فی الیابان رو متوجه خواهید شد،البته نمی خوام از خرید کرولای 2014 منصرف بشید فقط خواستم مطلع باشید چون اطلاع رسانی نمیشه پر فروشترین خودرو جهان ساخت تایوان شده نه ژاپن.پیروز باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arman kakavand

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      من بازم مخالفم چون خودم کمری رو داشتم و از یک نفر حرفای شمارو شنیدم و دو تا ماشینمو مقایسه کردم هیچ فرقی ندارن وقتی تویوتا رو خط تولید نظارت داشته باشه به این معنی هستش که تمام قطعات با تمام خطوط تولید دیگه یکی هستن مثل ال۹۰ نیست که تولید ایران خودرو با پارس خودرو تو کیفیت فرق کنن شرکتی به بزرگی تویوتا هیچگاه اعتبار خودشو با همچین کارایی پایین نمیاره و فقط برای پایین آوردن هزینه هایی مثل حقوق کارگر قیمت برق گاز و….. خطوط تولید رو در کشور های مختلف راه اندازی میکند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (378 ديدگاه)

        حرف های آقا آرمان کاملاً تایید میشه.
        در کیفیت هیچ فرقی ندارن.
        زدن خط تولید در کشور های دیگر فقط به دلیل ارزان تر بودن نیروی انسانی و افزایش تولید و کاهش هزینه های صادرات هستش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. arman kakavand

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          از شما اقای فرهاد تشکر میکنم که حرفمو تایید کردید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. hero

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    کرولا تو مسیر درستی قرار گرفته
    امیدوارم کمری هم مثل کرولا به اوج برگرده
    از صمیم قلب برای تویوتا و دیگر سامورایی ها آرزوی موفقیت میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا…..عشق به توان10

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    مزدا از تویوتا جلو زد رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ُShahin

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ولی Corolla s از نظر ظاهر یه چیز دیگه ایه
    کاش اونم میومد ایران
    حیف…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد حسین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نیسان سنترا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. a.d

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان.من تقریبا 6ماه یبار ماشین عوض میکنم.چیکار کنم ،عشق ماشینم.الان کرولا 2014 صفر ایرتویا خریدم.خدا میدونه که بدون منظور یا تعصب حرف میزنم.کمک فنرهاش فوق العاده نرم و بی صداست.گیرباکس 4دندش واقعا قدیمیه و نسبت به کره ای های 6دنده پرمصرفتر و کندتره.کیفیت مونتاژش افتضاحه.صفره ولی تو خیابونای تهران صندلیهاش صدا میده و اتاقش پراز سروصداست.آخرین باره که دیگه تویوتا میخرم.بد پشیمون شدم.انتظاراتم یه چیز نرم و بیصدا و کم مصرف و بی آپشن بود که فقط آخری درست بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام
      احتمالا به فابریکی خودرو دست زدید
      مثلا روکش صندلی رو عوض کردید یا اینکه سنسور روی سپر کار گذاشتید که باعث تولید صدا توی ماشین شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدي

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام منم همین حسو داشتم سر و صدا زیادی داره مخصوصا سمت محور جلو تو خیابونای ناهموار نشونم دادن گفتن مشکلی نداره به درد جاده خیلی نمی خوره معکوس ۴ به ٣ زیاد می کشه تو سرعت بالا اتاق کلاس سی هست و نیازهای شمارو بیشتر به عنوان یه ماشین شهری براورده می کنه نسبت به النترا به طرز محسوسی خشک تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. محمدحسین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تویوتا مشکاش با سقف پاناروما چیه؟ تنها چیزیه که تو خودروهای این ماشین کمه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر سایت تویوتا رو چک کنیدhttp://www.toyota-global.com/select_region/ میبینید که این مدل فقط سفارش خاورمیانه است و در هیچ کشور دیگری عرضه نمیگردد.متاسفانه این مدل ضعیترین موتور و گیربکس(از لحاظ راندمان) موجود در بین تممام مدلهای کرولا دارد.ولازم به ذکر است ابن مدل با مدل پرفروش جهانی تفاوت هایی دارد وآن مدل امکانات بسیار زیادتری نسبت به مدل خاورمیانه دارند نظیر گیربکس 6سرعته cvtو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فوق العادست صد در صد میخرمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کوروش

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بین النترا سراتو و کرولا مونده بودم و با اینکه طراحی ماشینهای کره ای بسیار زیباست اما به خاطر کیفیت کرولا رو انتخاب کردم درطراحی جدید این ماشین واقعا ترکیبی از طرحهای کلاسیک و مدرن رو می بینید . واقعا ماشین خوبیه شک نداشته باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    بنده به تازگی یه کرولا 2015 خریدم .
    خودرو نرم و راحتیه فرهان پذیری خوبی داره – شتابش قابل قبوله – صدای موتور داخل اتاق نیست و در کل رانندگی لذت بخشی رو باهاش تجربه میکنید
    صندوق عقب جاداری داره – همچنین به دلیل افزایش فضای خالی جلوی صندلی عقب خوردوی مناسب خانوادگی و مناسب برای مسافرتهای چند نفره هست
    ولی در کنار همه این محاسن چند تا عیب داره که شاید با کمی خرج کردن بشه درستشون کرد :
    اول که حتی در مدل فول سنسور و دوربین عقب وجود نداره که با توجه به اینکه ارتفاع صندوق عقب بالاست اگه تصمیم به خرید دارید می بایست به قیمت خودرو یه دوربین و مانیتور هم که فابریکش به قیمت یک و نیم میلیون هست اضافه کنید .
    دوم داشبورد ساده کرولا هست که در نگاه اول توی ذوقتون میخوره ولی یه مدت که ماشین رو سوار بشید متوجه میشید که کنترل تمام قسمتها در دستتون هست و از فرم داشبورد خوشتون میاد . سادگی داشبورد توی تمام مدلهای تویوتا وجود داره
    سوم روکش پارچه ای کرولا هست که در ابتدا فکر میکنید که چرا چرمی نیست ولی به مرور زمان از جنسش خوشتون میاد مخصوصا بعد از اینکه مطمئن میشید که جنس پارچش خیلی عالیه
    عبب چهارم تعداد ایربگهاست که توی تمام مدلهای وارداتی 2 تا برای سرنشینهای جلوست
    اگه بخواهید با خودروهای مشابه مقایسه کنید مزدا3 و مگان فول و النترا و کرولا جدید توی یک مایه هستن . ولی به نظر من کرولا توشون سره .البته اگه دنبال آپشن زباد نباشید.
    چند تا حسن دیگه :
    سیستم ورود بدون کلید کرولا لمسی که نسبت به ماشین های کره ای جالب تر و راحت تره
    طراحی بدنه زیبایی داره که در عین سادگی حالت تهاجمی داره و فکر نکنم حالا حالا ها ازش خسته بشید
    کروز کنترل پر کاربردی داره که البته توی اغلب ماشین های در این رنج قیمت وجود داره
    در کل ماشین خوبیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا