تویوتافورد

مصافی کوتاه بین تویوتا راوفور و فورد اسکیپ

با هر معیار ممکنی، کلاس کراس‌اوورها، یک کلاس در حال رشد است. به‌طور ضمنی، ساخته‌های این کلاس از ازدواج میان یک SUV با خودرویی هاچ‌بک و یا سدان پدیدار شده‌اند. کراس‌اوورها امروزه در سپهر خودروسازی سخت کولاک کرده‌اند. دو مدعی این کلاس در حال رشد عبارت‌اند از: خودروی مطمئن و معتبر تویوتا راوفور و خودروی سرشار از تکنولوژی فورد اسکیپ. حال اجازه دهید که پی ببریم که کدام‌یک از این دو بهتر هستند.

نمای ظاهری

از دیدگاه زیباشناختی، به‌شدت میان این دو رقیب تفاوت وجود دارد. تویوتا راوفور آشکار یک خودروی ژاپنی با خطوطی تیز و استایلی پیچیده است؛ و این پارامترها در کنار هم نمایی تهاجمی و خشن را برای آن خلق نموده‌اند. از سوی دیگر، فورد اسکیپ خودروی به‌مراتب ظریف‌تر و شیک‌تری باوجود منحنی‌های نرم‌تر و انبوهه‌ای از کروم در بدنه خود است و این موارد به تثبیت موقعیت آن به‌عنوان یک خودروی پریمیوم مدد رسانده است.

داخل کابین

کابین تویوتا راوفور از مدل کرولا الهام گرفته و ملبس به آمیزه‌ای از پلاستیک‌های سخت و پوشش‌های چرمی است. گرچه طراحی تجهیزات داخل کابین تویوتا دلنوازتر از رقیب آمریکایی آن است ولی همین سخن را نمی‌توان درباره کیفیت متریال آن گفت (کیفیت مواد مورد استفاده در کابین فورد اسکیپ بهتر است).

فاصله بین دو محور جلو و عقب در تویوتا راوفور معادل ۲۶۵۹ میلی‌متر است. در مقابل، این رقم برای فورد اسکیپ برابر با ۲۶۸۹ میلی‌متر است. همچنین گنجایش فضای بار تویوتا راوفور معادل ۵۴۷ لیتر است. در عوض، فضای بزرگ محل بار در فورد اسکیپ، رقم شگفت‌انگیز ۹۷۱ لیتر را نشان می‌دهد.

عملکرد

با کمک از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی، تویوتا راوفور از توانی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۰ نیوتن متر بهره می‌برد و به‌طور مرزی قوی‌تر از همتای آمریکایی خود فورد اسکیپ است که از پیشرانه ۲.۵ لیتری آن، تنها ۱۶۸ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر نیرو و گشتاور تولید می‌شود. البته یک گزینه ۲ لیتری توربوشارژ هم برای فورد اسکیپ وجود دارد که قوی‌تر و توانمندتر بوده و ارقام چشمگیری از توان و گشتاور را از خود ارائه می‌دهد: ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور.

داوری نهایی

با بهایی که تنها از ۸۸,۰۰۰ درهم (۲۴,۰۰۰ دلار) شروع می‌شود، تویوتا راوفور از مزیت پولی بیشتری نسبت به رقیب آمریکایی خود برخوردار است؛ رقیبی که بهای آن از رقم ۹۵,۰۰۰ درهم (۲۵,۹۰۰ دلار) استارت می‌خورد. درحالی‌که شکاف معنی‌داری از لحاظ قیمت بین این دو خودرو وجود دارد، برچسب قیمتی فورد اسکیپ به سبب کیفیت، طراحی و تجهیزات برتری که ارائه می‌دهد تا حد زیادی توجیه‌پذیر است.

منبع: YALLAMOTOR.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. kamran cooper

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    فورد واقعا بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (209 ديدگاه)

      تو سواری دادن و کیفیت تو این سگمنت هوندا سی تر وی و رافور بهترین اند.
      میتونی امار فروش رو تو کل دنییا هم ببینی سی ار وی و رافور این قدر فروش دارن که جزو پرفروش ترین خودروهای دنیا باشن.
      رافور سواری خیلی خوبی داره با وجود 4 سیلندر بودن و بدون توربو داشتن .ماشین تند و تیزیه.
      سوارش که شده باشید مبفهمید منظورم چیه.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. charger

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (396 ديدگاه)

        یعنی شما سوار فورد هم شدید ؟؟؟؟؟
        نگفته که تویوتا بده گفته فورد بهتره

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          همین ایشون یجوری میگه تو سواری دادن هوندا و تویوتا بهترن که جرمی کلارکسونم نمیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. PaRHaM

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      مشخصات خیلی شبیه همه و برام کلا این دوتا فرق ندارن ؛ جفتشون رو بهشون علاقه ای ندارم?
      ولی اگه بخوام انتخاب اولیه تو این سبک خودرو انجام بدم
      نظرم میره سمت
      GMC Terrain
      Chevrolet Equinox
      انتخاب نهایی برام سخته ولی بیشتر نظرم میره سمت اولی
      توقعاتی ک از ی ماشین دارم رو بیشتر از بقیه تامین میکنن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mawdigh

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فورد از همه لحاظ بهتره.
    حالا یه سری از دوستان میان میگن من فقط به خاطر استهلاک کمتر وتعریف هایی که شنیدم راوفور رو ترجیح میدم مدیونید فک کنید منظورم با مجید!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. aston martin

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    انصافا اولین باره میبینم دوتا ماشین بشدت در یک حد هستن
    از هردوشون خوشم اومد واقا نمیتونم بگم کدوم بهتر از دیگریه
    راجب متریالو قدرتو اینا هم نمیشه از چن تا عکس و یه مقاله چیزی فهمید باید خودت بشینی پشت فرمونشون تست درایو کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMIR SCHUMACHER

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    قیمتشون هم فرق زیادی نداره
    10فرصت اتتخاب داشته باشم هر 10 بار فورد رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hossein

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      اگه یازده تا بشه چی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR SCHUMACHER

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)


        اون کسی که 11 بار به من فرصت اتتخاب ماشین میده حتما خیلی بیکاره !
        همچین فرصتی هیچ وقت پیش نمیاد !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Moein

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    تویوتا به نظر من سره.هم ظاهرش شیک تره و هم فنی بهتری داره(البته ظاهر بیشتر سلیقه اییه)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. هادی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    تویوتا مشکل جلو پنجره و چراغ های عقب داره…
    در تمام مدل ها… در حالی که رقبای تویوتا به سمت چلو پنجره های بزرگ میرن تویوتا مدام اون رو کوچک میکنه. درحالی که رقبای تویوتا با ساخت بدنه های حجیم در حال ابهت بخشیدن به خودرو هاشون هستن تویوتا هیچ علاقه ای به این کار نداره.
    چراغ های عقب هم که افتضاح…
    بخاطر همین چند تا مشکلی که خداییش حل کردنش هیییییچ کاری نداره تویوتا داره خودش رو خراب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ولی تویوتا همچنان پرفروش ترین برند جهانه پس نتیجه میگیریم تویوتا داره راه را درست میره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. Hamid...Audi

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    چه مقایسه مزخرفی بود.
    خریداران تویوتا دلایل مهم تری واسه خریدنش دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (709 ديدگاه)

      مقایسه به خودی خود هیچ مشکلی نداشت چون هر دو خودروی فورد اسکیپ و تویوتا راوفور در یک کلاس کاری هستند و نویسنده اصلی متن هم نقطه نظرات خود را بیان کرده است.کمی متن را با دقت و حوصله بیشتری بخوانید،نویسنده در هیچ جایی برتری مطلق را به فورد اسکیپ نداده است بلکه گفته است که خرید آن توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به تویوتا راوفور دارد.وی در همان آغاز از تویوتا راوفور به عنوان خودرویی معتبر و مطمئن یاد نموده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        دقیقا مشکل من هم با همین توجیه اقتصادی مشکل دارم.
        شما برو هزینه نگه داری فورد اسکیپ با تویوتا راو4 رو مقایسه ببین خرید کدوم یکی توجیه اقتصادی بیشتری داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. #ali.m#

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ظاهر بهتر و قابلیت اطمینان بیشتر تویوتا باعث میشه انتخابش کنم ولی تو این کلاس نیسان رو بیشتر ترجیح میدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فريد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    فورد چقد شبیه سانتافس!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ونوم اف ۵

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    انصافا فورد چقدر پیشرفت کرده که از راوفور که ماشین خیلی خیلی عالی هست هم یه مقدار بهتره فقط فاکتور قیمت میمونه که اونم بخاطر کیفیت بالاتر کابین هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Sardar

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    فورد بهتره بنظرم . تویوتا تو این سگنمنت ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. DR.ZAK

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یعنی تویوتالندکروزه خرگوشی زمان جنگ رو هم نگاه کنی همین داشبوردو داره الانم همینه.
    چراغ پشت هم که طاقچه برالیوان گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مرزبان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فورد رو من بیشتر میپسندم و بنظرم بازار ایران عطش عجیبی نسبت به خودروهای آمریکایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چون توی ایران سالها تجربه سوار شدن رافور رو داشتم و پس از مهاجرت به اروپا هم کوگا تیتانیوم خریدم، با خوندن کامنت ها فقط میتونم بگم هر دو ماشین عالی هستند و برای استفاده روزمره بسیار راحت و با دوام و ایمن و کاربردی و هر دو ماشین هم خوش دست.
    اگر بین این دو تا بخوام یکی رو کمی بهتر بدونم، اون فورد هست. چون سیستم های الکترونیکی و کمکی خیلی بیشتری داره. تویوتا خیلی ساده و بی آپشن هست. به عنوان مثال سیستم کنترل گشتاور به طور دائم داره گشتاور ارسالی روی هر چرخ رو کنترل میکنه و توی صفحه هم نمایش میده و یا پارک اتوماتیک که واقعا عالی کار میکنه و جایی که ماشین جا بشه میلیمتری پارک میکنه و بسیاری از آپشن های جذاب دیگه که تویوتا نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا