تویوتا

بدن‌سازی تویوتا سوپرا در باشگاه منهارت!

وقتی پیشینه‌ی کمپانی منهارت را بررسی کنید به تمرکز خاص این تیونر روی محصولات ب‌ام‌و خواهید رسید. در سال‌های گذشته تویوتا و ب‌ام‌و برای تولید دو محصول جدید Z4 و سوپرا با یکدیگر همکاری کرده‌اند. همه می‌دانیم که این دو خودرو از وجه اشتراک زیادی برخوردار هستند.

منهارت پروژه ارتقای ب‌ام‌و Z4 را سال پیش معرفی کرد به گونه‌ای که این خودرو قدرت ۴۴۰ اسبی را ارائه نمود. امروز هم پکیج تیونینگ این تیونر برای سوپرا اعلام شده و این خودرو قدرت ۴۵۰ اسب بخاری پیدا کرده است.

این خودرو سوپرا GR 450 نام گرفته و گشتاورش هم به ۶۵۰ نیوتون متر رسیده است. این در حالی است که سوپرای استاندارد قدرت و گشتاور ۳۴۰ اسبی و ۵۰۰ نیوتون متری دارد. منهارت از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو برای کار خود استفاده کرده است. تغییراتی همچون بازنگری در ECU و پاور باکس MHTronix در پیشرانه رخ داده‌اند و یک سایلسنر عقب از جنس فولاد ضدزنگ با کنترل سوپاپ نیز در نظر گرفته شده‌اند. خروجی‌های اگزوز نیز با دو طرح مشکی یا فیبر کربنی در دسترس هستند.

این تیونر همچنین از فنرهای کم ارتفاع H&R استفاده کرده است. از دیگر بهبودهای بصری این کوپه اسپورت ژاپنی می‌توان به نوارهای تزئینی قرمز در بدنه اشاره کرد. رینگ‌های ۲۰ اینچی با طرح مشکی براق یا مات هم زیر خودرو دیده می‌شوند. افرادی که به دنبال حذف مبدل کاتالیتیک هستند می‌توانند روی منهارت حساب کنند. این تیونر همچنین توانایی غیرفعال کردن سیستم استارت/استاپ و صدای غیرواقعی اگزوز در کابین را نیز در دسترس خریداران قرار داده است.

حالا که نسل جدید سوپرا وارد بازار شده تیونرها به شدت به دنبال ارتقای پرفورمنس، طراحی و… این کوپه‌ی جذاب ژاپنی هستند و در آینده نیز پروژه‌های دیگری خدمت شما عزیزان معرفی خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    با اینکه ماشین خوبی هست ولی هیچ وقت موفقیت ماستانگ کامارو و بی ام نتونست کسب کنه البته هیچ وقت در کلاس سوپر کارها نبوده و بیشتر باید اون یک اسپرت تجاری در نظر گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Malt hill

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      دقیقا.سوپرا هیچوقت نمی تونه جای موستانگ و کامارو رو بگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    خیلی زیباسی و تیون خورش هم عالی.
    وقتی تازه معرفی شده بود به تویوتای آمریکا ایمیل دادم و گفتم که خیلی ناراحتم که برای سوپرای جدید از یه شرکت دیگه موتور گرفتید و واقعا دل هواداران رو آزردید. ما منتظر یه سامورایی اصیل ژاپنی بودیم
    حتی تو اون ایمیل گفتم که از ایرانم و به محصولات روز تویوتا دسترسی ندارم.
    24 ساعت بعد جواب دادن و گفتن ما خوشحالیم که شما طرفدار تویوتا هستید و بعد گفتن ما با بررسی کامل و درنظر گرفتن تمام جوانب تجاری و اقتصادی این تصمیم را گرفتیم ولی با این حال تمام بازخوردها و نظرات را به مقامات بالا ارجاع خواهیم داد.
    نکته جالب این بود که خیلی از خودروسازان بنام با اینکه وبسایت دارن ولی ایمیل ارسال نظرات و انتقادات و پیشنهاداتی در سایتشون ندارن. من در سایت مزدا و سوبارو همچین چیزی ندیدم.
    ولی تویوتا خیلی عالی ساپورت میکنه و اینم یکی دیگه از تفاوتهای تویوتا با بقیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      نیسان ژاپن هم من هر موقع ایمیل دادم یه روز بعدش جواب میده من با زبان فارسی هم میفرستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    اینم متن پاسخی که بهم ایمیل کردن:
    Dear Mr. Ebrahimi,

    Thank you for contacting Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. We appreciate your feedback about the design of the 2020 Toyota GR Supra.
    Toyota researches the market extensively in advance of designing new products. Consumer opinion and perception play an active role in our ongoing efforts to lead the automobile industry in styling, quality, innovation, and reliability. It is through communications such as yours that we become aware of the reactions and expectations of our customers and consumers and are able to review and improve our products.
    Your email has been documented at our National Headquarters. If we can be of further assistance, please feel free to contact us.

    Sincerely,

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    جوجه اردک زشت هر روز زیباتر از روز قبل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    بهترین تیونیه که برای سوپرا دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فوق العاده شده این سوپرا ….. از این بهتر نمیشد ….ادامه میداد ۳۰۰ کیلومتر و میرفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    وای خدا…
    عجب چیزی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا