آموزشتویوتا

با فرایند تعویض روغن تویوتا سوپرای آشنا شوید!

اگر در حال برنامه‌ریزی برای تولید تویوتا سوپرای جدید هستید زمان تعویض روغن آن خواه‌ناخواه فرا خواهد رسید. این ویدئو فرایند قدم‌به‌قدم تعویض روغن سوپرای جدید را نشان خواهد داد و البته به نظر می‌رسد درصورتی‌که ابزار لازم را داشته باشیم با کار چندان سختی روبرو نیستیم.


این فرایند با برداشتن پوشش محفظه روغن و بالا بردن خودرو شروع می‌شود. سوپرا محفظه زیر بدنه‌ی تختی داشته اما پانل ویژه‌ای وجود دارد که نیازمند چرخاندن و دسترسی به پیچ کارتل می‌باشد. با باز کردن این پیچ روغن همانند دیگر خودروها خارج خواهد شد.


فیلتر روغن نیز در بخش عقب محفظه پیشرانه قرار داشته و برای باز کردن آن نیازمند آچار مخصوص خود خواهید بود. از اینجا به بعد زمان اضافه کردن روغن به میزان ۶.۵ لیتر فرا می‌رسد. تکنسینی که در کلیپ یاد شده حضور دارد بجای روغن استاندارد 0W-20 از روغن با مشخصات ۵W-30 استفاده می‌کند زیرا مالک خودرو می‌خواهد در پیست حضور یابد.


البته بررسی کردن میزان روغن پیشرانه خیلی آسان نیست. پیشرانه‌ی سوپرا که توسط ب‌ام‌و ساخته شده فاقد میله‌ی اندازه‌گیری دستی می‌باشد. در واقع شما باید پیشرانه را روشن کرده و اجازه دهید به دمای مناسب رسیده و سپس وارد تنظیمات سیستم اطلاعات-سرگرمی شده و از آنجا سطح روغن را تنظیم کنید.


به نظر می‌رسد این فرایند تا زمانی که سوپرای جدید به خوبی کار کند راحت خواهد بود اما اگر بخش‌های الکتریکی و حسگرها به درستی کار نکنند احتمال از کار افتادن سیستم و نتوانستن بررسی سطح روغن پیشرانه وجود خواهد داشت. همچنین احتمال نمایش اطلاعات نادرست توسط حسگرها نیز وجود دارد. شاید اگر از میله‌ی نشانگر معمولی و سنتی روغن استفاده می‌شد قطعاً چنین مشکلاتی اصلاً به ذهن هم نمی‌رسید.


زمانی که کار تعویض روغن به اتمام رسید سه بار باید دکمه استارت را فشار داد تا منوی تشخیص در پشت آمپرها بالا بیاید. یکی از آپشن‌ها ریست کردن هشدار تعویض روغن می‌باشد. پس از آن می‌توانید دوباره به دل جاده بزنید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد هادی

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2142 ديدگاه)

    پسر عجب ماشینیه این سوپرا جدید
    کوچیک جموجور موتور روون بی ام و در قلبش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. عرفان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فاری نیست چرا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا