تویوتا

تأیید تولید تویوتا کرولا GRMN اسپورت

پس از انتشار شایعات فراوان، طراح ارشد تویوتا تأیید کرد هاچبک اسپورت کرولا GRMN تولید خواهد شد. البته این خودروی جذاب از قوای محرکه‌ی هیبریدی پرفورمنس استفاده نخواهد کرد و این خبر با اخبار پیشین متناقض است.


مدیر تویوتا گفته است:

ما در حال حاضر اقدام به ارزیابی و بررسی ارائه‌ی مؤثرترین محصولات برای بازارهای اروپایی کرده‌ایم اما قطعاً خودروی کرولا GRMN تولید خواهد شد. ما قبلاً در حال کار روی این خودرو بوده‌ایم. فرایند توسعه‌ی کرولا GRMN در بخش تویوتا گازو ریسینگ انجام می‌شود. این بخش در برنامه‌های خود کرولا را هم قرار داده اما فعلاً این پروژه در مرحله‌ی برنامه‌ریزی قرار دارد.

کانئی می‌گوید قطعاً تویوتا کرولا GRMN از قوای محرکه‌ی هیبریدی استفاده نخواهد کرد. او خاطرنشان می‌سازد این خودرو احتمالاً دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربویی خواهد بود که می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد.


مهندس تویوتا اضافه کرده این خودرو احتمالاً تا اواسط عمر نسل فعلی کرولا تولید خواهد شد. او پیشنهاد می‌کند توسعه‌ی شاسی کرولا GRMN فرایند نسبتاً سریعی بوده اما مهندسی قوای محرکه‌ی آن نیازمند زمان بیشتری است. تویوتا تلاش دارد تمامی بازارهای جهانی را برای عرضه یا عدم عرضه‌ی خودروی موردبحث مورد بررسی قرار دهد. کرولا هاچبک در آمریکا قابل خریداری بوده بنابراین احتمال عرضه‌ی نسخه‌ی GRMN در این بازار وجود دارد.


شایعات درباره‌ی بازگشت نسخه‌ی پرفورمنس کرولا از سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود. چندین منبع خبری در سال قبل گفته بودند که چنین خودرویی با پیشرانه‌ی ۲ لیتری هیبریدی در دست توسعه است اما حالا مشخص شد که این خبر صحیح نبوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Mad.z.Max

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    کرولای معمولی چهره ی گیرا و خشنی داره ولی خب همونجور که توی مقاله یکی دو روز پیش پدال خوندیم، سواریش برعکس صورتش کاملا مناسب شهر و ترافیک و در کل آرامشه.
    این نسخه گازو ریسینگ MN میتونه کاملا مطابق ظاهر خشنش باشه ^___^

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا