تویوتا

بررسی کامل تویوتا کرولای 2014

تویوتا کرولا یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود. این یک گزافه‌گویی نیست زیرا آمارهای فروش این خودرو در ۴۸ سال عمر آن بیانگر این نکته می‌باشند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan

تاریخچه

کرولا که یک خودروی جمع و جور خانوادگی محسوب می شود برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شد.
در سال ۲۰۱۳ فروش کرولا از ۴۰ میلیون دستگاه گذشت و رکوردی جاودانه را خلق نمود. این فروش بالا را می توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگیهای فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه های گوناگون مرتبط دانست.
میزان فروش و محبوبیتی که کرولا در طول چهار دهه بدست آورد، حیرت انگیز است. پر فروشترین خودروی جهان، برای کسب این موفقیت، سالها تعادل بی نظیر خود را در امکانات، کیفیت، کارایی و قیمت حفظ نموده است.
در طول سالیان تولید، کرولا همراه با تغییرات تکنولوژی، طراحی و امکانات، به تدریج تغییر اندازه نیز داده و بزگتر از سابق شده است. این مزیت اکنون با فضای مناسب و جاداری خودرو خود را به رخ می کشد. مدل ۲۰۱۴ کرولا، اکنون در دوران بلوغ خود به سر می برد و یک خودروی با پشتوانه قوی و تکامل یافته محسوب می شود.
کرولا هیچ گاه ادعادی بی نقص بودن و کامل بودن نداشته است. حرکت آهسته و پیوسته تویوتا برای تکامل کرولا و دیگر محصولاتش، نه آنچنان بوده که مشتریان را در هر دوره با تغییراتی بی حساب، مغشوش سازد و نه آنقدر کم رمق که آزرده نماید و از رقبا جا بماند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan
در حالی که هنوز مدلهای نسل شش و هفت کرولا در کشور ما در حال استفاده هستند، یازدهمین نسل آن با کد E170 در دو نسخه با طراحی جلو و عقب متفاوت در حال فروش است.

طراحی

مقایسه نسل جدید کرولا با نسل قبلی از یک حرکت حساب شده و هوشمندانه در موضوع طراحی، حکایت دارد. کرولا باید علاوه بر حفظ هویت خاص و منحصر به فرد خود، جدید، مدرن، همه پسند، زیبا و دلنشین باشد.سبک طراحی مدل مورد آزمایش که مخصوص خاورمیانه بود، متفاوت از مدلهای آمریکایی آن است. مدلهای وارداتی به ایران نیز توسط ایرتویا از همین نسخه می باشند. طراحی این مدل به مراتب زیباتر و مدرن تر از نمونه آمریکایی است که شکلی کلاسیک و محافظه کارانه دارد. طراحی متفاوت چراغها برگرفته از مدل آلتیس و با سبک ژاپنی، با تیغه های استیل جلوپنجره ادغام گردیده است. کشیدگی چراغها، برآمدگیهای گلگیر و خطوط بدنه در مجموع، علاوه بر پویایی ظاهری، بدنه را نیز بزرگتر نشان می دهند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan
در انتهای بدنه، چراغهای عقب عادی تر و آشنا به نظر می رسند. در مجموع تویوتا به دنبال یک طراحی جذاب بوده که البته افراطی نباشد و بنابراین خیلی منحصر به فرد نیز به نظر نمی رسد. همین موضوع می تواند باعث شود که طیف بیشتری از افراد را به سوی خود جذب نماید.

راحتی

فضای داخلی با تریمی دو رنگ، بدور از هیجان و با نگرشی کلاسیک، طراحی شده است. فرمان و نشان دهنده های داشبورد حس خوبی را منتقل می کنند. با این وجود، کنسول با حجم ها و اشکال هندسی متفاوت، کمی بهم ریخته و نا منظم به نظر می آید. خوشبختانه کیفیت بالای مواد داخلی، آرامش بخش خاطر راننده خواهد بود. اولویت تویوتا در طراحی کابین، ارگونومی و دسترسی و کنترل راحت و کارایی بوده و زیبایی را در اولویت آخر قرار داده است.

toyota corolla altis 2014 Interior
toyota corolla altis 2014 Interior
فضای داخل کابین با افزایش فاصله بین دو محور جلو تا عقب به ۲.۷ متر، افزایش یافته و فضای پا و سر نیز خوب است. کمبودی در فضای بار ۴۷۰ لیتری هم مخصوصا با خواباندن صندلیهای عقب، احساس نمی شود. قرار دادن فضاهای مختلف و تعبیه جای لیوان و بطری و وسایل خرد دیگر نیز، به خوبی صورت گرفته است.
تجهیزات داخلی مدل تست شده شامل سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید هوشمند، آینه ها و پنجره های الکتریکی، صفحه نمایش ۳.۵ اینچی در میان کیلومتر شمار و صفحه نمایش ناوبری و سیستم تفریحی چند منظوره داشبورد، دکمه استارت-استاپ، کروز کنترل و سقف بازشو بود.

قوای محرکه

مدلهای خاورمیانه از دو پیشرانه ۱.۶ و ۲.۰ لیتری VVT-i بهره می برند. در حالیکه مدل پایه قدرت ۱۲۱ اسب بخار را تولید می کند، موتور دو لیتری ۱۴۳ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر در دور ۳۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. گیربکس مدلهای اتومات می تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار سرعته خودکار باشد. که در نمونه تست (و نمونه های وارداتی به ایران) از نوع چهار سرعته می باشد.

برخلاف انتظار ما، ترکیب پیشرانه دو لیتری و این گیربکس بسیار هماهنگ و خوب بود و دینامیک خوبی را به نمایش می گذاشت. به طور مثال این خودروی ۱۳۵۰ کیلویی ظرف ۹.۷ ثانیه از سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب می گیرد. در زمان کروز با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی ۳۰۰۰ دور بر دقیقه قرار می گیرد که قابل تحسین است. نهایت سرعت هم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.
میزان مصرف سوخت در حین آزمایش ۹ لیتر در صد کیلومتر بود. مصرف ترکیبی خودرو در شهر و جاده نیز ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که نسبت به رقبای کره ای در حد خوبی قرار می گیرد.

فرمان و تعلیق

سیستم تعلیق تقویت شده، کارآیی بالایی دارد. با وجود تایرهای ۲۰۵/۵۵ روی رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، تعادلی خوب و مناسب در حرکات بدنه دیده می شود. عملکرد ترمزها نیز خوب می باشد و توقف در یک مسیر مستقیم و بدون انحراف و با احساس مناسب پدال ها همراه است.
در عوض فرمان الکتریکی کمی بدون احساس و مبهم عمل می کند. در عوض چرم پیچیده شده دور فرمان، جذاب است.

ایمنی

نتایج تست های ایمنی این خودرو توسط EuroNCAP شامل پنج ستاره ایمنی می باشد و در تست موسسه IIHS شامل امتیاز خوب برای تست اورلپ، جلو، پهلو و استقامت سقف است. اما در تست جدید و بسیار سخت small-overlap که برخورد از ناحیه یک چهارم جلوی خودرو به مانع سخت است، امتیازی مرزی دریافت نموده است.

جمع بندی

در مجموع کرولای جدید را باید خودرویی کاملتر، ایمن تر، راحت تر و زیباتر از نسل پیشین آن دانست. گرچه ترجیح می دادیم که گیربکس CVT را در این مدل ببینیم یا گیربکسی با دنده های بیشتر و سروصدای کابین هم می توانست کمتر باشد و آپشن های بیشتری را هم شاهد باشیم، اما کرولا با همان ویژگی هایی که بدانها مشهور است، یعنی قابلیت اطمینان بالا، خوش نامی، تعادل در همه چیز و قیمت مناسب، همچنان انتخاب اول ما در این کلاس خواهد بود.

کرولا در ایران

از چندی پیش در ایران، شرکت ایرتویا به عنوان نمایندگی رسمی تویوتا، فروش کرولای جدید را در دو تیپ GLI و XLI آغاز نموده است. قیمت نقدی کرولا GLI از سوی ایرتویا ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان بدون در نظر گرفتن مالیات، اعلام شده است که در فروش اقساطی تا ۵۰ درصد شامل تسهیلات نیز خواهد بود. مدل XLI نیز با قیمت ۱۰۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان و همان میزان تسهیلات عرضه می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷۰ دیدگاه‌ها

  1. Shahin Crolla 2010

    ۱۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام
    تبریک میگم به انتخابی که کردی،مبارک باشه.یادت باشه درهر سرویس 10000 کیلومتر لاستیک هاشو چرخشی جابجا کن،توی نمایندگی معمولا این کار رو انجام نمیدند.میتونی manual تویوتات رو از سایت خود تویوتا بگیری و طبق همون سرویس های دوره ای شو انجام بدی،فقط تعویض روغن گیربکس و فیلتر سوخت رو اشاره نکرده که برای مدل 2010 اولی 40 و دومی 80 هزار کیلومتر انجام میشه.دیگه هیچ خرج عجیب و غریبی نداره یه عمر ماشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ممنون شاهین جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. reza

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام به همگی
      کرو لا 2015 موجود در بازار از طریق دو کشور عمان و امارات میاد
      آیا واقعا فرقی در این مدل که از دو مسیر مختلف وارد میشه هست یا بازار گرمی دوستان فروشنده است؟
      و رنگ سفید بهتره یا مشکی؟
      ممنون میشم جواب بدهید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام من یه ماشین خوب میخوام که حداقل ۵ یا ۶ سال بدون خرج زیادی کار کنه ،به نظرتون این میتونه انتخاب خوبی باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Shahin Crolla 2010

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام سامان جان،اگه دنبال آرامش و امنیت در رانندگی باموتوری کم صدا واستهلاک قطعات پایین باشی و حوصله تعمیر گاه ونمایندگی غیر از سرویس دوره ای رو نداری و دنبال آپشن اضافی نیستی هر مدل از تویوتا رو بخری مطمئن باش پشیمون نمیشی، برای نمونه برات بگم ، باتری تویوتای کرولای 2010 من توشیبای ژاپن واسیدی و فابریک و داره 5 ساله میشه هنوز با تک روشن میشه !وقتی تو کاتالوگ مینویسه مصرف سوخت ترکیبی در شهر 6.7 وجاده 6.2 واقعا اگر درست و اصولی رانندگی کنی همین قدر میسوزونه،من 5 ساله تویوتا یاریس و کرولا سوارم،تویوتا به نظر من یه ماشین خوب برای مالکش هست،از خدمات ایرتویا هم راضی هستم.جدیدا هم یه طرح گذاشته که تویوتا های وارداتی زیر هزار کیلومتر رو معاینه میکنه و اگر ایراد نداشته باشه تا 50 هزار و دو سال گارانتی می کنه،این یعنی اطمینان از تولید و کیفیت ، مشتری مداری و اعتبار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4x4

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      فقط کسانی که صبر عیوب دارند از نمایندگی تویوتا ماشین بخرند وگرنه دچار مشکلات روانی خواهند شد
      ایکاش احترام بیشتری برای مشتری قایل میشدند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدي

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با نظر شما موافقم
    بنده تصمیم به خرید کرولا از ایر تویا داشتم ولی با حضور در نمایندگی متوجه شدم کسانی که خیلی قبل تر اسم نوشتن خودروشون رو تحول نگرفتن ى همه ناراضی بودن
    الان هم ٢ ماهه کرولا ٢١۵ گرفتم ولی از بازار
    فوق العاده هم ازش راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دوستان میشه تو مدل سفارشیش گرمکن عقب و جلو گذاشت خواهش میکنم بگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پشیمون که از نمایندگی ایرتویا واسه خرید ماشین استفاده کردم ، من از ماه 7 پول رو دادم ولی انگار نه انگار….
    نخرید ازش….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعيد

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من هم شهریور با تحویل 30روز کاری ثبت نام کردم و اواسط دیماه کرولامو تحویل گرفتم ، اما واقعیت اینه که تاخیر بوجودآمده بخشیش هم مربوط به شرایط کشورمون میشه ولی انصافا” هر موقع پیگیری کردم مسئولین ایرتویا با کلی عذرخواهی و بسیار محترمانه برخورد میکردن و خوشبختانه مدارک ماشین رو هم بموقع تحویل دادند و هم موقع شماره گذاری همکاری خوبی کردند و در کل راضی هستم . امیدوارم در ارائه خدمات پس از فروش هم مشتریانشون را راضی نگهدارند. شما هم بزودی اتومبیل تون را تحویل میگیرین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Shahin Crolla 2010

        ۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (47 ديدگاه)

        مبارکت باشه سعید جان حتما برو تو سایت تویوتا کاتالوگ های کرولاتو رو بگیر طبق همون هم سرویس ونگهداری و استفاده کن خیلی از چیز هایی که کسی بتون نمگه رو میتونی بفهمی،مثلا حتما زاپاس ماشینت رو بصورت چرخشی هر 10 هزار کیلومتراستفاده کن یا هر 1000 کیلومتر باد چرخ ها رو حتماچک کن (رینگ ها چون پهنه زود لاستیک گرم میشه وباد کم میکنه )و خیلی چیز های دیگه که نمایندگی بت نمیگه رو متونی پیدا کنی.
        http://www.toyota.com/owners/web/pages/resources/owners-manuals?p_p_id=changemodelyear_WAR_toyotaownersonlineportlet&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&_changemodelyear_WAR_toyotaownersonlineportlet_action=processRequest&_changemodelyear_WAR_toyotaownersonlineportlet_javax.portlet.action=processRequest

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعيد

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلام شاهین جان از راهنماییتون سپاسگذارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Shahin Crolla 2010

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (47 ديدگاه)

          سلام
          قربانت ،سعید جان به امید روزی که پرادو سوار بشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام شاهین جان
    سایت ایرتویا جدیدا فروش فوق العاده گذاشته میخوام یه کرولا بخرم فقط فرق GLI , XLI اسپیشال در کجاست آیا مبلغ 10 میلیون گرانتر GLI دلیل خاصی دارد و آیا ارزش پرداخت این مبلغ بجاست لطفا راهنمایی کنید
    کدوم را بخرم
    آیا 2013 تمیز بخرم با توجه به اینکه ژاپنی هست یا همین 2014 مالزی و اندونزی
    یا استرالیا
    ممنون میشم پاسخ بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Shahin Crolla 2010

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام مرتضی جان
    کرولاهایی که از نیمه دوم 2010 به ایران وارد شدند تایوانی هستند واتاق دهم کرولا هم از 2008 تا 2013 تغییری نکرد فقط طرح سپر جلو و چراغ وسپرعقب تایوانی ها شیک تر شد.
    از نظر آپشن،چه در مدل 2010 که من دارم یا 15-2014 ،Gli،کاملتره(سانروف +automatic air condition + راهنما روی آینه +طرح چوب +بال عقب +صندلی چرم +رینگ آلومینیومی + بلوتوث )برای مدل های جدید ممکنه کیلس یا autolight یا مانیتور هم اضافه تر داشته باشته و بستگی به سفارش شرکت یا شخص وارد کننده میتونه کم و زیاد بشه ، شاید Xli هم بینی که مثلا سانروف داشته باشه ولی ما بقی آپشن ها رو نداشته باشه.
    این تحقیقت وقتی کامل میشه که چنتا کرولا رو از نزدیک ببینید ممکنه تنوع زیاد باشه ولی مطمئن باش این اختلاف قیمت می ارزه مثلا Air condition automatic و مانیتور 4 میلیون ورینگ 3میلیون و سانروف 2 میلیون و…
    اگر قیافه براتون مهم نیست و دنبال یک ماشین راحت ،بدون تعمیرات ،کم مصرف ،با اصالت،دارای جایگاه اجتماعی بالا هستی حتی 2010 کم کارکرد(زیر 40 هزارکیلومتر) هم گیرت اومد تا 95-100 میلیون می ارزه واسش پرداخت کنید،فقط به این آیتم توجه کن که روغن گیربکس حدود40 هزار کیلومتر تعویض شده باشه،دیگه نگرانی خاصی نداره،میتونی از تویوتا وقت بگیری ماشینی که پسندیدی رو کارشناسی می کنن و ایرادات رو بتون میگه.
    فقط تویوتایی بگیر که تو نمایندگی سرویس رفته باشه و سوابقش رو بتونی بگیرید.
    امید وارم مفید قرار گرفته باشم.
    با آرزوی بهترین انتخاب برای شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه کرولا 2014 گرفتم مدل se که تقریبا هیچ آپشنی نداره ولی سواریش خیلی راحته میخوام بدونم میشه کروز کنترل روش نصب کرد و چقدر هزینش میشه؟
    بعد اینکه چون ماشین پلاک منطقه آزاده هیچ گارانتی نداره کی و کجا سرویسش کنم چند کیلومتر روغن و فیلتراشو عوض کنم؟
    با سپاس از وقتی که میگذارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Shahin Crolla 2010

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام
    مسعود جان چند تا کامنت قبلی من رو لطفا ببین در مورد سرویس ونصب کروز کرولاتم بهتره ببرید نمایندگی خدمات پس از فروش ایرتویا،اگر در اون منطقه نمایندگی خدمات پس از فروش ندارین، سرویس دوره ای رو هر 10 یا اگر وسواس دارید هر 7 هزار و قطعات هم فقط قطعات اصلی Genuine part انجام بدین اگر بازم دسترسی به این قطعات ندارین می تونی سفارش بدین از تهران با اتوبوس هر جای ایران باشید براتون ارسال میکنند،من میتونم در این مورد بیشتر راهنماییت کنم.
    روغن لکسوس 5w40 ،فیلتر روغن تویوتا هر بار سرویس تعویض ،فیلتر هوای موتورو کابین هم با مارک تویوتا بازدید درصورت نیاز تعویض .
    به سایت تویوتا مرجعه کن دفتر چه راهنمای تویوتا و سرویس واستفاده کرولا مدل 2014 رو دانلود کنید
    این هم لینک 1-سرویس کرولا
    http://www.toyota.com/t3Portal/document/omms/T-MMS-14Corolla/pdf/2014_Toyota_Corolla_WMG.pdf
    2-راهنمای کرولا
    http://www.toyota.com/t3Portal/document/omms/T-MMS-14Corolla/pdf/2014_Toyota_Corolla_WMG.pdf
    3راهنمای تجهیزات جانبی http://www.toyota.com/t3Portal/document/omms/T-MMS-14Corolla/pdf/2014_Toyota_Corolla_WMG.pdf

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    کرولا 2015 دارم آیا گیربکس اتوماتیک این خودرو به جز تعویض روغن در 40 هزار کیلومتر نیاز به سرویس دیگه ای داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahin Crolla 2010

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      سلام
      علی جان اگر بخواهید با وسواس عمل کنی ،صافی روغن گیربکس که 200 تا300 تومنه هم باید عوض کنی در غیر این صورت ، 80 هزار کیلومتر بعدی حتما صافی روغن گیربکس رو تعویض کنید. برای سلامت گیربکس اتوماتیک هر زمان احساس کردی که با معکوس کشیدن تقه یا تکان خفیفی به موتور گیربکس وارد میشه ،یعنی وقت تعویض روغن رسیده ،هزینه زیادی هم نداره ،;کمتر از 200 تومن اگر روغن ATF WS تویوتا رو خودت از بازار بخری و در نمایندگی تعویض کنی از تعویض روغن 206 اتوماتیک ارزونتر تمام میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. مجید

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه کرولا GLI وارداتی فول آپشن(عمانی) خریداری کردم که طبق قرارداد تا 2هفته دیگه باید تحویل بگیرم
    میخواستم بدونم که بجز بلوتوث و سنسور جلو باید چه آپشنایی داشته باشه و چه تجهیزاتی همراه کرولا هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Shahin Crolla 2010

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام
    به سلامتی مبارک باشه،مجید جان اگر خیلی هنر کنن دفتر چه راهنما بتون تحویل بدن،مثل ماشین های آلمانی نیست که جعبه کمک های اولیه و درجه باد و… باهاش بفرستند،از توی سایت تویوتا که تو کامنت های قبلی نوشتم دفتر چه راهنمای کرولا 2015 چه تجهیزات و چه تعمیرات ،رو دانلود کن،در مورد آپشن مدل Gl i سانروف +automatic air condition + راهنما روی آینه +صندلی چرم +رینگ آلومینیومی + بلوتوث ، کیلس یا autolight یا مانیتور هم اضافه تر میتونه داشته باشته و بستگی به سفارش شرکت یا شخص وارد کننده میتونه کم و زیاد بشه ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سپهر

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام. منم بالاخره این خوشگل رو خریدم ولی خب چون هیچکس از ایرتویا راضی نبود وارداتی خریدم که از امارات اومده. دو تا سوال دارم در موردش :
    1- نویگیشن داره ولی کارت حافظه نقشه روش نیست اونو چطور باید تهیه کنم.
    2-سنسورش بر خلاف تمام کرولاهایی که دیدم کلید خامو ش نداره. یعنی تو پارکینگ نمیتونم ماشینو روشن نگه دارم. سنسور جلو چون چسبیده به دیوار همه اش سوت میکشه. تو خیابون هم اگر کسی از کنا رماشین رد شده بازم سوت میکشه :))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Shahin Crolla 2010

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام
    سپهر جان مبارکت باشه،
    مدلی 2010من سنسور جلو ونویگیشن نداره،ولی با شماره 02173451 نمایندگی مرکزی ایرتویا،با داخلی بخش فنی تماس بگیر،یه کارشناس فنی خیلی محترم و خوش برخورد به سئوالات شما پاسخ میده،من چند مرتبه در مورد زمان سرویس و کیلومتر اون و جنس قطعات ،تماس گرفتم وامتحانشون کردم،اطلاعاتشون خوبه وراهنماییت میکنن.اگر زبانت خوبه می تونی مشکلتو به انگلیسی تو اینترنت جستجو کنی وجوابشو پیدا کنی،از لینک های کامنت های قبلی من هم برای دانلود دستور العمل وکاتالوگ تویوتات و سرویس ونگهداریش حتما استفاده کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سپهر

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مرسی شاهین جان ، اتفاقا اون لینک ها رو دانلود کردم و خوندم هفته ی پیش. ممنونم. حتما تماس میگیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمید

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    می خواستم بدونم دفترچه راهنمای فارسی برای کرولا سراغ دارید؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahin Crolla 2010

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      سلام
      حمید جان میدونم که نمایندگی تویوتا دفترچه مدلهای قدیمشو داره و برای فروش ترجمه کردند.
      بهترین مرجع لینک خود سایت تویوتا قسمت owners manuals هست که قبلا گفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. رامين

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مى خواستم بپرسم جریان day light رو سپر عقب xli چیه؟همشون ندارن کلیدش هم به نظر فابریک نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahin Crolla 2010

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      سلام
      اون دو نا چراغ های سپر پشت کرولا که حال شبرنگ داره منظورتون هست؟
      شاید تو مدلهای جدید بصورت led شده باشند ،در مدلهای قبلی تویوتا ، این مورد اصلا برقی نبود که کلید داشته باشه وفقط تو شب مثل شبرنگ روشن میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مهران

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز
    من می خوام ازتون راهنمایی بگیرم و ممنون میشم که کمکم کنید.
    من یک ماشین رنو فلوئنس دنده ای از طریق نگین خودرو ثبت نام کردم ، بالاخره ماشین رو امروز تحویل دادن ولی الان دچار سردرگمی شدم بین تویوتا کرولا فول آپشن 2015 و یا رنو فلوئنس اتوماتیک فول آپشن 2015 چون تقریبا قیمتشون نزدیک هم هستش. و آیا ارزش داره که همین فلوئنس دنده ای رو نگه دارم یا عوضش کنم بهتره؟ ممنون میشم از راهنماییتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Shahid Crolla2010

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام مهران جان
    لذت رانندگی با یه ماشین دنده اتوماتیک خیلی بیشتر از یه ماشین دنده ای هست
    مخصوصا تو ترافیک تهران،آپشنهایی مثل راحتی صندلی ها ، شیشه یو وی،بدون سر وصدا بودن موتور،تعمیرات ونگهداری کم هزینه و استهلاک کم،جا داری صندوق عقب و جای پای سرنشین، وارتفاع از زمین ،روبا کرولا مقایسه کن،در کل ماشین های فرانسوی پر هزینه و دردسر هستند،مثل زانتیا یا مگان یا ۲۰۶ که اینقدر تعمیرگاه تخصصی براشون زدن،ولی کرولا فقط سرویس دوره ای اونم هر ۱۰ هزارتا ،ارزش پولت هم تا حدودی حفظ میشه چون تویوتا مشتری های خودشو همیشه داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهربد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت دوستان و بخصوص آقا شاهین
    می‌خواستم بپرسم از منظر معیارهای مختلف نظیر تعلیق، هندلینگ، شتاب، مصرف سوخت، صدای ورودی به داخل اتاق، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و سرویس، و درنهایت بازار دست دوم، میشه لطف کنید بین کرولای 2015 و سراتو 2015 مقایسه‌ کنید. کرولا در مدل 2015 بهبودهایی روی سیستم ورودی سوخت سرسوپاپ‌ها داشته و سراتو هم 5 ستاره ایمنی رو توی مدل 2015 گرفته. شخصاً نکاتی که درخصوص کرولا اذیتم می‌کنه عمدتاً گیربکسش و کمی هم طراحی عقبش هست که نسبت ارتفاع به طولش کمی زیاده، گرچه در مدل‌های 2016 این مشکل طراحی برطرف شده.
    راستی! توی این رنج قیمت چه پیشنهادی دارید؟
    با تشکر از زمان و توجه شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Shahin Crolla 2010

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام مهربد جان مرسی عزیز لطف داری
    با نظرت در مورد طراحی سپر عقب کرولای 2014 به بعد موافقم ،توجه داشته باش
    این کرولای منتاژ تایوان، با بهبود هایی که روی سیستم سوخت و قدرت موتور داشته قطعا نتیجه سالها تولید بوده که می خواد از اعتبار تویوتا وکرولا دفاع کنه.یک زمانی من خیلی ناراحت بودم که چراغ عقب های کرولا اتاق 2008 تا 2010 گرد وبا سپر عقب جور در نمیآد،وقتی که در مدل exclusive سال 2011 این چراغ عقب ها خوشگل تر و سپرشیک تر بنظر رسید، تصمیم به خرید گرفتم ولی وقتی فهمیدم دیگه کرولا از 2011 به بعد درژاپن ساخته نمیشه با همون سپر و چراغ 2010 کنار اومدم .وحالا هم راضیم و در صورتیکه لکسوس هیبرید CT200Hبخرم عوضش میکنم.
    دوست من سراتو خوشگل وشیک وآپشن دار هست ولی ارتفاع ماشین از کف با سرنشین خیلی کم هست و به دست انداز ها وکف پارکینگ گیر میکنه،از همه مهم تر سواریش برای جاده های ما مناسب نیست یعنی به شدت میکوبه،نکته بعدی دیدش چه در صندلی عقب و جلوبه خوبی تویوتا نیست،و مصرف سوخت ماشین های کیا با بنزین های ما با اون چیزی که تو دفترچش هست فرق داره ،بازم میگم راحتی صندلی تویوتا ،شیشه های uv وتعداد کم وتعمیرات بصرفه تویوتا ،از مواردی که شاید در نگاه اول به قیمتش نیارزه (در هر مدل از تویوتا)که توی هیوندایی و کیا کمتر هست،
    چرا نگران گیربکس اتوماتیک کرولا هستید مگر با این ماشین چقدر میخوای شتاب یا سرعت بگیری که از یه موتور با این قدرت ازش ساخته نیست،توی هر دنده وقتی معکوس میکشه تا جایی که خط قرمز دور موتور هست گاز میخوره مثلا با دنده 2 شاید تا 90 کیلومتر بر ساعت میتونه سرعت بگیره.
    برای انتخاب ماشین تو این رنج قیمت باید فقط عاشق گذشته تویوتا وتفکرات حالش باشی که کرولا رو انتخاب کنی، دوست من در غیر اینصورت انتخاب زیاد دارید.
    با آرزوی بهترین انتخاب برای شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهربد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ممنون شاهین جان. حق با شماست. روی گیربکسش سه تا گزینه دیگه گذاشتند که برای مسیرهای شیب‌دار و کنترل سرعت و افزایش دور موتور بد نیست. راستی یکسری کرولای 2014 با گیربکس CVT هم توی بازار هست. موتورش 1800. نظرتون راجع به اینها چیه؟ تیپ ترونیک هم روش گذاشتن. میگن اروپاییه. این هم ساخت تایوانه؟ به نظر شما ارزش خرید داره؟
    باز هم ممنون از توجه و زمان شما
    راستی یه سؤال: از بین دوستان کسی می‌تونه راجع به گیربکس‌های eCVT یه مقاله یا مرجع مناسب معرفی کنه؟ چندتا فیلم از یوتیوب گرفتم و نگاه کردم و لی واقعاً متوجه کارکردش نشدم. فقط یک نسبت دنده داره و یک موتور الکتریکی که بین دو تا MG قرار داره. اصلاً مثل CVT نیست و تسمه هم نداره. اگر کسی مقاله یا رفرنسی معرفی کنه خیلی ممنون می‌شم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Shahin Crolla 2010

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام ممنون مهربد عزیز
    همانطور که خودت گفتی،یکی از مشکلاتی یا ضعف هایی که گیربکس اتوماتیک معمولی تویوتا در ماشین هایی مثل یاریس و کرولا داره این هست که تیپ ترونیک نیست و دستی باید 3،2،1 رو در سراشیبی ها عوض بکنی و هر چه روغن گیربکس بیشتر کار کرده باشه کنترل ماشین با معکوس هم ترمز بیشترلازم داره یعنی موتور دور برمداره و مثلا با کروز کرولا هم نمی تونی در سرپایینی روی کیلومتر دلخواهت مثلا 110 تنظیم بشی و یکمی سرعت زیاد تر میشه.در نهایت با گذاشتن گیر بکس cvt ودنده تیپ ترونیک این عملیات تعویض دنده رو شما با مثبت ومنفی وتکان های خیلی کمتر عوض میکونید و کنترل بهتری در شتاب گیری و مصرف سوخت ودور موتور دارین ،و خوب قطعا بهتر از نسل قدیم هست،ولذت بیشتری خواهد داشت ,به داشتنش فکر کن.
    کرولا از نیمه دوم سال 2010 دیگه تو ژاپن ساخته نشد و منتاژقطعات رو در تایوان انجام داد ،البته این کرولای 2014 نتیجه 4 سال اطمینان به تایوان بوده که احتمالا امتحان خودشو پس داده ،دقت داشته باش قطعات اصلی همه ژاپنی هست و لی فیلتر ها و تیوپ ها و بخشی ازتزئینات تایوانی میشه و در اصل داستان فرق زیادی نکرده،ولی توی مدل هایی مثل من حتی فیلتر هاشم خود ژاپن ساخته میشد،و هنوز هم فابریکش ژاپنی هست.یا مثلا ضبط cd چنجر تویوتا که همه از فابرکی درش میارند و مانیتور میبندند ساخت مکزیک هست ومرگ نداره و فوق العادهست ولی هرکی این ماشین رو میخره همونجا تو نمایندگی ضبط رو عوض میکنه!
    درمورد بازار دست دوم در شرایط کنونی ،کرولا هر چقدر هم تایوانی شده باشه بازم توی تصور مردم کرولای ژاپن رو تداعی میکنه و امید به فروش بیشتری میتونی داشته باشی تعداد فروشنده کمتری نسبت به کیا و هیوندا هم داره البته تعداد کمتری هم نسبت به رقبا (النترا، ) واردات داشته،
    راستی یه پیشنهاد بت میکنم، به کمری هر چه مدل بالاتر فکر کن ،اگه با طولش مشکلی نداری،از هر لحاظ فوق العادست ،وماشین نرم ،سنگین، با استیل،آمریکایی پسند و راحت و پر طرفداری هم هست، ساخت استرالیا هم باید باشه،کرولا یه جورایی بچه کمری حساب میشه،ازنظر جنس قطعات هم کمری به اریون مشابه هست ،افت قیافه اصلا نداره وساخته شده برای مسافرت و جاده و کارکرد زیاد
    در کل هر مدل از تویوتا با تفکربرای مصرف مشخصی طراحی شده که کرولا تو شهر ی و جاده ای بحساب می یاد .
    مورد آخر دوست عزیز هر برندی رو انتخاب کردی بخری فقط چند مدل مشابه رو بازدید کن آپشنها باهم در ماشین ها فرق میکنه همه میگن مال من فولترین هست ولی تنوع زیادی درقیمت ها و مدلها هست ،باید یک دفتر چه داشته باشی اپشن ها رو یا دداشت کنی تا سرت کلاه نذارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ابراهیم

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دوست عزیز من اخیرا کرولا gli مدل 2015 خریدم، خیلی هم ازش راضی هستم ولی چون قبلا وراکروزداشتم و گیربکس کرولا با گیربکس تیپ ترونیک وراکروز خیلی تفاوت داره هنوز نتونستم باهاش کنار بیام مثلا نمیدونم حالت های L و 2 و 3 چه زمانی باید استفاده بشه که فشار کمتری به موتور و گیربکس وارد بشه ضمنا نوع روغن موتور و کیلومتر تعویضش رو نمیدونم هم چنین نتونستم کلید تعویض ارتفاع نور چراغها رو پیدا کنم، اگه راهنمایی بفرمائید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Shahin Crolla 2010

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با سلام و تبریک برای این انتخاب
    دوست من لطفا کامنتهای قبلی منو ببیند در مورد سرویس و تعمیر ونگهداری و دیدن آنها در سایت کامل توضیح دادم،ولی بهر حال اگر تهران هستید و تویوتای شما شرکتی نیست و امکان خرید جنس رو از خیابان چراغ برق فروشگاه های قطعات تویوتا هست ،روغن و فیلتر ها رو تهیه وحتما ببرید نمایندگی تعویض کنید هر بار حدود 150 تا200 تومن هزینتون کمترخواهد شد و فقط پول دست مزد رو میدید!
    روغن لکسوس 40-10 هر 10 هزارکیلومتر جاده،و 8 هزار شهر و ترافیک با تعویض فیلتر روغن، فیلتر هوای کابین هر 30 هزار تا یا 20هزار کیلومتر فیلتر هوای موتور هر 20 هزار تا تعویض البته جنس ها دیگه ژاپنی نیست بازدید کنید در صورت نیاز هواگیری و تعویض،روغن گیربکس 40 هزار تا و فیلتر بنزین هر 80 هزار تا ویا بخاطر بنزین های بد زودتر 60 تا 70 هزار تا،با هر بار سرویس10 هزار تا لاستیک ها گردشی جابجا بشن و زاپاس هم به چرخه اضافه کنید چون میمونه زیرش می پوسه ولی بندازین زیرش که کمکی باشه برای کمتر ساب رفتن 4 چرخ،هر 2000 کیلومتر باد چرخ حتما چک کنید 30 تا32 باید باشه،اینطوری تا 5 سال لاستیک نیاز به تعویض نداره.
    کرولا و کلا تویوتا سرویس هاش وزمان اونها برای اکثر مدلهاش مثل همه مثلا با یاریس و کمری و حتی لکسوس اشتراک زیاد داره ولی در هر حال موارد بالا رو از نماینگی برای مدل ماشینت لطفا بپرس که مطمئن بشید.
    کلید تعویض ارتفاع چراغ فکر کنم نداره تو بعضی مدلهای 2008 و 2011 داشت!
    اگر میخوای دیر به دیر لنت عوض کنی وبجای هر 20 هزار تا هر 40 و 50 هزار کیلومتر لنت عوض کنید بایددر سرشیبی ها ی بزرگ راه ها و ترافیک روان بسته به شیب 3،2و حتی در یه جاهایی مثل سر پایینی ها تند چاده چالوس یا لواسون L بدی که تا 40 یا 50 کیلومتر هم میتونی به 2 عوض نکنی درکل با دنده سرعت تویوتا تون رو بگیرید تا ترمز های مدام واز همه مهمتر پشت چراغ قرمز و ترافیک بیشتر از 10 ثانیه دنده رو توی درایو نگه ندارین و روی N بگذارید با ترمز د ستی ماشین رو نگه دارید(البته جسارتا این مورد رو خدمتون گفتم چون فقط معمولا فنی ها این مورد رو رعایت میکنن و اکثرا این موارد رو با این وسواس انجام نمیدن و هزینه استهلاک گیربکس وموتور و لنت و لاستیک ودیسک وصفحه و…. با کمال میل پرداخت میکنه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سپهر

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    شاهین جان من دیگه نمایندگی لازم ندارم. با این توضیحات شما خودم موتورو باز میکنم!!!

    یک سوال. ماشین من همه آپشنهاش کامله جز یک سوتی!! دکمه خامو ش کردن سنسور جلو نداره. تو ترافیک پدر آدم در میاد بس که سوت میکشه!! جایی هست که بتونم کلید خاموش روشن رو ش بزارم؟

    مورد دوم اینکه هنوز براش روکش صندلی نگرفتم چون نمیدونم اصلا کجا روکش خود کرولا رو دارن. احیانا اگر جایی رو میشناسید معرفی کنید

    یه پیشنهاد هم داشتم که یه گروه تو telegram یا وایبر تشکیل بدیم بریم اونجا صحبت کنیم که بتونیم عکس هم بزاریم (ترجیحا تلگرام)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Shahin Crolla 2010

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    قربانت سپهرعزیز
    موافقم ،
    09138397219 تو وایبر میبینمت ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Shahin Crolla 2010

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سپهر این لینک رو بخون لطفا اصل داستان یکیه و از یک تکنولوژی استفاده میشه
    http://www.parkingdynamics.co.uk/Vehicle-Sensors/Toyota/Toyota-Parking-Sensor-Parking-Dynamics-PD1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سپهر

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان. با تشکر از مجله پدال ، من گروه تویوتا کرولا رو در تلگرام ساختم. میتونید از طریق لینک زیر عضو بشید تا اونجا عکس و فیلم بزاریم و صحبت کنیم

    https://telegram.me/joinchat/A8zbGwEqnh7ru3dAWmeGiw

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا