تویوتا

اولین تصاویر جاسوسی تویوتا کرولا 2019

نسل فعلی تویوتا کرولا در سال ۲۰۱۲ در بازار داخلی ژاپن و یک سال بعد در بازارهای جهانی عرضه شده و سال پیش نیز به منظور حفظ تازگی خود تا زمان ارائه‌ی نسل جدید فیس لیفت شد؛ اما به تازگی اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید این خودرو که فازهای توسعه و تست را پشت سر می‌گذارد منتشر شده است. در این تصاویر شاهد پوشش‌های سنگین خودرو به منظور پنهان کردن تغییرات صورت گرفته هستیم.

12th-generation-2018-toyota-corolla-with-tnga-platform01
به یاد داشته باشید که چراغ گرد ساده در جلو موقتی بوده و تا زمان آماده شدن مدل تولیدی در روی خودرو وجود خواهند داشت. در نمای عقب شاهد چراغ‌های برگرفته‌ی کرولای کنونی بازار آمریکا می‌باشیم. در پروفایل جانبی اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند موقعیت آینه‌ها است که از روی ستون‌های A به مکان کنونی منتقل شده‌اند.

12th-generation-2018-toyota-corolla-with-tnga-platform
با در نظر گرفتن تمامی جوانب و اینکه این نمونه‌ی تست دارای قطعات ترکیبی نسخه‌ی جدید و نمونه‌ی کنونی است، احتمالاً ما با نمونه‌ای test mule طرف هستیم و فعلاً پروتوتایپ کرولا شکار عکاسان نشده است.

12th-generation-2018-toyota-corolla-with-tnga-platform03
تنها معنی سخنمان این است که رونمایی رسمی نسل آینده‌ی کرولا در آینده‌ای قابل پیش‌بینی رخ نخواهد داد بنابراین به احتمال زیاد باید منتظر عرضه‌ی کرولای جدید در سال ۲۰۱۸ باشیم. عرضه‌ی جهانی کرولای جدید نیز احتمالاً اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

نسل جدید تویوتا کرولا از نظر سخت‌افزاری خودرویی کاملاً متفاوت خواهد بود زیرا این خودروی کامپکت از معماری جهانی جدید تویوتا TNGA استفاده خواهد کرد. این پلتفرم هم‌اکنون در جدیدترین نسل پریوس و کراس اوور C-HR بکار رفته است. از آنجایی که اشتراکات بسیاری بین کرولای جدید و پریوس وجود خواهد داشت، شاید نسخه‌ی هیبریدی کرولا نیز عرضه شود.

12th-generation-2018-toyota-corolla-with-tnga-platform02
اگر یادتان باشد چند ماه پیش در پدال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تویوتا از پیشرانه‌ی ب‌ام‌و در کرولا استفاده خواهد کرد. این موضوع بخشی از همکاری بین دو شرکت است. اگر این اتفاق رخ دهد، کرولا ۲۰۱۹ پس از MPV ورسو و سدان میدسایز و واگن آونسیس، دیگر خودروی تویوتا خواهد بود که از قوای محرکه‌ی ب‌ام‌و استفاده می‌کند.

Toyota Corolla 2017
Toyota Corolla 2017
در نهایت باید گفت کرولا که پرفروش‌ترین خودروی دنیاست سال گذشته پنجاهمین سالگرد تولید خود را جشن گرفت. از زمان تولید این خودرو در سال ۱۹۶۶، بیش از ۴۴ میلیون دستگاه از کرولا در طی ۱۱ نسل فروخته شده بنابراین نسل دوازدهم این خودرو نیز به دنبال تکرار موفقیت‌های نسل‌های گذشته خود خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فیصل

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    44 ملیون دستگاه خیلیه ها. باید به احترامش کلاه از سر برداریم.
    یعنی تمام مجلات ماشین دنیا ازین ماشین بد بگن باز هم مردم دنیا مخصوصا امریکاییا ازش استقبال میکنند. خدا میدونه چند سال طول کشیده تا تونسته اعتماد دنیا رو بدست بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. The R

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    کرولا شاید از نظر ظاهری و لذت رانندگی از رقیباش پایین تر باشه ولی یه ماشین خیلی بی دردسر و با کیفیت بالا نسبت به قیمتش هست. با یک استفاده معقول و مناسب این ماشین خیلی کم استهلاک و کم خرجه. و البته بسیار هم جون سخت.
    سال گذشته تو قشم من سوار کرولا نسل قبل 2009شدم که حدود 360 هزار کار کرده بود ولی برام جالب بود که اتاق اصلا صدا نداشت و با راننده که صحبت کردم گفت که موتور و گیربکس هنوز باز نشدن.
    این میشه که کرولا پر فروش ترین ماشین جهان میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shelby_1969

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کرولا… معروف به ناموس تویوتا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سینا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    کاش مث کمری جذاب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    امیدوارم یه موتور قویتر روش بزارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا