تویوتا

تویوتا رایز، کراس‌اوور کوچک‌تر از رافور

چندین تصویر از کراس‌اوور جدید تویوتا رایز پیش از رونمایی رسمی آن که هفتۀ آینده در ژاپن صورت می‌گیرد منتشر شده است. این تصاویر کراس‌اوور شیکی را نشان می‌دهند که می‌تواند جایگزینی برای مدل راش باشد. رایز که کوچک‌تر از رافور است، جلوپنجره‌ای ذوزنقه‌ای دارد که توسط چراغ‌های نسبتاً ساده‌ای احاطه شده است. در زیر این چراغ‌ها نیز قسمتی دیده می‌شود که درون آن مه شکن‌های دایره‌ای و دی‌لایت‌های افقی جای گرفته‌اند. پوشش‌های پلاستیکی بدنه، ستون‌های A مشکی و خروجی‌های هوای روی سپر عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این کراس‌اوور جدید ژاپنی هستند. علاوه بر این، مجموعه‌ای از لوازم جانبی ظاهری مثل کیت‌های TRD و مودلیستا هم برای رایز قابل سفارش خواهد بود.

رایز اما در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ کراس‌اوور جدید دایهاتسو راکی محسوب می‌شود. ابن کراس‌اوورها روی معماری جهانی جدید دایهاتسو یا DNGA ساخته شده‌اند که اساساً نسخه‌ای اقتصادی از پلت‌فرم TNGA تویوتا به‌حساب می‌آید. رایز که پایین‌تر از C-HR قرار می‌گیرد، طبق گزارش‌ها ۳,۹۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۶۲۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۹۵ میلی‌متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۵۲۵ میلی‌متر است.

کابین رایز کمی پایه‌ای به نظر می‌رسد اما بااین‌حال غربیلک فرمان سه پره، تریم فلزی و صفحه‌نمایش بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه آن هستند. صندوق بار این خودرو نیز ۳۶۹ لیتر ظرفیت دارد. طبق گفته‌ها، رایز علیرغم اندازهٔ کوچکش به‌صورت استاندارد به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده شامل هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، پایش نقاط کور و تشخیص علائم ترافیکی مجهز خواهد بود. علاوه بر این، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار ترافیک عقب و دوربین دید اطراف هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

گفته می‌شود این کراس‌اوور کوچک به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز شده که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور احتمالاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و همین‌طور یک نمونهٔ CVT صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    کوچکتر از chr هست ، پس چرا نوشته کوچکتر از راو۴
    اگر صندلی عقب chr نشسته باشید ، متوجه فضای خیلی تنگ و تاریک اون شدید ، حالا حساب کنید این دیگه کوچکتره و باقی ماجرا .
    بنظر من کراس اوورهای کوچکتر از راو۴ دیگه بیمزه میشه و میشه هاچبک باد کرده تا کراس اوور

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Me

      ۱۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      کراس اوور ساب کامپکت و سوپر مینی تا حد زیادی تعریف مشابهی دارن که تفسیر نهاییش میشه همون هاچبک باد کرده که شما گفتید،ولی تو کلاس کراس اوور کامپکت اگه ملاک ب ام و x3 ائودی q5 باشه خود راو۴ رو با قید وثیقه قاطی کراس اوورها قرار میگیره،اره باهات موافقم کاش یکی اسم اینارو عوض کنه و این کلاس رو به طور کل دوباره تعریف کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا