تویوتا

توقف استفاده از خودروی خودران تویوتا در مسابقات پارالمپیک

تویوتا استفاده از خودروهای خودران e-Palette در دهکده بازی‌های پارالمپیک را متوقف کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که یکی از این خودروها با یکی از شرکت‌کنندگان مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ برخورد کرد.

تویوتا با انتشار بیانیه‌ای از این عابر پیاده عذرخواهی کرد. رویترز می‌گوید خودروی یاد شده با حداکثر سرعت ۱ یا ۲ کیلومتر در ساعت با عابر برخورد کرده است. این فرد به مرکز درمانی دهکده مسابقات منتقل شده و خوشبختانه مشکلی نداشته و دوباره به محل اسکان خود مراجعه کرده است.

این خودروساز ژاپنی می‌گوید خودروی موردبحث در یک سه‌راهی حضور داشته و در زمان برخورد با عابر پیاده توسط اپراتور کنترل می‌شده است. اگرچه e-Palette تویوتا در حالت دستی قرار داشته اما می‌تواند به‌صورت کاملاً خودران نیز عمل کند.

تویوتا گفته استفاده از تمامی این خودروها را به حال تعلیق درآورده و درباره این حادثه با پلیس همکاری کاملی دارد. این برند ژاپنی خودش نیز بررسی‌های داخلی درباره این حادثه را شروع کرده است.

آکیو تویودا مدیر اجرایی تویوتا با انتشار ویدئویی از عابر پیاده عذرخواهی کرده و گفته که این موضوع چالش‌های توسعه خودروهای خودران را نشان می‌دهد. ژاپنی‌ها می‌گویند حادثه یاد شده نشان می‌دهد خودروهای خودران هنوز مناسب استفاده در جاده‌های عادی نیستند.

تویودا همچنین افزوده ورزشکار حادثه دیده قرار است در روزهای آینده در مسابقات خود شرکت کند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    سلام اقا شاهین گل امیدوارم هرچه زودتر حالتون خوب بشه این مقاله هم امیدوارم نشون دهنده بهتر بودن حالتون رو داره
    رو حالت دستی بزنی که بگی خب ریسک لابد کمتره اپراتور حواسش هست بعد اپراتور بزنه 💔😂

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام اقا رضای گل
      الحمدلله بهترم و به زودی با قوای کامل برمی گردم.
      ممنونم ❤🌷

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    ماشینای هوشمندو خودران تا بخوان به شکوفایی کامل و کمال خودشون برسن راه زیادی پیش روی خودشون دارن و طبیعیه که در حال حاضر ممکنه مشکلاتی رو به دنبال داشته باشن ولی مطمئناً این مشکلات در آینده برطرف خواهند شد …. مثلاً موقعی که ماشینای خودران تو خیابون کنار ماشینای عادی تردد میکنن و بدلیل عدم ارتباط اینجور ماشینا ماشینای معمولی و سردرگمی رانندها و عابرای پیاده ممکنه سوانحی رخ بده ولی همونجوری که گفتم این مشکلات مطمئناً در آینده برطرف خواهند شد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Silent

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    نشنیده بودم! عجب افتضاحی😂
    توو محیط محدود دهکده از پس شبیه سازی بر نیومدن… شرکت ها بیشتر از اینکه خودشون باشن می خوان TESLA بودن رو تمرین کنن.
    “”” گفته که این موضوع چالش‌های توسعه خودروهای خودران را نشان می‌دهد “”” همون ماشین سقف فلزی تو بساز تویودا :)))

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. R

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      اول برو کیفیت داخلی تسلا رو نگا کن بعد بیا درمورد تویوتا حرف بزن
      برو کانال گیز میز طرف داره داشبورد تسلارو تکون میده میخواد از جا دربیاد همش پلاستیک کیفیت پراید ده برابر از اون بیشتره
      ولی تعصب چشاتو بسته نمیتونی درکش کنی

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. datsun

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      خودران تسلا هم بارها اشتباه کرده و باعث حوادث و تصادفاتی شده زیاد خوشحال نباش

      در کل به خودران ها نمیشه اعتماد کرد فعلا .
      به قول جرمی کلارکسون اگر شما بتونید با یک ماشین خودران جاده مرگ بولیوی را پشت سر بگذارید، من یکی از این ماشینها رو حتما خریداری میکنم.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. mos

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      لازمه یادت بیارم آخرین تصادف مربوط به خودران تسلا باعث آتش‌سوزی چند ساعته و مرگ چند نفر شد و در آخر دلال اعظم ایلان ماسک هزار تا بهانه آورد تا بگه تقصیر راننده بوده

      حالا گند تسلا رو مقایسه کن با این که با سرعت ۱ کیلومتر در ساعت به یه نفر برخورد کرده و هیچ خسارتی نداشته و تازه عذر خواهی هم کردن!!

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. یانکی

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        خودرو سازی ژاپن نهایت پنج سال دیگه دوام میاره.با ناتوانی در تکنولوژیهای پیچیده برقی و خودران ژاپن چند سال بعد باید ماشین چینی مونتاژ کنه.حالا شما طرفدارهای جاپونی اگر قول بدید خوب باشید صحبت میکنیم تسلا یه دو تا گیگا فکتوری دیگه برا جاپون بزنه و اجازه بده آرم تویوتا روش بزنن.مرد اون زمان که به قمیشی میگفتن ماشینت چیه میگفت تویوتا که قد کشیده.آینده خودرو سازی کاملا در اختیار آمریکاست مرد اون دوران که تویوتا کمری اشغال رو بدون عوارض میکرد تو پاچه مردم آمریکا و ماشینهای امریکایی باید چند برابر قیمت تو ژاپن عوارض میدادن از اون ور دولت ژاپن با کلی تبلیغات نمیزاشت مردمش ماشین آمریکایی بخرن.البته این اتفاق برا اروپا و مخصوصا آلمان هم خواهد افتاد.

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          تویوتا پرفروش ترین برند جهانه ها چرا طرفدارای بعضی کشورا برای دفاع از کشور موردعلاقشون ، پیش گویی های مسخره و نوستراداموسی انجام میدن ؟ خو درست طرفداری کنین ، بزرگترین کارشناسای دنیا اینجوری نظر نمیدن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          فعلا کاپوت سازی کرایسلر با زیر مجموعه هاش آویزون پژو شدن تا بتونن تکنولوژی برقی به دست بیارن جناب کاپوت فن!!! برقی که خاطرات دهه شصت و هفتاد میلادی ژاپنی هاست🤣
          فعلا هم تویوتا و هوندا تو خاک آمریکا دارن سروری می کنن و پر فروش ترین ها هستن و طبق نمودار های آمار فروش اگه با همین رمون بریه جلو تا چند سال بعد فوررد و جی ام هم به سرنوشت حقارت آمیز پونتیاک دچار میشن.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. حسین

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          تکنولوژی فرغون سازی آمریکا فقط واسه تک چرخ زدن با رینگ فرغون خوبه. دیگه دوره قالب کردن انجین های هشت سیلندر هشت لیتری و ده لیتری با مصرف سوخت صدی سی چهل لیتر گذشته! همون تسلا هم اگه پاناسونیک نبود الان باید غاز می چروند.
          در جواب silent هم بگم اولا این ماشین رو حالت دستی بوده و توسط اپراتور کنترل می‌شده، دوما حداقل نرفته وسط درخت اونم با سرعت زیاد، اونم با اون همه ادعا!!!!

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. mos

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          عجب 😂😂😂😂😂 تا حالا انقدر نخندیده بودم.

          نکته اول اینکه من نمیگم شرکتی قراره نابود بشه ولی اگه منطقی نگاه کنی شرکت های خودروسازی آمریکایی بیشتر مستعد نابود شدن هستن
          چون یا انقدر عقب موندن که هنوز تو دوران موتورای پوشراد گیر کردن و مجبورن کردیت تسلا رو بخرن یا انقدر جوگیرن که تا ۱۰ سال دیگه میخوان شرکتی تمام الکتریکی بشن.

          ولی تویوتا تا سال ۲۰۵۰ شرکت تمام الکتریکی نمیشه و علاوه بر خودروی الکتریکی همچنان روی درون‌سوز، هایبرید، پلاگین هایبرید و هیدروژن کار میکنه و تمام بازار ها دستش می‌مونه

          نکته بعد اینکه نصف اون تکنولوژی که ازش حرف میزنی از ژاپن میاد
          یادت رفته باتری های تسلا رو کی میسازه؟؟

          حالا برو دنبال درس و مشقت انقد نخندون ما رو 😂

          موافقم 3
          مخالفم 1
        5. ممد

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          حسین اونجایی که نوشتی پرفروش ترین ناخوداگاه یاد اف 150 ای که تویوتا داره ازش کپی میکنه افتادم یه وانت که از ماشینای هوندا عزیزت بیشتر میفروشه

          پ.ن :من خودم هوندا رو خیلی دوست دارم اما جواب تویی که از دیمن و وایپری که رکورد دار بود بعد از چند سال فشار میخوری باید مثل خودت داد …

          موافقم 0
          مخالفم 2
    4. Silent

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      شرکتی که مدیرعامل ش تا همین 3 ماه پیش هفته ای یکبار در مورد الکتریکی شدن هشدار می داد چه طور شد سر از خودران در آورد!!!؟ بجا این نظرات فال قهوه ای برید رو شرکت ها مطالعه کنید حداقل 4 تا نکته جدید بیان کنید.
      اینها همه موج سواری تبلیغاتی هست که از پس اوونم بر نیومدن توو دهکده ای که AI کردنش برا اپراتور ساده ترین کار بوده همچین داستانی بپا شده.
      کانال چی ؟!!! 🤣 از رفرنست معلومه چی بلدی

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Mohammadreza

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (870 ديدگاه)

        “شرکتی که مدیرعامل ش تا همین ۳ ماه پیش هفته ای یکبار در مورد الکتریکی شدن هشدار می داد چه طور شد سر از خودران در آورد!!!؟”

        متوجه نشدم
        یعنی تو “هشدار دادن” رو هم ارز با استفاده نکردن و درست نبودن یه تکنولوژی میدونی؟

        خب مشخص شد علاوه بر اینکه چندماه بیشتر نیست مطالب دنیا خودرو رو پیگیری میکنی هنوز اونقد سنت کمه که مغزت نمیتونه ارتباط منطقی بین مطالبی که میخونی برقرار کنه.

        در همین رابطه جالبه بت بگم که یکی از معروف ترین “هشدار ها” در باره استفاده از هوش مصنوعی منتسب به جناب ایلان ماسکه که توسعه هوش مصنوعی (در شرایطی خاص) رو به فراخواندن شیطان تشبیه کرده!

        پس بنظر تو اقای ایلان ماسک هوش مصنوعی رو مفهمومی اشتباه و مضر میدونه که نباید بسمتش رفت؟

        اشکال نداره دوست خوبم
        ایشالله یکم که سنت بالاتر رفت ذهنت بیشتر توانایی درک مطالبو پیدا میکنه

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. R

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        رفرنس؟😂😂😂😂 برو هر جا که دلت میخاد نگا کن محل بارگذاریش مهمه یا خود فیلمه استاد؟ بیا خودم برات بفرستم
        😂✌

        موافقم 1
        مخالفم 1
    5. Mohammadreza

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دوست عزیز شما چون احتمالا یکی دوماه بیشتر نیست مطالب دنیا خودرو رو پیگیری میکنی خبر نداری.
      ولی جهت اصلاع بت بگم خودران تسلا تاحالا چندین اشتباه مرگ بار و وحشتناک داشته که باعث کشته شدن در دم سرنشین هاش شده
      اینکه بنده خدا حتی زخمی و مجروح هم نشده

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Silent

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        روزی که تونستی فرق خودران و AI کردن فضای شهری و با یک دهکده آزمایشگاهی پیچیدگی شو درک کنی در مورد مشکلات تسلا هم صحبت می کنیم.
        سطح هوش مصنوعی رباط های داخل گیگافکتوری TEXAS هم از این تولیدی تویوتا بسیار بالاتر ه… توو 3 ماه برا من خودران تولید می کنن :)) دویوداا

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Silent

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (625 ديدگاه)

          https://www.youtube.com/watch?v=cBulI1adTMs
          این هم برا کسایی که فازش و دارن! می شه احیا کرد از اولش بهتر

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Mohammadreza

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (870 ديدگاه)

          توو ۳ ماه برا من خودران تولید می کنن

          کسی که فک میکنه تویوتا کلا ۳ ماه رو تکنولوژی خودران کار میکنه سعی داره بما نکته یاد بده 🙂

          دوست گلم بازم میگم چون ۳ماه اخبار رو میخونی این معنی رو نمیده که تویوتا هم ۳ ماه داره رو خودران کار میکنه.
          وقتی سطح دانش و تفکرت اینه منم قطعا وقت و انرژیمو برای توضیح دادن این قضیه برات تلف نمیکنم.

          مورد دیگه جالبه بدونی این خودرو e-Palette از باتری های حالت جامد استفاده میکنه.
          و این نشون میده برخلاف تصور شما دوست باسوادمون تویوتا خیلی بیشتر از ۳ ماه که داره رو خودروان و الکتریکی ها و تکنولوژی ساخت باتری کار میکنه(خبراش تو همین سایت پدالم هست یه سرچ کوچیک بزنی پیدا میکنی) .
          ولی چون بر اساس منطق و تحلیل کارشناس هاش جلو میاد و نه موج روانی ایجاد شده، برای فروش الکتریکی ها و تمام الکتریکی کردن محصولاتش عجله بیش از اندازه و نادرست نداره.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. حسین

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          آرمیچر سازی تسلا و تکنولوژی خودران😂 فعلا که تمام سازمان های ایمنی آمریکا راجع به تسلا و سیستم fsd مضحکش دارن هشدار میدن ولی جناب شومن واسه پرت کردن اذهان عمومی لباس ربات تن انسان می کنه 😂 راستی محض اطلاع تو که آرمیچر پرستی اولین خودروی خودران سطح سه که
          مجوز گرفته متعلق به هونداست. 🤫🤫
          اون زمان که پیامبر شماها تو پوست موز بود تویوتا ماشین تمام الکتریکی میساخت پس بهتره احترام پیشگام تکنولوژی خودورهای الکتریکی رو نگهداری.
          سه ماهه داره کار می کنه؟ میدونی تویوتا با زیر مجموعه هاش چیکار می کنن؟ یا فقط بلدی سایت teslarati بخونی بعد با ده تا اکانت فیک بیای گل واژه تحویل بدی؟

          موافقم 4
          مخالفم 2
    6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      تو دیگه از سوتی صحبت نکن ، برند مورد علاقت ماشالا کم سوتی نداشته ، تازه سوتی تسلا منجر به مرگ شد ، البته سیستمای خودران هنوز کامل نشدن و تا وقتی که ماشین کاملا نتونه خودشو برونه به نظرم یه آپشن اضافی بیشتر نیستن ، مثلا فکر کن باید پشت فرمون بشینی ، مراقب جاده باشی ، دستتم به فرمون باشه ولی ماشینو نرونی ، خو که چی ؟ چه سودی داره ؟ خودران وقتی خوبه که راننده بتونه با خیال راحت استراحت کنه و ماشین اونو به مقصد برسونه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        حسین همون هوندایی رو میگی که تو کار هایی که کرده کمترین ارتباط رو با خود ژاپن داشته از تولید خودروهای الکتریکی اون که با قراردادی که با جنرال موتورز بست تمام تکنولوژی و پلتفرم خوردروهای الکتریکی که میسازه رو از جنرال موتورز میگیره و هوندا فقط طراحی بیرونی ظاهری و داخل کابین رو انجام میده فقط همین جنرال موتورز به همراه فولکس واگن هردو پیشرو در خودرو های الکتریکی هستن این یکی
        دومی همون هوندایی که امریکایی ترین خودرو ها هستن تو منابع و اخبار هم اطلاعاتش هست که لیست امریکایی ترین خودرو ها همیشه هوندا تو اون لیست بیشترین درصد امریکایی بودن رو داره این یعنی قطعات تکنولوژی و حتی طراحی خیلی از محصولات هوندا امریکاییه یا هوندا ان اس ایکس که طراح ارشد اون امریکاییه تو خود امریکا هم طراحی و هم تولید شده بیشتر تکنولوژی های اونم امریکاییه که همونم به پای هایپرکارهای هیبریدی اروپایی و امریکایی کلا نمیرسه از این ها بگیر تا خود جت هوندا که بیشتر تکنولوژی هاش امریکاییه و بخصوص پیشرانه اون که کلا از شرکت جنرال الکتریک امریکاس با این اوصاف بازم هرچی بوده به پای خود امریکایی ها یا آلمانی ها هم نمیرسه
        یا تو تکنولوژی خودران که تمام سیستم های هوش مصنوعی این سیستم از شرکت های امریکایی بوده این از نرم افزارش سخت افزارش هم که تماما کامپیوتر ها و سیستم های سخت افزاری و atx اون از انویدیا و شرکت هایی امریکایی بوده چی موند از خودش که بخوای اصلا اسم هوندا رو بیاری؟
        تنها دلخوشی یکی مثل حسین اینکه تسلا از پاناسونیک باتری گرفته همون باتری که هر ننه قمری راحت تولیدش میکنه هرکی فقط یکی باشه که رو تولید باتری سرمایه گذاری کنه کافیه پاناسونیک یکیشه ال جی یکی دیگس مثل پاناسونیک که هیچ ارزشی نداره و اصلا مهم نیست چون پیش پا افتاده تر از اونی هست که تو اروپا یا امریکا بخوان واسش کارخونه بزنن مگر اینکه واسه کاهش هزینه فقط واسه بعضی خودرو های الکتریکی پر تیراژ باشه.
        چون تو امریکا یا اروپا الان پیشرفته ترین باتری ها و پیشرفته ترین تکنولوژی های باتری رو اختراع کردن و توسعه دادن که باتری حالت جامد یکیشه که از اول هم تو آلمان و امریکا اختراع شد و رو اون کار کردن حتی تکنولوژی های خیلی پیشرفته تر هم دارن مثل ابر خازن ها که تو هایپرکار فوق پیشرفته هایپریون هم اون رو بکار بردن شما کجای کاری
        پس … نگو بشین سر جات
        دلت خوشه والا تا این حد پرت بودن عجیبه با یه نگاه به کامنت هات میشد فهمید چقدر پرتی.
        بعد تنها چیزی که یاد گرفتی اسم تسلا رو میاری تسلا رو که من یه خودرو ساز واقعی نمیدونم ولی همین ببین چه فشاری رو شما آورده حالا چه برسه به خودرو های الکتریکی تمام عیاری مثل پورشه تایکان و مرسدس و چند خودروی الکتریکی امریکایی دیگه مثل لوسید ایر که اصل کار همین ها هستن و پیشرو و بهترین عملکرد و کیفیت رو دارن
        طوری که الکتریکی های مزخرف ژاپنی بد جور مثل یه شوخی در برابرشون میمونن
        تو خود سیستم های خودران هم بهترین عملکرد رو که یک به یک مقایسه شدن بازم خودرو های امریکایی و آلمانی بهترین و دقیق ترین عملکرد سیستم خودران رو داشتن
        ولی بد ژاپنی ها ته قعر این درجه بندی بودن
        درحالی که امریکا و آلمان پیشروی سیستم های خودران و هوش مصنوعی چه نرم افزاری و چه سخت افزاری هستن
        اگه میبینی یکی مثل هوندا خودران سطح سه آزمایش کرده کل سیستمش رو از امریکا گرفته خودش که عملا کاره ای نبوده که البته همونم به پای خود آلمان و امریکا نمیرسه چون
        اولا الان تو امریکا خودرو های خودران سطح ۴ رو هم با موفقیت آزمایش کردن و دارن رو سیستم خودران سطح ۵ کار میکنن و تو این زمینه پیشرو و بهترین هستن دوما اروپا و امریکا تو همه چیزای دیگه و همه زمینه ها هم پیشرو و بهترین هستن
        این سیستم خودران سطح ۴ و ۵ مهمه که الان آلمان و امریکا تو اون پیشرو هستن مثل همیشه که تو همه چیزای دیگه هم پیشرو و بهترین هستن
        خودران سطح ۳ که اصلا به حساب نمیاد که همونم کل سیستم های اون امریکایبه
        پس مواردی رو که گفتم توجه کن چون وقتی میگم شما نمیدونی داری چی میگی همینه دیگه
        تمام دانسته شما از الکتریکی ها یه نیسان لیف بوده عجب
        میگم شما حالا حالا ها کار داری تا گوشی بیاد دستت
        این وضع کامنت هات نشون میده یا تعصب باعث شده چشمتو و عقلتو رو حقایق ببندی و حرفای نادرست بزنی
        یا اینکه واقعا هیچی نمیدونی
        پس بشین گوش بده تا گوشی بیاد دستت
        اولین خودروی الکتریکی رو یه مهندس بریتانیایی اونم در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی ساخت که واقعا الکتریکی بود و واقعا کار میکرد
        ۱۰۰ سال پیش تو امریکا خودرو های الکتریکی تو امریکا تعداد خودرو های الکتربکی از بنزینی بیشتر بود الانم پیشروی الکتریکی ها و همه چیزای دیگه خود همین اروپا و امریکا هستن
        برق و موتور الکتریکی و موتور بنزینی و خودرو و .. رو هم آلمان ( اروپا ) و امریکا اختراع کردن اون موقع الانم تو همین ها و همه چیزای دیگه پیشرو و بهترین هستن
        ۱۰۰ سال پیش ( تقریبا ) پورشه خودروی الکتریکی ساخت
        اون موقع ژاپنی ها تو موز هم نبودن
        میایم جلوتر مرسدس بنز دهه ۷۰ میلادی خودروی الکتریکی پیشرویی ساخت بعنوان رهبر و پیشروی فناوری تو خودروسازی تو امریکا هم یه خودروی الکتریکی ساختن و بردن کره ماه تو کره ماه با همون خودروی الکتریکی دوردور میکردن به اینها میگن پیشرو در زمان خودشون بلکه خیلی جلوتر ازمان خودشون
        اون موقع کره و ژاپن تو برهوت بودن.
        پس وقتی میگم حرف نزنی بهتره واسه همینه چون خودتو بیشتر ضایع میکنی
        چون بهترین ها آلمان ( اروپا ) امریکا هستن که پیشرو بودن و جولودتر از زمان خودشون هست و بهترین بودن و هستن تو همه چیز و همه زمینه ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مدیران وطنی عذرخواهی کردن رو یاد بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. دانیال

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (594 ديدگاه)

    تویودا رو همه ی دنیا میشناسن اونوقت میاد شخصا عذرخواهی می‌کنه بعد مایی که جز ادعای توخالی هیچی نیستیم غرور کاذب سرتاپای وجودمونو گرفته اگه اشتباهی کنیم که باعث مرگ روزانه ۷۰۰ تا ایرونی بشه هم حاضر نیستیم حتی غیر مستقیم یه عذرخواهی ساده کنیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. (JONATHAN (TESLA

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    هیچ تکنولوژی بدون تست برسی عموم و در شرایط واقعی نمیتونه به تکامل برسه
    آزمایشگاه جایی نیست که بشه در اون همه باگ هارو رفع کرد و محصول بدون ایراد به بازار عرضه کرد
    این برای همه شرکت ها و همه تکنولوژی ها صدق می‌کنه
    اگه ایراد و اشکالی در محصولی وجود داره نشانه ضعف شرکت سازنده نیست بلکه نشان دهنده در دست توسعه بودن اون محصول
    و یه چیز دیگه این که هیچ تکنولوژی به تکامل نهایی خودش نمی‌رسه و همیشه در دست توسعه و دیباگ شدن هستش

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      یکی از اشتباه های خودروساز ها این بود ( همشون ، نه فقط یکیشون ) که تکنولوژی که ایراد داره و کامل نشده و پر نقصه رو به مردم تحویل دادن ، یه جورایی آزمابیش باگ هاشون رو روی مردم امتحان کردن . همین باعث کلی حادثه شده چه تسلا ، چه بنز ، چه تویوتا و چه هر خودروساز دیگه ، اول باید این تکنولوژی رو کامل میکردن و بعد به مردم تحویلش میدادن ، مهم هم نیست که مردم ممکن بود خیلی دیرتر به این تکنولوژی برسن ولی وقتی به دستشون میرسید کامل شده و تمیز بود و هزارتا باگ نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. (JONATHAN (TESLA

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (302 ديدگاه)

        در مورد خودکار بیک که حرف نمی‌زنیم
        در مورد صنایع خودروسازی حرف می‌زنیم
        برای به وجود آوردن سیستمی خود مختار
        نیاز به میلیون ها میلیون دیتای رفتار رانندگی و شرایط رانندگی وجود داره که هیچ شبیه سازی نمیتونه این مقدار رو جهت تکامل بخشیدن به یه سیستمی به وجود بیاره
        حتی صنعت بسیار حساس تر دارو سازی هم
        بعد از گذشتن یک واکسن و دارو از مراحل آزمایش گاهی وارد فاز آزمایش بر روی انسان میشه و حتی بعد از عبور از این مرحله در اوایل اکثر دارو ها و واکسن ها در مرحله مصرف عمومی عوارض زیادی نشون میدن
        خواستم بگم هیچ چیزی نمیتونه ایمن و کامل بشه تا عرضه بشه تکامل یه تکنولوژی مدت ها بعد از عرضه عمومی اتفاق میوفته

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          درسته ولی این تکنولوژی با تمام تکنولوژی های قبلی فرق داره ، تکنولوژی های قبلی نمیتونستن خطرساز باشن مثلا گرمکن صندلی یا کروز کنترل چه خطری میتونن داشته باشن ولی وقتی یه تکنولوژی میتونه باعث ایجاد حادثه بشه باید خیلی بیشتر از اینا روش کار میشد و بعد تحویل جامعه میدادن

          موافقم 1
          مخالفم 0
  7. میثم

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    اینکه تویوتا در همچین محیط ایزوله ای اونم با این سرعت به مشکل برخورده نشون میده تو این تکنولوژی هنوز خیلی عقبه و باید خیلی تلاش کنه
    اما چیز عجیب برام اینه که تو تسلا بخاطر مشکلات اتوپایلوت تا حالا چندین نفر جونشونو از دست دادن ولی آب از آب تکون نخورده و هیچ برخورد جدی باهاش نشده. برخوردها در حد تذکر و جریمه نقدی
    مقایسه بکنید با جریان دیزل گیت فولکس یا میتسوبیشی که بدون اطلاع قبلی هجوم بردن به دفاترشون و اسناد لازم رو بردن دادگاه برای بررسی
    بنظر میرسه سیاست نقش مستقیمی در امور تسلا داره

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. (JONATHAN (TESLA

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (302 ديدگاه)

      هنوز هیچ تلفات جانی ثبت نشده که ثابت شده باشه که مقصر سیستم تسلا هستش
      اگه مدرکی وجود نداشته باشه محاکمه ای در کار نیست . جریمه ای برای ایراد فنی نبوده
      بر خلاف تصرف شما NHTSA بیشتر تمرکز و سخت گیری خودش رو روی تسلا گذاشته
      که به این قضیه خیلی ها هم شاکی هستن
      که چرا حساسیت این سازمان روی تسلا بیش از حد هستش تا جایی که از نام گذاری سیستم خودران تسلا هم ایراد میگیرن ​
      این حد از انحراف در تصور عموم واقعا نا امید کنندس

      موافقم 2
      مخالفم 2
  8. Elmiraj

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    قطعا در حالی که راننده پشتش نشسته و ماشین در حالت خودران بوده این اتفاق افتاده وگرنه بی دلیل پروژه را متوقف نمی‌کردن….

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این که عین حلزون راه میرفته اونوقت طرف چجوری رفته بیمارستان؟قضیه یکم عجیبه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Iman99

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      آره جالب اینه که تو همین سرعت ۱ یا ۲ کیلومتر در ساعت باوجود اینکه کنترلش دست اپراتور بوده ولی تو خود متن هم گفته شد که سیستمش قابلیت عملکرد خودران داشته یعنی اگه میدید که داره برخورد میکنه باید اتوماتیک ترمز میگرفت که نگرفت واقعا این یه افتضاحه جالبتر اینکه میان میگن تسلا هم تصادف کرده ( تصادف با سرعت بالا اونم تو حالت خودران رو با حالت دستی و سرعت پایین مقایسه میکنن ) والا عقل هم چیز خوبیه آدم داشته باشه آخه همون تسلا که واسه خودت خودرو های غیر خودران هم دیگه تو این شرایط تصادف نمیکنن یعنی هر خودرویی که قابلیت ترمز اتوماتیک داشته باشه هم از پس این وضعیت برمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا