تویوتا

برخلاف دیگر خودروسازان، تویوتا روی الکتریکی‌ها تمرکز نخواهد کرد

هرچند این روزها اکثر خودروسازان به‌سرعت در حال الکتریکی‌سازی محصولات خود هستند و حتی برخی از آن‌ها قصد دارند طی چند سال آینده به برندی تمام الکتریکی تبدیل شوند، تویوتا خیلی دیر به این مهمانی وارد شده و این تأخیر را اشتباه نمی‌داند. این شرکت امسال اعلام کرد به‌زودی دو خودروی الکتریکی را معرفی خواهد کرد که این با دیگر خودروسازان که برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را برای الکتریکی‌سازی کل سبد محصولات خود در نظر گرفته‌اند کاملاً در تضاد است.

دلیل این موضوع، عدم تمایل این شرکت برای تمرکز صِرف روی خودروهای الکتریکی نه‌فقط به خاطر عدم اطمینان در مورد این بازار نوپا بلکه به دلیل وجود نگرانی‌های زیست‌محیطی است. اخیراً، تویوتا در جلسهٔ سالیانهٔ محرمانهٔ سهامداران در مورد تردید خود برای تمرکز همه‌جانبه روی الکتریکی‌ها صحبت کرده است. به گزارش اتو نیوز که در این جلسه حضور داشته، تویوتا در حال بررسی «چرخهٔ عمر کلی» یک خودرو در ارتباط با کاهش تولید دی‌اکسید کربن است زیرا برخی مطالعات نشان داده‌اند که تولید خودروهای الکتریکی و باطری‌های آن‌ها آلایندگی بیشتری نسبت به خروجی اگزوز خودروهای درون‌سوز دارد.

اما با همهٔ این‌ها، عامل اصلی در تعیین رویهٔ آیندهٔ تویوتا، مصرف‌کنندگان هستند. مدیر ارشد فناوری این شرکت دراین‌باره می‌گوید:

در پایان آنچه مهم است این است که خریداران چه چیزی را انتخاب می‌کنند

در ایالات‌متحده هم‌اکنون الکتریکی‌ها کمتر از دو درصد از کل بازار را در اختیار دارند که این سهم بسیار کوچکی است. تویوتا طی ۳۰ سال آینده قوای محرکهٔ مختلفی شامل بنزینی، هیبریدی، هیدروژنی و الکتریکی را ارائه خواهد کرد که باهم برای برتری رقابت خواهند کرد تا نهایتاً بهترین‌ها باقی بمانند. البته تنفر تویوتا از الکتریکی‌ها به معنای عدم سرمایه‌گذاری روی این تکنولوژی نیست زیرا نسخهٔ تولیدی اولین خودروی الکتریکی این شرکت با نام عجیب bZ4x اواخر امسال رونمایی می‌شود و سال آینده راهی بازار خواهد شد. این اولین خودرو از هفت خودروی الکتریکی خواهد بود که تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در ایالات‌متحده عرضه کند؛ بنابراین، هرچند تویوتا همهٔ تخم‌مرغ‌های خود را در سبد الکتریکی قرار نمی‌دهد اما با این حوزه هرگز بیگانه نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. mopar

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اینجا یه بحثی هست به نام تکنو لوژی و دیگه مثل ماشینای درون سوز نیست یه تویوتای 80 هزار دلاری بخری رو دری پراید روش باشه بعد بگی چون عمرش زیاده میخرم اینجا برای دستیابی به عمر بالا باید تکنولوژی داشت…

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. محمد امین

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      درست منطورتون رو نفهمیدم ، ولی اگر منظورتان تکنولوژی هست ، از نظر تکنولوژی ، درونسوز پیشرفته تره
      متأسفانه بعضی ها فکر میکنن هر چیز جدید تره پیشرفته تره و تکنولوژی اش بالاتره
      تکنولوژی یعنی سطح فناوری ، به معنی برق نیست چون امروزه هر چیزی برقی باشه مثل گوشی و تلوزیون میگن این تکنولوژی بالایی داره ،درصورتی که معنای تکنولوژی‌ چیز دیگه ای هست

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. عاشق پدال

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (50 ديدگاه)

        برقی تکنولوژیش از درون سوز قدیمی تره.
        واگنهای برقی قبل از ماشینای کارل بنز وجود داشت
        تراموای برقی داشتیم
        حتی هواپیمای برقی قدیمی داشتیم ۱۰۰ سال پیشا.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اینم اضافه کنم اولین پیشرانه احتراقی دنیا سال ۱۲۷۸میلادی ساخته شده به عبارتی میشه گفت قرن ۳تا۵ شمسی،اطلاعات کامل ترو میتونی از توی اینترنت بخونی….

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. Iman99

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        تویوتا تو هیچکدوم از زمینه ها نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه واسه همینم رویکرددهای اون منفعلانه هستن مثلا خودروی اقتصادی تولید میکنه و این سبک رو انتخاب کرده واسه اینه که نمیتونه با آلمانی ها و تکنولوژی بالای آلمانی ها یا امریکایی ها رقابت کنه تو زمینه الکتریکی هم تویوتا نمیتونه چون پیشرو الکتریکی الان فولکس واگن هست و داره میشه و همچنین جنرال موتورز که هوندا هم قراره از همین پلتفرم الکتریکی جنرال موتورز برای خودروهای الکتریکیش استفاده کنه تو زمینه هیدروژنی هم نمیتونه پیشرو باشه چون سالها پیش تو امریکا از تکنولوژی هیدروژنی استفاده شده و همین تکنولوژی هیدروژنی تویوتا هم برگرفته از تکنولوژی امریکایی هیدروژنیه ضمن اینکه پیشرفته ترین خودروهای هیدروژنی رو یا آلمان تونسته بسازه یا امریکا و این مهمه درمورد هیبریدی هم همینطوره و تویوتا تو هیبریدی در سطح معمولیه و نمیتونه هیبریدی در حد آلمان یا امریکا داشته باشه چون پیشرفته ترین خودروها و تکنولوژی های هیبریدی رو هم آلمان یا چند کشور اروپایی و امریکا تونستن داسته باشن درنتیجه ما میبینیم که تویوتا چون نمیتونه پیشرو باشه سیاست منفعلانه رو اتخاذ میکنه نه اینکه نخواد تمرکز کنه نه اگه بخواد هم نمیتونه و کلا در حد بازار اقتصادی و معمولی فعالیت می‌کنه چون آلمان یا امریکا خیلی بهتر و بالاتر هستن از همه نظر.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. S

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      قطعا شوخی میکنی
      در غیر اینصورت خودت برو تویوتا سوار شو بعد بیا زیر کامنتت ریپلای کن اصلاحش کن چون دیگه اعصاب بحث نداریم
      راستی تنها تویوتایی که رودری پراید روشه اتاق 76هه که با اون نمیرن خرید میرن آفرود توی رنج قیمتی خودش نیازی به رو دری با مارون و تنظیم صندلی نداره.

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        تازه عربهای پولدار حوزه خلیج فارس که پورشه و لامبو حکم دمپایی داره براشون، اتاق 76 رو مثل باقلوا میبرن
        اینکه گفتم دمپایی به کسی بر نخوره یه سرچ کنین پارکینگ فرودگاه امارات رو ببینین خودتون میفهمین
        همیشه تو پارکینگشون کنار انواع رولزرویس و مایباخ و بنتلی و لامبو و فراری و … یه اتاق 76 هستش اکثرا هم رنگ خاکی

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. new RAMIN

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          (تازه عربهای پولدار حوزه خلیج فارس که پورشه و لامبو حکم دمپایی داره براشون، اتاق ۷۶ رو مثل باقلوا میبرن)

          😯😂🤣
          پورشه و لامبور حکم دمپای ؟؟؟
          بعد 76 رو مثل باقلوا میبرن ؟؟؟ 🤣🤣

          ((اینکه گفتم دمپایی به کسی بر نخوره یه سرچ کنین پارکینگ فرودگاه امارات رو ببینین خودتون میفهمینهمیشه تو پارکینگشون کنار انواع رولزرویس و مایباخ و بنتلی و لامبو و فراری ویه اتاق ۷۶ هستش اکثرا هم رنگ خاکی))

          پارکینگ فرودگاه ؟؟🤣🤣🤣

          موافقم 0
          مخالفم 4
        2. Reza

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          به به چه پروفایلی

          میثم باید به این شجاعتت آفرین گفت 👏👏👏

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          پرچم سه رنگ با نشان تاریخی شیر و خورشید که نماد اصلی هر ایرانی از هخامنشیان تا الان بود😍😍درود بر شرفت آقا میثم 🌹

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. mopar

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (74 ديدگاه)

        خب یه مثال میزنم برات همین لنکروز سری هفتاد که اسمای جالبی هم داره خدود 80 هزار دلارقیمتشه که عملا هیچی نداره (تجهیزاتش شامل:4 کیسه هوا /دفلاک(سفارشیه)/پخش تصویری/شیشه /در/پنجره وموتور هست وجالبه بدونید حتی سیستم استارت استاپ نداره و خیلی چیزای دیگه که نداره….) میگی افرود خوب داره؟ در حد بقیه نیست خصوصا وانت های رم سری اف فورد و… و داستان وقتی جالب میشه که بفهمی با 80 هزار دلار بهت چیا میدن از بین امریکاییا برید یه سرچ بزنید خودتوت مقایسه کنین…

        موافقم 1
        مخالفم 5
      3. mopar

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (74 ديدگاه)

        با اجازتون از وقتی یادمه تویوتا سوار میشدیم از پرادو بگیر تا کمری هایلوکس راو4 و … الانم یه هایلوکسی هست که اتفاقا تو بازار ایران خوبه…

        موافقم 0
        مخالفم 2
    3. R@m!n

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      این حرفی که می زنم کسی خواهشا برداشت طرفداری نکنه.

      کامنتای بی ارزش و تخریبی یه بحثه کامنت تعصبی با دلیل و منطق یه بحث جداست. الان یه چند وقته می بینم چند نفر عین طوطی یه حرفیو تکرار می کنن تویوتا و ماشین ژاپنی چون آپشن نداره و سادست عمرش بالاست !!!! کسی که این حرفو می زنه (ببخشید اگر کسی از این حرفم ناراحت میشه) قطعا هیچ درک و فهمی از خودرو نداره بدون هیچ تعارفی.
      خدمت این دوستان چند تا نکته رو می گم امیدوارم این کامنت های بی ارزشو دیگه اینجت نبینیم که البته بعید می دونم این دوستان این حرفارو دوباره تکرار نکنن چون به جز اینا چیزه دیگه ای ندارن که بگن.

      توی پروسه توسعه و تولید یک خودرو چند فاکتور اساسی در تعیین قیمت نهایی دخیل هستن:

      1- طریقه کسب سود: چون بحث راجب تویوتا هست مثال ها رو هم حول همین کمپانی می برم جلو. رقیبان تویوتا در کلاس خودروهای اقتصادی گروه فولکس واگن، جنرال موتورز، کیا – هیوندای، گروه استلانتیس هستن. هر کدو از این کمپانی ها سیاست خاصه خودشونو در تولید و کسب سود دارن، برای مثال گروه جنرال موتورز توی کلاس خودروهای اقتصادیش سعی بر کسب سود حداکثری از طریق پایین اوردن متریال اجزای داخلی بدنه (نه خیلی بی کیفیت برای مثال استفاده از بست های پلاستیکی در اتصالات توی در که هزینه هارو کاهش بدن) و بجای اون تزریق مقداری هیجان با توجه به قیمت خودرو هست.
      گروه کیا – هیوندای که تازه کاره این جمعه بیشترین سود ممکن رو از قیمت تمام شده خودرو می بره و خب به طبع بخاطر کمی و کاستی هایی در بحث کیفیت قطعات موتوری و اتصالات برقی (طبق تجربه از مدل های داخل ایران، مدل های جدیدتر رو نظری ندارم) و جبران اون با ارائه آپشن های متنوع و شرایط فروش بسیار خوب سودشو به دست میاره.
      اما این وسط تویوتا با توجه به فلسفه کاری که دارن که کمترین سود رو از هر ماشین بدست میارن (که بخش اعظم هزینه ها بخاطر توجه بیشتر به بخش های موتوری خودرو هست) و بجاش با ایجاد حس اطمینان در ذهن مشتری به فروش بالایی می رسن و این کفه رو یکسان می کنن. پس اینجا سه تفکر متفاوت رو در تولید داریم.
      2- فلسفه کاری: ژاپن بعد جنگ جهانی تلاش های زیادی کرد که به این جایگاه در خودرو و بخش های دیگه برسه و برای اینکار سختی های زیادی متحمل شد. تو خیلی از برهه های زمانی تمامی این کمپانی ها تا مرز ورشکستگی کامل هم رفتن اما با اتخاذ تصمیم های درست و تلاش بسیار سرپا موندن چه با خرید موتور روتاری توسط مزدا تا نگاه از رو دست بزرگان صنعت و تغییر اون فلسفه با تفکر ژاپنی. این عقبه ذهنی که اغلب کالای ژاپنی رو مساوی با کیفیت بالا می دونن حاصل 70 سال تلاش و کار بی وقفه هست که حالا به اینجا رسیدن پس نمیشه به نسبت به این همه تلاش و زحمت بی اعتنایی کرد و حرفایی از سر تعصب و بی معنی زد. قطعا هر برند نو پای دیگه ای هم می تونه به این جایگاه برسه اما باید قدم های بلند پروازانه ای بر داره و سال ها تلاش کنه برای کاشت مبنای ذهنی برند در تفکر مشتری.
      ساخت خودرویی کم اصطحلاک و دارای استانداردهای روز یک هنره که بتونی هم کیفیت رو حفظ کنی هم قیمت رو پایین نگه داری که این کار صرفا از دو یا سه ابرکمپانی با حمایت مالی بزرگ برمیاد. هدف ساخت خودرو وسیله ای برای بازی نیست که تمام تمرکز مشتری معطوف به آپشن بشه. آپشن ها قطعا رو تجربه سواری تاثیرگذار اما صرفا مکمل هستن و این خود خودرو و بازخوردی که از بحث فنی به مشتری وارد میشه ماندگاره. برای مثال خودرویی با سواری و کیفیت خوب مهمتره یا خودرویی صرفا پر از آپشن ؟؟ با آشپن جابجا میشین یا خودرو ؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. mopar

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (74 ديدگاه)

        (ساخت خودرویی کم اصطحلاک و دارای استانداردهای روز یک هنره که بتونی هم کیفیت رو حفظ کنی هم قیمت رو پایین نگه داری که این کار صرفا از دو یا سه ابرکمپانی با حمایت مالی بزرگ برمیاد)
        قطعا همینطوره و از این نظر به تویوتا احترام میزارم هرچند که اونم دلایل جالبی داره برا خودش…
        (توی پرانتز بگم که استهلاک درسته شرمنده اکانت نزدم هنوز وگرنه توی پ.خ بهتون میگفتم)

        (هدف ساخت خودرو وسیله ای برای بازی نیست که تمام تمرکز مشتری معطوف به آپشن بشه. آپشن ها قطعا رو تجربه سواری تاثیرگذار اما صرفا مکمل هستن و این خود خودرو و بازخوردی که از بحث فنی به مشتری وارد میشه ماندگاره. برای مثال خودرویی با سواری و کیفیت خوب مهمتره یا خودرویی صرفا پر از آپشن ؟؟ با آشپن جابجا میشین یا خودرو ؟؟؟)
        فرمایش شما متین اما چنتا سوال میپرسم دوست دارم به دور از تعصب جواب بدین…
        1.همه چیز اپشن نیست و البته که اپشن هم بی تاثیر نیست برای مثال یه وانت از رم(هرکدومش که دوست ذاری) رو از لحاظ اپشن کیفیت متریال داخلی با سری هفتاد مقایسه کنید و پاسخ بدید(چرا وقتی با همون پول اش بیشتری گیرمون میاد نخریم؟)
        2.همون سری هفتاد رو باز از لحاظ سیستم های ایمنی ظاهر تکنولوژی های حرکتی و توانایی های حرکتی با یه سری اف فورد مقایسه کن (از لحاظ کارکرد سری اف فوق العادس و کم به میلیون کیلومتر نرسیده…)
        3.میزان فروشی که همین سری هفتاد داره رو مقایسه کنید با مثلا اف 150 (البته در بازار امریکا که بازار رقابتی ای هستش و انقدر مهمه که تمام خودرو ساز ها اونجا میزان فروشششون رو اعلام میکنن)
        ببینید چیزی از سری 70 موند؟

        این چیزایی که گفتم برای خیلی از ماشینای تویوتا صدق میکنه …

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. MOS

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          سری ۷۰ مخصوص بازار ها و کار های خاصی ساخته شده و هیچ ربطی به رم نداره و اصلا تو آمریکا عرضه نمیشه که بخوایم مقایسه کنیم!
          رقیب رم تاندراست که نسل جدیدش داره میاد

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. mopar

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          مخصوص چی تولید شده میشه توضسح بدی دقیقا کاربردش چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسین

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          اول اینکه شما لطف کنید از تکنولوژی صحبت نکنید چون پرچم دار عقب ماندگی با اختلاف فیات کرایلسره که مجبوره credit آلایندگی تسلا رو بخره چون نمی تونه خودش پاس کنه.
          راجع به آپشن هم ماشین های تویوتا مشکلی ندارن و اگر شما یه حرف بی اساس میزنی باید خودت صحتش رو ثابت کنی نه دیگران خلافش رو.
          سوما لندکروز سری هفتاد برای آفرود سنگین ساخته میشه ولی فورد سری اف برای یدک کشی و حمل بار نه آفرود سنگین. اگه میخوای مقایسه کنی سری هفتاد رو با رانگلر مقایسه کن اون وقت می بینی هم ایمنی بیشتری داره، هم آفرود قوی تر داره، هم در سرعت های بالا شروع به لرزیدن نمی کنه مثل رانگلر، ظاهر هم سلیقه ای هست و به نظر من بسیار بسیار زیباتر از رانگلر. هرچند رانگلر هم در عمل مرد آفرود سنگین نیست

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. mopar

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          (ول اینکه شما لطف کنید از تکنولوژی صحبت نکنید چون پرچم دار عقب ماندگی با اختلاف فیات کرایلسره که مجبوره credit آلایندگی تسلا رو بخره چون نمی تونه خودش پاس کنه.)
          اولا که کسی از فیات کرایسلر صحبتی نکرد …

          (راجع به آپشن هم ماشین های تویوتا مشکلی ندارن و اگر شما یه حرف بی اساس میزنی باید خودت صحتش رو ثابت کنی نه دیگران خلافش رو.)
          من که لیست کردم اپشناشو برات تازه دراشم اپشن حساب کردم یه وقت کم نیارهXD
          منبعشم سایت خود تویتاست…

          (سوما لندکروز سری هفتاد برای آفرود سنگین ساخته میشه ولی فورد سری اف برای یدک کشی و حمل بار نه آفرود سنگین)
          افرود سنگین؟ سری هفتاد؟ بیا برو شوخی نکن با ما بدرد بالا پایین رفتن از شنای عربستان میخوره و بس تازه همونا ام نصفشون ال اس سواپ کردن و نایتروس استفاده میکنن تا بزور از یه تپه برن بالا
          درضمن نمیدونی بدون فورد با سری اف توی مسابقات مختلف شرکت میکنه XDبدر افرود نمیخورهXD
          (اگه میخوای مقایسه کنی سری هفتاد رو با رانگلر مقایسه کن اون وقت می بینی هم ایمنی بیشتری داره، هم آفرود قوی تر داره، هم در سرعت های بالا شروع به لرزیدن نمی کنه مثل رانگلر، ظاهر هم سلیقه ای هست و به نظر من بسیار بسیار زیباتر از رانگلر. هرچند رانگلر هم در عمل مرد آفرود سنگین نیست)
          خدایا دارم میمیرم از خنده رانگلر مال افرود سنگین نی؟ تقصیری ام نداری بنده خدا نمیدونی اولین افرودر جهانو ساخته نمیدونی همین تویوتا از پلتفرم جیپ برای اولین شاسی بلندش ایفتاده کرده نمیدونی…

          اینم بگم اطلاعاتت یکم بیاد بالا وانتو با اس یو وی مقایسه نمیکن هر چند همین رانگلر بود برترین افرودر سال میشد…

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. حسین

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          تو هنوز همینقدر نمی دونی سری هفت انواع مختلفی داره از وانت گرفته تا مدل معروف به کالسکه ای😂 ببین تروخدا کیا میان نظر میدن.
          فورد تو مسابقات شرکت می کنه همون مسابقاتی که هایلوکس حرف اول و آخر توش میزنه.
          کسی که کاربرد خودروها رو نمی دونه حرف زدن باهاش وقت تلف کردنه. خوش باش با تعطیلات تابستانیت 😂

          موافقم 3
          مخالفم 1
        6. R@m!n

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          اولا که کامنتم کلی بود به شخص شما نگفتم اگرم جایی ناراحت شدین عذرخواهی می کنم. بحث هم راجب میزان فروش نبود و حرفم راجب کیفیت خودرو بود.

          اون بحث خودروی برند دیگه (داج رم که گفتین) سلیقه هست و نمیشه از این دید نگاه کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        رامین جان

        اول که باید تشکر کنم بابت این کامنت جامع و منطقی ، ممنون .

        دوم که من به عنوان کوچکترین فرد که تویوتا و ژاپنی‌ها را دوست دارم ، یاد گرفتم که برای چیزی که عیان هست بحث و جدل نکنم و بنشینم به فروش محصولات شرکت مورد نظرم نگاه کنم و در دل بخندم به عراجیف‌گویان که حقیقت را برای خودشان هم به دروغ تفسیر میکنند !

        هر کشوری یه اصالتی داره که فرهنگ آن را میسازه ، فرهنگ هر کشوری هم خواستی بشناسی ، باید نگاه جامع به مردم و سطح زندگی‌یشان داشته باشی !
        ژاپن کشوری هست عجیب خالی از انرژی و منابع و کشوری که همه دیدند چطور از خرابه‌هایی که آمریکا به بار آورد با سخت‌جانی و تلاش و خیلی از داستا‌ن‌های حقیقی که در این‌جا گفتنش طولانی میشه و جایز نیست ، رسید به امروزی که جهان میشناسند چه به ارزش بالای پولش ، مردمش ، پیشرفتش ، فرهنگش ، محصولاتش و . . . !

        میدانید چرا ژاپن این شده ؟!
        چون بسیار مردم متعهد و با اصالتی هستند که همین امر را وارد تولیداتشون هم کردند که شما هر محصولی از کشور ژاپن خریداری میکنید از یک چیز خاطرتان جمع هست و آن اعتماد و اطمینان به خریدتان هست ، که شما در هیچ کشور و محصولی نمیتوانید داشته باشید و این شوخی نیست !

        از پارچه گرفته تا ساعت و محصولات دیجیتالی و حمل‌و‌نقل ، این کشور راه خودش را میرود و خریداران محصولاتش هم وفادار هستند چون بد ندیدند و دعاگویشان هم هستند !

        جنگ جهانی دوم و یورش‌های کامیکازه خلبانان ژاپنی که جهان را به شوک فرو برد و دیدند ژاپنی‌ها جان برایشان مهم نیست اما شرف ، احساس مسئولیت ، تعهد از هر چیزی برایشان مهم‌تر هست !

        همه‌ی ما حق انتخاب شخصی داریم که باید در نظر بگیریم دنبال خرید چه محصولی با چه فلسفه‌ای از ساخت هستیم !

        بارها گفتم و باز هم میگویم ، شما حتی اگر پُر‌آپشن‌ترین خودروی جهان هم سوار شوید ، برایتان تکراری و بی‌استفاده میگردد مگر سواری خوب یک خودرو ، تهویه‌ی خوب ، چهارشیشه برقی و استهلاک مناسب که به شخصه همین باعث شد پس از تجربیات استفاده از خودروهای متفاوت امروزه به این نتیجه برسم ژاپن و تویوتا در این زمینه حرف اول را میزنند !

        با اینکه بارها گفتم اگر جایی مثل آمریکا زندگی میکردم و آن بازاز جذابش را لمس میکردم ، فقط و فقط آلمانی سوار میشدم و هر ۳ سال یک خودرو عوض میکردم !

        اما بحث ما و انتخاب‌هایمان و اکثر کامنت‌هایی که در پدال میگذاریم و میگذارند ، بازار ایران هست که برخی‌ها با بزرگنمایی و تحریف فقط با هدف تخریب پیدایشان میشود و نه نقد منطقی و متفکرانه که تازه چنان تعصب هم میکشند که انگار ارث پددشان را بالا کشیده‌اند !!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. Iman99

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اتفاقا اقتصادی ساختن هنر نیست
        خودروی اقتصادی رو هم اگه همون آلمانی ها یا امریکایی ها بسازن نتیجه خیلی بهتر از ژاپنی ها میشه کما اینکه این موارد رو هم داشتن و دارن مثال هاش رو هست که خودروی اقتصادی از آلمان یا امریکا که خیلی کم خرج تر و کم استهلاک تر از ژاپنی ها هستن
        هرچند که ساخت خودروی اقتصادی هنر نیست و ملاک و معیاری هم برای برتری یا بهتر بودن حساب نمیشه
        اگه بگیم کدوم بهتره با در نظر گرفتن معیار ها و ملاک ها و سنگ محک این برتری ها باید گفت برتری آلمان و امریکا که تو همه چی و همه زمینه ها برتری کاملی دارند و با فاصله زیادی خیلی بهتر و بالاتر از کره و ژاپن هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Iman99

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        چرا پیدا میشوند محصولات آلمانی و امریکایی محصولاتی که بهترین هستن از همه نظر و با فاصله زیادی بهتر از کره ای و ژاپنی ها هستن
        محصولات آلمانی و آمریکایی بهترین هستند با فاصله زیاد و مثلشان را در هیچ کشوری نمیتوانید پیدا کنید و در همه زمینه ها حرف اول را میزنند و همه دعاگوبشان هستند.
        ولی محصولات ژاپنی معمولی هستند و در حد کار های معمولی.
        در مورد همین مطلب که گفته شد تمرکز تویوتا اقتصادی نیست دلیلش اینه که نه اینکه نخواد نه دلیلش اینه که نمی‌تواند در حد آلمانی یا امریکایی ها باشد در نتیجه وقتی در حد اونها نیست پس نمیتواند هم روی الکتریکی ها تمرکز کنه چون آلمانی ها و امریکایی ها از همه نظر بهتر هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Iman99

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          یه جایی هم گفت هایلوکس تو مسابقات .. نه خیر هایلوکس چند ساله تو رالی داکار شرکت میکنه ولی هر بار نهایتش پودیوم میاره شاید فقط یه بار سکو داشته و امسال هم ردبول مینی ب ام و قهرمان شد و خیلی هم بهتر از هایلوکس بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Reza

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      تویوتا با این راهی که پیش گرفته شکست خواهد خورد، بدجوری هم شکست خواهد خورد

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        گفتن از همه نوع خودرو توی لیست فروش وجود داره،فکر نکنم شکست بخوره….

        موافقم 1
        مخالفم 0
    5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جناب موپار از نظر تکنولوژی که درون‌سوز ها خیلی پیچیده تر هستن،یه موتور امروزی شامل ۶۰۰تا ۱۵۰۰قطعه ست،اونوقت باتری و آرمیچر هم همچین تکنولوژی دارن؟ توی موتور های درون سوز کافیه ۰,۰۱میلیمتر اشتباه کنی کل موتور منفجر میشه،اما برقی هم همینطوره؟ تازه اینا به کنار موتور های تقویت شده ماشین های خاص مثل درگستر هارو هم اضافه کنیم که بطور متوسط توی ۰,۵ ثانیه به حداکثر سرعتشون میرسن که چیزی از پیشرانه جنگنده ها(توربوجتها)کم ندارن….

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (194 ديدگاه)

    تویوتا جان! این تنها فعالان محیط زیستی نیستند که علاقه مند به الکتریکی شدن خودرو ها هستند و تنها دلیل هم محیط زیست نیست اگرچه اقدام تویوتا مثبت به نظر میرسه ولی علت اصلی حرکت به سمت الکتریکی شدن سیاسیون هستند که خیلی از مواقع با قوانین راه شرکت هارو میبندند و اونهارو وادار به حرکت در مسیر دلخواه خودشون میکنند و این سیاسیون تنها به فکر اقدامات پوپولیستی هستندکه معمولا تو چشمه و وجه اجتماعی براشون میاره حالا هر جای دنیا

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      موافقم 👌

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    آفرین تویوتا واقعا باید یک پیشرانه ای تولید شه که آلایندگیش از بنزین کمتر باشه نه بیشتر !

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. AMIR / ARMI

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    گرفتیم هیچ کس هیچی نمی‌فهمه
    غیر تویوتا
    آدم یاد مقاومت های نوکیا میوفته در اون سال ها

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. میثم

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      نوکیا داستانش فرق داره
      یه بار دیگه مقاله رو بخون
      “”تویوتا طی ۳۰ سال آینده قوای محرکهٔ مختلفی شامل بنزینی، هیبریدی، هیدروژنی و الکتریکی را ارائه خواهد کرد که باهم برای برتری رقابت خواهند کرد تا نهایتاً بهترین‌ها باقی بمانند””
      “”در پایان آنچه مهم است این است که خریداران چه چیزی را انتخاب می‌کنند””

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. new RAMIN

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ((گرفتیم هیچ کس هیچی نمی‌فهمه غیر تویوتا
      آدم یاد مقاومت های نوکیا میوفته در اون سال ها))
      نیمخوام دعوا بشه ولی….
      👍👍big like 👍👍

      زمانی که اپل با اون همه تکنولوژی اومد خیلی ها اول گفتن برو بابا و تحویلش نگرفتن.
      زمانی که تسلا با اون همه تکنولوژی الکتریکی شتاب آپشن اومد خیلی ها گفتن برو بابا و تحویلش نگرفتن و حتی جرمی کلارکسون هم تقریبا رودستر اول رو مسخره کرد…

      اما اوضاع به جایی رسید که اپل زد رو دست همه اون گوشی های دیگه و چون اونا تغییر نکردن رفتن لای صفحات تاریخ…. البته نوکیا چیز بدی نیست. الان هم گوشی هوشمند خفن ساخته… ولی 1000 پله عقبتر از هواوی و سامسونگ هست… خود اپل که نوکیا رو از میدان انداخت بیرون وضعش بدتر از هووای و سامسونگ هست ولی باز اپل با اون پول برند گیریش و باتری های ضعیفش ! ( باتری ضعیف باتوجه به قیمت ) باز سرتر از محصولات جدید نوکیاس!

      تسلا هم دقیقا این کارو میکنن… تسلا راه را برای بقیه هموار میکنه بقیه ازش جلو میزنن
      اونایی هم که زیادی پول برند میگرن و تغییر نمیکنن میرن ته جدول.

      تاریخ تکرار میشه. این امر گریز ناپذیر هست… حالا هرچقدر دوست دارید انکارش کنید.
      ولی تاریخ تکرار میشه برای درس عبرتی برای آیندگان… هرچند باز بعضی ها درس نمیگیرن…

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. میثم

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        داستان نوکیا و اپل برای شرکتهای صدق میکنه که تمام تمرکزشونو گذاشتن رو یه حوزه
        مثل فولکس – ولوو – جگوار که از الان گفتن قصد دارن برندی تمام برقی بشن
        یک درصد اگه آینده اون چیزی نباشه که اینا پیش بینی کردن اون اتفاق براشون میافته
        ولی چه بهتر که تمام سناریوها رو بررسی بکنی و براشون برنامه داشته باشی
        شرکتهایی مثل تویوتا و هوندا تو اون منجلاب نوکیا گرفتار نمیشن چون برنامه دارن

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. شاهرخ

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (338 ديدگاه)

          میثم جان از پروفایلت خیلی خوشم میاد

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. R@m!n

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        توی که قبلا گفتی اپل آشغاله چینیا لهش کردن ؟؟؟؟ چقدر سوژه ای واقعا اپل پرفروش ترین برند موبایلی هست بعد هزار پله از بقیه عقب تره ؟؟؟ پردازنده A14 اپل پیشرفته ترین پردازنده موبایلی دنیاست که که می تونه قدرتی هم اندازه با پردازنده های کامپیوتری ارائه بده. چرا انقدر اطلاعات غلط میزاری ؟؟؟ عقده دیده شدن داری برو دو خط تحقیق کن بعد اینجا درفشانی کن.

        آقای سردبیر رفقای نویسنده نسبت به ارائه اطلاعات غلط تو این سایت حساس نیستین ؟؟؟ صرفا اینجا کامنت بخوره کافیه حالا هرچی می خواد باشه ؟؟؟؟ مگه تلگرامه اینجا ؟؟؟ بعد از 12 سال که از عمر این سایت می گذره با کیفیت کامنتا اینطوری باشه ؟؟؟ اصلا این چیزا واستون مهم هست ؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. new ramin

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          (پردازنده A14 اپل پیشرفته ترین پردازنده موبایلی دنیاست)
          !!!
          برو یه کم تحقیق کن اطلاعات غلط نده

          کسی که تعصب جلو چشمامو گرفته گفتنه چنین کامنتی زیاد عجیب نیست

          ((توی که قبلا گفتی اپل آشغاله چینیا لهش کردن ؟؟؟؟ چقدر سوژه ای واقعا اپل پرفروش ترین برند موبایلی هست بعد هزار پله از بقیه عقب تره ؟؟؟))

          بله گفتم گوشی های چینی هواوی و شیائومی اپل رو له کردن…

          پرفروش؟؟؟ مگه به آمار فروشه؟؟؟
          درضمن در آمریکا شاید. ولی در اروپا بازار دسته سامسونگ و هواوی هستش…

          شما قبل کامنت دادن تفکر کن و قبلش
          تحقیق هم بکن…

          موافقم 0
          مخالفم 4
    3. بهزاد

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2413 ديدگاه)

      بعضی ها از تاریخ فقط دو سه خط میخونن و هر جا بحثی پیش بیاد منبع کلام همان چند خطی هست که به یاد دارن.
      نوکیا مقاومت نکرد بلکه سیستم عامل اشتباهی را انتخاب کرد(ویندوز فون).
      در واقع این سیستم عامل بود که باعث نابودی نوکیا شد و برخی نادانان فکر میکنند نوکیا نرفت به دنبال هوشمند سازی!
      صنعت الکترونیک با خودرو کاملا متفاوته و در صنعت خودرو بارها میشه برشکست شد و دوباره شروع کرد اما در الکترونیک با یک اشتباه کار تمامه.
      آمریکن کار بازها هم منتظرن تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار بشه اما با نهایت تاسف میگم تا ده الی 15 سال دیگه خودروهای آمریکایی به غیر از آمریکا جای دیگه دیده نمیشن و برای یادآوری کارشناسان غربی ده سال پیش پیش بینی کردن بیش از 70 درصد صنعت خودرو به دست شرقی ها میوفته همانطور که در سایر صنایع این اتفاق رخ داد.
      برقی شدن خودروها به هیچ عنوان به نفع صنعت خودرو آمریکا نیست و این اتفاق باعث ضعف اونها خواهد شد و با موج ورود شرقی ها به این عرصه به خصوص چین جا برای دیگران کمی تنگ خواهد شد.

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Amir Machine

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        در مورد تویوتا کاملا درسته و قطعاً به سرنوشت نوکیا دچار نخواهد شد چون این غول ژاپنی کارشو خوب بلده
        اما در مورد آمریکایی‌ها صددرصد اشتباهه
        برقی شدن ماشین‌ها کاملاً به نفع آمریکایی‌هاس، همین الان بخش عمده‌ای از این بازار تو کل دنیا تحت سلطه تسلاس و به فرض که محبوبیت تسلا کمتر بشه، فورد و GM با برنامه‌های زیادی که دارن جبران خواهند کرد
        فورد Mach E هم که هنوز نیومده کاملاً فراتر از انتظارات عمل کرد و پرفروش‌ترین ماشین نروژ شد
        بازار الکتریکی‌های آمریکا هم که تقریباً بطور کامل دست ماشینای آمریکاییه
        شاید آمریکایی‌ها تو دوران بنزینی تو بعضی کلاس‌ها (تاکید میکنم فقط بعضی از کلاس‌ها) قافیه رو به شرقی‌ها باخته باشن اما تو دوران الکتریکی صدرصد ورق برمیگرده، همین الان هوندا رفته سراغ جنرال‌موتورز تا تکنولوژی و پلت‌فرم الکتریکی بگیره
        بنظرم بهتره کمی از تعصبت کم کنی و واقع‌بینانه‌تر به دنیای ماشین نگاه کنی تا شاهد اینطور استدلال‌های فضایی نباشیم!

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. Amirreza

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          ولی بازار لوکس های برقی که تایکان و ای ترون جیتی و ای کیو اس و ای کیو بی و ای کیو a و ای کیو ای و ای کیو سی و ای ایکس و ای ۴ توش هستن برگ برنده آلمانیاست و به سادگی توش نمیبازن

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. R@m!n

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        کامنتای از سر تعصب امثال شما هم دست کمی از کامنتای به قول شما آمریکن بازها نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. MOS

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      اگه واقعا تویوتا قراره مثل نوکیا بشه و تا چند سال دیگه نابود بشه چرا شما انقدر داری حرصش رو میخوری؟
      تا اینجا که پونتیاک و پلیموث و مرکوری و…. به سرنوشت نوکیا دچار شدن بقیشون هم که با کمک های دولتی و فرانسوی ها سر پا هستن.

      محض اطلاع تویوتا علاوه بر اینکه درون سوز ها و هایبریدی ها رو حفظ میکنه تا سال ۲۰۲۵ یعنی ۴ سال دیگه ۱۵ خودروی الکتریکی تو لاین آپ خودش خواهد داشت.

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. MOS

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        اگه حرف متعصبانه ای زدم معذرت میخوام
        جواب بعضی ها رو باید داد

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. mopar

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          وقتی همینپونتیاک ماشین میزد تویوتا کجا بود؟
          وقتی پلیموث رکورد سرعت میشکست تویوتا کجا بود؟
          وقتی مرکوری ماشین ۴۰۰ اسب بخاری داشت تویوتا کجا بود؟
          وقتی لینکلن کانتیننتال تولید میشد تویوتا کجا بود؟ الان لینکلن چی میسازه؟ تویوتا رقیبی در خور براش داره؟
          وقتی کادیلاک ۶۰-۷۰ سال پیش ماشین انژکتوری تولید میکرد تویوتا کجا بود؟الان کادیلاک چی تولید میکنه؟ تویوتا در حدش رقیبیداره؟
          وقتی داج چارجر دایتونا تولید میشد و رکورد میشکست تویتا کجا بود؟
          افرین درست حدث زدی داشت چرخ خیاطی تولید میکرد…(این تازه مال زمانیه که وجود خارجی داشتXD)
          بزار بیام جلو تر وقتی وایپر تو دهه نود تولید میشد تویوتا رقیبی در حدش داشت؟
          بازم بیام جلو تر وقتی اخرین نسل وایپر ای سی ار تو ۱۴ پیست دنیا رکورد دار بود تویوتا چیکار میکرد؟
          یدونه ال اف ای بود که…

          کافیه یا بازم بگم؟
          کل نو اوری های ژاپن رو روی هم جمع کنی به کادیلاک نمیرسه پسر خوب دیگه اولدز موبیل و لینکلن جای خود …

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. حسین

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          الان هفتاد سال پیش نیست جناب mopar. از عهد بوق بیا بیرون. الان دیر وقتیه که خودروسازی آمریکا مرده و فاتحش هم همه جای دنیا خوندن. بود بود تمام شد الان چیه؟ یه چیزی که تو کشور خودش هم مشتری نداره

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. mopar

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          خودرو سازی امریکا مرده و همه دارن فاتحشو میخونن؟ افرین درسته شما درست میگی ولی اینو بدون پیشرو در صنعت خودرو های برقی امریکاییا هستن…
          برترین خودران هارو امریکاییا دارن
          رکورد ار سرعت جهان شدن که تق اس اس سی در اومد ولی بازم رکورد واقعیش از بوگاتی بیشتر بود…
          تو کشور خودشون نمیخرنشون؟ خندیدم داش پرفروش ترین ماشین بازار امریکا اف 150 بود
          پر فروش ترین کوپه فورد ماستنگ بود

          یه بنده خدایی بود میگفت نفهمیدیم اخر فن یه کشور اقتصادی ساز بودن چه لذتی داره…

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. Amirreza

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          آقا موپر تویوتا هیچ وقت ماشین خاصی بجز یه سنچوری و سوپرا نداشته و هیچ وقت نخواسته خاص باشه ، تویوتا یه ماشین برای استفاده روزمره هست یه ماشین کاملا عادی با ۲۰۰ و خورده ای لسب بخار مثل کمری و لندکروز

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. mopar

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (74 ديدگاه)

        وقتی همینپونتیاک ماشین میزد تویوتا کجا بود؟
        وقتی پلیموث رکورد سرعت میشکست تویوتا کجا بود؟
        وقتی مرکوری ماشین 400 اسب بخاری داشت تویوتا کجا بود؟
        وقتی لینکلن کانتیننتال تولید میشد تویوتا کجا بود؟ الان لینکلن چی میسازه؟ تویوتا رقیبی در خور براش داره؟
        وقتی کادیلاک 60-70 سال پیش ماشین انژکتوری تولید میکرد تویوتا کجا بود؟الان کادیلاک چی تولید میکنه؟ تویوتا در حدش رقیبیداره؟
        وقتی داج چارجر دایتونا تولید میشد و رکورد میشکست تویتا کجا بود؟
        افرین درست حدث زدی داشت چرخ خیاطی تولید میکرد…(این تازه مال زمانیه که وجود خارجی داشتXD)
        بزار بیام جلو تر وقتی وایپر تو دهه نود تولید میشد تویوتا رقیبی در حدش داشت؟
        بازم بیام جلو تر وقتی اخرین نسل وایپر ای سی ار تو 14 پیست دنیا رکورد دار بود تویوتا چیکار میکرد؟
        یدونه ال اف ای بود که…

        کافیه یا بازم بگم؟
        کل نو اوری های ژاپن رو روی هم جمع کنی به کادیلاک نمیرسه پسر خوب دیگه اولدز موبیل و لینکلن جای خود …

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. MOS

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          الان که تویوتا بزرگترین شرکت خودروسازی جهانه اون آجرسازان بدردنخور کجان؟ رفتن تو زباله دان تاریخ؟
          الان که تویوتا هر سال داره قهرمان لمانز میشه اونا کجان؟ اگر هم بودن توانایی ساخت هایپرکار لمانز رو نداشتن :))

          (((یدونه ال اف ای بود که…)))
          خب بقیش رو بگو
          فروش کم؟
          از اول قرار بود ۵۰۰ تا از LFA تولید بشه و همینطور شد
          وایپر شما بخاطر فروش کم از خط تولید خارج شد. تازه قیمت وایپر ۱/۴ LFA بود و نفروخت!شما که آمریکایی بازی باید بدونی همین امسال نمایندگی های داج تونستن دو تاش رو بفروشن.

          خوب شد که به اولدزموبیل هم اشاره کردی یادم نبود اونو هم تو ایست شرکت های ورشکسته آمریکایی بیارم :))

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. mopar

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          اوکی جفتشون فروش نرفتن ولی کدومشون رکورد های پیستارو پشت هم میشکست؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
    5. حسین

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      یه بار دیگه هم گفته بودم الان هم تکرار می کنم کسی که صنعت خودرو و موبایل رو با هم مقایسه می کنه هیچی از صنعت خودرو نمی فهمه.
      اولا اکثر شرکت های الکترونیک به صورت fabless عمل می کنن مثل اپل که به طور کامل توی شرکت فاکسکان ساخته میشه و بسیاری دیگه از برندا های لوازم الکترونیک یا حتی شرکت هایی مثل کوالکام، انویدیا، برودکام که فقط کار تحقیق و توسعه و طراحی انجام میدن و تولید رو به tsmc واگذار می کنن. در حالی که چنین رویه ای در صنعت خودرو وجود نداره و تقریبا امکان ناپذیره.
      دوم اینکه یک برند زمانی که یه موبایل طراحی می کنه و میسازه اون رو در تمام دنیا میفروشه، فوق فوقش با سه یا چهار کانفیگ مختلف. اما چنین رویه ای در صنعت خودرو صادق نیست. یک خودرو باید مطابق وضعیت اقتصادی، آب و هوایی، جمعیت و ساختار شهری، سلایق و علاقه مردم کشور هدف باشه. نمونه بارزش مقایسه بازار آمریکا و اروپاست. واسه همین برندی مثل تویوتا برای خاورمیانه و آفریقا سری هفتاد میزنه، واسه آمریکا تاندرا میسازه، واسه اروپا یاریس و آیگو و جدیدا کرولا کراس و یاریس کراس.
      سوم هم مسائل مربوط به تولید و جابجایی محصول، خدمات پس از فروش گسترده، تامین قطعات، و حتی خود زنجیره تامین قطعه. صنایع الکترونیک مثل اپل توی یک خط تولید ساخته میشه و به اکثر نقاط جهان ارسال میشه یا همین طور پلی استیشن سونی. اما خودرو هم میتونه همینطور باشه؟ مسلما جواب منفیه برای همین غول های خودروسازی در تمام قاره ها یک یا چند خط تولید دارن. بحث خدمات پس از فروش صنعت خودرو هم با صنعت الکترونیک زمین تا آسمون تفاوت داره.
      در تمام این زمینه ها یک برند باید قدرتمند باشه در تمام جهان که بتونه به موفقیت دست پیدا کنه. حالا بگو ببینم کدوم برند به اندازه تویوتا در این موارد موفق بوده؟ برندی که در تمام قاره ها عملکرد خوب و جامعی داشته بعد یه متعصب….. با تحلیل های آبکی میگه آینده خوبی نداره؟ چون چهارتا کشور اروپایی الکتریکی شدن؟ جمعیت اون چهار کشور چقدره؟ هنوز بسیاری از بازار های جهان فاصله خیلی زیادی با الکتریکی شدن دارن بعد چطور تویوتا بیاد بنزینی هایی رو که یک عمر براشون زحمت کشیده بریزه دور همشو برقی کنه؟ اتفاقا اون کسی که این کارو با تعجیل انجام میده احتمالا آینده تاریکی خواهد داشت.
      در نهایت با تمام این اوصاف اولین الکتریکی تولید انبوه دنیا ساخت تویوتا بود و کامل ترین و متنوع ترین سبد محصولات رو داره. بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی، هیدروژن و الکتریکی که البته هیدروژنی درون سوز هم بهش اضافه خواهد شد. شما هم بهتره این حرفارو واسه فیات کرایسلر بزنی که مجبوره، کردیت تسلا رو بخره چون از فرط عقب ماندگی تکنولوژیکی نمی تونه استانداردها و پاس کنه.

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Amir Machine

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        حسین
        علیرغم بحثایی که قبلاً باهم داشتیم و البته شاید خیلی‌هاشم بی‌مورد و بخاطر جو خراب کامنت‌ها بود، در این رابطه کاملاً باهات موافقم
        در بین همه خودروسازها، درست‌ترین تصمیم رو تویوتا گرفته، حوزه برقی هنوز اونقدر مطمئن نیست که بخوای همه تمرکزتو بذاری روش، باید خیلی با احتیاط و آروم آروم وارد این حوزه شد که تویوتا دقیقاً داره همین کارو میکنه
        بعنوان یه طرفدار سفت و سخت آمریکایی‌ها اعتراف میکنم که تصمیم جنرال موتورز برای تمرکز کامل روی برقی‌ها کاملاً اشتباهه، در حال حاضر اصلاً مشخص نیست که برقی‌ها انتخاب درستی برای آینده باشن، هنوز سهمشون از کل بازار ماشین دنیا بسیار کمه و وقتی سهم بیشتری از بازار داشته باشن مشکلات تامین اون همه باطری و برق و سپس کاهش راندمان باطری‌ها و بازیافت اونا خودشو نشون خواهد داد
        با این شرایط واقعاً این همه عجله بعضی شرکتا مثل GM برای برقی شدن رو نمیفهمم، درسته نباید از قافله برقی‌ها عقب موند ولی نه اینکه یهو فقط رو این حوزه تمرکز کنی و بگی تا 2030 کلاً درون‌سوز رو میذارم کنار، البته تو این جو برقی که راه افتاده دولت‌ها و سیاست هم نقش پررنگی داره
        در کل، امیدوارم قبل از اون که دیر بشه و دیگه راه برگشتی نباشه، شرکت‌هایی که برنامه تمام برقی دارن مثل GM در برنامه‌هاشون بازنگری کنن وگرنه اگه در آینده معلوم بشه که الکتریکی شدن انتخاب درستی برای آینده صنعت خودرو نبوده، این شرکت‌ها بشدت ضرر خواهند کرد

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          درسته امیر آقا بحث دقیقا همینه.
          مثلا توی خود ژاپن هم این موضوع الکتریکی شدن یه معضله. قبلا اخبارش توی پدال گذاشته شده بود که بعضی ترول ها میگفتن ژاپن نمی تونه نیروگاه برق هسته ای بسازه مشکل از خودشه که عقب مانده هست. در حالی که الان بزرگترین نیروگاه برق اتمی دنیا نیروگاه کاشیوازاکی کاریاوا شهر توکیو هست. ولی چون سال توی سونامی چندین سال قبل ژاپن یکی از نیروگاه ها به دلیل نفوذ آب (نه به دلیل زلزله) دچار مشکل شد و فجایع زیست محیطی به بار آورد واسه همین به مدت یک دهه تمام نیروگاه های برق اتمی رو غیر فعال کردن و الان کم کم دوباره بعضیاشون با کمتر از نیمی از ظرفیت دارن کار می کنن که اونطور هم که من خوندم اصلا خود مردم ژاپن هم مخالف فعالیت این نیروگاه ها هستن. منظور اینکه توی کشورهای زلزله خیز مثل ژاپن و امثال ژاپن هم نیروگاه های برق اتمی که مثلا برق پاک و بدون انتشار آلودگی تولید می کنن، چنین مشکلاتب واسشون وجود داره. وقتی هم نتونن برق پاک تولید کنن اون وقت برقی شدن خودروها واسشون معضل زیست محیطی میشه. از این دست مشکلات توی راه برقی شدن ماشین ها خیلی زیاده. حالا اروپایی ها به دلیل ظرفیت ها و توانایی هاشون و شاید هم مافیای سیاسی و این چیزا داره سریع حرکت می کنه ولی حداقل برندهایی مثل تویوتا که اصل بازارشون کشورهایی که با برقی شدن فاصله داره اصلا نمی تونه عجولانه عمل کنه. در حالی که جنرال موتور الان داره با عجله کار می کنه ولی فورد هوشمندانه کار می کنه. از یه طرف مک ای الکتریکی رو با مشخصات خوب میسازه و برای تضمین فروش اسم ماستنگ واسش انتخاب می کنه، از طرف دیگه پیشرانه هشت سیلندر جدید با حجم بیشتر واسه سری اف توسعه میده.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Iman99

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          همون نیروگاه اتمی ژاپن به کمک شرکت معظم جنرال الکتریک امریکا ساخته شده بعد از سونامی هم ژاپنی ها میخواستن به کمک ربات ها وارد مرکز نیروگاه که تشعشع زیاده داره وارد شن ولی هربار ربات اونها یا خراب میشد یا گیر میکرد تا اینکه از ربات های ارتش آمریکا استفاده کردن و با کمک اونها تونستن وارد محوطه نیروگاه شن مستندش هست خواستی میتونی ببینی.
          صنعت ژاپن هرچی باشه هیچی نیست در برابر صنعت اروپا یا امریکا و مثل انگشت کوچیکه اونها میمونه که همینی هم مه هست با کمک اروپا یا امریکا بوده و با استفاده از تکنولوژی یا مهندسی اونها بوده.
          در مورد تنوع تو محصولات اگه به تنوع سبد محصولاته که چین متنوع ترین سبد محصولات رو داره تویوتا که هیچه همین چین که همه جور محصولاتی تولید میکنه تازه نوع باکیفیتش رو میگم نه بی کیفیت ولی خود این اینم ارزشی نداره چون ملاک پیشرفت و تکنولوژیه که چند کشور از اروپا و امریکا حرف اول رو میزنن تو آفرودر ها و آفرود سخت و سنگین خدای آفرودر ها مرسدس جی کلاس و هامر و فورد هستن از آلمان و امریکا که دیگه تو همه چیز بهترین هم هستن و آفرودر هایی هم که گفتم خدای آفرود هستن
          درمورد تویوتا وقتی اومد لمانز اولا وقتی اومد لمانز پورشه رفت و تویوتا عملا خودش با خودش رقابت میکرد و بعد هم خودشون هم تنها بودن و این دیگه قهرمانی نداره که بخوای مثالش بزنی ضمن اینکه خود خودروی لمانز تویوتا برگرفته و کپی از خودروهای لمانز اروپایی هست که بازم به به پای خود اونها نمیرسه و اگه بخواد هم نمیتونه هم به پای اونها برسه
          درضمن تویوتا و ژاپن نمیتونه با آلمان یا چند کشور اروپایی و امریکا رقابت کنه چرا چون یه مثالش زمانی که همین تویوتا اومد فرمولا وان ولی نتیجه نگرفت و دید نمیتونه با فراری و مرسدس و ب ام و رقابت کنه کشید کنار درضمن بالاترین تکنولوژی و مهندسی و پیشرفته بودن تو فورمولا وان بوده که الان مرسدس هفت سال پشت سر هم داره قهرمان میشه و بقیه دارن فقط نگاهش میکنن و برای رده های پایین رقابت میکنن بهترین و قویترین موتور فورمولاوان رو هم مرسدس داره و هندایی هم که از چندسال پیش وارد شد بازم نتونست در حد مرسدس باشه و حتی سالای قبل همش موتور میسوزوند و موتور ضعیف تری هم داشت الانم دیگه دید نمیتونه با مرسدس رقابت کنه تصمیم گرفتن از رقابت ها خارج شن و برای پیچوندن مردم الکی بگن دلیلش چیزی دیگس پلی واقعیتش اینذبود که نمیتونستن با مرسدس رقابت کنن چون مرسدس بهترین و قوی ترین و بادوام ترین موتور رو داشت جالب اینه که حرف از دوام اینجا ممکنه تو مسابقات جواب بده که مرسدس برتریش رو ثابت کرد نه اینکه تو خودروهای تجاری.

          حالا هم طرف اومده واسمون تز میده و تمام برتری ها و پیشرو بودن اروپا و امریکا رو میگیره به چوخ و میگه فلان شرکت ورشکسته شد آخه عقل داشتنم خوب چیزیه الان دیگه اروپا یا امریکا رفتن کره مریخ رو دارن میگیرن و این موضوعات دیگه چیزی نیستن واسشون ولی چی بگم اینجا بعضیا جهان سومی فکر میکنن و نمیخوان بفهمن.

          موافقم 0
          مخالفم 2
        3. حسین

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          ایمان 99 مثل اینکه شما بدجور داری میسوزی. نیروگاه کاشیوازاکی توسط شرکت tepco ژاپن ساخته شده نه جنرال الکتریک😂 جدیدترین راکتورهای اتمی این نیروگاه هم توسط توشیبا ساخته شده.
          Nsx مهندسی هوندا رو پشت سرش داره نه مهندسی جنرال موتورز اینو ک میتونی بفهمی یا نه؟
          هوندا امسال هم تامین کننده تیم ردبول هست و می بینیم داره چیکار می کنه. بعد تو میگی رفت چون نتونست رقابت کنه😂 می بینی که فعلا اروپایی ها دارن پشت سرش بوق میزنن.
          با چرت و پرت های متعصبانه نمی تونی به جایی برسی. با یه مطالعه ساده می فهمی صنعت ژاپن از تمام کشورای اروپایی جلوتره. تو حوزه صنایع high tech، روباتیک، پروژه های هوا فضا و غیره. هفته قبل جواب تراوشات ذهنی بی اساست رو دادم که جوابی واسش نداشتی جز پرت گفتن. از صنعت میکروچیپ حرف زدم و از کمپانی های ژاپنی حرف زدم که 90 مواد اولیه صنایع نیمه هادی رو تولید می کنن و در انحصار دارن. اینجا پیج اینستاگرام نیست که بتونی هر پرتی بگی کسی نتونه جواب بده

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. Amirreza

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    با این سرعتی که دنیای خودرو داره به درون سوز ها پشت میکنه ، من احتمال میدم که تا دو یا سه سال دیگه تویوتا هم مجبور بشهربرای اینکه غرق نشه هم جهت امواج شنا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      امکانش هست…

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Amirreza

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      ببینید من موافق برقیا نیستم ولی حقیقتیه که باید قبول کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. RezaRs

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    من اندازه دوستان بلد نیستم ولی من امیدوارم سیاست متفاوت تویوتا عامل نابودیش نشه

    جامیست که عقل آفرین میزندش
    صد بوسه ز مهر بر جبین میزندش
    این کوزه گر دهر چنین جام لطیف
    میسازد و باز بر زمین میزندش
    خیام

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یعنی آدم عشق ماشین باشه ولی عشق نکنه با این حرکتهای تویوتا ؟ مگه میشه .
    مطمعنم که این برند دیر تر از تمام کمپانی ها کاملا الکتریکی میشه ، دیر از تمام کمپانی ها دکمه هاشو حذف میکنه و یه صفحه نمایشگر مسخره میندازه وسط داشبور ، …
    دم تویوتا گرم ، واقعا چرا بعضیا اینجا فکر میکنن بیشتر از آکیو تویودا حالیشونه ؟! ( باهاشون بحث نکنید دوستان )
    فقط باید به این جمله دقت کرد که بارها دربارش صحبت کردیم :
    برخی مطالعات نشان داده‌اند که تولید خودروهای الکتریکی و باطری‌های آن‌ها آلایندگی بیشتری نسبت به خروجی اگزوز خودروهای درون‌سوز دارد.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      یه سری از دوستان اقتصاد دانه اینجا باید می رفتن کاندید میشدن قطعا اوضاع اقتصادیمون درست میشد

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        کلا یه عده معلوم الحال تشریف دارن ، کاری بشون نداشته باشید خودشون میرن .

        موافقم 4
        مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2413 ديدگاه)

        رامین جان این طعنه ها به خصوص کارشناس خطاب کردن دیگران زمانی درسته که حداقل خود شما به محتوای تحلیلی که بالا نوشتین دقت لازم را در نظر میگرفتید.
        در نظر اول شما فرمودید که تویوتا با کمترین سود کار میکنه و مثالهایی از سایر شرکت ها نام بردید که از بیخ و بن اشتباهه.
        سود تویوتا در سال گذشته 20 میلیارد دلار و سود گروه کیا هیوندای حدود 4 میلیارد دلار و سود جنرال موتورز 6.4 میلیارد دلار.
        با توجه به درآمد تقریبا برابر کیا هیوندای به اضافه GM با تویوتا ، میزان سود بدست آمده تویوتا دو برابر بوده و قبل از تحلیل اقتصاد صنعتی به داده ها توجه کنید و هیچوقت آمار دروغ نمیگه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          آقا بهزاد من میزان فروش رو نگفتم هزینه تولید هر خودرو رو منظورم بود فکر کنم اشتباه برداشت کردی. بحثم کاملا راجب حرف مسخره ای بود که یه عده تکرار می کردن راجب سادگی تویوتا وگرنه میزان فروش که مشخصه و کسی هم نمی تونه انکارش کنه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  8. car reminds me of love

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    این که ماشین های تویوتا خیلی کار میکنن واقعا اینقدر جوابش سخته؟؟؟؟؟؟
    خب معلومه اگه یه موتور ۸ سیلندر قدیمی و کم جون و حجیم بندازی هیچ فشاری بهش نمیاد و زیاد کار میکنه و تازه ۱۴ سال هیچ دستی به اون موتور هم نَکِشی!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 8
    1. Ninja

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      قبول داری یاریس جی ار نسبت قدرت به حجم بالایی میگیره ۱.۶ لیتر حدود ۲۵۰ اسب زیاد نی باید دید اون چقدر عمر میکنه
      بس کن محمد جان 😕

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        اگه هم بگی یاریس ثابت نشده حی تی ار و نیسان زد سوپرا هم هستن شاید زد و جی تی ار تویوتا نیستن ولی دوام و استهلاک کم خصلت ژاپنی هاست ۳.۹ دهم لیتر ۶۳۰ اسب جی تی ار مقاله هاش تو پدال هم هست که با کارکرد بالا اطمینان خوبی داره

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          درضمن لندکروز جدید هم باید دید
          اگه میخوای بازم بگم حرفت خیلی تعصبی بود
          از تو انتضار نمیرفت حرفت شبیه بعضیهاست که
          بقول اقا رامین میگن چون تویوتا و ژاپنیها اپشن ندارند و ساده هستن دوام دارند ولی تو فقط لندکروز نسل قبل رو دیدی ولی هایلوکس رو ندیدی

          موافقم 2
          مخالفم 0
  9. Mohammadreza

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (870 ديدگاه)

    یسری دوستان دیدم این قضیه تمام الکتریکی شدن خودرو رو به هوشمند سازی گوشی های همراه که اپل شروعش کرد تشبیه میکنن.

    این مقایسه از ریشه اشتباه ست.
    گوشی های هوشمند با گوشی های دکمه ای و قدیمی تقریبا هیچ نقط اشتراکی ندارن و هوشمند ها کلی امکانت کاملا جدید و کاربردی داشتن.
    درحالی که خودرو برقی از دید خریدار تنها تغییرش با خودرو دورن سوز اینه که مدت سوخت گیری – شارژ شدنش بجا 2 دیقه شده 40 دیقه.
    یه مقداری هم شتباشون در سرعت پایین بهتره.
    از طرفی قیمت و طول عمر و تنوع استفاده گوشی و خوردو بسیار متفاوته.

    درکل در حالی که گوشی های هوشمند دراکثر زمینه ها برتری مطلقی به دکمه ای های آنالوگ داشتن، خودروهای برقی از دید مشتری برتری خاصی نسبت به دورن سوزها ندارن بلکه در خیلی موارد مهم مثل زمان شارژ، پیمایش، افت عملکرد در طولانی مدت نسبت به دورن سوزها عقبگرد هم دارن.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. mopar

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (74 ديدگاه)

      بگم که برقی ها الانم برتری های خاصی دارن مثلا همین سیستم خودران…
      بی صدا بودنشون
      کم الاینده تر بودنشون(این جای بحث زیادداره)
      (نمیگم تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار میشه همون طور که نمیگم تسلا حباب داره و ورشکست میشه و …)

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        👌

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (870 ديدگاه)

        دوست عزیز تا جایی که من میدونم خودرات بودن لازمش الکتریکی بودن نیست!
        خودروهای دورن سوز با گیربکس اتوماتیک هم میتونن تمام خودران باشن و درآینده نزدیک هم خواهند بود.
        در رابطه با صدا موتور هم که گفتی.
        ما چون تو ایرانیم این قضیه صدای موتور برامون مسئله هست.
        برای مثال جالبه بت بگم بی ام و در تعدادی از مدل های سری 5(نه m5) بدلیل صدای بسیار کم پیشرانه از یک نویز مصنوعی ایجاد شده توسط بلندگوها استفاده میکنه تا به راننده اطمینان بده پیشرانه روشنه و داره کار میکنه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. mopar

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          در حال حاضر برای خودران بودن حداقل باید هیبرید بود فکر میکنم شایدم اشتباه میکنم اما به طور کلی سیستم خودران روی برقی ها خیلی ساده تر هستش
          بحث من از نظر صدای موتور فقط صدای داخل کابین نبود بلکه الودگی صوتی در شهر ها هم میتونیم حساب کنیم هرچند که همه ماشین ها سری 5 بیمر نیستن
          راستی خودران ها یه سری برتری های دیگه همدارن مثلا هندلینگ بهتر به واسطه مرکز ثقل پایین تر
          سادگی بی نحایتی که نسبت به درون سوز ها دارن
          قابلیت های خاصی که فقط در برقی ها میشه دید مثل کرب واک هامر و…

          موافقم 0
          مخالفم 1
      3. عرفان

        ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (229 ديدگاه)

        یعنی شما الان به عنوان یک ماشینباز
        سیستم خودران و بی صدا بودنو جز برتری به حساب اوردید ؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. mopar

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (74 ديدگاه)

          سیستم خودران که از حق نگذریم خدایی خوبه …

          بی صدا بودن هم خیلی جاها بهتره مثلا دیگه نصف شب بیدار نمیشی ببینی محل داره میلرزه بری پای پنجره ببینی یه 206 منبع بسته …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. عرفان

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (229 ديدگاه)

          والا نمیدوم چرا گزنینه پاسخ شما برای من نمایش داده نمیشه برا همین اینجا پاسخ میدم
          والال من بخاطر اینکه غیر از ماشینباز طبیعت دوستم هستم شاااید با برقی بودن کنار بیام (که بنظرم همین برقی شدن یهو ماشینام بیشتر یه اتفاق سیاسیه تا محیط زیستی )و پورشه و ایودی هم ثابت کردن که میشه تا حدودی ماشینای برقی رو جذاب کرد
          ولی خدایی خودرانو تو کتم نمیره هیچ جوووره
          خودران یعنی مرگ ماشین و ماشینبازی
          مرگ جاده رانندگی تو جاده و لذتاش
          خودران یعنی حوصله سربر بودن
          و……
          راجب صدا هم خب اون کسی که نصف شب گاز میده خب تکلیفش مشخصه چه ادم بی فرهنگیه
          ولی خب منبع گذاشتن به خودی خود چیز بدی نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. عرفان

          ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (229 ديدگاه)

          البته خب هر ماشینی کاربردش فرق داره
          یکی اسپرته
          یکی لوکسه
          یکی خانوادگیه
          من نمیگم که همه ماشینا باید صدا داشته باشن
          یا لذت ناب رانندگی و هندلینگو به راننده بدن
          ولی مشکلم با خودران ها اینه که اگه بخواد فراگیر شه دامن همرو میگیره
          و همه ماشینا یه شکل و دارای یه حس رانندگی هستن
          همین تفاوت هاست که زیباست
          یکی ماشین اسپرت سوار میشه
          یکی سدان
          یکی اس یو وی
          ولی با خودران شدن جهان خودرو یک شکل و بی روح میشه
          خودرو های یک شکلی که همه سوار میشن و تو خیابون شما هیچ ماشین متفاوتی نمیبینی
          همه یک شکل و ربات گونه ………

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Sina10

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا تویدتا چه شباهتی به نوکیا داره که یه عده همش اینو میگن؟
    مسئله تویوتا هیچ شباهتی به نوکیا نداره ، شاید تنها شباهتشون توی بزرگ بودن شرکت و دوام باشه فقط همین
    اگه کمی مطالعه داشتین این حرفو نمیزدین
    نوکیا بدلیل اینکه فقط و فقط روی ویندوز فون سرمایه گذاری کرد شکست خورد بدلیل سرمایه گذاری روی سیستمی که بسته بود و کمبود برخی برنامه ها توی ونیدوز فون اونو زمین زد
    ولی نوکیا گفته همزمان برقی ، هیدروژنی و هیبرید و بنزینی میسازه که کاملا متفاوته با اقدامی که نوکیا داشت
    دلیل اینکه ابرشرکتی مثل تویوتا حرفی که میزنه برخلاف حرفای شرکتی های کوچیک تری مثل جگوار و لوتوسه اینه که تویوتا این قدرتو دازه که زیر حرف زور و اشتباه و بی منطق دولت ها نره ولی اونا این توانایی رو ندارن
    تویوتا هرگز به سرنوشت نوکیا دچار نمیشه چون برای خودش چندین راه فرار ایجاد کرده که در صورت شکست هر کدوم سراغ دیگری میره ، برعکس این جگوار و لوتوس و … هستن که سرمایه گذاری فقط روی برقی ها اگه مثلا یه نوع خودرو های جدیدی وارد بازار بشن مثل سوخت مصنوعی یا هیدروژن که توانایی شکست دادن برقیا رو داشته باشن اولین شرکت هایی که نابود میشن همین جگوار و لوتوس و آلپین هستن که فقط یک راه انتخاب کردن
    تویوتا و ب‌ام‌و از اونجا که توانایی اینو دارن که زیر حرف زور و اشتباه دولت ها نرن ساخت خودرو های دارای موتور بنزینی رو متوقف نمیکنن تا یک راه فرار دیگه داشته باشن

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Iman99

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اتفاقا نوکیا هم همین حرفا رو میزد و رو یه چیز هم ثابت نموند و اتفاقا مثل تویوتا میخواست رو چند زمینه کار کنه یکیش سیستم عامل اختصاصی خودش بود که چند تا سیستم عامل هم بودن و یکی نبودن با چندین رده از گوشی های مختلف یکی دیگش سیستم عامل ویندوز بود یکی دیکش سیستم جاوا و گوشی های دکمه ای بود که هنوزم گوشی دکمه ای تولید میکنه این کار ها عین حرف تویوتاس یعنی جایی که اندروید اومد و همه دیدن یه پلتفرم جدیده و یه پنجره جدید باز شده و اوپن سورس هم هست درنتیجه همه رفتن سمتش بجز نوکیا که نتیجش معلوم شد الانم تویوتا داره لج میکنه و الکتریکی ها رو که بالاترین پتانسیل رو تو صنعت خودروسازی دارن رو جدی نمیگیره ممکنه در آینده باعث ورشکستگی تویوتا هم بشه هیچی چیزی غیر ممکن نیست و ممکنه تویوتا هم ورشکسته شه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خبر جالبی بود،بنظرم کار تویوتا خیلی درسته، داره خیلی آروم و محتاط عمل می‌کنه که روش درست هم همینه،درضمن گفته از همه نوع خودرو حداقل چند نسخه وجود داره( هیبریدی،بنزینی،برقی….)اگه مثلا برقی نگرفت دوباره میاد بنزینی هارو توسعه میده….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. mm.y@rlou

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    تویوتا شرکت با تجربه ای هست به نظرم رویه ی درستی رو پیش گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا