تویوتا

تولید دوباره قطعات تویوتا سوپرا A70 و A80

با عرضه نسل جدید تویوتا سوپرا، این خودروساز ژاپنی تمرکز خود را روی مالکان کنونی سوپرا معطوف کرده است. امروز تویوتا به راه افتادن پروژه قطعات GR هریتیج را اعلام کرد. این برنامه جدید به معنی تولید دوباره قطعات یدکی‌ای است که دیگر در دسترس نبودند و اولین آن‌ها برای مدل‌های سوپرا A70 (سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳) و سوپرا A80 (سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲) در نظر گرفته شده‌اند.

البته تویوتا تمامی قطعات این دو نسل از سوپرا را تولید نخواهد کرد. این پروژه با تولید شفت، دستگیره درب‌ها، آمپر بنزین، نوار درزگیر و نشان جلوی سوپرا A70 آغاز خواهد شد. قطعات در نظر گرفته شده برای مدل A80 نیز شامل چراغ‌های جلو، دستگیره درب‌ها و بوستر ترمز می‌باشد.

اگرچه قطعات یاد شده در تعداد محدودی تولید خواهند شد اما تویوتا درخواست‌های دیگر را نیز قبول می‌کند. یک فرم درخواست تولید دوباره قطعات در وب‌سایت این خودروساز برای افراد پیش بینی شده و آن‌ها می‌توانند موارد موردنیاز خود را اعلام کنند. تویوتا در این صفحه گفته است: “ما همه‌ی درخواست‌ها را بررسی کرده و از این داده‌ها در زمان اتخاذ تصمیم برای تولید قطعات استفاده می‌کنیم.”

تویوتا هنوز تیراژ قطعات تولیدی را اعلام نکرده اما می‌دانیم که فرایند تولید آن‌ها از سال جاری میلادی شروع خواهد شد. البته این خودروساز گفته که شاید خرده‌فروشی قطعات موردبحث تا سال ۲۰۲۱ طول بکشد که دلیل آن نیز فرایندهای ساخت می‌باشد. تویوتا این قطعات جدید را به عنوان محصولات جانبی خود در آمریکای شمالی و اروپا به فروش خواهد رساند و بنابراین شما خواهید توانست آن‌ها را از همانند قطعات محصولات کنونی این برند از خرده‌فروشی‌ها دریافت کنید. انتظار می‌رود قیمت قطعات موردبحث در آینده اعلام شوند.

پروژه GR هریتیج تویوتا شبیه برنامه‌های خودروسازان دیگر است. مزدا، لامبورگینی، فیات-کرایسلر، لندروور و… هم برنامه‌های مشابهی را در نظر گرفته‌اند.

خرید و نگهداری یک خودرو که مدت زیادی از توقف تولید آن می‌گذرد چالش‌های زیادی خواهد داشت. خودروهای قدیمی ویژگی‌های خاص خود را داشته و نباید انتظار اطمینان بالایی را از آن‌ها داشت. پروژه‌هایی مثل پروژه GR هریتیج تویوتا می‌تواند به مالکانی که می‌خواهند خودروی خود را به بهترین روش ممکن نگه‌دارند کمک شایانی بکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    یادش گرامی روحش شاد. چی بودی
    انگاری برای کره مریخ ساخته شده بود
    ی دنیا عشق بود
    اما این جدیده …?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    فکر میکنم در سالهای خیلی نزدیک پیش رو ، با پرینت سه بعدی هر قطعه ای که بخواهیم را میتوانیم تولید کنیم ، حتی خودروهایی که برای ۱۰۰ سال پیش تولید شده اند و این باعث میشه ، خرید خودرو صفر دیگر ارزشی نداشته باشه و خودرو از کالایی سرمایه ای در بیاد ، بخصوص برای کشور خودمون ایران که بعضی قطعات و پیدا کردنشون کار حضرت فیلِ .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ابراهیم

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خود من ماشین بالای نود نمیخرم…یه پژو مدل ۸۳ مشکی خریدم.موتور و تمامی لوازم داخل خودرو رو ریکاور کردم و یه رنگ فوقالعاده زدم.حاضر نیستم با ده تا پژو جدید معاملش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا