تویوتا

معرفی تویوتا سوپرا نسکار سری Xfinity

تویوتا برنامه‌های خود برای حضور در سری مسابقات نسکار Xfinity را با خودروی مسابقه‌ای جدید سوپرا اعلام کرد.


این خودرو که از شانزدهم فوریه وارد مسابقات خواهد شد توسط بخش توسعه مسابقه‌ای تویوتا TRD و موسسه کالتی دیزاین توسعه یافته است. این خودروی مسابقه‌ای موارد اشتراک زیادی با نسخه تولیدی سوپرا نداشته و تویوتا گفته است که TRD و کالتی سوپرا را با مشخصات کامل مسابقات نسکار طراحی کرده‌اند.


اگرچه این دو خودرو کاملاً متفاوت خواهند بود اما تعدادی از شاخصه‌های طراحی سوپرا در مدل مسابقه‌ای نیز بکار رفته است. این خودرو دارای سه ورودی بزرگ هوا است که زیر چراغ‌های جلوی LED و دماغه قرار گرفته‌اند.

این استایل برگرفته از نسخه تولیدی در بخش عقبی نیز ادامه داشته زیرا سوپرای مسابقات نسکار به چراغ‌های عقب ویژه و سپری مجهز شده که ما را به یاد نسخه مسابقه‌ای می‌اندازد. در سپر عقب این خودرو چراغ سوم ترمز قرار گرفته و آن را دو خروجی اگزوز احاطه کرده‌اند.


سوپرای مسابقه‌ای جدید جایگزین مدل مسابقه‌ای قبلی یعنی کمری خواهد شد. کمری از سال ۲۰۰۷ تاکنون در سری مسابقات Xfinity حضور داشت. در طول این سال‌ها خودروی کمری چهار عنوان قهرمانی برای سازنده، دو قهرمانی راننده و در کل ۱۴۳ پیروزی را به ارمغان آورده است.

اگرچه کمری دیگر در مسابقات حضور نخواهد یافت اما در سری مسابقات انرژی نسکار کاپ شرکت خواهد کرد. تویوتا همچنین گفته که این اولین سالی است که خودروهایی متفاوت در هر سه سری مسابقات نسکار معرفی می‌کند. شایان ذکر است در سری مسابقات نسکار تراک نیز توندرا حضور خواهد داشت.

رئیس بخش TRD می‌گوید:

ما تلاش‌های بسیار زیادی را با کالتی دیزاین انجام دادیم تا خودرویی مسابقه‌ای با ظاهر، احساس و هیجان مدل تولیدی بسازیم. مطمئن هستیم که کالتی و TRD خودرویی را تولید کرده‌اند که می‌تواند در مسابقات پیروز شده و قهرمانی به ارمغان بیاورد.

این مدیر بلندپایه می‌گوید تصمیم تویوتا به استفاده از سوپرا در نسکار میزان اهمیت این خودرو برای شرکت را نشان می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین دهمرد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    موتورش چیه؟دوستان درباره ی مسابقات نسکار اگر اطلاعاتی بزارید خیلی خوب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پرهام

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    لطفا در مورد تاریخچه قوانین و مشخصات خودروهای نس کار مطلب بزارید . ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا