تویوتا

تویوتا ای-ریسر کانسپت، آینده‌ای برای خودروهای اسپورت!

تویوتا پیش از این به معرفی برخی محصولات خود در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ اشاره کرده بود اما برخی سورپرایزها را نیز تدارک دیده است.


یکی از این سورپرایزهای جذاب خودروی مفهومی ای-ریسر است که به منظور نشان دادن هیجان رانندگی خودروها در آینده طراحی شده است.


این خودروساز ژاپنی اطلاعات زیادی را منتشر نکرده اما این خودروی مفهومی یک محصول اسپورت با طراحی رادیکال و کاکپیت بازی است که فاقد شیشه جلو می‌باشد. راننده در مرکز خودرو نشسته و روبروی او هم غربیلک فرمان آینده نگرانه ای است که عینک‌های دیجیتالی ویژه‌ای را نگه می‌دارد.


زمانی که راننده عینک را به چشم بزند اطلاعات خودرو همچون سرعت لحظه‌ای و دنده و همچنین وضعیت باتری را مشاهده خواهد نمود. البته این عینک‌ها از عملکرد واقعیت مجازی هم برخوردار هستند که ظاهراً می‌تواند یک مسابقه گرندپری را شبیه‌سازی کرده و راننده را به شهرهای آینده هم ببرد.


تک ‌سرنشین این خودرو می‌تواند مستقیماً پشت راننده نشسته و از همان واقعیت مجازی استفاده کرده و این کار را با استفاده از صفحه‌نمایش یا هدست نصب شده پشت رول بار با برند GR انجام دهد.


اما به خود خودرو باز گردیم که از طراحی دو رنگ سود برده و چرخ ها نیز از بدنه اصلی جدا شده‌اند. ای-ریسر همچنین دارای چراغ‌های LED و عناصر C شکل می‌باشد.


قطعاً این کانسپت فانتزی تویوتا را نشان می‌دهد اما آکیو تویودا درباره‌اش گفته است: “تولید خودرو باعث شد ۱۵ میلیون رأس اسب در آمریکا جای خود را به خودرو بدهند.” علیرغم تغییرات عظیمی که در صنعت خودرو و حمل‌ونقل به وجود آمده و خواهد آمد، تویوتا هنوز هم اسب‌های مسابقه‌ای خود را حفظ خواهد کرد.


تویوتا می‌گوید طرفداران می‌توانند با خیال راحت نظاره‌گر دنیای خودرو باشند. اگرچه خودروهای آتی از سیستم‌های الکتریکی و خودران برخوردار خواهند بود اما این امر به معنی ناپدید شدن کامل خودروهای اسپورت نخواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    واو. به حق چیزای ندیده.
    خیلی باحاله. میتونی توی تورقوزآباد رانندگی کنی بعد تصویر نیویورک رو ببینی.
    دم تویوتا گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. وحید

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تویوتا محشره و اصلا غافل گیر نشدم هر چی که فکرشم نکنی رو به واقعیت تبدیل میکنه.البته پراید هم رویاها رو به کابوس تبدیل میکنه خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا