تویوتا

تأثیر شدید تعرفه‌های ترامپ روی خودروهای تویوتا!

اگر دونالد ترامپ تهدیدهای خود در رابطه با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی را عملی کند شاید تویوتا واردات برخی محصولات خود به ایالات متحده را متوقف نماید.

Toyota Badge
بنا به گفته‌های مدیر اجرایی تویوتای آمریکای شمالی، این خودروساز ژاپنی در حال تحلیل و بررسی چگونگی تأثیر تعرفه‌های پیشنهادی ترامپ روی تک‌تک محصولات خود است.


جیم لنتز دراین‌باره گفته است:

اگر تعرفه واردات خودرو به ۲۵ درصد برسد ما راهکارهای احتمالی و ممکن را بررسی خواهیم کرد. در برخی موارد شاید قیمت محصولات را افزایش دهیم. در برخی موارد دیگر هم شاید واردات را متوقف کرده و خب به این ترتیب مصرف‌کنندگان گزینه‌های خرید کمتری خواهند داشت.

اگرچه تویوتا در حال تأسیس یازدهمین کارخانه خود در آمریکا است اما هنوز هم خودروهای زیادی را به آمریکا وارد می‌کند. در واقع بیش از نیمی از ۲.۷ میلیون خودرویی که تویوتا سال پیش در آمریکا فروخته به این کشور وارد شده بودند.


محبوب‌ترین محصول تویوتا یعنی شاسی‌بلند راو ۴ نیز از چین و کانادا وارد کشور آمریکا می‌شود. همچنین ۹۵ درصد لکسس RX های فروخته شده در آمریکا از طریق کانادا تأمین می‌شوند.


البته طیف وسیعی از محصولات تویوتا نیز با تیراژ بالا در آمریکا ساخته و به فروش می‌رسند. مهم‌ترین این خودروها تویوتا کمری است که سال ۲۰۱۷ فروش ۳۸۷ هزار دستگاهی داشته و ۹۰ درصد از این تعداد خودروها در کنتاکی ساخته شده است.

با این وجود تعرفه‌های احتمالی آینده اهمیتی حیاتی برای تویوتا داشته و لنتز اذعان می‌کند این خودروساز شاید مجبور به تولید محصولات بیشتر در آمریکا شود.


او می‌گوید:

آیا سیاست می‌تواند در این موضوع نقشی داشته باشد؟ آیا ما حتی با دانستن اینکه برخی خودروها هزینه ساخت کمتری در کشورهای دیگر دارند آن‌ها را در آمریکا بسازیم؟ این موضوع می‌تواند اتفاق بیفتد اما نمی‌خواهیم خیلی به آن فکر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    USA with trump=لایک
    USA without trump=دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Genius

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    بعضیها فکر میکنن چون امریکا دیگه از دوران سیاه جنگ های جهانی فاصله گرفته و خیلی راغب به دست به اسلحه شدن نیست پس قدرتی براش نمونده و اصطلاحا کرک و پرش ریخته این در حالیه که می بینیم ابرقدرتی امریکا نتیجش همینه که با یک ابلاغیه تمام یکصد و اند کشور دیگر جهان رو مجبور به واکنش و اندیشیدن راهکارهای جدید میکنه حتی ژاپن و تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      آمریکا وجودش با جنگ زندست
      پس از جنگ جهانی دوم وقتی دنیا داشت تو آتیش جنگ میسوخت این آمریکا بود که دور از همه جا سود سرسام آوری از جنگ بدست آورد
      جنگ های خاورمیانه رو اکثرا آمریکا شروع میکنه برای فروش اسلحه
      اقتصاد آمریکا پس از جنگ جهانی دوم بر پایه فروش جنگ افزار بوده و سیستم سرمایه داری برای فروش بیشتر حاضره جنگ جهانیه سومم راه بندازه براش اصلا مهم نیست که چه تعداد آدم میمیرن یا محیط زیست نابود میشه برای سرمایه داری فقط و فقط سود مهمه
      ترامپم نشون داده اینو با خروج از پیمان پاریس که برای آینده کره زمین خوب بود
      بعد از انتخاب به عنوان رییس جمهور دستور داد که دوباره زغال سنگ دربیارن و بسوزونن یعنی فرستادشون به قرن 19

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پویان

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (748 ديدگاه)

      شاید در کوتاه مدت این چیزی که می فرمائید درباره تویوتا انجام بشه ولی در بلند مدت باعث کمتر شدن اعتماد و کاهش سرمایه گذاری کلان میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    ما از انقلاب سال ۵۷ ، تعرفه هاشو صادر کردیم به نقاط مختلف جهان و حالا به آمریکا رسیده به سبب دیوانه ای هچون ترامپ .
    الان میگیم ترامپ خوبه ، چون به فکر تولید داخلی و اِشتغاله ، اما اینو بدونید که همیشه محدودیت فساد به بار میاره و خودروسازی صنعتیست که باید رقابت شدید وجود داشته باشه تا پیشرقت و انگیزه برای بهتر شدن از رقبا به وجود بیاد .
    ایران خودمون در تمام زمینه ها داره منفجر میشه از فساد به دلیل فقط و فقط محدودیت در تمام زمینه ها و صنایع هست که رانت به وجود میاره و سبب به وجود آمدن حیوانهایی به اسم آقازاده ها هستن که واردات و صادرات اَقلام و اجناس را به دست گرفته و افراد شایسته و لایق از میدون به در میشوند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اعمال تعرفه های نچندان زیاد توی کشوری که تقریبا تمام خودرو ساز های بزرگ و خصوصی دنیا توش کارخانه دارن هیچ شباهتی به شرایط ایران نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به وجود آوردن این محدودیت ها یعنی سلب حق انتخاب از مردم
    این رفتار آمریکا در نهایت باعث منزوی شدنش میشه شاید الان چون اکثر شرکت های جهانی سرمایه هاشون در امریکاست از دستورات دولت امریکا پیروی کنند اما با گذر زمان و انتقال سرمایه این شرکت ها به کشوری مطمئن تر آمریکا منزوی اقتصادی خواهد شد و مثلا اگر دولت امریکا علیه کشوری تحریم وضع بکنه بقیه دنیا تره هم برای این تصمیم خرد نمی کنند!
    بعضی هم میگن امریکا شرکت های هایتک داره و بقیه دنیا نیازمند این فناوری ها هستند درسته این حرف اما پژوهشگران اروپایی و آسیایی هم بیکار ننشستن و اون فناوری های پیچیده رو بدست میارن و دیگه عملا نیازی به آمریکا نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Genius

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      امیر خان!پراید 131 میخوای یا 132؟؟تیپ EL یا SX یا EX؟؟
      برادر من میگن “کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!”ما نگران کاهش تنوع در بازار خودروی امریکائی ایم اما اوضاع مملکت خودمون رو نمی بینیم!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        جناب Genius بله تنوع در بازار کشور ما به تعداد انگشت های یک دسته اما حرف من چه ربطی داشت به این موضوع؟ایران به هیچ وجه قابل مقایسه با امریکا نیست اما در هرجای دنیا محدودیت ایجاد کردن یک معنی میده و به منزوی شدن منجر میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بی نام

      ۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      امیرخان همه چیز به این سادگی ها نیست. همین بنز و بی ام و خیلی از فناوری های مورد استفادشون توسط شرکت های امریکایی تولید شده. زیرساخت علمی امریکا به طوری هست که حتی اگر چین قدرت اول اقتصادی دنیا بشه باز هم از نظر فناوری های کلیدی نظامی و تجاری در دنیا دست بالا رو داره و کشورهای دیگه هنوز بیشترین وابستگی رو به امریکا دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (191 ديدگاه)

        در جریان هستی که آمریکا اوراق قرضه میده به هرکسی که دلش خواست یعنی میان بهت یه سند میفروشن بعدا شما هر وقت خواستی اینو به دولت آمریکا میدی اونام بهت اصل پولتو با سود میدن
        جالبه بدونی چین رفته بیشترین مقداری که میتونه از آمریکا ارواق قرضه خریده میگن انقدر اوراق قرضه خریده که الان آمریکا وحشت برش داشته چرا؟؟؟؟
        چون این اهرمیه دست دولت چین تا جلوی آمریکا به ایسته به چه صورت؟؟؟
        این ارواق قرضه انقدر مبلغشون زیاده انقدر که اگه دولت چین اونا رو به دولت آمریکا بده تا اصل پول و سودشو بخواد آمریکا مجبور میشه دلار بدون پشتوانه چاپ کنه و در عرض چن هفته نقدینگی انقدر زیاد شه که دلار ارزششو به طور کلی از دست میده
        پس ما میبینم که همه جا قدرت اسلحه جواب نمیده قدرت اقتصادی از موشک و توپ و تانکم قدرتش بیشتره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        جناب بی نام اگر بنز و بی ام و از فناوری آمریکایی استفاده می کردند حداقل چیز ممکن این بود که خودروسازی آمریکا باید در حد آلمان می بود پس چرا اینگونه نیست؟لطفا این فناوری ها که میفرمایید چند تاش رو نام ببرید
        بعد دوست عزیز الان تمام دنیا به جز خاورمیانه و بخشهایی از آفریقا از وضعیت جنگی و تنش عبور کردند.دنیا داره به سمت توسعه و پیشرفت جلو میره و مرزها دارن از بین میرن.محکم ترین پایه ی قدرت آمریکا اقتصاد و مراودات تجاریشه که با این تصمیمات مورد اقدام متقابل بقیه کشورها قرار میگیره و علاوه بر قدرت اقتصادی قدرت سیاسی اش کم میشه.الان دیگه دوره جنگ سرد نیست.اروپا کاملا از لحاظ نظامی و علمی و اقتصادی مستقله و کشورهای آسیای شرقی هم دارن به همین موضع میرسن.
        دوران نظامی گری و جنگ جهانی تموم شده دنیا وارد مرحله جدیدی شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. LAMB,O

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    اولا گرفتن این اوراق خیلی دردسر برای اطباع خارجی داره پس به احتمال زیاد شایعه هست و دوما دولت این اوراق رو نمیده بلکه بانکها میدن و فقط مقداری میدن که توان پرداختشو داشته باشن.
    در ضمن تمام تکنولوژی های ساخت امریکا فقط تحت اجازه خودشون قابل استفاده هست پس امریکا هم چیز های زیادی برای استفاده به عنوان اهرم داره از جمله اندروید و گوگل و…. شرکت zteهم توسط امریکا نابود شد ، چون در زمان تحریم ها با ایران همکاری کرده بود از استفاده از سیستم عامل اندروید منع شد و کلا نابود شد .پس همونطور که میدونید قدرت امریکا همچنان هم بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا