تویوتا

تغییر و تحولات سدان های تویوتا در آینده

فورد اخیراً برنامه‌های خود برای کوچک کردن سبد محصولات خود و تمرکز بیشتر روی پیکاپ ها و کراس اوورها را اعلام کرده است.
به نظر می‌رسد تویوتا نیز کار مشابهی را انجام خواهد داد زیرا معاون مدیر آمریکای شمالی تویوتا اخیراً گفته که تویوتا در حال بررسی دوباره سدان های خود است. بلومبرگ گزارش داده که این کمپانی به تولید مدل‌های محبوبی همچون کمری، کرولا و پریوس متعهد خواهد بود اما شاید تعداد تریم های هر یک را کاهش دهد.


جک هالیس می‌گوید: “ما هر تک تریم موجود را بررسی خواهیم کرد.” او ادامه داده و می‌گوید تویوتا عملکرد هر تریم تولیدی را پیش از تصمیم‌گیری درباره ادامه تولید یا توقف آن بررسی خواهد کرد.


این حرکت یادآور تصمیم فورد به منظور کاهش شدید تعداد تریم های نسل آینده فیوژن است. فورد با معرفی برنامه‌های خود در ماه اکتبر تأیید کرد که تعداد تریم ها و آپشن های ترکیبی فیوژن از حدود ۳۵ هزار به ۹۶ ترکیب کاهش خواهد یافت.


علیرغم این کاهش تریم های احتمالی تویوتا همچنان ظرفیت‌های زیادی را در بازار سدان ها می‌بیند. هالیس انتظار دارد مشتریان آمریکایی امسال بیش از ۵.۵ میلیون دستگاه سدان بخرند و می‌گوید تویوتا قادر خواهد بود سهم خود از این بازار را حفظ کرده و آن را افزایش هم دهد.


هنوز گفته نشده چه مدل‌های بازنشسته خواهند شد اما تویوتا تریم های متفاوت زیادی را ارائه می‌کند. کرولا و پریوس هرکدام دارای ۷ تریم مختلف و کمری نیز دارای ۱۰ تریم است. موضوع دیگر اینکه تفاوت قیمت بین کمری L و LE تنها ۵۰۵ دلار بوده و تنها تغییر عمده این دو خودرو به صندلی برقی راننده، صندلی‌های عقب تاشونده و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی مربوط می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی بنظرم تویوتا در خیلی زمینه ها پسرفت داشته
    مثلا پریوس
    یا ch r که برنامه تاپ گیر هم نمای عقب chr رو جز سه منتخب زشترین طراحیها اورد
    ولی خب کمری طراحی بهتری پیدا کرده همون طور که راو ۴ نسبت به نسل قبلش خیلی بهترشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10166 ديدگاه)

    تویوتا خوب میدونه چیکار کنه و جلوتر از بقیه همیشه یه محصول کامل ارائه میده.
    طراحی های تویوتا از سال ۲۰۱۶ سیر تحول پیش گرفته و بسیار هم موفق ظاهر شده . چه بسا بنظر من طراحی های قدیمشم عالی بودن و کمتر شمارو در طول زمان از خود زده میکنه.
    chr هم از نظر طراحی در کلاس خودش بسیار خاص و دوست داشتنی طراحی شده.
    طراحی برای تویوتا یعنی ماندگاری طرح در طول زمان که اینو شما میتوانید در کرولا کمری پرادو یاریس سالهای ۲۰۰۵ یا مثلا ۲۰۰۸ و…در خیابان ببینید و به اون پی ببرید
    جدای از کیفیت عالی ، ماندگاری در طراحی هم هست که باعث میشه تویوتا کمترین اُفت قیمت را در تمامی مدلهای خودش داشته باشه و بسیار خوش فروش نه در ایران بلکه در همه کره خاکی باشه.
    تویوتا قالی کرمان

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2597 ديدگاه)

      تویوتاکمری همیشه یه ماشینی بوده که طراحیش
      به هیچ عنوان کهنه نمیشه ،در عین سادگی و مانگاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    تویوتا داره با وفق دادن خودش با شرایط بازار و تقاضا،
    کار درستی رو انجام میده
    بازار اون بازار سابق نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    دقیقا
    همیشه از سبد محصولات شلوغ بدم میاد.
    یه دلیل علاقه وافری که به هوندا و مزدا دارم همین مفید مختصر بودنشون هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. M

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    نمیدونم یروز مدیرعامل ایران خودرو چرا تو اون جمله ی مضحکش اسمی از تویوتا نبرد…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فقط ژاپنی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تویوتا فقط در مدل های لندکروز طراحی اصیل و هویت داری داره در حالیکه در مدل های دیگه گیج میزنه هر چند سال یک مدل جدید که هیچ نشانی از قبل نداره. باید گفت متاسفانه شاید این موضوع در تیم خاصی است که اجازه ورود استعداد های جدید نمیده . در هیوندا تا قبل از تیم جدید هم ما شاهد این سردر گمی بودیم. در کیا موتور این موضوع حل شده در خیلی از خودو سازان چینی سریع بر طرف شده و همگی دنبال زبان طراحی خاص خود هستند. خودرو سازان هندی هم ظاهراً این موضوع رو درک کردند.تویوتا فعلاً با توجه به شرایط خوب و قیمت مناسب ضرورت این امر را حس نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا