تویوتا

جدیدترین تست گوزن تویوتا راو 4 با نتیجه‌ای رضایت‌بخش

در سپتامبر ۲۰۱۹ بود که نسل جدید تویوتا راو ۴ نتوانست تست مشهور گوزن را پشت سر بگذارد. دست‌اندرکاران مجله Teknikens Värld اعلام کردند محصول تویوتا رفتار خطرناکی از خود به نمایش گذاشته زیرا کنترل پایداری الکترونیکی راو ۴ بسیار دیر وارد عمل شده است. تویوتا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری این نقیصه را برطرف کرده و مجله یاد شده نیز دوباره اقدام به تست راو ۴ کرده است. این بار شاسی‌بلند تویوتا توانسته این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد.

تویوتا سیستم کنترل پایداری راو ۴ را دوباره کالیبره کرده و این سیستم هم‌اکنون می‌تواند ترمز بیشتری را گرفته و خودرو در زمان مانورهای ناگهانی رفتار بهتری داشته باشد. به‌روزرسانی نرم‌افزاری تنها تغییر راو ۴ بوده و Teknikens Värld می‌گوید این خودرو تست گوزن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این خودرو در تست قبلی با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت تست را به پایان رساند و در سرعت بالاتر دو چرخ خودرو از زمین بلند شده و شرایط خطرناکی را رقم زد.

ایمنی مهم‌ترین فاکتور برای خرید خودرو بوده و یک کراس اوور ناپایدار نخواهد توانست جان افراد را نجات دهد. خوشبختانه تویوتا از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ این به‌روزرسانی نرم‌افزاری را معرفی خواهد کرد هرچند مشتریان باید درخواست آن را بدهند. شایان ذکر است خبری از انجام فراخوان برای انجام چنین کاری نخواهد بود.

راو ۴ جدید خودروی مهمی برای تویوتاست. این کراس اوور از پلتفرم TNGA استفاده کرده اما خب ابعاد آن مشابه نسل پیشین است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری راو ۴ نیروبخش دو مدل بنزینی و هیبریدی آن بوده و مدل درون‌سوز از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدیدی استفاده می‌کند درحالی‌که در نسخه هیبریدی گیربکس CVT بکار رفته است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    من روافور پسندم شدید
    این نسل جدید هم همه جوره خوب شده
    اما نمیدونم چرا با قبلیه بیشتر حال میکنم
    این جدیده هم از نزدیک دیدم و نشستم داخلش خیلی از نظر کیفیتی به لکسوس نزدیک شده اما واقعاً احساس خاص قبلی رو نداره .
    تو شبکه های دیگه هم که دنبال میکنم اکثراً همین رو میگویند که قبلی دلبر تر بود و یه احساس استخوانبندی ظاهری بهتری داشت .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    به عکس اول و راننده توجه بکنید ، چه فشاری را تحمل میکنه ، کَلَش با لبو دهنش داره یه وری میره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdi

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    گفته میشه رکورد بیشترین سرعت همراه با تعادل در این تست دست سیتروئن زانتیاست؟درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      زانتیا 6 سیلندر بود اما باید دید توی چند تست نتایج چجوری بوده چون نتایج موسسات مختلف فرق میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        اگه اشتباه نکنم نیسان جوک هم خیلی ضعیفه تو این تست ، و همچنین هایلوکس ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          درسته هایلوکس و پرادو در این تست عملکرد فاجعه باری دارند!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حمید

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (147 ديدگاه)

      درسته و کماکان با اقتدار حتی از سوپراسپرت ها هم عملکرد بهتری داره توی این تست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Farzad

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    لطفا از اینجور تست ها بیشتر بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    اینکه استاندارد نیست درب های عقب رو نداره دو تا وزنه هم بهش متصله باید تست با خودرویی که قراره تو جاده بره تست انجام شه بعد نتایج مقایسه شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اونا وزنه نیستن
      دوتا بازو هستن که از چپ کردن ماشین جلوگیری میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علیx76

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    این ماشین طبق تصاویر مجهز به میله هاییه که اجازه نده چپ کنه
    البته به نسبت وزن و اندازه ش ، تو شعاع ژیراسیون و ممان اینرسی خودرو ( هرچند به مقدار کم ) تاثیر گذارن
    تست بهتر و دقیقتر بود اگه این میله ها نبودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. meysam

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    تو سگمنت اقتصادی مزدا این تستها رو خوب پاس کرده. چه سواریها و چه کراس اوورهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا