تویوتا

راو 4 مدل 2019، اولین شاسی‌بلند هیبریدی تویوتا در استرالیا

تویوتا طیف پیشرانه‌های نسل جدید کراس اوور راو ۴ مدل ۲۰۱۹ را پیش از عرضه در استرالیا تأیید کرده است. این خودروی جدید از سه‌ماهه دوم سال آینده وارد این بازار خواهد شد.


راو ۴ جدید اولین شاسی‌بلند هیبریدی تویوتا در این کشور خواهد بود و از سیستم چهار چرخ محرک جدیدی سود خواهد برد که حداکثر کشش و راندمان بالایی را ارائه می‌کند. البته جدای از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی جدید یک نمونه مکانیکی نیز در دسترس است اما خب کارایی آن به اندازه‌ی نمونه‌ی الکتریکی نیست.


چهارمین نسل راو ۴ با سه پیشرانه ۴ سیلندر جدید عرضه می‌شود: نسخه ۲ لیتری بنزینی دیفرانسیل جلو، نمونه ۲.۵ لیتری بنزینی با سیستم چهار چرخ محرک مکانیکی و نهایتاً نسخه ۲.۵ لیتری هیبریدی با دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک الکتریکی.


خریداران مدل غیر هیبریدی ۲.۵ لیتری از قدرت ۲۰۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۳ نیوتون متری لذت خواهند برد. قدرت و گشتاور این پیشرانه در مقایسه با نمونه ۲.۵ لیتری فعلی به ترتیب ۱۵.۲ و ۴.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بجای یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در نسخه قبلی، این پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید جفت خواهد شد. این گیربکس نسبت دنده یک پایین‌تر به منظور پرفورمنس بهتر در شروع به حرکت را ارائه خواهد کرد.


پیشرانه ۲ لیتری جدید هم قدرت ۱۷۲ اسبی و گشتاور ۲۰۳ نیوتون متری دارد. این پیشرانه هم با گیربکس CVT یا ۵ سرعته دستی مجهز به سیستم هماهنگی دور پیشرانه همکاری می‌کند.


اما مدل هیبریدی دارای پیشرانه ۲.۵ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی بوده و قدرت کل آن ۲۱۰ اسب بخار می‌باشد. بسته به شرایط رانندگی تا ۸۰ درصد گشتاور می‌تواند به چرخ‌های عقب انتقال یابد. سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی این نسخه جمع و جورتر بوده و وزن کمتری دارد.


معاون بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا اظهار داشته است:

نسل جدید راو ۴ جذابیت بیشتری برای افرادی خواهد داشت که به دنبال راحتی و اشرافیت در سفرهای روزانه و آفرود خارج از جاده است. قوای محرکه‌ی جدید این خودرو پرفورمنس مطمئن و چابکی بالا را ارائه می‌کنند که نتیجه آن افزایش جذابیت و لذت رانندگی است.

از آنجایی که باتری‌های نسخه هیبریدی زیر صندلی عقب جای گرفته است بنابراین همه‌ی مدل‌های بنزینی و هیبریدی دارای فضای بار یکسانی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (70 ديدگاه)

    جاش تو ایران خالیه… مخصوصا هیبریدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      جای ما اونجا خالیه. تا بتونیم زندگی کنیم. که در حد تلاشمون به خواسته هامون برسیم. نه که همه چی برامون بشه عقده و آه و افسوس.
      گاهی باید دل کند از این خاک غریب ….

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. saeed

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    تویوتا تو مدلهای جدیدش قدرت موتورهاش به طرز عالی بالا رفته و یکی از معدود نقاط ضعفش که کندی محصولاتش تو حرکت اولیه بود کاملا برطرف شده.ظاهرشم که کاملا تهاجمی و به روز شده.اون از مزدا cx5 این از تویوتا .این کلاس با وجود اینا و فورد و کیا و هیوندای و هوندا و فولکس و….فوق العاده رقابتی هست.اونوقت ما درگیره تحویل یا عدم تحویل ساندرو هستیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آآآآرماااانننن

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      دقیقا
      تو این کلاس رقابت خیلی شدید شده امسال،همه دست پر اومدن،فقط کیا بنظرم امسال تو این کلاس نسبت به رقبا چیز خاصی معرفی نکرد و ظاهرا گذاشته واس سال دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeed

        ۲۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        درسته.این کلاس کراس اوور کامپکت واقعا هم پر طرفداره و غیر مستقیم به نوعی قاتل کلاس خودروهای سدان مید سایز خانوادگی شده(خانواده ها کم کم ترجیحشون میدن به اون کلاس).ضمنا با وجود اینا کار لوکس سازا ی این کلاس مثل بی ام و بنز ائودی لکسوس ولوو…سخت میشه برای وجه تمایزشون با خودروهای اقتصادی .چون عملا امسال تیگوان مزدا CX5 و راو4و…نیمه لوکس دارن میشن.در مورد اسپورتیج هم تا حدی حرفت درسته آرمان جان البته هنوز از زمان معرفی نسل جدید اسپورتیج خیلی نگذشته و هنوز به چشم من تازگی خودشو داره .فروششم تو استرالیا و کانادا واقعا بالا بوده .ضمن اینکه کیا بر خلاف هیوندای معمولا دیر به دیر اقدام به معرفی نسل جدید و حتی فیس لیفتهای سنگین میکنه .ضمنا موتور 2 لیتری توربوش به نوعی جدیدترین آپشن موثرشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      از وقتی اکیو تویودا اومده جو رو عوض کرده. تویوتا رو با ویتامین اسپورت و پویایی تقویت کرده. هم طراحی هاش جوون پسند شدن هم کارایی و پویایی رو به ماشیناش اضافه کرده. الان خیلی سخت تر شده بخوای ایرادی ازش بگیری.
      دیگه نمیدونم از کراس اوور چه انتظاری میشه داشت که راو4 جدید نتونه براورده کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    تویوتا با عرضه کمری و راو و کرولای جدید که هم زیباتر هستند و هم قوی تر احتمالا سهم قابل توجهی از بازار رو کسب میکنه امسال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      دقیقاً درسته آقا سینا .
      اما نکته ای که هست و به اون اشاره ای نشده ، اینه که راو۴ تو همین نسل قبلش هم پُرفروشترین کراس اوور آمریکا شده ، در صورتی که تمام خودروسازان در تمام مُدِلها هنگامی که آخرین روزهای تولید اتاقشون را میگذرونند ، با اُفت فروش بسیار زیادی طرف هستند و مجبورند با تخفیف محصولشون را رَد بکنند .
      در صورتی که راو۴ در آخرین روزهای تولید نسل قبل هم مدام رکورد فروش میزد و حالا شما ببین این که جدید هست ، چه غوغایی به پا میکنه .

      آقا saeed در کامنتشون ، فرمودن کُندی محصولات تو حرکت اولیه ، در صورتی که راو۴ نسبت به تمام رقبای خودش مثل سورنتو ، سانتافه ، روگ ، کولئوس ، توسان ، اسپورتیج یک سروگردن در شتاب اولیه بالاتر هست و گیربکس ۶ دنده مَچ شده با موتور(( مکتوب و مستند تست شده در مجلات و سایتهای خودرویی ایرانی مانند خودروبانک و اسب بخار)) و من نقطه ضعف تویوتا را در کمبود آپشن حِس میکنم ، که آن هم در رانندگی بی عیب و نقص و همچنین کیفیت اَدَوات بالا جبرانش کرده .
      در حال حاضر هم نسبت به تمام رقبای خودش گرونتر و جالبه که نمونه کارکردش را راحت میفروشند ، در صورتی که سانتافه صفر مدل ۲۰۱۷ فول آپشن حدود ۲۰ میلیون از راو۴ مثلاً ۲۰/۰۰۰ km کارکرده هم ارزوتره در بازار .

      اُمیدوارم که هرچه زودتر این مشکلات اقتصادی و واردات خودرو حل بشه ، تا شاهد حضور این خودرو و باقی خودروها در کشور باشیم ، که یک طراوت تازه به خیابونامون بیاد و از یک رنگی و درجا زدن دور بشیم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۲۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        نوید جان فرمایش شما درسته.منظور من البته از کندی صرفا راو فور نبود منظورم کل محصولات تویوتا مخصوصا محصولای مثل یاریس کرولا و کمری به جز آریون و آوالون(به خاطر موتور v6 ۳.۵ lit) …بودموتورهای قبلی تویوتا نه اینکه بد باشن اما به نسبت کیفیت و نرمی وحشتناک بالایی که داشتند گاها شتاب فوق العاده نداشتند(بد هم نبودن و متوسط بودن تو کلاس خودشون) بعنوان یه تجربه شخصی وقتی مزدا ۶ کمری و آکورد هر سه نسلهای قدیمشو تجربه رانندگی داشتم با موتور یکسان و تنفس طبیعی،شتاب اولیه کمری یه سر و گردن نسبت به مزدا۶ و هوندا کم تر بود(توی دور این نقصو جبران میکرد تا حدی البته).در خصوص کمپانی تویوتا هم با اینکه شخصا تو اقتصادیها طرفدار مزدا هستم اما به نظرم ابر کمپانی خودرو سازی دنیا به حق تویوتاست و اگر صرفا برند تک رو حساب کنیم نه گروه خودرو سازی و زیر شاخه ها هیچ کمپانی به لحاظ فروش به گرد پای تویوتا هم‌نمیرسه و خوشحالم مزدا بعنوان یه کمپانی کوچکتر ارتباط نزدیکی با تویوتا برقرار کردن و قراره تو ی موتورهای هیبریری کمک کنه به مزدا و قطعا بالاترین فروشم تو اکثر کلاسهای اقتصادی مال تویوتاس.اما به نظرم (باز تجربه شخصیه و نه علمی و در نتیجه غیر قابل استناد)رانندگی تو مدلهای قدیمی تویوتا کمی گاها یکنواخت و کسل کننده میشد ولی نسل جدید تویوتا با موتور ۲ لیتری بالای ۱۷۰ اسب ۲.۵ لیتری بالای ۲۰۰ اسب و ۳.۵ لیتریه بالای ۳۰۰ اسب معرکس و تویوتا که قبل از معرفی نسلهای جدید خودروهاش گفته بود هدفش پایین آوردن معدل سن خریدارای خودروهاش هست بواسطه طراحی و موتور به حق تونسته این کارو انجام بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۲۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          در خصوص قیمت اما مخالفم باهاتون علتشم اینه از این طرز فکر داره تو ایران سو استفاده میشه.در اینکه تو ماشین های اقتصادی ژاپن فوق العادس شکی نیست (انتخاب اولیه خودم تو اقتصادیها ژاپنیه صد در صد) اما وقتی شما به قیمتهای جهانی نگاه میکنید میبیید اختلاف قیمت خودروسازیها اقتصادی تو خودروهای همکلاس (با تیپها و موتورهای مشابه) خیلی نزدیک به همه و گاها اختلافها به ندرت حتی به ۳ هزار دلار میرسه.از همین مثال شما استفاده میکنم اینکه تویوتا مثلا نسبت به هیوندای و کیا با کیفیت تره یه بحثیه اما وقتی قیمت جهانی راو۴ بعنوان یه کراس اوور کامپکتو با اسپورتیج یا توسان میبینی متوجه میشی تو کلاس مشابه انقدرها اختلاف قیمتی ندارن و تو بدترین حالت اگر همون ۲-۳ هرار دلار اختلافو در نظر بگیری با دلار آزاد به ۵۰ میلیونم‌ نمیرسه .در حالیکه به قول شما کارکرده راو۴ از سانتافه کارکرده که مید سایزه و یه کلاس بالاترگرونتره و این دقیقا عین سو استفادس .چون از این‌حرف که تویوتا ژاپنیه و خیلی سرتره…(کاری به درست یا غلط بودنش ندارم)داره سو استفاده میشه عزیزم.کاری که با پاسات ،تیگوان ،گلف هم شد و انقدر تو بوق و کرنا کردن که این آلمانیه و….دولا پهنا قیمتاشو بردن بالا دلالا.در حالیکه فولکس هم یه کمپانی خودرو سازیه اقتصادیه مثل تویوتا هوندا مزدا کیا هیوندای فورد شورولت ….حالا با یه اختلاف کم بالاتر نه این اختلاف قیمتی وحشتناک.منظورم این نیست البته مثلا کیا و هیوندای باید گرونتر باشن منظورم اینه تو همون محاسبات غیر منصفانه قیمت خورد دلالا با استفاده از علایق مردم به قیمت خودروهای ژاپنی و آلمانی آب الکی بستن .منم معتقدم ژاپن واقعا جلوتر از کره است اما این اختلاف قیمتی اجحافه.شاید شما بپرسی پس با شرایط مشابه کی میره سراغ کره ایها تو دنیا وقتی آلمانی و ژاپنی هست.باید عرض کنم اینجاس که کمپانیهای کره ایها مجبورن با ارائه خدماتی مثل گارانتی ۷ ساله،لیزینگ بدون پیش پرداخت،تخفیف های زیاد،بالون کردن پول اولیه ماشین…مشتری جمع کنن در حالیکه تو ایران برعکسه و جاش خودروهای ژاپنی آلمانی دوبله سوبله حساب میکنن‌.چند وقت پیش یه مهمون ژاپنی داشتیم و علاقه مند به خودرو وقتی قیمت تویوتا توایران پرسید و با ارز آزاد به قیمت ارزی تبدیل کرد باورش نمیشد قیمتو.بازم‌میگم بچه هم‌میدونه فرقه بین خودروهای کره ای و ژاپنی اما جای امتیاز گرفتن مردم‌از کره ایها به شدت داره از این طرز تفکر جهت استفاده برای آب بستن به قیمت غیر کره ایها سو استفاده میشه.موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          موافقم saeed جان .
          خدایی مزدا۶ و آکورد شتاب بالاتری نسبت به کمری دارند .
          شخصاً تست نکردم ، اما مجلات و سایتهای معتبر خارجی و ایرانی هم همین رو میگن و بیشتر از مزدا۶ تعریف میکنند ، بخصوص هندلینگ بالای مزدا .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          saeed جان تا حدودی با صحبتهای شما موافقم که از اسم ژاپن سوءاستفاده میشه در ایران ،.
          اما دیشب تو سایت فروش خودروهای کارکرده آمریکا بودم و چیزی که میدیدم ، باور نکردنی بود .:
          مثلاً راو۴ مدل ۲۰۱۵ با ۳۰/۰۰۰ مایل(( هر یک مایل ، حدود ۱،۶ km میشه)) کارکرد با رنگ قرمز و مدل نیمه فول زده بود حدود ۲۰/۰۰۰ دلار .. ولی برام جالب بود که کیا کَدنزا مدل ۲۰۱۶ رنگ سفید با حدود ۳۴/۰۰۰ مایل کارکرد با اون همه آپشن موتور ۶سیلندر و به قول دلالان ایرانی (( لای زَروَرقی )) حدود ۱۸/۰۰۰ دلار بود .
          در صورتی که همین کیا کدنزا را اگر زمانی که صفر کیلومتر بود و میخریدین ، باید حدود ۳۶/۰۰۰ دلار پول میدادین و راو۴ حدود۲۵ یا ۲۸/۰۰۰ دلار قیمتش بود .
          حالا من این را برای نمونه گفتم و خودتون یه سر به سایتهای خرید و فروش خودرو در آمریکا بزنید(( usa sale car )) تا حساب کار دستتون بیاد .
          برای من که جالب بود و بیزحمت یه نگاهی هم به نوع کیفیت اَدوات داشبورت ، فرمون و دنده خودروهای ژاپنی و کره ای بندازید و نسبت به میزان کارکرد km خودروها بسنجید تا به اختلاف قیمتهای خودروهای ژاپنی و کره ای پِی ببرین .

          اما چیزی که فهمیدم ، این هست که آمریکائیها زیاد به آپشن بها نمیدن و بیشتر خودروها در تریم پایه یا کم آپشن کارخانه هست ، ولی به تمیزی و کارواش خودرو بسیار اهمیت میدن .
          ولی من که خودم ژاپنی باز و ژاپنی دوستم ، اگر گذرم به آمریکا خودرو و روزی خواستم زندگی کنم ، فقط بنز S یا آئودی A8 با کارکرد ۲تا ۳ سال سوار میشم ، از بس که اُفت قیمت میخورن و آدم از دیدن این خودروهای لاکچری کارکرده سیر نمیشه(( اینم میدونم که لاکچریها مالیات و عوارض بالایی دارن ، لطفاً دوستان با کامنتهای گوهربارشون از خجالتم در نیان که اِلِ و بِلِ )) .
          ما قَدر این گوهران بهشتی را میدونیم که تو این زندان زندگی میکنیم ، نه اونها که تو آزادی و رقابت انتخاب خودرو هستن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. آآآآرماااانننن

          ۲۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          Saeed
          فروش خودروهای کره ای تو ایران که بیشتر از ژاپنی هست! چه تو مناطق ازاد چه غیر آزاد،دلال ها نمیتونن فقط قیمت یک ماشین رو ببرن بالا! پاسات رو بردن بالا همزمان قیمت اپتیما و تالیسمان و کمری هم باهاش رفت بالا!
          تو اهواز اپتیما ٢٠١٧ قیمتش ٣٠۶ میلیون ولی کمری ٢٠١٧ قیمتش ٢۴٠ تا ٢۵٠
          این اختلاف قیمتش به میزان کمتر البته واس بقیشون هم هست!
          تو امریکا هم اپتیما موتور ٢٠٠٠ با کارکرد ٧۵ هزار تا قیمتش ١٨۶٠٠ دلار
          ولی کمری ٢٠١٧ با کارکرد ٣۵ هزار تا قیمتش ١۶٠٠٠
          سانتافه هم همینطور با مدل های برابر قیمت یا برابر یا بالاتر از راو۴ داره مدل کارکرده تو امریکا،تو سایت cargurus میتونی سرچ کنید سعید جان
          کادنزا ماشین کم فروشی بود تو امریکا واس همین مدل های کارکردش خیلی قیمتشون پایین هست چون محبوب نیست زیاد
          تو کیفیت قطعات هم تو این رده اقتصادی همه نزدیک به هم هستن و اکثرا از پلاستیک های فشرده استفاده کردن و یه سری چرم محدود،چه ژاپنی چه کره ای
          و دیگه سلیقه ای هست و اون هنر خودروساز هست که کدوم رو بهتر جلوه بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sina

        ۲۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        مرسی نوید جان
        دقیقا درست گفتی
        این راو حتی از قبلی هم بهتر هست و معلومه قراره تو بازار چه کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۲۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          دقیقا لذت رانندگی ،هندلینگ و فرمان‌پذیری مزدا عالیه هرچند کمری با این‌موتور v6جدیدش با توان بالای ۳۰۰ اسب فکر نکنم حریفی داشته باشه.در خصوص ماشین دست ۲ هم ۱۰۰ درصد درسته حرفت.منظور من این بود محصولات صفر هم رده باید بر اساس قیمت جهانی یکسان باشن حالا مثلا کره ایها مطابق همه جای دنیا بیشتر راه بیان با مشتری(قصدم توهین به کره ایها نیست خودم طرفدارشونم.مثلا پژو یجور راه میاد فورد بجور.‌.).اما بازار دست دوم‌ چون دیگه لیزینگ‌کردن ،گارانتیه طولانی مدتو …نداره و اکثرا نقدی هست این امتیاز جاشو به کاهش قیمت میده و طبیعیه مثلا یه خودرو ژاپنی قیمت بالاتری نسبت به خودروی مشابه کره ای با کارکرد و سال یکسان داشته باشه.کلا حرفم‌این بود وقتی گمرک و ثبت سفارش و ترخیص ..داره الکی قیمت خودرو رو میبره بالا تو ایران خودمونم صرفا با تعصب باز دلیل ندیم به دلالا برای افرایش الکیه خودرو.همون مهمون ژاپنی که عرض کردم‌خدمتت رفته بودیم دمه یه نمایشگاه تو عباس آباد یه گلف جی تی گذاشته بود اگر اشتباه نکنم ۶۷۰ میلیون(تو اوج گرونی و افزایش قیمت خودرو)وقتی با ارز اونروز (دلار ۱۸۰۰۰ تومنی)حساب کرد در میاد حدودا ۳۸۰۰۰ دلار فقط پوزخند زد و سرشو تکون‌داد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Saeed

          ۲۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          آرمان جان اولا من حرفم دقیقا همینیه که شما میگی.خودرو سازها تو یک کلاس کم‌و بیش شبیهن .من خودم کیا و هیوندای واقعا دوست دارم.راجب قیمتها هم بگم تو تهران تا جاییکه من میدونم کمری ۲۰۱۶ غیر هیبریدی تو رنج ۵۵۰ تا ۶۰۰ مدل ۲۰۱۶ داره قیمت گذاری میشه (اما این نکته رو در نظر داشته باش فیس قدیمی هست) اما اپتیما با فیس جدید صفر حدودای ۶۳۰ میلیونه.و جالبتر اینکه سوناتا(برادر اپتیما به نوعی) حول و حوش ۵۰۰ میلیونه!!بحث من اصلا کره ای ژاپنی آلمانی فرانسوی…نبود آرمان جان.الان با در نطر گرفتن همین اعداد ارقام بین ۲ تا کمپانی یکسان کیا و هیوندا دلالا دارن از علاقه بیشتر مردم به اپتیما سو استفاده میکنن.چرا باید بالای ۱۰۰ میلیون اختلاف بین دو خودرو هم کشور هم کلاس هم پلت فرم هم موتور نیو فیس…باشه(سوناتا و اپتیما).عرضه و تقاضا نهایتا تا ۲۰-۳۰ میلیون قابل توجیهه اما این اختلاف نه اصلا.اینا سو استفاده گریه از بی اطلاعی مردم.حالا شما برو قیمت جهانی سوناتا و اپتیمارو ببین چقدر اختلاف داره.وقتی میگم دلالا چون الان عملا نمایندگیها ماشین نمیدن بیرون و عملا تو تهران باید بری نمایشگاه دارها یا دلالا.مبنای حرفم هم‌روی قیمت صفره آرمان جان.چون بر اساس مالیات،سلیقه ،هرینه حمل قطعات از کشور سازنده به فروشنده،احیانا وجود سایت سازنده در کشور مادر تو کشور فروشنده…قیمت دست ۲ میتونه متغیر باشه تو کشورهای دنیا واسه همین مبنای قیمت جهانیو عمدتا صفر میگیرن.سانتافه صفرباید هم گرون تر باشه از راو ۴ صفرش (نه به خاطر اینکه بهتره یا بدتره)چون قیمت جهانیش بالاتره چون یه کلاس خودرویی بالاتره و طبیعی گرونتر باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تویوتا با پلت فرم و طراحی ظاهری و داخلی جدیدش داره میره تاج فروش رو از گروه نیسان _رنو_میتسوبیشی پس بگیره
    تویوتا اینقدر بزرگه که تقریبا به تنهایی به جنگ گروه های بزرگ خودروسازی جهان میره و کمتر گروه خودرو سازی یارای مقابله با این تک برند معظم رو داره
    ❤️TOYOTA❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2635 ديدگاه)

      تاج همیشه رو سر تویوتا بوده و هست محمدرضا جان
      حالا بقیه برن گروه و ایتلاف تشکیل بدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. دانیال روشنی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    خودروسازی که نه نیاز به ترول داره ، نه نیازی به ادعا داره و … همیشه هم فروشش عالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    saeed جان تا حدودی با صحبتهای شما موافقم که از اسم ژاپن سوءاستفاده میشه در ایران ،.
    اما دیشب تو سایت فروش خودروهای کارکرده آمریکا بودم و چیزی که میدیدم ، باور نکردنی بود .:
    مثلاً راو۴ مدل ۲۰۱۵ با ۳۰/۰۰۰ مایل(( هر یک مایل ، حدود ۱،۶ km میشه)) کارکرد با رنگ قرمز و مدل نیمه فول زده بود حدود ۲۰/۰۰۰ دلار .. ولی برام جالب بود که کیا کَدنزا مدل ۲۰۱۶ رنگ سفید با حدود ۳۴/۰۰۰ مایل کارکرد با اون همه آپشن موتور ۶سیلندر و به قول دلالان ایرانی (( لای زَروَرقی )) حدود ۱۸/۰۰۰ دلار بود .
    در صورتی که همین کیا کدنزا را اگر زمانی که صفر کیلومتر بود و میخریدین ، باید حدود ۳۶/۰۰۰ دلار پول میدادین و راو۴ حدود۲۵ یا ۲۸/۰۰۰ دلار قیمتش بود .
    حالا من این را برای نمونه گفتم و خودتون یه سر به سایتهای خرید و فروش خودرو در آمریکا بزنید(( usa sale car )) تا حساب کار دستتون بیاد .
    برای من که جالب بود و بیزحمت یه نگاهی هم به نوع کیفیت اَدوات داشبورت ، فرمون و دنده خودروهای ژاپنی و کره ای بندازید و نسبت به میزان کارکرد km خودروها بسنجید تا به اختلاف قیمتهای خودروهای ژاپنی و کره ای پِی ببرین .

    اما چیزی که فهمیدم ، این هست که آمریکائیها زیاد به آپشن بها نمیدن و بیشتر خودروها در تریم پایه یا کم آپشن کارخانه هست ، ولی به تمیزی و کارواش خودرو بسیار اهمیت میدن .
    ولی من که خودم ژاپنی باز و ژاپنی دوستم ، اگر گذرم به آمریکا خودرو و روزی خواستم زندگی کنم ، فقط بنز S یا آئودی A8 با کارکرد ۲تا ۳ سال سوار میشم ، از بس که اُفت قیمت میخورن و آدم از دیدن این خودروهای لاکچری کارکرده سیر نمیشه(( اینم میدونم که لاکچریها مالیات و عوارض بالایی دارن ، لطفاً دوستان با کامنتهای گوهربارشون از خجالتم در نیان که اِلِ و بِلِ )) .
    ما قَدر این گوهران بهشتی را میدونیم که تو این زندان زندگی میکنیم ، نه اونها که تو آزادی و رقابت انتخاب خودرو هستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. H

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    آخ تویوتا قراره توبازار چکار کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. H

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    تویوتا میخواد با راوفور بازارو بترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدامین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    واقعا چرا تا وقتی هوندا و مزدا هستن کسی تویوتا میخره؟?
    البته تاکسی ها و … که صرفا کم استهلاک و اقتصادی بودن براشون مهمه به کنار.
    واقعا لذت مزدا cx5 و honda crv با راوفور قابل مقایسه نبود و هنوزم فکر نمیکنم باشه.
    البته بازم میگم واسه کسی که لذت و قیافه ماشین و شتاب و … واسش مهم نیس و فقط یه ماشین خرکار میخاد که تا ابد واسش کار کنه تویوتا بهترین انتخابه.
    ولی به عنوان خریداری که بخاد همه چیزو مثل یه پکیج کامل داشته باشه مزدا رو قطعاا ترجیح میدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی تاجیک

      ۲۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (33 ديدگاه)

      اقای محمد امین عزیز این ماشین جدااز اپشن های بیشتر نسبت به رقبا و قیمت کمتر سیستم رانندگی خودکار داره ایا رقبای این ماشین همچین سیستمی داره؟ سیستم رانندگی خودکار تو کمتر خودرویی پیدا میشه اینکه یه ماشین 25,هزار دلاری هست خودتون قضاوت کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا