تویوتامسابقات

آماده شدن تویوتا برای فتح فصل جدید مسابقات لمانز

اگرچه ممکن است پروژه هایپرکار جاده‌ای تویوتا با مشکلاتی روبرو شده باشد اما هایپرکار مسابقه‌ای این شرکت یعنی GR010 هیبرید به دنبال ارائه نمایشی موفقیت‌آمیز است. با پیروزی‌های چشمگیر در مونزا، اسپا و پورتیمائو، تیم تویوتا به دنبال کسب چهارمین پیروزی در مسابقات لمانز امسال بوده و می‌خواهد اولین قهرمان کلاس تازه تأسیس هایپرکارهای لمانز نیز لقب بگیرد.

این شرکت از نظر تجربه حضور در مسابقات چیزی کم ندارد به ویژه آنکه پشت فرمان خودروهای تویوتا مایک کانوی، کاموی کوبایاشی و خوزه ماریا لوپز و همچنین سباستین بومی، کازوکی ناکاجیما و برندون هارتلی خواهند نشست. این شش نفر به ترتیب راننده خودروهای شماره ۷ و ۸ خواهند بود.

مأموریت سه راننده خودروی شماره ۷ اثبات این نکته خواهد بود که دیگر خبری از بدشانسی‌های سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نخواهد بود. در این دو فصل مشکلات فنی خودروها مانع موفقیت چشمگیر در لمانز شد. رانندگان خودروی شماره ۸ هم به دنبال تکرار قهرمانی خود در مسابقات خواهند بود.

هیساتاکا موراتا رئیس تیم در بیانیه‌ای اظهار داشته است:

ما تمامی تلاش‌های خود را صرف اولین قهرمانی در کلاس تازه تأسیس هایپرکارهای لمانز به کار خواهیم بست. مهندسان و مکانیک‌های تیم همکاری تنگاتنگی با رانندگان دارند تا خودرو بهترین تنظیمات را داشته باشد چیزی که همیشه هدف قوی بودن در لمانز بوده است.

در ماه مارس اعلام شد تقویم مسابقات از ماه ژوئن به ۲۱ و ۲۲ آگوست منتقل شده تا شاید تماشاگران نیز بتوانند مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. مسابقات لمانز سال پیش پشت درهای بسته برگزار شده بود.

تویوتا باید با تیم‌هایی همچون اسکودریا کامرون گلیکنهاوس و آلپاین رقابت کند. نیروبخش خودروی ۰۰۷ LMH تیم اسکودریا کامرون گلیکنهاوس پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی ساخت شرکت پیپو موتورز است که از سیستم گاز با هوش مصنوعی سود برده و صرف‌نظر از میزان فشار روی پدال گاز، توربوها همچنان در حال چرخش حفظ می‌شوند.

خودروی آلپاین نیز بر اساس ربلیون R12 شکل گرفته و در بطن خود پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری را جای داده است. حداکثر قدرت خودروهای این کلاس به ۶۷۰ اسب بخار محدود شده است.

تویوتا GR010 هیبرید نیز نیروی خود را از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو که با یک واحد الکتریکی ۲۶۸ اسبی همکاری می‌کند خواهد گرفت. قدرت کلی این خودرو ۶۷۰ اسب بخار است. این خودرو ۲۵۰ میلی‌متر طویل‌تر، ۱۰۰ میلی‌متر پهن‌تر و ۱۰۰ میلی‌متر قدبلندتر از خودروی TS050 LMP1 قبلی می‌باشد.

در کل تویوتا تخمین زده هر خودرو حدود ۲۵ هزار بار تعویض دنده، ۲ میلیون بار چرخش چرخ و ۴ هزار کیلومتر تخت گاز را طی ۲۴ ساعت مسابقه لمانز تجربه خواهد کرد.

موراتا می‌افزاید:

من از بازگشت طرفداران به پیست خوشحالم و به آن‌ها خوشامد می‌گویم. از مدیران برگزاری مسابقات نیز به خاطر فراهم کردن شرایط حضور طرفداران تشکر می‌کنم. مطمئن هستم فصل جدید لمانز جزو فصول به‌یادماندنی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Aran+Milan

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    گلیکنهاوس هم باید خیلی خوب باشه اونا از چند سال پیش برنامه ریزی کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      اره در تمرین ها عالی بود
      من خودم به دلم افتاده در کلاس gtpro وgtam لمانس ، فراری امسال میبره ،ولی پورشه هم خیلی قوی ظاهر شده ، باید منتظر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Iman99

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      همین شرکت امریکایی گلیکنهاوس ثابت کرده از همه نظر بهتر از تویوتا عمل میکنه و مهندسی بالاتری داره چه برسه به پورشه که مهندسی برتر اون ثابت شدس و خیلی جلوتر و از همه نظر بهتر و برتر از تویوتاس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Philipp

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    پس پورشه و آئودی کجان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اونها در کلاس متفاوتی شرکت میکنند

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. ارشیاsvj

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      در حال حاضر ارزش پیت حلبی بیشتر از لمانزه.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. AMG GT R

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1082 ديدگاه)

        میشه بگی برای چی؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. ارشیاsvj

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1749 ديدگاه)

          گفتم در حال حال حاضر.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. mos

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      سال ۲۰۲۳ به کلاس LMDH میان

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. امید

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام اگه میشه یک مقاله جامع درمورد مسابقات لمانز (قوانین، تاریخ برگزاری، انواع کلاس ها و…) منتشر کنید ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. محمدهادی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    لمانز خیلی دنیای منحصربفردی داره
    حد وسط بین ماشینای جاده یی و فرمول وان هستن
    من از بچگی این کلاس مسابقاتو از تمام مسابقات اتوموبیل رانی دیگه بیشتر دوست داشتم
    ماشیناش همه تا دندان مسلح،پر سرعت و خاصن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عاشق مسابقات لمانزم،به فرمول یک ترجیحش میدم خیلی جذابه…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا