تویوتا

تقاضای کم، قاتل تویوتا آونسیس

بیش از یک سال پیش تصاویر تست نسخه پیش‌تولیدی نسل بعدی تویوتا آونسیس بازار اروپا برای اولین منتشر شد و همین موضوع نشانه‌های مثبتی از تولد دوباره آن بود. البته بنا به گزارش اتوکار ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا تولید بزرگ‌ترین سدان خودرو در بازار اروپا را متوقف کنند و تا این لحظه تولید نسل جدید آونسیس تأیید نشده است.


سخنگوی تویوتای اروپا گفته است:

ما کلاس D اروپا را زیر نظر داشته و می‌بینیم که از افت فروش شدید رنج می‌برد.

این تصمیم به خاطر کاهش فروش خودروهای کلاس D در قاره همیشه‌سبز بوده است. سال پیش تویوتا تنها ۲۵۳۱۹ دستگاه آونسیس در این قاره فروخت که افت ۲۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ را نشان می‌داد. در مقام مقایسه باید گفت آقای این کلاس یعنی فولکس‌واگن فروش ۱۸۳۲۸۸ دستگاهی و اشکودا ساپرب رده دومی نیز فروش ۸۱۴۱۰ دستگاهی داشته است.


گفته‌های سخنگوی تویوتا به نوعی اخبار پیشین را تائید می‌کنند. قبلاً گفته شده بود هنوز تولید نسل جدید آونسیس قطعی نشده و بحث و بررسی‌ها دراین‌باره ادامه دارد. همچنین رئیس تویوتای اروپا اخیراً گفته که تویوتا در مورد تولید جانشین مستقیم آونسیس تصمیم نگرفته است.
او گفته است:

ما به این کلاس خودرویی نگاه می‌کنیم و از خود برخی سؤالات را می‌پرسیم. ما اکنون از عملکرد آونسیس بسیار راضی هستیم. ما از خود می‌پرسیم که آیا باز هم باید سدان کلاس D دیگری بسازیم یا اینکه کار دیگری انجام دهیم.

منابع نزدیک به کمپانی گفته‌اند شاید تویوتا بجای آونسیس سدان کوچک‌تری را تولید کند. خودرویی که بر پایه آوریس جدید یا همان کرولا هاچبک بازار آمریکا بنا شده باشد.


آونسیس که کمی کوچک‌تر از سدان محبوب کمری است به‌صورت استیشن نیز عرضه شده در سال ۲۰۰۹ معرفی و در سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شده است. بیشترین فروش این خودرو به سال ۲۰۰۴ و تحویل ۱۴۲۵۳۵ دستگاهی به مشتریان اروپایی مربوط می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. کا

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    نیاز به این همه خرج نیست. همون کرولا و کمری رو عرضه کنن خلاص. به اندازه کافی خوب هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا