تویوتا

معرفی تویوتا آکوا یا پریوس C فیس‌لیفت

پریوس C نسخهٔ کوچک‌تری از پریوس است که در کلاس هاچ‌بک‌های سگمنت B یا ساب‌کامپکت قرار می‌گیرد. تویوتا این خودرو را در بازار داخلی ژاپن با نام آکوا (Aqua) عرضه می‌کند و حالا آن‌را مورد فیس‌لیفت قرار داده است. در این فیس‌لیفت چراغ‌های جلو تغییر کرده و تا حدودی شبیه به چراغ‌های نسل قبلی فورد فی‌یستا شده‌اند. همچنین در این بخش سپر جلو هم دستخوش تغییراتی شده است. در عقب نیز تغییراتی جزئی در سپر صورت گرفته و گرافیک داخلی چراغ‌ها هم از نو طراحی شده است.

اما طی این فیس‌لیفت، اتفاق دیگری هم برای آکوا روی داده است. امروزه خودروهای کراس‌اوور بسیار محبوب و پرفروش شده‌اند و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان برای پاسخ به این تقاضای رو به رشد با افزودن قطعاتی به هاچ‌بک‌های خود، ظاهر آن‌ها را شبیه به کراس‌اوورها می‌کنند. آخرین شرکتی که اقدام به چنین کاری کرده، تویوتا است که طی فیس‌لیفت مدل آکوا نسخهٔ کراس‌اوور آن‌را هم معرفی نموده است.

Toyota Aqua Crossover

برای این کار جلوپنجره و سپر جلوی آکوا تغییر کرده، روکش‌های پلاستیکی به زیر رکاب‌های جانبی، سپرها و اطراف گلگیرها اضافه شده، ورودی‌های هوای جلو از نو طراحی شده‌اند، ریل‌هایی روی سقف اضافه شده، محافظ‌های نقره‌ای‌رنگی زیر سپرها نصب شده و رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی منحصربه‌فردی هم برای آن ارائه شده است.

داخل آکوا فیس‌لیفت اما تغییرات چندانی نسبت به قبل تجربه نکرده ولی بااین‌حال یک صفحه‌نمایش چندمنظوره TFT به صفحه آمپر خودرو اضافه شده درحالی‌که خریداران می‌توانند تودوزی‌های بروز شده‌ای شامل چرم سفید مصنوعی را هم برای آن سفارش دهند.

تویوتا آکوا یا همان پریوس C مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی است که مجموعاً ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف استفاده از سیستم هیبریدی در این خودرو، حالا آکوا می‌تواند با تنها ۲.۶ لیتر بنزین صد کیلومتر را طی کند؛ اما نسخهٔ کراس‌اوور کمی مصرف بیشتری دارد به‌گونه‌ای که برای پیمودن صد کیلومتر به ۲.۹ لیتر سوخت نیاز دارد.

تویوتا آکوا از هم‌اکنون در بازار ژاپن قابل خریداری است و قیمت آن از ۱,۷۸۵,۲۴۰ ین معادل ۱۶ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نمونهٔ کراس‌اوور از ماه آینده با قیمت پایهٔ ۲,۲۶۲,۸۰۰ ین برابر با ۲۰ هزار دلار عرضه خواهد شد اما هیچ صحبتی مبنی بر عرضۀ این خودرو در بازارهای جهانی مطرح نشده است.

Toyota Aqua Crossover

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (67 ديدگاه)

    این آمپر و سرعت سنجش چرا اون بالاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      متفاوت بودن به قیمت خراب کردن آرگونومی و زیبایی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی خارجیش به مراتب زیباتر از پریوس‌های سدان موجود در بازار ایرانه. یکم، فقط یکم منصف باشن تو قیمت گذاری و غلظت نامردیشونو کمتر کنن، میتونه بازار هاچ‌بک‌های هیوندای رو خراب کنه تو ایران، البته به شرط راه یافتن به بازار جهانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ACR VIPER

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    فیسش شبیه فورد فیستا نسل جدید شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ماشین جمع وجور قشنگیه…ولی قیمتش گرونه..معادل کمری gl….خوبه برا ژاپنه وگر نه تو ایران180 قیمت میخورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پوریا

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کاش ماشینای هیبریدیو وارد تاکسیرانی می کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farhad.D

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مصرف 2.6 اگه واقعا باشه فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا