تویوتا

تویوتا سوپرا تارگا تولید خواهد شد؟!

سوبارو BRZ یا تویوتا در صنعت خودرو به عنوان دو محصول اسپورت سبک‌وزن شناخته شده‌اند. همین موضوع درباره‌ی مزدا MX-5 میاتا صدق می‌کند و اگر تاکنون به این فکر افتاده‌اید که چرا تویوتا و سوبارو نسخه‌های روباز این دو خودرو را تولید نکرده‌اند پس تنها نیستید.


سال ۲۰۱۳ کانسپت تویوتا FT-86 کانورتیبل به نمایش درآمد که پیش‌نمایشی از نسخه‌ی تولیدی احتمالی بود ولی پس از انتشار شایعات فراوان این خودرو راهی به خط تولید نیافت. البته به نظر می‌رسد سرانجام نسخه‌ی روباز این دو خودرو به واقعیت تبدیل خواهند شد.


خبر جدید رسانه‌های ژاپنی نشان می‌دهد کانسپت یاد شده چیزی بیشتر از نمونه‌ای نمایشی بوده است. در این خبر به نقل از تتسویا تادا مدیر فنی ارشد تویوتا سوپرا آمده که نسخه‌ی کانورتیبل ۸۶ از مرحله‌ی مفهومی عبور کرده و نزدیک به خط تولید است. متأسفانه در این خبر به چرایی مکث چند ساله‌ی تویوتا برای تولید چنین خودرویی اشاره‌ای نشده است. اگر خبرهای قبلی صحیح باشند بنابراین سعی تویوتا برای حفظ ماهیت چابک این خودروی اسپورت در عین اضافه شدن یک سقف تاشدنی نیازمند بازطراحی قابل‌توجهی خواهد بود.


البته سوپرای جدید نیز شایسته‌ی توجهات بیشتر است. شاید سوپرا نیز با سقف جداشدنی تارگا مانند تولید شود. در مصاحبه با تادا او به این نکته اشاره کرده که نسخه‌ی کانورتیبل A90 یک گزینه‌ی عجیب خواهد بود زیرا ب‌ام‌و Z4 اساساً سوپرای کانورتیبل است. این دو خودرو که با همکاری تویوتا و ب‌ام‌و توسعه یافته‌اند به‌طور اتفاقی می‌توانند رقبای مستقیم هم باشند و تادا به این نکته اشاره‌ای نداشته و به‌صورت زیرکانه‌ای سؤال را به سمت گزینه‌ی روباز منحرف کرده است.


البته تولید نسخه‌ی روباز سوپرا با تاریخچه‌ی این خودرو هماهنگی دارد زیرا نسل‌های A70 و A80 با چنین فرم بدنه‌ای تولید شدند. شاید مهم‌تر از همه این باشد که تولید سوپرا با سقف تارگا تجربه‌ی رانندگی لذت بخشی را در اختیار طرفدارانی بگذارد که از تپیدن قلب ب‌ام‌و در بطن این خودرو خشنود نیستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    ای جانم
    چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سورنا

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    کلا مدلای کروک جذابیتشون چندین برابر نسخه معمولیه
    و واقعا هنوز واسم سواله چرا gt86 تولید نشد کروکش یا مثلا جنسیس و …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا