تویوتا

تویوتا سوپرای جدید فقط با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک!

انتظارها برای دیدار با تویوتا سوپرای جدید واقعاً طولانی شده اما این خودرو یک محصول اسپورت واقعی خواهد بود، هرچند احتمال دارد نسل جدید سوپرا فقط با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک عرضه شود.


تویوتا از کانسپت سوپرا ریسینگ در نمایشگاه خودروی ژنو به عنوان تیزری از نسخه تولیدی نهایی رونمایی کرد. گفته شده رسانه Info Seek در خلال برگزاری نمایشگاه با مهندس ارشد این خودرو آقای تتسویا تادا مصاحبه داشته و او درباره اهداف مسابقه‌ای تویوتا و تفکرات این برند درباره گیربکس دستی صحبت کرده است.


از تادا درباره ارائه گیربکس دستی پرسیده شده و او گفته است: “در این لحظه نه. سوپرا فقط گیربکس دو کلاچه اتوماتیک خواهد داشت.”


او سپس توضیح داده که نسل جدید سوپرا شاید قدرت بیشتر از حد لازم برای استفاده از گیربکس دستی داشته باشد. مهندس ارشد تویوتا همچنین خاطر نشان کرده زمانی که مشتریان تجربه استفاده از گیربکس دوکلاچه را به دست بیاورند دیگر خواهان گیربکس دستی نخواهند بود.


یکی دیگر از سؤالات این بوده که چرا تویوتا تصمیم گرفته پیش‌نمایش یک خودروی جاده‌ای را با کانسپتی مسابقه‌ای انجام دهد و تادا دراین‌باره گفته که ما تلاش داریم سوپرای جدید را در مسابقات کلاس GTE شرکت دهیم.
او گفته است:

نسل جدید تویوتا سوپرا با هدف ساخت یک خودروی مسابقه‌ای جدید توسعه یافته است. این خودرو در کلاس LM GTE مسابقات استقامت لمانز حضور خواهد یافت.


اینکه سوپرای جدید به همراه نسل جدید ب ام و Z4 توسعه یافته یک موضوع کاملاً آشکار می‌باشد. این دو خودرو دارای پلتفرم یکسانی هستند اما از قوای محرکه متفاوتی سود خواهند برد. ظاهراً قلب تپنده سوپرا از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۳۵ اسب بخار خواهد بود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۴ ثانیه ثبت خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. KOLAH GHERMEZI

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    یه سری دوستان با موتور توربو مشکل دارند و فکر می‌کنند توربو جزو اصالت ژاپنی ماشین نیست ( با ماسل کار اشتباه گرفتن) در حالی که این تفکر نادرسته و مثلا ❤ میتسوبیشی اکلیپس ۱۹۹۴ ❤هم یه موتور ۲ لیتری توربو داشت
    با موتور توربو هیچ مشکلی نیست
    اما کاش گیربکس دستی رو هم عرضه می‌کردن
    گیربکس دستی درسته راحت نیست اما قیمت و هزینه ی نگهداری ماشین رو پایین میاره و افراد بیشتری می‌تونن از سوپرا لذت ببرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجتبی

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (151 ديدگاه)

    با این گیربکس خیلی خوبه ولی اگه توربو نداشت بهتر میشد.
    کاش nissan هم نسل جدید Z رو معرفی میکرد چه رقابت نازززی میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Just bentley continental

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    با ۳۳۵ اسب شتاب زیر ۴ ثانیه
    برگشت یه افسانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا